Jump to content


Photo

symbol rate en FEC veranderen automatisch naar oude setting


  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1 ikkie

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 12 July 2024 - 15:27

als ik de nieuwe lijst download met de juiste symbol rate en FEC heb ik ontvangst van de zenders hier onder , echter als de ontvanger uit is geweest voor langer dan een paar minuten staan ze weer op de oude setting. ook een nieuwe scan geeft de correcte symbol rate en FEC, maar ook dan na uitschakelen en weer inschakelen staan deze zenders weer op de oude instellingen (en dus geen ontvangst) en alleen maar bij deze zenders

is er iemand die mij kan helpen/vertellen hoe dit op te lossen? (probleem sinds begin van de maand) 

 

 

informatie van RXTV:

 

Two satellite transponders carrying groups of Warner Bros Discovery (WBD)-owned channels have this morning converted to DVB-S2.

 

The affected transponders that have transferred to DVB-S2 are: Astra 2G transponder 62 (11038 V) and Astra 2E transponder 35 (12383H).

The symbol rate on transponder 62 has changed from 22000 to 23000. The symbol rate on transponder 35 has changed from 27500 to 29500. The FEC has changed on both transponders to 2/3.

This affects the following UK and any applicable Irish versions of the following SD channels: DMAX, DMAX+1, Food Network, Food Network+1, Discovery Channel, Animal Planet, Animal Planet+1, Discovery Science, Discovery History, Discovery History +1, Discovery Turbo, Discovery Turbo+1, Quest, Quest+1, Quest Red, Quest Red+1, TLC, TLC+1 Investigation Discovery. Additionally HGTV Ireland is affected, but not HGTV UK.



Re: symbol rate en FEC veranderen automatisch naar oude setting #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,569 posts

+1,770
Excellent

Posted 12 July 2024 - 16:20

Hoe schakel je uit? Als je dat via het menu doet, dan blijven de settings bewaard. Trek je gewoon de stroom er af niet. Let wel, je STB is geen koelkast, het is een computer, die moet je netjes afsluiten.

 

En vwb de transponder definities, die worden bij elke software update bijgewerkt, en de update van een release image is eens per week (dag afhankelijk van de versie). Deze aanpassing is in de bronbestanden al doorgevoerd.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: symbol rate en FEC veranderen automatisch naar oude setting #3 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,800 posts

+469
Excellent

Posted 12 July 2024 - 16:24

Niet toevallig de automatische update van de fastscan aan staan?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the rep_up.png button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki


Re: symbol rate en FEC veranderen automatisch naar oude setting #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,569 posts

+1,770
Excellent

Posted 12 July 2024 - 16:33

Dit gaat over 28.2 transponders, daar is de fastscan niet relevant voor toch?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: symbol rate en FEC veranderen automatisch naar oude setting #5 ikkie

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 12 July 2024 - 16:39

met uitschakelen bedoel ik standbij (uit op de afstandsbediening) , dus niet volledig uit.

 

de fastscan gebruik ik niet, zelfs niet handmatig. dus dat kan het niet zijn.



Re: symbol rate en FEC veranderen automatisch naar oude setting #6 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,800 posts

+469
Excellent

Posted 12 July 2024 - 16:40

Dit gaat over 28.2 transponders, daar is de fastscan niet relevant voor toch?

Oeps sorry, niet goed opgelet :)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the rep_up.png button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki


Re: symbol rate en FEC veranderen automatisch naar oude setting #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,569 posts

+1,770
Excellent

Posted 12 July 2024 - 16:41

Standby zetten verandert niks aan de instellingen, standby is gewoon aan, maar met uitgeschakeld display, HDMI uit, en stroom van de LNB af.

 

Ik heb hier na de aanpassingen en voor de update beschikbaar was ook gewoon een nieuwe transponder scan gedaan. En dat heb ik maar 1 keer hoeven doen.

 

Is je software wel up to date? En welke versie draai je? Op welke box?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: symbol rate en FEC veranderen automatisch naar oude setting #8 ikkie

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 12 July 2024 - 16:44

Standby zetten verandert niks aan de instellingen, standby is gewoon aan, maar met uitgeschakeld display, HDMI uit, en stroom van de LNB af.

dat dacht ik ook, maar toch veranderen de settings naar de oude instellingen ,  moet dus al een aantal dagen de nieuwe instellingen downloaden of een nieuwe scan doen.... als ik een van deze zenders wil kijken 


Edited by ikkie, 12 July 2024 - 16:45.


Re: symbol rate en FEC veranderen automatisch naar oude setting #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,569 posts

+1,770
Excellent

Posted 12 July 2024 - 16:45

Is je software wel up to date? En welke versie draai je? Op welke box?

 

En wat bedoel je met "nieuwe instellingen" downloaden? Je moet bij OpenPLi niks downloaden?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: symbol rate en FEC veranderen automatisch naar oude setting #10 ikkie

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 12 July 2024 - 16:57

op

 

 

Is je software wel up to date? En welke versie draai je? Op welke box?

 

En wat bedoel je met "nieuwe instellingen" downloaden? Je moet bij OpenPLi niks downloaden?

 

 

software OpenPli 9.0,  Xsarius Galaxy 4K

 

downloaden bedoel ik de kanalen lijst / satellites.xml 

 

PS ik kan na deze vandaag nog 1 post doen , als nieuweling hier.. "You can make 2 more posts until 13 July 2024 - 15:27. This restriction is in place until you have 4 more approved posts "

 

Re: symbol rate en FEC veranderen automatisch naar oude setting #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,569 posts

+1,770
Excellent

Posted 12 July 2024 - 17:25

downloaden bedoel ik de kanalen lijst / satellites.xml

 

Waarom zou je dat willen, en waarvandaan? De kans is groot dat je daarmee de boel om zeep helpt, door allerlei niet standaard zaken er bij te slepen.

 

In de kanalenlijsten die je via de plugins kunt downloaden zit daarom expliciet geen satellites.xml, en veel van de satellites.xml files op het internet deugen niet. Zeker niet voor deze transponder, want veel worden vanaf KingOfSat gegenereerd, en die heeft de FEC fout voor deze transponder.

 

Ik heb even de laatste 9.0-release geflasht en die satellites.xml bekeken, die voor voor beide transponders gewoon goed.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: symbol rate en FEC veranderen automatisch naar oude setting #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,569 posts

+1,770
Excellent

Posted 12 July 2024 - 17:28

Ik heb nog even gekeken, onze satellites.xml is voor deze transponders bijwerkt op 4 juli: https://github.com/O...62fc841435bd73d

 

De laatste 9.0-release is gebouwd op 8 juli, dus deze update zit er gewoon in, ook bij jou, als je image netjes geupdate is.

 

Als je met alle geweld de laatste wilt hebben, dan kun je deze downloaden, die wordt elke ochtend rond 7:30 UTC bijgewerkt: https://raw.githubus.../satellites.xml


Edited by WanWizard, 12 July 2024 - 17:30.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: symbol rate en FEC veranderen automatisch naar oude setting #13 ikkie

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 13 July 2024 - 16:52

ik heb de update naar de laatste versie gedaan (9.0 van 8 juli) , updates werkte eerst niet (vaste IP, omgeschakeld naar DHCP (9.0 probleempje ?)

 

 

kanalen lijst Hans gedownload (direct hier op het forum, dan met DreamboxEdit naar de ontvanger) , dan zijn deze zenders te ontvangen totdat de ontvanger een uur of langer standbij is geweest, dan staan de oude symbol rate en FEC er weer in voor deze zenders en dus geen ontvangst. als ik dan weer dezelfde lijst download werken ze weer  todat....., het lijkt er dus op dat er ergens oude settings bewaard worden en terug gezet (automatisch) , of dat er ergens vandaan "nieuwe" settings worden gestuurd die fout zijn.



Re: symbol rate en FEC veranderen automatisch naar oude setting #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,569 posts

+1,770
Excellent

Posted 13 July 2024 - 18:09

Als dat een update is van 8.x naar 9.x, dan is dat geen probleem, maar vermeld in de release notes.

 

Er gebeurt niks in OpenPLi automatisch. En in de hans lijsten zit geen satellites.xml, en derhalve dus ook geen FEC informatie. Dus daar heeft het verder niks mee te maken.

 

Je zit toch niet zelf ergens een satellite.xml neer te zetten, of heb je een plugin handmatig geinstalleerd die dat doet?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: symbol rate en FEC veranderen automatisch naar oude setting #15 ikkie

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 13 July 2024 - 18:52

ik heb openpli-9.0-release-galaxy4k-20240708_usb geinstalleerd

 

 

er zit in de hans lijst wel een satellites.xml (e2_hanssettings_19e_23e_28e.zip) ,maar die is goed omdat als ik die download via DreamboxEdit ik de zenders ontvang. 

 

6 plugins : audio sync setup, mediascanner,  mediaspeler, openwebif,  oscamstatus, slideshow

 

ik snap dan ook niet waarom die niet gewoon de informatie vasthoud die gedownload is (of moet ik die nog ergens een keer extra opslaan) 



Re: symbol rate en FEC veranderen automatisch naar oude setting #16 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 325 posts

+4
Neutral

Posted 13 July 2024 - 19:12

Kan het niet zo zijn dat het image iets vanaf de hd schijf of een usb stick kan inlezen? Als deze aangesloten zijn natuurlijk.
Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: symbol rate en FEC veranderen automatisch naar oude setting #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,569 posts

+1,770
Excellent

Posted 13 July 2024 - 19:16

Niet uit zichzelf.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: symbol rate en FEC veranderen automatisch naar oude setting #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,569 posts

+1,770
Excellent

Posted 13 July 2024 - 19:18

er zit in de hans lijst wel een satellites.xml (e2_hanssettings_19e_23e_28e.zip) ,maar die is goed omdat als ik die download via DreamboxEdit ik de zenders ontvang.

 

Die is bedoelt voor niet-OpenPLi gebrukers, die moet je dus NIET gebruiken. In de ipk's zit die dan ook niet. Je moet gewoon ophouden met handmatig te zitten klooien, en die liijst gewoon vanuit de plugins installeren.

 

Zolang je daar niet mee op houd is het voor ons gissen wat er allemaal gebeurd.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: symbol rate en FEC veranderen automatisch naar oude setting #19 ikkie

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 13 July 2024 - 21:05

 

er zit in de hans lijst wel een satellites.xml (e2_hanssettings_19e_23e_28e.zip) ,maar die is goed omdat als ik die download via DreamboxEdit ik de zenders ontvang.

 

Die is bedoelt voor niet-OpenPLi gebrukers, die moet je dus NIET gebruiken. In de ipk's zit die dan ook niet. Je moet gewoon ophouden met handmatig te zitten klooien, en die liijst gewoon vanuit de plugins installeren.

 

Zolang je daar niet mee op houd is het voor ons gissen wat er allemaal gebeurd.

 

 

ik probeer ook maar wat, omdat sinds dat de zenders veranderd zijn (1 july) ik deze niet meer ontvang, voor die tijd nooit problemen gehad, hooguit een keer een nieuwe scan van de satelliet en de gewijzigde zenders in mijn favorieten lijst ingeven, nu ook weer gedaan en tot mijn verbazing staan de volgende dag deze zenders weer op hun oude settings, eerst weer een nieuwe scan van de satellieten gedaan en ik had ze weer terug, volgende dag weer op de oude settings en geen ontvangst.

 

toen direct na de scan een upload naar dreamboxedit, en toen ze weer weg waren deze upload gedownload en ik had de zenders weer terug, maar om nou ieder dag (of vaker)  een download te gaan doen om deze zenders te kunnen zien is geen oplossing.

 

na de info van gisteren nog eens gekeken en zag ik dat sinds de upgrade van 8.X naar 9.0 er geen updates meer werden gedownload, (IP issue) , dus gisteren avond alles geupdate (laatste versie 9.0) , en opnieuw een scan van de satelliet gedaan, heb dus meest recente software geïnstalleerd, en kon deze zenders ontvangen, echter vanochtend weer terug op de oude settings voor deze zenders, en dus geen ontvangst.

 

volgens mij zit er dus ergens iets dat of de oude settings terug zet of de verkeerde als "upgrade" installeert zodra de ontvanger enige tijd in standbij is (ik heb hem nu sinds 12:00 aan staan en deze zenders blijven werken) 



Re: symbol rate en FEC veranderen automatisch naar oude setting #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,569 posts

+1,770
Excellent

Posted 14 July 2024 - 12:11

Er is "van ons" niks in de image dat ook maar iets "automagisch" doet.

 

Bovendien, als je 9.0-release hebt geinstalleerd, en die is software matig up to date, dan staat er geen "oude" informatie op de box, dan heb je een correcte satellites.xml. Naast die handel die je er zelf neer hebt gezet, en die je waarschijnlijk nog niet hebt verwijderd (dat zul je handmatig moeten doen).

 

Als ik jou was zou ik de box opnieuw flashen, zonder backup terug te zetten (even een notitie maken van de tuner configuratie indien nodig), en vooral zonder met dreamboxedit aan de slag te gaan. Dan ben je binnen 10 minuten weer in business, zonder oude meuk op de box.

 

En misschien ook maar eens checken wat de uptime van de box is, en of die niet ergens een keer crasht, of van de stroom afgehaald wordt. Aanpassingen worden niet opgeslagen als Enigma niet netjes wordt afgesloten.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users