Jump to content


Photo

VU+Duo-SE klok loopt circa 2 minuten achter

VU+Duo-SE klok

  • Please log in to reply
68 replies to this topic

Re: VU+Duo-SE klok loopt circa 2 minuten achter #61 Rammy

  • Senior Member
  • 71 posts

+1
Neutral

Posted 27 July 2024 - 14:24

dank Rammy. Heb het bekeken maar je overschat mijn technische kennis. Zo zegt "het 'iconv' commando" mij niets.

 

hetzelfde geldt voor "at position 5037" enzovoort.

 

en "wxHexEditor" ken ik niet... sorry.

 

Had gevraagd om de naam van het boeket en de betreffende zender. Die kan ik vinden via DreamSet om de naam aan te passen.

 

Mits het gaat om niet via KOS aangeleverde boeketten, dus de streamboeketten wel maar de satellietboeketten in rotating van KOS niet. Zie uitleg hiervoor

Je kunt wxHexEditor installeren met 'sudo apt install wxhexeditor'

 

Ik kan je info van het bouquet en de betreffende zender niet vertellen omdat ik deze bouquetten reeds verwijderd heb.

Wellicht kun je vertellen hoe ik een verwijderd bouquet kan terughalen, dan zou ik je deze informatie graag willen geven.



Re: VU+Duo-SE klok loopt circa 2 minuten achter #62 Rammy

  • Senior Member
  • 71 posts

+1
Neutral

Posted 27 July 2024 - 14:52

 

dank Rammy. Heb het bekeken maar je overschat mijn technische kennis. Zo zegt "het 'iconv' commando" mij niets.

 

hetzelfde geldt voor "at position 5037" enzovoort.

 

en "wxHexEditor" ken ik niet... sorry.

 

Had gevraagd om de naam van het boeket en de betreffende zender. Die kan ik vinden via DreamSet om de naam aan te passen.

 

Mits het gaat om niet via KOS aangeleverde boeketten, dus de streamboeketten wel maar de satellietboeketten in rotating van KOS niet. Zie uitleg hiervoor

Je kunt wxHexEditor installeren met 'sudo apt install wxhexeditor'

 

Ik kan je info van het bouquet en de betreffende zender niet vertellen omdat ik deze bouquetten reeds verwijderd heb.

Wellicht kun je vertellen hoe ik een verwijderd bouquet kan terughalen, dan zou ik je deze informatie graag willen geven.

 

Je kunt wxHexEdit ook  hier , https://www.wxhexeditor.org/, vinden voor Windows.



Re: VU+Duo-SE klok loopt circa 2 minuten achter #63 hro

  • Senior Member
  • 2,688 posts

+785
Excellent

Posted 27 July 2024 - 15:35

je kan altijd de kanalenlijst weer terugzetten... ik ben echt niet technisch genoeg. Fijn dat iedereen meedenkt maar jullie schatten me te hoog in. Bouw alleen kanalenlijsten met DreamSet.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: VU+Duo-SE klok loopt circa 2 minuten achter #64 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,839 posts

+1,780
Excellent

Posted 27 July 2024 - 16:51

In Dreamset kun je in ieder geval prima alle markers nalopen, en die bolletjes vervangen door iets wat je in kunt typen of plakken, en dat rare teken in de satelliet positie vervangen door iets anders.

 

En als je in de files van Rammy kijkt, dan kun je daar vrij gemakkelijk de ellende uit vissen. Zoals

userbouquet.stream_brazili___br_.tv
#SERVICE 4097:0:1:0:0:0:0:0:0:0:http%3a//free.fullspeed.tv/iptv-query?streaming-ip=https%3a//www.youtube.com/channel/UCVrKQMmA2ew9LFzeIDaOFgw/live:Canção Nova TV
#DESCRIPTION Canção Nova TV

( hier kan je goed zien dat er een zooitje ongeregeld in de naam staat, zowel in de zender naam (DESCRIPTION) als achter de URL (geen idee waar Dreamset die vandaan haalt ).
 

Ik denk dat je toch moet proberen te begrijpen hoe je dit soort grappen kunt herkennen en oplossen, want anders is het over een paar dagen weer raak...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+Duo-SE klok loopt circa 2 minuten achter #65 hro

  • Senior Member
  • 2,688 posts

+785
Excellent

Posted 28 July 2024 - 08:11

"In Dreamset kun je in ieder geval prima alle markers nalopen, en die bolletjes vervangen".

 

Dat kan... in theorie. Zoals eerder geschreven staan deze bolletjes in de markers alleen in de boeketten die van KingOfSat komen.

 

Ik kan dus kiezen: uren bezig zijn alle boeketten na te lopen of de zeven kanalenlijsten uitgeven. Het maken kost al tijd, het checken van de boeketten KOS kost zeker een halve dag.

 

de fout, crash, is ontdekt als men OP een zender met een vreemd teken gaat staan. Je kan niet op een marker staan.

 

Dus... als een gebruiker zich stoort en er is geen andere oplossing die eenvoudig het 'vreemde teken' probleem oplost dan kan deze gebruiker zelf aan de slag. Ik ga er geen tijd insteken alle boeketten een voor een na te lopen. Ik hoop dat hier begrip voor is. Hobby moet wel leuk blijven.

 

Piepsysteem: noem boeket en noem zender. Niet een regel.

 

Het UTF-8 probleem heb ik al via e-mail bij KOS gelegd. Nog geen reactie. Aanpakken aan de bron is beter dan iedere maand zelf moeten zoeken.


Edited by hro, 28 July 2024 - 08:12.

Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: VU+Duo-SE klok loopt circa 2 minuten achter #66 hro

  • Senior Member
  • 2,688 posts

+785
Excellent

Posted 28 July 2024 - 11:00

Dank... maar zoals eerder geschreven: geen naam boeket en geen naam zender.

 

Wel ontdekt: LN Spain, dus naam boeket is LN Spain.

 

Als ik daar bovenaan kijk dan zie ik een marker met bolletjes. Als ik dubbelklik op de marker dan gaat de pop up open en staat achteraan een van de bolletjes als vreemd teken (ruiter met ?). Zie bijlage.

 

DE vraag... hoe krijg je dit soort zaken er iedere maand eenvoudig uit?

 

Iedere maand = download van KOS via DreamSet.

 

Niet met de hand... ben ik dag of langer bezig..!


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: VU+Duo-SE klok loopt circa 2 minuten achter #67 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,906 posts

+190
Excellent

Posted 28 July 2024 - 11:01

Graag hier weer on-topic m.b.t. het Clock probleem.

 

Ik heb het UTF-8 probleem van de Hanssat settings afgesplitst/gemoved, graag daar verder m.b.t. dit probleem https://forums.openp...nssat-settings/
 

 
 


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VU+Duo-SE klok loopt circa 2 minuten achter #68 Rammy

  • Senior Member
  • 71 posts

+1
Neutral

Posted 28 July 2024 - 15:15

Door over te gaan op de devellopment versie, of Openpli 9.1 als deze beschikbaar komt, word het probleem met de achter lopende satelliet klok van ruim 160-170 seconden terug gebracht tot circa 2 seconden per dag.

Met deze oplossing is goed te leven daar de STB box overdag normaal met het internet verbonden is en deze zodoende ieder uur de tijd kan synchroniseren.

 

Ik dank ieder voor het willen meedenken bij het oplossen van dit probleem.



Re: VU+Duo-SE klok loopt circa 2 minuten achter #69 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,839 posts

+1,780
Excellent

Posted 28 July 2024 - 15:37

Dan zal het wellicht voor OpenPLi 10 nog verder verbeteren, want daarin wordt geen gebruik meer gemaakt van commandline tools en cron, maar draait er ntpd, permanent.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



7 user(s) are reading this topic

0 members, 7 guests, 0 anonymous users