Jump to content


Photo

Oscam op een Vusolo/Vuzero illegaal?


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Kajuke123

  • New Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 21 June 2024 - 14:19

Goedemiddag Allen,

 

Wij zijn eigenljik al jaren in bezit van twee ontvangers, één Vuzero ontvangeren één Vusolo ontvanger. Een kameraad heeft dit ooit voor mijn broer geregeld, hij gaf aan dat dit een kwestie van aansluiten was op de schotel + router, en gaan met die banaan. Daarnaast moest m'n broer maandelijks 60euro overmaken richting een bankrekening die voor deze service zorgde. Helaas is m'n broer er niet meer, en nu zit ik dus met die kastjes en deze service.

 

Heel eerlijk, ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu moet. Ik kan deze vent blijven betalen maar ik weet niet eens wat er gebeurd wanneer ik niet betaal? Daarnaast weet ik überhaupt niet wie ik betaal en of het wel eens legaal is?

Ik weet dat op beide ontvangers oscam.server en oscam.conf files staan, op beide ontvangers zijn dan ook alle zenders te bekijken, ESPN (excl. ESPN3 gek genoeg), Ziggo etc. Beide ontvangers zijn aangesloten op de schotel en op het internet, is er slecht weer dan is er ook niks te zien. Is er geen internet dan is er ook niks te zien. Één van de twee ontvangers kan opnemen, de ander niet.

 

Heeft iemand enig idee wat dit voor service zou kunnen zijn en of dit legaal is? Ik heb de vorige maand niet betaald, maar gek genoeg heb ik nog steeds gewoon beeld. Weliswaar geen heel best beeld, om de 10min valt het beeld stil, na 20sec gaat deze weer verder.

 

Ik hoor graag van jullie. Mocht er extra info nodig zijn dan laat het maar even weten.

 

Alvast dank!

 

 



Re: Oscam op een Vusolo/Vuzero illegaal? #2 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,544 posts

+140
Excellent

Posted 21 June 2024 - 14:36

U hebt het antwoord al gegeven, zulke service is meestal illegaal. Er zijn mogelijkheden genoeg te bedenken om zelf ook zoiets te doen. Wat ik natuurlijk af raad. Ik zou gewoon dan een abonnement nemen dan heb je zeker geen problemen.

Re: Oscam op een Vusolo/Vuzero illegaal? #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,117 posts

+1,763
Excellent

Posted 21 June 2024 - 14:50

Riekt naar een illegale card share, ja. Maar dan vind ik 60 euro wel een enorme hoop geld, daar kun je wel een paar abonnementen van nemen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam op een Vusolo/Vuzero illegaal? #4 Kajuke123

  • New Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 21 June 2024 - 14:58

Had al zo'n vermoeden. Is er een mogelijkheid deze kastjes te blijven gebruiken met een normaal legaal abonnement ergens? Of zijn er geen providers die dit aanbieden via externe ontvangers?



Re: Oscam op een Vusolo/Vuzero illegaal? #5 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,485 posts

+114
Excellent

Posted 21 June 2024 - 15:18

Dat hangt ervan af wat je wil zien. De NL zenders kun je via Canal Digitaal abonneren. Je kunt in de ontvangers alleen een losse kaart gebruiken
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Oscam op een Vusolo/Vuzero illegaal? #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,117 posts

+1,763
Excellent

Posted 21 June 2024 - 15:24

Dat ligt een beetje aan bij welke provider(s) je een abonnement zou willen afnemen.

 

Sommige providers vereisten het gebruik van een CI module of een CI+ module. Die passen niet in de Zero, je kunt er maar 1 zender mee kijken, en opnemen kan vaak niet (geen idee of dat met de Solo wel kan). En voor CI+ heb je een recente OpenPLi versie nodig.

 

Is er voor de provider een smartcard beschikbaar, dan ben je flexibeler, daarmee kun je meerdere zenders kijken, opnemen, en een smartcard kan ook worden gedeeld door meerdere boxen in huis.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam op een Vusolo/Vuzero illegaal? #7 XRayhTec

  • Senior Member
  • 446 posts

+8
Neutral

Posted 21 June 2024 - 16:12

In ieder geval geen 60 euro per maand meer betalen ☹️

607xRAYHTECV13

ET4x00RAYHTEC4.0

XP1000RAYHTEC7B

H9COMBORAYHTEC9b


Re: Oscam op een Vusolo/Vuzero illegaal? #8 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,485 posts

+114
Excellent

Posted 21 June 2024 - 17:56

Ik heb eventueel wel een kaart voor overname….


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Oscam op een Vusolo/Vuzero illegaal? #9 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,485 posts

+114
Excellent

Posted 23 June 2024 - 13:00

Zou in ieder geval stoppen met €60 p/m te betalen. Een cardshare kost gem. €80 per jaar. Netter is gewoon abonneren op een legale provider...
Met één been in het graf..... Helaas


1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users