Jump to content


Photo

Fallback tuner met Zgemma H8.2H met Open Pli


  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 Megafrits

  • Senior Member
  • 56 posts

0
Neutral

Posted 14 June 2024 - 10:25

Hallo, wie weet of het mogelijk is, om een Zgemma H8.2H met Open Pli 9 in een Fallback tuner configuratie te gebruiken i.c.m. een VU+ Duo 2 of een VU+ Duo Ultimo 4K. De Zgemma H8.2H maakt dan gebruik van de tuners van de VU+ ontvangers. Of werkt het wellicht altijd met Open Pli 9?


Vu+ Ultimo 4K met 2 dualtuners en 1,5 TB Harddisk, Open PLi, 78cm Triax met 4 LNB's+switch, 68cm Triax met rotor en 65cm Triax met Duo Twin LNB,  VU+ Duo als 2e tuner (fallback)


Re: Fallback tuner met Zgemma H8.2H met Open Pli #2 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,851 posts

+189
Excellent

Posted 14 June 2024 - 10:58

Het gebruik van de fallback is niet ontvanger afhankelijk. Zolang een ontvanger maar genoeg vrije tuners heeft om te delen.https://wiki.openpli...tream_converter


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Fallback tuner met Zgemma H8.2H met Open Pli #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,117 posts

+1,763
Excellent

Posted 14 June 2024 - 11:01

Maar alleen als er lokaal geen tuner vrij is voor de gevraagde service reference.

 

De H8.2H heeft zowel S als C/T tuners, als deze de gevraagde service reference kunnen leveren zullen die eerst gebruikt worden.

 

Als de lokale tuners in de H8 niet gebruikt gaan worden, maar je wilt altijd fallback gebruiken, dan moet je zorgen dat de tuners zijn uitgeschakeld.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Fallback tuner met Zgemma H8.2H met Open Pli #4 Megafrits

  • Senior Member
  • 56 posts

0
Neutral

Posted 14 June 2024 - 13:01

Het gebruik van de fallback is niet ontvanger afhankelijk. Zolang een ontvanger maar genoeg vrije tuners heeft om te delen.https://wiki.openpli...tream_converter

Allereerst bedankt voor je reactie. Ik heb genoeg vrije tuners en er wordt maar op één van de twee locaties gekeken.


Vu+ Ultimo 4K met 2 dualtuners en 1,5 TB Harddisk, Open PLi, 78cm Triax met 4 LNB's+switch, 68cm Triax met rotor en 65cm Triax met Duo Twin LNB,  VU+ Duo als 2e tuner (fallback)


Re: Fallback tuner met Zgemma H8.2H met Open Pli #5 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,752 posts

+468
Excellent

Posted 14 June 2024 - 13:05

Als de Ultimo4k 'leading' is en de tuners  correct geconfigureerd zijn hoef je je geen zorgen te maken en kan je zonder problemen op meer dan 1 andere plek kijken.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Kirkstone builds, local cards driven by OsCam

 

Press the rep_up.png button on the buttom right of this message ;)


Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki


Re: Fallback tuner met Zgemma H8.2H met Open Pli #6 Megafrits

  • Senior Member
  • 56 posts

0
Neutral

Posted 14 June 2024 - 13:08

Maar alleen als er lokaal geen tuner vrij is voor de gevraagde service reference.

 

De H8.2H heeft zowel S als C/T tuners, als deze de gevraagde service reference kunnen leveren zullen die eerst gebruikt worden.

 

Als de lokale tuners in de H8 niet gebruikt gaan worden, maar je wilt altijd fallback gebruiken, dan moet je zorgen dat de tuners zijn uitgeschakeld.

Allereerst bedankt voor je reactie. Ik heb zelf al zo'n fallback configuratie draaien met twee VU+ ontvangers. maar ik vroeg mij af, of het ook met verschillende merken ontvangers zou werken. Maar ik heb nu begrepen, dat het er alleen om gaat dat er op de beide ontvangers OpenPli geïnstalleerd is.


Vu+ Ultimo 4K met 2 dualtuners en 1,5 TB Harddisk, Open PLi, 78cm Triax met 4 LNB's+switch, 68cm Triax met rotor en 65cm Triax met Duo Twin LNB,  VU+ Duo als 2e tuner (fallback)


Re: Fallback tuner met Zgemma H8.2H met Open Pli #7 Megafrits

  • Senior Member
  • 56 posts

0
Neutral

Posted 14 June 2024 - 13:12

Als de Ultimo4k 'leading' is en de tuners  correct geconfigureerd zijn hoef je je geen zorgen te maken en kan je zonder problemen op meer dan 1 andere plek kijken.

Het gaat hier niet om mijn eigen installatie, maar die van een vriend. Die wil een tweede TV op de slaapkamer, dus ik dacht het met een goedkope (€52,-) ontvanger op te lossen.


Vu+ Ultimo 4K met 2 dualtuners en 1,5 TB Harddisk, Open PLi, 78cm Triax met 4 LNB's+switch, 68cm Triax met rotor en 65cm Triax met Duo Twin LNB,  VU+ Duo als 2e tuner (fallback)


Re: Fallback tuner met Zgemma H8.2H met Open Pli #8 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,851 posts

+189
Excellent

Posted 14 June 2024 - 13:14

Allereerst bedankt voor je reactie. Ik heb zelf al zo'n fallback configuratie draaien met twee VU+ ontvangers. maar ik vroeg mij af, of het ook met verschillende merken ontvangers zou werken. Maar ik heb nu begrepen, dat het er alleen om gaat dat er op de beide ontvangers OpenPli geïnstalleerd is.

 

Yup!


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users