Jump to content


Photo

TV-kanaal kwaliteit


  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 LittleBit

  • Senior Member
  • 76 posts

0
Neutral

Posted 25 May 2024 - 19:40

Mijn STB(SetTopBox) met OpenPLi gebruikt de Ziggo-kabel als zender-input.
Mijn TV-abo is 'Kabel-TV'
en volgens de Ziggo-website (www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht)
zijn de TV-zenders RTL4/RTL5/SBS6 daarbij in HD-kwaliteit.
En die zenders heb ik dan ook in HD(1080) ontvangen.
Tot sinds kort....
Nu heb ik alleen NPO1/2/3 in HD en wordt RTL4/5/SBS6 slechts in SD weergegeven.
In mijn zenderlijst zie ik na [menu] bij transponderinfo een SD-kwaliteit staan.
Waar moet ik gaan schoppen om mijn HD-kwaliteit terug te krijgen ?
 



Re: TV-kanaal kwaliteit #2 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,752 posts

+468
Excellent

Posted 25 May 2024 - 19:44

Ik denk dat je de kanalen niet op de juiste manier hebt ingescanned, welke netwerk-id heb je gebruikt tijdens het scannen, 5555 of 4444? 

 

Die laatste levert een lijst met ongecodeerde kanalen, de HD versies van de commercielen zijn gecodeerd, de SD niet.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Kirkstone builds, local cards driven by OsCam

 

Press the rep_up.png button on the buttom right of this message ;)


Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki


Re: TV-kanaal kwaliteit #3 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,467 posts

+43
Good

Posted 25 May 2024 - 20:20

Er bestaan (volgens mij) geen SD versies meer van de commerciëlen.


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 9.0r/nb) + een et10k/osmini ((nb) geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: TV-kanaal kwaliteit #4 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,752 posts

+468
Excellent

Posted 26 May 2024 - 07:01

Je hebt gelijk, die zijn verwijderd om meer capaciteit beschikbaar te krijgen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Kirkstone builds, local cards driven by OsCam

 

Press the rep_up.png button on the buttom right of this message ;)


Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki


Re: TV-kanaal kwaliteit #5 Vogelaar

  • Senior Member
  • 45 posts

+9
Neutral

Posted 26 May 2024 - 09:50

Er bestaan (volgens mij) geen SD versies meer van de commerciëlen.

Bij Caiway wel, die zenden nog steeds 47 SD zenders uit die ook in HD beschikbaar zijn.


2 x DM8000HD, DM800HDse, VU+ Duo 4K SE met T90, Draaibare Triax 110 en de Laatste OpenPli

met kanalenlijst Hans LG65UB980V 4K TV


Re: TV-kanaal kwaliteit #6 LittleBit

  • Senior Member
  • 76 posts

0
Neutral

Posted 26 May 2024 - 10:47

Het opnieuw scannen van de TV=kanalen (met weer Netwerk ID 5555) gaf verbetering en RTL7 en SBS6 werden daardoor nu HD.
Alleen RTL4, RTL5 en RTL8 waren toen nog slechts SD.
Toen ben ik die TV-kanalen in een ander bouquet (Ziggo-volledig genaamd) gaan testen en toen bleek dat ze daar wel als HD in stonden.
En die HD-kanalen heb ik dus via [menu] overgenomen naar mijn actuele bouquet.
(Overigens bleek toen dat de SD- en de HD-versie  een iets andere frequentie hadden

en het lijkt er dus op dat de SD-versie niet apart in het TV-signaal zit maar ontstond door een kleine frequentie-mismatch van het HD-kanaal).
Maar nu is alles dus weer HD en in het Ziggo-kabelsignaal zijn alle TV-kanalen dus HD!).


 



Re: TV-kanaal kwaliteit #7 LittleBit

  • Senior Member
  • 76 posts

0
Neutral

Posted 26 May 2024 - 12:13

Maar er lijkt wel iets bijzonders te zijn in mijn situatie
Ik kan nl ViaPlay-TV kijken , terwijl ik slechts betaal voor Kabel-TV en in het Ziggo-zenderoverzicht staat Viaplay bij TV-standaard.

Ik heb ooit een Smartcard gekregen van Ziggo, ben verhuisd en heb Ziggo-abo gewijzigd en die Smartcard zit (met Oscam) in mijn STB.

Voor Kabel-TV moet je je volgens mij Netwerk-ID 4444 gebruiken en is Netwerk-ID 5555 voor TV standaard en hoger,
en die 5555 werkt dus gewoon nog bij mij en dus kan ik TV-standaard ontvangen terwijl ik voor Kabel-TV betaal.

 



Re: TV-kanaal kwaliteit #8 HPPli

  • Senior Member
  • 1,886 posts

+36
Good

Posted 26 May 2024 - 13:22

Er bestaan (volgens mij) geen SD versies meer van de commerciëlen.

 

Onzin !!!!!! Met Netwerk-ID 4444 heb je in de regio Brabant alles zonder kaart. Dus in HD de kanalen NPO 1,2 en 3. De rest, dus commerciëlen is is in SD kwaliteit te bewonderen. 



Re: TV-kanaal kwaliteit #9 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,752 posts

+468
Excellent

Posted 26 May 2024 - 21:39

Onzin !!!!!! Met Netwerk-ID 4444 heb je in de regio Brabant alles zonder kaart. Dus in HD de kanalen NPO 1,2 en 3. De rest, dus commerciëlen is is in SD kwaliteit te bewonderen.


Zo'n onzin is dat niet, in mijn regio (Doetinchem) zijn absoluut geen RTL's en SBS kanalen in SD meer te zien, die staan 100%, na een scan, niet in de lijst te vinden.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Kirkstone builds, local cards driven by OsCam

 

Press the rep_up.png button on the buttom right of this message ;)


Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki


Re: TV-kanaal kwaliteit #10 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,445 posts

+396
Excellent

Posted 26 May 2024 - 22:18

Met een manual scan staan de diverse SD zenders van de commerciële hier in mijn regio nog wel in die lijst.
Een originele cablescan met 4444 toont de commerciëlen nog wel in SD. Met 5555 worden ze niet (meer) getoond achteraan in de lijst.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: TV-kanaal kwaliteit #11 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,752 posts

+468
Excellent

Posted 27 May 2024 - 11:27

Dan klopt mijn eerste reactie dus toch :)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Kirkstone builds, local cards driven by OsCam

 

Press the rep_up.png button on the buttom right of this message ;)


Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users