Jump to content


Photo

HDCP met OpenPLI


  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 nlrela

  • Senior Member
  • 33 posts

0
Neutral

Posted 9 June 2024 - 12:00

Geeft een VU+ met de laatste versie van OpenPLI geinstalleerd het signaal via HDMI met HDCP of zonder HDCP uit ?

Heb een oeroude DVD recorder aangesloten, maar kan niets opnemen (zwart beeld) ...

 

Als de box geen HDCP uitgeeft, zal ik de oorzaak ergens anders moeten zoeken ;-) 



Re: HDCP met OpenPLI #2 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,869 posts

+190
Excellent

Posted 9 June 2024 - 13:02

HDCP is een end-to-end encryptie protocol en een open ontvanger doet hier niets mee, dus dat gaat eruit (naar TV) zoals het binnenkomt.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: HDCP met OpenPLI #3 pgmpli

  • Senior Member
  • 623 posts

+24
Neutral

Posted 9 June 2024 - 17:17

https://qnected.nl/a...-betekent-hdcp/


Vu+ DUO 4K - 1x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + 1x VU+ FBC DVB-C v2 tuner + 1 x Hauppauge Dual Tuner USB DVB-C / DVB-T  --  Vu+ Ultimo 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + 1 x VU+ DVB-C/T/T2 DUAL (TWIN) tuner + 1 x VU+ Turbo USB DVB-C/T2 Hybrid Tuner -- 2 x Triple LNB  :)


Re: HDCP met OpenPLI #4 Old Satterhand

  • Senior Member
  • 28 posts

+1
Neutral

Posted 9 June 2024 - 18:24

Geeft een VU+ met de laatste versie van OpenPLI geinstalleerd het signaal via HDMI met HDCP of zonder HDCP uit ?

Heb een oeroude DVD recorder aangesloten, maar kan niets opnemen (zwart beeld) ...

 

Als de box geen HDCP uitgeeft, zal ik de oorzaak ergens anders moeten zoeken ;-) 

 

 

Ik denk dat je de box op 1080p moet zetten. Dan werkt het prima.

 

Als voorbeeld een HDCP 2.2 beveiligde Next Mini via de Ultimo 4K aangesloten op  een AverMedia Live Gamer Portable 2 Plus, zojuist voor je gemaakt:

Attached Files


Edited by Old Satterhand, 9 June 2024 - 18:32.


Re: HDCP met OpenPLI #5 Old Satterhand

  • Senior Member
  • 28 posts

+1
Neutral

Posted 9 June 2024 - 18:42

Ik kan het laatste bericht niet meer editen.

Je moet de box natuurlijk op een resolutie zetten die je DVD recorder ondersteunt.

Dus waarschijnlijk een SD resolutie zoals 576i 50Hz.



Re: HDCP met OpenPLI #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,484 posts

+1,769
Excellent

Posted 9 June 2024 - 19:01

Geen enkele Open STB doet aan HDCP.

 

Als je dus een met HDCP beveiligd device aan de HDMI-IN poort wilt koppelen, dan moet er een "HDCP killer" tussen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: HDCP met OpenPLI #7 Old Satterhand

  • Senior Member
  • 28 posts

+1
Neutral

Posted 9 June 2024 - 19:10

Even offtopic, ik wil het forum verder niet bevuilen, mijn topic over NPO 1 UHD is helaas gesloten, een nieuw topic aanmaken lijkt me niet nodig.

 

Ik heb de oplossing gevonden voor mijn Ultimo4K i.v.m. het colorspace probleem bij UHD ontvangst.

Ik kan met mijn videoprocessor (de HDFury Vertex) eenvoudig de color space van BT709 naar BT2020 wijzigen.

 

Hartelijk bedankt voor de moeite en het geduld, jullie zijn helemaal top!

 

 

Attached Files



Re: HDCP met OpenPLI #8 Old Satterhand

  • Senior Member
  • 28 posts

+1
Neutral

Posted 9 June 2024 - 19:13

Geen enkele Open STB doet aan HDCP.

 

Als je dus een met HDCP beveiligd device aan de HDMI-IN poort wilt koppelen, dan moet er een "HDCP killer" tussen.

Het zal wellicht bij een andere box anders zijn maar mijn Ultimo4K is een prima HanDyCaP remover. :D



Re: HDCP met OpenPLI #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,484 posts

+1,769
Excellent

Posted 10 June 2024 - 18:12

If you say so, mijn Duo 4K en Solo 4K geven geen van beide beeld als ik er de HDMI out van de SKY box aan hang, ik moet er echt een HDCP killer tussen zetten.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: HDCP met OpenPLI #10 gjstroom

  • Senior Member
  • 522 posts

+16
Neutral

Posted 11 June 2024 - 16:57

Ik heb een poosje geleden wat lopen spelen met de hdmi in en een Chromecast met (Google TV) 4K. Als ik daar de Netflix of F1TV app op draaide via de hdmi in van mijn Uno4KSE dan had ik gewoon beeld. Volgens mij doet die Chromecast met (Google TV) ook HDCP ? Ik zocht toen naar een mogelijkheid om het hdmi in sinaal te kunnen streamen en dat is niet mogelijk.


Amiko8240, DM500HD, DM800, DM800SE, DM800SESR4, DM800SEV2, VU+ SoloSEV2, VU+ UnoSE


Re: HDCP met OpenPLI #11 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,731 posts

+695
Excellent

Posted 11 June 2024 - 17:39

...


Edited by littlesat, 11 June 2024 - 17:39.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: HDCP met OpenPLI #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,484 posts

+1,769
Excellent

Posted 11 June 2024 - 17:44

Ik heb een poosje geleden wat lopen spelen met de hdmi in en een Chromecast met (Google TV) 4K. Als ik daar de Netflix of F1TV app op draaide via de hdmi in van mijn Uno4KSE dan had ik gewoon beeld. Volgens mij doet die Chromecast met (Google TV) ook HDCP ? Ik zocht toen naar een mogelijkheid om het hdmi in sinaal te kunnen streamen en dat is niet mogelijk.

 

HDCP op de Chromecast is afhankelijk van de resolutie, en van de gebruikte app (aannemende dat je geen chromecast hebt met de HDCP rom hack), voor zover ik weet.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: HDCP met OpenPLI #13 tonskidutch

  • Senior Member
  • 149 posts

+2
Neutral

Posted 13 June 2024 - 10:41

Ik heb een poosje geleden wat lopen spelen met de hdmi in en een Chromecast met (Google TV) 4K. Als ik daar de Netflix of F1TV app op draaide via de hdmi in van mijn Uno4KSE dan had ik gewoon beeld. Volgens mij doet die Chromecast met (Google TV) ook HDCP ? Ik zocht toen naar een mogelijkheid om het hdmi in sinaal te kunnen streamen en dat is niet mogelijk.

ik heb gewoon een pC met HDMI out, aan de HDMI ingang gehangen en getest.

Passthrough van het signaal van die pC gaat prima (viaplay en of Netflix etc) zelf UHD Blueray via je Vu+ HDMI ingang

 

Opnemen gaat alleen als je alles op 720P instelt, ook de bron.

 

HDCP werkt ook met een HDCP killer niet op de Vu+ voor opnemen van hoge resoluties, dat is al zo vaak bevestigd geworden dat ik het enkel nog herhaal.


koude thee is lekkerder dan koude koffie

Re: HDCP met OpenPLI #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,484 posts

+1,769
Excellent

Posted 13 June 2024 - 11:56

De HDMI-out van een PC heeft geen HDCP, je moet echt een device hebben dat een HDCP handshake met zijn downstream vereist.

 

Een device die dat wel heeft, zoals bv een (niet gemodde) Blueray speler (of in mijn geval een officiele SKY UK box), zal geen werkende verbinding opleveren als de andere kant de handshake niet (correct) uitvoert, dat is immers precies wat HDCP voor ogen heeft.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: HDCP met OpenPLI #15 tonskidutch

  • Senior Member
  • 149 posts

+2
Neutral

Posted 13 June 2024 - 13:15

All Right, dat is voor wat de pC betreft juist weergegeven. Ik had zelfs nog de oude HP met Blu-ray drive eens als source gebruikt vandaag op mijn HDMI In van de Ultimo4k, dat gaat.

Een losse Blu-ray speler heb ik niet op dit moment.

 

Maar de vraag van nlrela heeft volgens mij wel te maken met de resolutie die je op de Vu+ instelt op die oeroude DVD recorder als output.


koude thee is lekkerder dan koude koffie

Re: HDCP met OpenPLI #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,484 posts

+1,769
Excellent

Posted 13 June 2024 - 13:19

Een oeroude DVD recorder met een HDMI poort? Dat lijkt me dan weer sterk, die (oeroude) hadden allemaal SCART en rca (en sommige s-video).

 

Ben wel benieuwd welke dat dan is.

 

Als het wel HDMI aan boord heeft is hij wellicht oud maar niet oeroud, en dan moet in het menu van de recorder de output resolutie instelbaar zijn. Desnoods sluit je 'm direct aan de TV, bijna alle TV's vertelen je wel wat de HDMI poort binnen krijgt...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users