Springen naar inhoud


Foto

Het linker LCD schermpje van Duo2 toont niets.


  • Please log in to reply
Er zijn 13 reacties in dit onderwerp

#1 De Waard

  • Senior Member
  • 58 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 3 mei 2024 - 15:56

Beste forumleden

 

Ik ben sinds enkele jaren obscuur in dit forum. De reden is dat alles perfect werkte. Ik ben ook opgehouden met de regelmatige updates te installeren. Ik heb een VU+ duo van een jaar of 8 oud. Wij wonen buiten, maar we hebben toch al een paar jaar glasvezel. Maar we hebben het satelliet systeem aangehouden wegens de vele voordelen.

 

Nu heeft zich echter een probleem voorgedaan: Het LCD schermpje aan de linkerkant van de box is zwart geworden. Bij het aan en uit en aan schakelen van de box laat het een kleurenpatroon zien, dus ik neem aan dat de hardware werkt. Ik heb de LCD4LINUX plugin, maar wat ik ook klik in dit systeem, het schermpje blijkt zwart.

 

Op zich geen ernstige zaak natuurlijk, alles wekt verder normaal, maar toch.... Weet iemand raad?



Re: Het linker LCD schermpje van Duo2 toont niets. #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27422 berichten

+396
Excellent

Geplaatst op 4 mei 2024 - 07:27

Ik heb maar even aangenomen dat jij, gezien de opmerking “het linker schermpje”, dat het hier een Duo2 betreft en geen Duo die maar één scherm heeft.

De oorzaak zal m.i. ongetwijfeld te vinden zijn in de configuratie van LCD4linux, maar daarvoor moet je niet bij mij zijn. ;)

Die plug-in heeft giga veel mogelijkheden waar je dan ook eenvoudig in kunt verdwalen. Een LCD4linux-expert zal jou daar mogelijk wel bij kunnen helpen. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Het linker LCD schermpje van Duo2 toont niets. #3 Frans B

  • Senior Member
  • 110 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 4 mei 2024 - 08:25

Probeer deze config file eens. Na downloaden de .txt extensie weghalen. Bij werkt deze config op 3 boxen.

Bijgevoegde Bestanden



Re: Het linker LCD schermpje van Duo2 toont niets. #4 De Waard

  • Senior Member
  • 58 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 7 mei 2024 - 15:01

Beste Forumleden

 

Gelukkig zijn de problemen met het schermpje opgelost. Ik heb gewoon de laatste OpenPl update gedownload en geinstalleerd. Alles prima!

 

Alles.... ?  Als je voor de update tijdens een opname op de remote op pause drukte stond het beeld stil en startte een opname. Heette geloof ik "timeshift" . Nu gebeurt er gewoon niets!

 

Enig idee?



Re: Het linker LCD schermpje van Duo2 toont niets. #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68836 berichten

+1745
Excellent

Geplaatst op 7 mei 2024 - 15:51

Als er niks gebeurd dan is de timeshift configuratie niet correct. In de meeste gevallen betekent het dat de box niet weet waar de timeshift opnames te maken. Dus even de opname settings nalopen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Het linker LCD schermpje van Duo2 toont niets. #6 De Waard

  • Senior Member
  • 58 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 8 mei 2024 - 10:50

Ik krijg de timeshift niet werking. Ik doe het volgende:

 

System

Expert settings

recording Path

Timeshft location

 

Timeshift location is reported as /media/hdd

 

Al ik dan verder ga krijg ik:

 

Bookmarks

/media/hdd

 

Hoe moet ik nu verder gaan?   Een paar jaar geleden (5?) had ik kennelijk hetzelfde probleem, ik heb toen -via windows explorer- een directory aangemaakt: "\\VUDUO2\root\media\weetikveel" Weetikveel gekozen om later te zien dat dit een eigen maaksel was. Die directory (folder) staat  nu vol met timeshifts.

 

Kennelijk was ik toen in staat de gewenste directory aan te koppelen?

 

Wat nu?



Re: Het linker LCD schermpje van Duo2 toont niets. #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68836 berichten

+1745
Excellent

Geplaatst op 8 mei 2024 - 11:15

Heb je een interne harde schijf? Want zo niet, dan gaat /media/hdd nooit werken.

 

Dus stap 1 is besluiten op welk medium je de timeshift bestanden wilt opslaan.

 

Als dat niet lokaal is (interne harde schijf of iets via USB aangesloten), maar bv een NAS of een andere box, dan moet je eerst een mount over het netwerk aanleggen. Dat kan via de mount manager (te vinden in de netwerk instellingen), waar je of handmatig, of via de netwerk browser een mount kunt aanmaken. Let op dat tegenwoordig een gebruikersnaam/wachtwoord verplicht is, anoonieme connecties zoals vroeger werken niet meer. Eens gedaan controleren of de mount correct is gemaakt, en daarna is de locatie selecteerbaar via de bookmarks.

 

p.s. het is overigens niet ok dat die folder vol staat met oude timeshift meuk, aannemende dat je niet hebt ingesteld dat je die wilt bewaren. Dat suggereert nogal wat crashes of herstarts terwijl er een timeshift loopt, want bij zappen of via de AB uitzetten zorgt voor verwijdering van de lopende timeshift.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Het linker LCD schermpje van Duo2 toont niets. #8 De Waard

  • Senior Member
  • 58 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 9 mei 2024 - 08:43

Het is een (de) interne harde schijf.

Mijn probleem is dat ik niet  de  gewenste locatie - de folder dus- kan instellen. En de ingesteld locatie is read-only.

 

Via de menu's kom ik de locatie voor de timeshift.  De ingestelde locatie wordt getoond. Maar ik zie niet hoe ik die moet veranderen; er wordt een text over "bookmarks" getoond. Moet ik een bookmark aanmaken??

 

Ik den over factory reset en opnieuw beginnen. Zou dat helpen?



Re: Het linker LCD schermpje van Duo2 toont niets. #9 De Waard

  • Senior Member
  • 58 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 9 mei 2024 - 10:37

Probleem opgelost! (Probleem was dus de timeshift  in te stellen.

 

Ik vond dat je in het timeshift  scherm op de + toets moest drukken. Dan kun je in de  directory browsen en een file locatie kiezen. Dan een bookmark maken en saven. Vervolgens heb je in het timeshift scherm er keuze bijgekregen.



Re: Het linker LCD schermpje van Duo2 toont niets. #10 De Waard

  • Senior Member
  • 58 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 9 mei 2024 - 10:43

Overigens, als er nog aan open pli gewerkt zou het wel helpen als op het timeshft scherm een text werd toegevoegd, zoiets als:

 

Press the + key to enter a new bookmark.

 

Verder dank aan dit forum voor de geduldige hulp.



Re: Het linker LCD schermpje van Duo2 toont niets. #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68836 berichten

+1745
Excellent

Geplaatst op 9 mei 2024 - 10:55

Wat is bij jou de + toets?

 

In het bookmarks scherm kun je met de CH +/- knoppen (die hebben op mijn AB pijltjes) wissen tussen de lijst van bookmarks onder naar de directory view boven.

 

Je kunt overigens in dat scherm gewoon op de Help knop drukken, dan krijg je uitleg over alle knoppen die werken op dat scherm.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Het linker LCD schermpje van Duo2 toont niets. #12 De Waard

  • Senior Member
  • 58 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 9 mei 2024 - 12:00

Ik heb een Vu+  er zijn twee + en - sets, voor volume en channel. Nu ik dit schrijf begrijp ik ineens wat met ch+ en ch- bedoeld wordt, ik dacht eerder aan een reeks keystrokes c h + Staat inderdaad links onder op het scherm maar wel zeer klein. Ik zie geen Help knop.

 

Ik heb wel eens gelezen dat bij Microsoft het verboden is dat de software ontwikkelaars de gebruikersdocumentatie schrijven.

 

Ik ben geen volslagen digibeet, ik zie nu dat er onderaan 2  "knoppen " staan. Maar je moet wel weten dat  het instellen via bookmarks gaat, dat je dus een bookmark moet instellen en daarna uit de ingestelde bookmarks moet kiezen.  Ik zie geen help knop!

 

Met veel respect voor de ontwikkelaars van dit fantastische systeem zou ik toch willen zeggen dat een wat duidelijker instructie me een aantal uren bespaard zou hebben. Als windows gebruiker zou ik een link verwachten naar de file explorer, waar je dan een folder kan kiezen.



Re: Het linker LCD schermpje van Duo2 toont niets. #13 tonskidutch

  • Senior Member
  • 97 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 9 mei 2024 - 12:14

@De Waard

welke afstandsbediening gebruik je daar?


koude thee is lekkerder dan koude koffie

Re: Het linker LCD schermpje van Duo2 toont niets. #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68836 berichten

+1745
Excellent

Geplaatst op 9 mei 2024 - 12:42

Ik heb een Vu+  er zijn twee + en - sets, voor volume en channel. Nu ik dit schrijf begrijp ik ineens wat met ch+ en ch- bedoeld wordt, ik dacht eerder aan een reeks keystrokes c h + Staat inderdaad links onder op het scherm maar wel zeer klein. Ik zie geen Help knop.

 

Op de ene remote heet het CH+/CH-. op de andere Bouquet + / - , CH op/neer of Channel op/neer.

 

Ik heb hier 2 VU+ remotes, op de ene staan Channel + / -, op de andere staat Ch met pijltje op/neer. Beide VU+ remotes hebben een Help toets. Ben dus wel benieuwd welke jij hebt...

 

edit: ik heb nog even in de doos van de VU+ Duo2 gekeken, daar zit die gebogen remote bij, die heeft ook een Help knop, maar weer geen CH knoppen, die zijn onderdeel van de cirkel knop in het midden...


Veranderd door WanWizard, 9 mei 2024 - 12:45

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers