Jump to content


Photo

oscam probleem bij versie 9.0


  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1 HuberSepp

  • Member
  • 20 posts

0
Neutral

Posted 8 August 2024 - 08:38

hallo,

 

ik kan mijn zero4k niet aan het lopen krijgen op oscam.het lukt alleen , als ik het ip adres niet vastleg, bij een vast ip adres loopt de oscam niet.

is dit een probleem met deze versie? de 8.x werkt als een speer

de webinterface geeft ook geen uitsluitsel

 

hartelijk dank



Re: oscam probleem bij versie 9.0 #2 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 327 posts

+4
Neutral

Posted 8 August 2024 - 08:51

HuberSepp,

Word er bedoeld de zero4k niet wil draaien met een vastgelegd ip adres of is het zo dat een tweede box geen contact kan maken met de hoofd box en niet wil draaien?

Mvg
Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: oscam probleem bij versie 9.0 #3 HuberSepp

  • Member
  • 20 posts

0
Neutral

Posted 8 August 2024 - 09:13

de oscam in de box werkt niet met een vast ip adres..met een niet vastgelegd ip adres (dynamisch) werkt de box met oscam perfect

wie kan helpen?

 

eerst bedankt voor de snelle reaktie



Re: oscam probleem bij versie 9.0 #4 HuberSepp

  • Member
  • 20 posts

0
Neutral

Posted 8 August 2024 - 09:49

het gaat hier om de versie 9.X...



Re: oscam probleem bij versie 9.0 #5 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,905 posts

+190
Excellent

Posted 8 August 2024 - 10:23

Even voor de duidelijkheid er is alleen een versie 9.0 en ik neem aan dat we het daar over hebben. Er is niks mis met OScam onder 9.0 (en ik neem aan dat je onder 9.0 de laatste versie van OScam uit onze feeds hebt geinstalleerd en niet een eigen versie, ergens vandaan gehaald.

 

Het enige wat ik me (als boven staande 2 zaken wel oke zijn) kan bedenken is een DNS probleem en dat komt omdat we openresolv hebben geïntorduceerd (zie release Notes).

Als je een vast ip adres had in 8.3 en flashed naar 9.0 met deze autoback gaat het mis, je moet dan een autobackup maken op 8.3  met DHCP i.pv. een vast ip adres , deze  autobackup kun je dan terug zetten onder 9.0, lees ook maar even hier https://wiki.openpli...nown_issue.27s:


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: oscam probleem bij versie 9.0 #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,809 posts

+1,780
Excellent

Posted 8 August 2024 - 10:48

Of het vast adres dat je probeert in te stellen is al in gebruik.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: oscam probleem bij versie 9.0 #7 tonskidutch

  • Senior Member
  • 167 posts

+2
Neutral

Posted 8 August 2024 - 12:01

In bijna geen enkele router die ik tot nog toe gebruikte is het gebruik van DHCP adressen volgens de regels fout gegaan.

En is een vast IP adres IPv4 ook nooit mislukt.

 

Alleen als je in de router andere zaken ingesteld hebt die niet overeenkomen met de C Class range en of een andere DNS dan die van je provider.

Sinds er ook IPv6 adressen worden gebruikt gegeven door de router is juist het laatste een reden waarom verbindingen soms niet toegestaan zijn.

Net als een VPN tunnel welke de provider helemaal niet graag ziet.

 

doe ons een lol @HuberSepp en geef eens de IP details van je intern netwerk en de receiver.


koude thee is lekkerder dan koude koffie

Re: oscam probleem bij versie 9.0 #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,809 posts

+1,780
Excellent

Posted 8 August 2024 - 12:09

In bijna geen enkele router die ik tot nog toe gebruikte is het gebruik van DHCP adressen volgens de regels fout gegaan.

 

Je zult de DHCP servers de kost moeten geven die na een herstart hun leases kwijt zijn, en bij uitdelen niet checken of het IP toevallig al in gebruik is... ;)

 

En je kunt natuurlijk ook handmatig een vast IP instellen op een toestel, dat of al in gebruik is, of binnen de DHCP range valt (icm met bovenstaande succes verzekerd).
 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: oscam probleem bij versie 9.0 #9 HuberSepp

  • Member
  • 20 posts

0
Neutral

Posted 8 August 2024 - 12:55

ik heb een nieuwe install gedaan, de oscam via het systeem geinstallerd (install softcam), de server info er in gezet en het werkte, tot ik de box opnieuw inschakelde, toen was het voorbij, tot ik het ip adres dynamisch maakte en de box weer werkte



Re: oscam probleem bij versie 9.0 #10 HuberSepp

  • Member
  • 20 posts

0
Neutral

Posted 8 August 2024 - 12:58

In bijna geen enkele router die ik tot nog toe gebruikte is het gebruik van DHCP adressen volgens de regels fout gegaan.

En is een vast IP adres IPv4 ook nooit mislukt.

 

Alleen als je in de router andere zaken ingesteld hebt die niet overeenkomen met de C Class range en of een andere DNS dan die van je provider.

Sinds er ook IPv6 adressen worden gebruikt gegeven door de router is juist het laatste een reden waarom verbindingen soms niet toegestaan zijn.

Net als een VPN tunnel welke de provider helemaal niet graag ziet.

 

doe ons een lol @HuberSepp en geef eens de IP details van je intern netwerk en de receiver.

de box is een zero4k, de ip instellingen zijn 192.168.0.15, dit is een dynamisch adres



Re: oscam probleem bij versie 9.0 #11 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,905 posts

+190
Excellent

Posted 8 August 2024 - 13:12

ik heb een nieuwe install gedaan, de oscam via het systeem geinstallerd (install softcam), de server info er in gezet en het werkte, tot ik de box opnieuw inschakelde, toen was het voorbij, tot ik het ip adres dynamisch maakte en de box weer werkte

Wat bedoel je met; "de server info erin gezet" ?
 


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: oscam probleem bij versie 9.0 #12 HuberSepp

  • Member
  • 20 posts

0
Neutral

Posted 8 August 2024 - 13:20

de data voor de oscam server, de toegangsdata



Re: oscam probleem bij versie 9.0 #13 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,905 posts

+190
Excellent

Posted 8 August 2024 - 13:35

Wat voor toegangsdata, kun je iets duidelijker zijn?


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: oscam probleem bij versie 9.0 #14 HuberSepp

  • Member
  • 20 posts

0
Neutral

Posted 8 August 2024 - 13:37

dat is mijn ORF kaart, die ik deel met een vriend, die hem in een servertje heeft lopen



Re: oscam probleem bij versie 9.0 #15 HuberSepp

  • Member
  • 20 posts

0
Neutral

Posted 8 August 2024 - 14:31

voordat we af dwalen, mijn probleem is het ip adres van de box, niet hoe ik de info van mijn ORF kaartje binnenhaal..

dus kunnen we bij het thema blijven?



Re: oscam probleem bij versie 9.0 #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,809 posts

+1,780
Excellent

Posted 8 August 2024 - 17:13

Dit is bij het thema.

 

Want aangezien die vriend vast niet bij jou in huis woont, is de kans reeel dat zijn "servertje" een IP adres heeft buiten jou eigen reeks.

 

En dan komt de opmerking die eerder gemaakt is over DNS weer om de hoek kijken. Een vast IP instellen betekent ook een vast DNS adres instellen. En niet denken "ja, maar ik zie toch nu de goede", want die je ziet is door DHCP ingesteld, en is weg na een herstart.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: oscam probleem bij versie 9.0 #17 Superster

  • Senior Member
  • 285 posts

+1
Neutral

Posted 8 August 2024 - 17:37

Ik had met 9.0 en een Zero exact hetzelfde probleem, niet werken na heropstarten, moest handmatig de DNS invullen, toen was het over.



Re: oscam probleem bij versie 9.0 #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,809 posts

+1,780
Excellent

Posted 8 August 2024 - 17:43

Dat is waarschijnlijk na een restore van een 8.3 auto backup. Dat is een bekend iets, staat nadrukkelijk in de release notes van 9.0-release vermeld.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: oscam probleem bij versie 9.0 #19 HuberSepp

  • Member
  • 20 posts

0
Neutral

Posted 8 August 2024 - 18:07

Dit is bij het thema.

 

Want aangezien die vriend vast niet bij jou in huis woont, is de kans reeel dat zijn "servertje" een IP adres heeft buiten jou eigen reeks.

 

En dan komt de opmerking die eerder gemaakt is over DNS weer om de hoek kijken. Een vast IP instellen betekent ook een vast DNS adres instellen. En niet denken "ja, maar ik zie toch nu de goede", want die je ziet is door DHCP ingesteld, en is weg na een herstart.

zo, nu nog even, voordat alles uit de hand loopt.Ik kan hier in Oostenrijk5 kaarten betrekken, welke ik alle 4 aan vrienden verdergegeben heb. de 5e heb ik zlelf en heb 3 VU+ boxen, dus was een kleine "server" optie de oplossing..

 

ik bedank iedereen voor zijn welgemeende deelname en zet nu 8.3 terug op de box, dat bespaart me diverse verdachtmakingen.

voor mij is dit thema gestorben.Hartelijk dank



Re: oscam probleem bij versie 9.0 #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,809 posts

+1,780
Excellent

Posted 8 August 2024 - 18:12

Probleem met de lengte van je tenen?

Ik zeg alleen maar dat als je lokaal een kaart deelt, DNS niet relevant is, maar als je dat buiten je netwerk doet, dat wel zo is. En dat je dus moet controleren of de DNS goed ingesteld staat, want wat je ziet op het scherm zegt niks, als die van DHCP komen worden ze niet opgeslagen.

 

Geen idee hoe jij iets anders in mijn antwoord kan lezen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users