Jump to content


Photo

Ondertitels


  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 Degroot

  • Senior Member
  • 132 posts

+1
Neutral

Posted 12 March 2024 - 13:59

Hi,

 

Ik weet dat dit onderdeel al vaak ter sprake kwam.

Mijn broer heeft een DM8000 met TV vlaanderen.
Ondertitels perfect. Maar nu is zijn box deffect, na enkele uren spelen valt hij uit en probeert opnieuw op te starten. Reeds opnieuw geflacht.  De voeding moet defect zijn.

Nu zou ik kijken voor een ZGemma H9twin maar mijn vraag is, weet iemand of de ondertitels met deze

ontvanger goed functioneren ? (net zoals z’n DM8000)

De ondertitels zijn voor hen van groot belang omdat z’n vrouw gehoorproblemen heeft.

 

Dank 

Tom


DM8000,

Re: Ondertitels #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 12 March 2024 - 14:45

Dat ligt er aan wat u bedoelt met "ondertitels".

 

Als dat gaat over die worden uitgezonden op de zender (TXT of DVB), die worden op alle boxen op dezelfde wijze verwerkt.

 

Waar u tegenaan kunt lopen is dat dat TVV nogal eens TXT ondertitels uitzend zonder syncronisatie timing. De box toont ze dan direct als ze binnen komen, en aangezien de H9 een veel snellere CPU heeft dan de DM8000, zullen ze daar wat eerder getoond worden, en mogelijk wat uit sync zijn.

In dat geval moet u ze op de box vertragen, via de delay optie in het audio menu. Als u weet wat de delay moet zijn dan kan dit geconfigureerd worden als standaard waarde (delay if timing lacks optie, even geen idee wat de nederlandse vertaling is).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ondertitels #3 Degroot

  • Senior Member
  • 132 posts

+1
Neutral

Posted 12 March 2024 - 15:13

Wat ik bedoel is dat sommige boxen zoals u beschrijft op 888 de ondertitels inderdaad niet synchroon lopen met het beeld.

Dit heb ik vroeger nog met een box SAB voor gehad.

Ik wist niet dat je de tijd succesvol kon aanpassen en de vertagingstijd dan opslaan.

Is die vertragingstijd altijd dezelfde (uiteraard bij dezelfde box) want ik zie niet dat er telkens opnieuw moet gesleuteld worden….

Toch bedankt voor je reply.


DM8000,

Re: Ondertitels #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 12 March 2024 - 15:54

Ik hoop niet dat u voor de ondertitels niet echt teletekst opent en pagina 888 op zoekt?

 

Nee, de vertragingstijd is niet altijd dezelfde, maar wel in dezelfde grootte, dus eens de waarde is bepaald via het audio menu kun je die vast instellen. Dan kunt u nog wel wat afwijking hebben, maar dat valt dan in fracties van seconden, en dat is te overzien.

 

Overigens, u kunt ook in de ondertitel instellingen aangeven dat u standaard de ondertiteling wilt zien.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ondertitels #5 Degroot

  • Senior Member
  • 132 posts

+1
Neutral

Posted 13 March 2024 - 08:34

Dank, ik zal dat eerstdaags eens uit testen.

Trouwens, heeft iemand ervaring met een DM8000 die na een tijd spelen, zonder dat je opneemt, uitvalt.

Zelfs als je hem uitzet (standby) zou hij na een tijd helemaal uit gaan.

Ik ben elektronica technieker en kan componenten vervangen in de voeding.

Moest iemand daar ervaring mee hebben, graag je mening.


DM8000,

Re: Ondertitels #6 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 14 March 2024 - 05:26

Kennis genoeg, maar het ontbreekt aan de noodzakelijke schema’s… Mijn DM8000 werd ontzettend heet. Heb toen een ventilator ingebouwd. Kijk ook of er niet teveel stof in de box aanwezig is….


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Ondertitels #7 Degroot

  • Senior Member
  • 132 posts

+1
Neutral

Posted 14 March 2024 - 18:57

Er steekt al een ventilator in en die draait al tamelijk hard. Je hoort hem soms…. En zoals je schrijft,  deze DM8000 komt ook te warm.

Chips komen meestal te warm als de spanning niet klopt. Daar kunnen condensatoren de schuld van zijn.
Ik probeer enkele condensatoren te vervangen en dan zie ik wel.

Ik probeerde met mijn (jongere) SAB de tijden van de ondertitels te veranderen en ja, het gaat.

Misschien dat ik toch een Zgemma zal aanraden als ik de 8000 niet meer goed krijg.

Om de ondertitels aan te zetten druk ik dus 2x geel en dan kies ik voor 888… zo moet het toch hé.

 

dank en groeten

Tom


DM8000,

Re: Ondertitels #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 14 March 2024 - 19:21

Om de ondertitels aan te zetten druk ik dus 2x geel en dan kies ik voor 888… zo moet het toch hé

 

Ja, prima! :thumbs-up:

 

Er zijn echter ook nog mensen die, net als vroeger, naar teletekst gaan, en dan naar pagina 888 navigeren. Wat iets wezelijk anders (en een stuk slechter) is...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ondertitels #9 franjo

  • Senior Member
  • 36 posts

0
Neutral

Posted 15 March 2024 - 17:17

ja ondertitels in Pli is een genot vergeleken met al die brakke app ondertitels, probeer in de nieuwe  npo start app  maar eens ondertitels aan te zetten....... . Het feit dat je de grootte etc naar eigen wensen  in Pli  kan aanpassen zou een voorbeeld voor de meeste streaming services moeten zijn.

Op de Zgemma H7s nooit timing problemen met de ondertitels, die overal aanstaan ...behalve de live ondertitels bij de bbc tijdens sport     ;)



Re: Ondertitels #10 Degroot

  • Senior Member
  • 132 posts

+1
Neutral

Posted 16 March 2024 - 11:15

@franjo. Je maakt me blij met je post ivm de zgemma en ondertitels.

Als ik de ouwe dreambox 8000 niet meer kan oplappen zou ik hem vervangen door de ZGemma H9 twin Se.

Het klopt dus dat de ondertitels op vb: vrt, canvas goed werken , na eventuele aanpassing in het menu zoals WanWizard in een vorige post uitlegde ?

 

dank Tom


DM8000,

Re: Ondertitels #11 franjo

  • Senior Member
  • 36 posts

0
Neutral

Posted 16 March 2024 - 11:28

vrt, canvas, alle npo, belangrijkste nl comerciëlen, alle openbare duitse, arte, bbc  werkt allemaal goed. Zolang er ondertitels op teletekst zijn. 

DVB ondertitels is en een andere zaak, maar die gebruik ik nooit



Re: Ondertitels #12 Degroot

  • Senior Member
  • 132 posts

+1
Neutral

Posted 19 March 2024 - 11:17

Dank Franjo, je bedoelt dus met ondertitels: 2x drukken op de gele toets en dan kiezen voor ‘888 teletekst’?
Zo doe ik het en dan met blauwe toets naar ondertitel snelmenu de tijden wat aanpassen indien nodig ?

 

Tom


DM8000,

Re: Ondertitels #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 19 March 2024 - 13:53

Correct.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users