Jump to content


Photo

Geen beeld bij inschakelen. Pas na het wisselen van kanaal.

geen beeldVU Plus Uno fbc-s2 tuner

  • Please log in to reply
49 replies to this topic

Re: Geen beeld bij inschakelen. Pas na het wisselen van kanaal. #21 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,910 posts

+1,788
Excellent

Posted 7 May 2024 - 19:59

Moet bij fatsoenlijk weer genoeg zijn.

 

Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat het Duo block "on the way out" is, en problemen heeft met de ingebouwde DiSeqC switch.

 

Je zou nog kunnen kijken of je wel beeld krijgt bij het opstarten als je een opstart zender op 19.2 instelt, op een L/H transponder, bv Anixe HD. Dat moet als het goed is de default instelling van de switch zijn bij power-up.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Geen beeld bij inschakelen. Pas na het wisselen van kanaal. #22 Beasty Boy

  • Senior Member
  • 163 posts

+2
Neutral

Posted 9 May 2024 - 10:24

Ze hebben ook nog een ET4000 op de slaapkamer en deze heeft nergens last van. Geprobeerd op alle 4 de coaxkabels welke van de nieuwe LNB komen.
Als je iets niet weet, schroom niet om het te vragen

Re: Geen beeld bij inschakelen. Pas na het wisselen van kanaal. #23 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,910 posts

+1,788
Excellent

Posted 9 May 2024 - 10:58

Als het Duo block nieuw is, is de kans op een defecte interne switch niet zo groot lijkt me.

 

Dan ben ik verder door de ideeen heen. Ik heb het fenomeen zelf nooit gezien, ook niet toen ik nog een Triple quad had.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Geen beeld bij inschakelen. Pas na het wisselen van kanaal. #24 tonskidutch

  • Senior Member
  • 179 posts

+2
Neutral

Posted 9 May 2024 - 12:36

mag ik er ook iets over zeggen?

[eDVBFrontend0] tuning to 1588 mhz
[eDVBChannel] OURSTATE: tuning
[eDVBFrontend0] set static current limiting
[eDVBFrontend0] set sequence pos 3
[eDVBFrontend0] set sequence pos 4
[eDVBFrontend0] setVoltage 2
[eDVBFrontend0] setVoltage FE_ENABLE_HIGH_LNB_VOLTAGE 0 FE_SET_VOLTAGE 1
[eDVBFrontend0] sleep 200ms
[eDVBFrontend0] invalidate current switch params
[eDVBFrontend0] sendDiseqc: e00000(DiSEqC reset)
[eDVBFrontend0] sleep 50ms
[eDVBFrontend0] sendDiseqc: e00003(DiSEqC peripherial power on)
[eDVBFrontend0] sleep 150ms
[eDVBFrontend0] sendDiseqc: e01038f7(?)
[eDVBFrontend0] sleep 100ms
[eDVBFrontend0] set sequence pos 3
[eDVBFrontend0] setTone 1
[eDVBFrontend0] sleep 10ms
[eDVBFrontend0] update current switch params
[eDVBFrontend0] startTuneTimeout 5000
[eDVBFrontend0] setFrontend 1
[eDVBFrontend0] setting frontend
[eDVBFrontend0] fe event: status 0, inversion off, m_tuning 1
[eDVBFrontend0] sleep 500ms
[eDVBFrontend0] fe event: status 7, inversion off, m_tuning 2
[eDVBFrontend0] set dynamic current limiting
[eDVBChannel] OURSTATE: failed, retune

lijkt me eerder op een heel verkeerde settings waar de opstartzender niet correct is

heb je al eens een je eigen lijst geprobeerd?


koude thee is lekkerder dan koude koffie

Re: Geen beeld bij inschakelen. Pas na het wisselen van kanaal. #25 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,910 posts

+1,788
Excellent

Posted 9 May 2024 - 12:38

Is dat zo? Ik heb de parameters gecheckt, dit is de transponder van NPO3. Zie post #19.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Geen beeld bij inschakelen. Pas na het wisselen van kanaal. #26 tonskidutch

  • Senior Member
  • 179 posts

+2
Neutral

Posted 9 May 2024 - 12:56

Had ik gezien en begrepen @WanWizard,

 

Toch is het de moeite waard om eens een andere opstartzender te nemen.


Edited by tonskidutch, 9 May 2024 - 12:57.

koude thee is lekkerder dan koude koffie

Re: Geen beeld bij inschakelen. Pas na het wisselen van kanaal. #27 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,910 posts

+1,788
Excellent

Posted 9 May 2024 - 16:19

Dat had ik in bericht #21 ook al voorgesteld... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Geen beeld bij inschakelen. Pas na het wisselen van kanaal. #28 tonskidutch

  • Senior Member
  • 179 posts

+2
Neutral

Posted 10 May 2024 - 07:58

;)  omdat hij daar niet op inging heb ik het nog eens herhaald ;)


koude thee is lekkerder dan koude koffie

Re: Geen beeld bij inschakelen. Pas na het wisselen van kanaal. #29 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,910 posts

+1,788
Excellent

Posted 10 May 2024 - 10:52

:thumbs-up:


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Geen beeld bij inschakelen. Pas na het wisselen van kanaal. #30 Beasty Boy

  • Senior Member
  • 163 posts

+2
Neutral

Posted 10 May 2024 - 19:58

Dat hij na het opstarten even van kanaal moet wisselen vind hij geen probleem maar zijn ergernis is dat de geprogrammeerde opnames waarbij de ontvanger in de standby staat niet lukken omdat er dan geen signaal is de de opname direct daarna stopt
Als je iets niet weet, schroom niet om het te vragen

Re: Geen beeld bij inschakelen. Pas na het wisselen van kanaal. #31 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,477 posts

+43
Good

Posted 10 May 2024 - 20:45

Nu nog even antwoorden op de vragen van @WanWizard & @tonskidutch over de zender waarmee de box start aka opstartkanaal?


Edited by catastrofus, 10 May 2024 - 20:46.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 9.0r/nb) + een et10k/osmini ((nb) geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Geen beeld bij inschakelen. Pas na het wisselen van kanaal. #32 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,910 posts

+1,788
Excellent

Posted 11 May 2024 - 12:23

Mijn 2ct:

 

Het lijkt een timing probleem, de LNB boot te langzaam voor deze box, waardoor deze de eerste DisSeqC commando's mist. De ET die gebruikt is voor testen is veel trager dan de VU+, en heeft wellicht daardoor het probleem (net) niet.

 

Als dat zo is, dan helpt wellicht overstappen naar een advanced tuner configuratie, daar kun je de LNB voedingspanning verhogen, en heb je opties om DisSeqC commando's te herhalen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Geen beeld bij inschakelen. Pas na het wisselen van kanaal. #33 Beasty Boy

  • Senior Member
  • 163 posts

+2
Neutral

Posted 11 May 2024 - 14:56

@catastrofus de box starte op met de laatst bekeken zender. Uit frustratie hebben ze besloten om BVN als laatste te kijken want dan starten de box direct met beeld op.

@wanwizard heb de geavanceerde instellingen ingesteld maar dit mocht helaas geen effect hebben.
Nou is er hier een maand of twee geleden een fikse onweersbui geweest waarbij de bliksem ergens in de buurt was ingeslagen, zitten wij ons net te bedenken, kan dit effect hebben gehad op het geheel?
Als je iets niet weet, schroom niet om het te vragen

Re: Geen beeld bij inschakelen. Pas na het wisselen van kanaal. #34 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,910 posts

+1,788
Excellent

Posted 11 May 2024 - 14:58

Dat kan zeker, inductie van blikseminslag kan zowel de tuner als de LNB beschadigd hebben.

 

Maar het is dan weer minder logisch dat het alleen niet werkt direct na het onder spanning zetten van de LNB, maar daarna het vlekkenloos werkt, totdat je de spanning er weer af haalt.

 

Overigens, ook het loshalen van de kabel terwijl de box aan staat en de LNB onder spanning staat, kan dit al veroorzaken...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Geen beeld bij inschakelen. Pas na het wisselen van kanaal. #35 Beasty Boy

  • Senior Member
  • 163 posts

+2
Neutral

Posted 11 May 2024 - 20:51

Hmmm, LNB is dus al vervangen... Nu dus nog een andere ontvanger, soortgelijk als deze.
Wat is er te adviseren?
Als je iets niet weet, schroom niet om het te vragen

Re: Geen beeld bij inschakelen. Pas na het wisselen van kanaal. #36 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,910 posts

+1,788
Excellent

Posted 12 May 2024 - 10:31

Soortgelijk... Hoeveel inputs (kabels) heb je nodig, en hoeveel tuners, maw, gebruik je de leaf tuners van de FBC tuner module (C-H)?

 

Als een FBC tuner nodig is, dan wordt het lastig, want alleen de VU+ Duo 4K SE is nog sporadisch hier en daar leverbaar. Maar... voor zover ik weet ik die tuner gewoon modulair, dus zou je ook alleen de tuner kunnen vervangen?

 

Ik blijf echter een beetje in mijn maag zitten met

 

Maar het is dan weer minder logisch dat het alleen niet werkt direct na het onder spanning zetten van de LNB, maar daarna het vlekkenloos werkt, totdat je de spanning er weer af haalt.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Geen beeld bij inschakelen. Pas na het wisselen van kanaal. #37 tonskidutch

  • Senior Member
  • 179 posts

+2
Neutral

Posted 12 May 2024 - 12:52

reactie op bericht # 30

 

je kan ook een timer opname programmeren door vooraf daarheen te laten zappen via die timer settings. (althans bij VTI kan dat) Nog niet zelf ernaar gezocht in OpenPli.

 

Verder heb ik al eens meegemaakt dat Oscam de boosdoener is tijdens startup van de receiver uit deepsleep, welke versie was het die erop staat? Een versie met EMU?


koude thee is lekkerder dan koude koffie

Re: Geen beeld bij inschakelen. Pas na het wisselen van kanaal. #38 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,910 posts

+1,788
Excellent

Posted 12 May 2024 - 13:15

Ja, ook OpenPLi kent zap timers.

 

Oscam heeft de correcte tijd nodig, als de box gebruik maakt van transponder time kan dat eventueel een decoding issue opleveren. Maar geen "tune failed", dus dit lijkt me niet de oorzaak.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Geen beeld bij inschakelen. Pas na het wisselen van kanaal. #39 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,914 posts

+191
Excellent

Posted 12 May 2024 - 13:18

@tonskidutch je bedoelt "Zap & Record" is no problemo in OpenPLi


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Geen beeld bij inschakelen. Pas na het wisselen van kanaal. #40 tonskidutch

  • Senior Member
  • 179 posts

+2
Neutral

Posted 12 May 2024 - 13:53

Begrepen. Ook gevonden, maar nog nooit nodig geweest hier. Noch op kabel noch op satelliet.

 

Dus ik vermoed ook iets aan de ontvangst installatie. Ofschoon die LNB al vervangen is. Krijgt die LNB wel voldoende volts?

Power inserter misschien voor lange afstanden coax en slechte coax?


koude thee is lekkerder dan koude koffie


1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users