Jump to content


Photo

Weergave IPTV zenders


  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#1 meierblom

  • Senior Member
  • 88 posts

0
Neutral

Posted 18 August 2024 - 15:21

Hallo,

met mijn Vuzero Zero 4k kan ik plotseling bepaalde IPTV-zenders niet meer via mijn TV weergeven. 

Dat lukt mij wel op mijn Desktop PC met het programma E-Channelizer en ook via mijn Smartphone (app: dream Player).

Zenders via de schotel zijn nog altijd zichtbaar.

Wat kan ik doen, om ze weer via mijn TV te bekijken?

Groet,

Henk


VU+ Zero 4k   -   OpenPLi 8.3-release (2023-08-14)   -   E-Channelizer

 


Re: Weergave IPTV zenders #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,817 posts

+1,780
Excellent

Posted 18 August 2024 - 16:33

Plotseling?

 

Computers doen niks plotseling, als het gedrag anders is, dan is er dus iets verandert. Wat?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Weergave IPTV zenders #3 meierblom

  • Senior Member
  • 88 posts

0
Neutral

Posted 18 August 2024 - 22:46

Plotseling?

 

Computers doen niks plotseling, als het gedrag anders is, dan is er dus iets verandert. Wat?

 

Volgens de "Dikke van Dale" betekent plotseling: onverwacht. En dat was het dus ... geheel onverwacht.

 

Mag ik toch nog een antwoord op mijn vraag?


VU+ Zero 4k   -   OpenPLi 8.3-release (2023-08-14)   -   E-Channelizer

 


Re: Weergave IPTV zenders #4 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,501 posts

+114
Excellent

Posted 19 August 2024 - 05:10

Dan hebben die IPTV zenders klaarblijkelijk hun codec gewijzig. Die codes kent de VU+Zero4K niet en toont dus niks meer. De PC heeft die codes wel (kan die ook updaten) en werkt daar dus..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Weergave IPTV zenders #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,817 posts

+1,780
Excellent

Posted 19 August 2024 - 10:04

Vandaar mijn vraag "wat is er veranderd?" ;).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Weergave IPTV zenders #6 meierblom

  • Senior Member
  • 88 posts

0
Neutral

Posted 19 August 2024 - 12:56

Vandaar mijn vraag "wat is er veranderd?" ;).

 

Goeie vraag. Als ik dat wist, zou ik zelf het probleem kunnen oplossen...


VU+ Zero 4k   -   OpenPLi 8.3-release (2023-08-14)   -   E-Channelizer

 


Re: Weergave IPTV zenders #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,817 posts

+1,780
Excellent

Posted 19 August 2024 - 17:39

Zonder voldoende informatie kunnen wij ook verder niks, wij hebben geen idee wat jou IPTV provider met die stream doet.

 

Open die stream eens op je PC in VLC, en post dan de codec informatie eens?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Weergave IPTV zenders #8 pgmpli

  • Senior Member
  • 636 posts

+24
Neutral

Posted 19 August 2024 - 17:44

Tijd voor een degelijke Media Player.

 

https://www.bol.com/...iaplayers/7114/

 

Ik gebruik o.a de Nokia 8010


Vu+ DUO 4K - 1x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + 1x VU+ FBC DVB-C v2 tuner + 1 x Hauppauge Dual Tuner USB DVB-C / DVB-T  --  Vu+ Ultimo 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + 1 x VU+ DVB-C/T/T2 DUAL (TWIN) tuner + 1 x VU+ Turbo USB DVB-C/T2 Hybrid Tuner -- 2 x Triple LNB  :)


Re: Weergave IPTV zenders #9 meierblom

  • Senior Member
  • 88 posts

0
Neutral

Posted 20 August 2024 - 12:28

Zonder voldoende informatie kunnen wij ook verder niks, wij hebben geen idee wat jou IPTV provider met die stream doet.

 

Open die stream eens op je PC in VLC, en post dan de codec informatie eens?

 

Zijn dit de gegevens die je vroeg?

 

Attached Files


Edited by meierblom, 20 August 2024 - 12:30.

VU+ Zero 4k   -   OpenPLi 8.3-release (2023-08-14)   -   E-Channelizer

 


Re: Weergave IPTV zenders #10 meierblom

  • Senior Member
  • 88 posts

0
Neutral

Posted 20 August 2024 - 15:46

Tijd voor een degelijke Media Player.

 

https://www.bol.com/...iaplayers/7114/

 

Ik gebruik o.a de Nokia 8010

 

Kan men daar eigen iptv zenders toevoegen en naar wens indelen?


VU+ Zero 4k   -   OpenPLi 8.3-release (2023-08-14)   -   E-Channelizer

 


Re: Weergave IPTV zenders #11 Jork

  • Senior Member
  • 778 posts

+13
Neutral

Posted 20 August 2024 - 16:02

Android.Brrr..

Re: Weergave IPTV zenders #12 dolphs

  • Senior Member
  • 987 posts

+8
Neutral

Posted 20 August 2024 - 16:08

 

Kan men daar eigen iptv zenders toevoegen en naar wens indelen?

 

Hi, ja dat kan : Indeling op je hoofdbox maken en dat neemt een app als bijvoorbeeld dreamplayer over.

http sttreams vanaf daar werken dan ook gewoon zoals je gewend bent.

 

Ik merk overigens met de 8010 wel de narigheid dat ik om de 10 minuten een freeze om mn oren heb, heb dat niet met mn google 4k apparaatje ( beiden WiFi )



Re: Weergave IPTV zenders #13 pgmpli

  • Senior Member
  • 636 posts

+24
Neutral

Posted 20 August 2024 - 16:44

Bij voorkeur gebruik ik mijn https://www.nvidia.c.../shield-tv-pro/, duur maar wel een top ervaring.

 

KODI draait als een lier op deze Player.


Edited by pgmpli, 20 August 2024 - 16:45.

Vu+ DUO 4K - 1x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + 1x VU+ FBC DVB-C v2 tuner + 1 x Hauppauge Dual Tuner USB DVB-C / DVB-T  --  Vu+ Ultimo 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + 1 x VU+ DVB-C/T/T2 DUAL (TWIN) tuner + 1 x VU+ Turbo USB DVB-C/T2 Hybrid Tuner -- 2 x Triple LNB  :)


Re: Weergave IPTV zenders #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,817 posts

+1,780
Excellent

Posted 20 August 2024 - 19:44

Zijn dit de gegevens die je vroeg?

 

Daarvoor heb je dus een player nodig die HVEC / H.265 / MPEG-4 streams aan kan.
 

Dat moet geen probleem zijn op om het even welke 4K box, die zijn allemaal compatible. Ook een VU+ Zero 4K.

 

edit: zojuist deze even getest op mijn Zero 4K, speelt zonder problemen af. Zou me niks verbazen als deze van dezelfde aanbieder af komt (zoveel zijn er namelijk niet).

Attached Files


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Weergave IPTV zenders #15 meierblom

  • Senior Member
  • 88 posts

0
Neutral

Posted 21 August 2024 - 14:03

 

Zijn dit de gegevens die je vroeg?

 

Daarvoor heb je dus een player nodig die HVEC / H.265 / MPEG-4 streams aan kan.
 

Dat moet geen probleem zijn op om het even welke 4K box, die zijn allemaal compatible. Ook een VU+ Zero 4K.

 

edit: zojuist deze even getest op mijn Zero 4K, speelt zonder problemen af. Zou me niks verbazen als deze van dezelfde aanbieder af komt (zoveel zijn er namelijk niet).

 

 

De ene keer doet-ie het wel, de andere keer niet. Wanneer ik de box nieuw start, doet een van de vele streams het goed. Schakel ik dan naar een andere stream doet niets het meer. Kan jij een debug-file uilezen?

Wenn ich zu einem anderen Stream wechsle, passiert nichts mehr.
 

VU+ Zero 4k   -   OpenPLi 8.3-release (2023-08-14)   -   E-Channelizer

 


Re: Weergave IPTV zenders #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,817 posts

+1,780
Excellent

Posted 21 August 2024 - 17:26

Dat lijkt me eerder een probleem van de stream aanbieder te zijn, dan van de box.

 

Veel providers bv staan maar 1 stream er account toe, als je zapt moet de provider wel snel snappen dat de oude stream is gestopt, anders start de nieuwe niet (want maar 1 actieve stream).

 

Snel te testen door te zappen van een stream naar een sat zender, en na een paar seconden weer terug. Heb je dan nog steeds het probleem?

 

En wat ook speelt is dat er maar heel weinig infrastructuur aanbieders zijn, het zijn bijna allemaal resellers die dezelfde streams, via proxies, verkopen.

 

En er zijn regelmatig issues met die proxies, ik zie bij testen soms dat de stream pas start na 20 seconden, terwijl hij het een minuut eerder gewoon nog deed. Of dat hij het na een zap weg en weer terug alsnog doet...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Weergave IPTV zenders #17 meierblom

  • Senior Member
  • 88 posts

0
Neutral

Posted 21 August 2024 - 21:44

Dat lijkt me eerder een probleem van de stream aanbieder te zijn, dan van de box.

 

Veel providers bv staan maar 1 stream er account toe, als je zapt moet de provider wel snel snappen dat de oude stream is gestopt, anders start de nieuwe niet (want maar 1 actieve stream).

 

Snel te testen door te zappen van een stream naar een sat zender, en na een paar seconden weer terug. Heb je dan nog steeds het probleem?

 

En wat ook speelt is dat er maar heel weinig infrastructuur aanbieders zijn, het zijn bijna allemaal resellers die dezelfde streams, via proxies, verkopen.

 

En er zijn regelmatig issues met die proxies, ik zie bij testen soms dat de stream pas start na 20 seconden, terwijl hij het een minuut eerder gewoon nog deed. Of dat hij het na een zap weg en weer terug alsnog doet...

 

Met de streams is het al 2 jaren goed gegaan. Nu, sinds 2 weken heb ik de problemen. Ik heb regelmatig de software updates van OpenPli geinstalleerd. Misschien is er (twee weken geleden) bij een van deze updates iets misgegaan.

Helpt een debug-bestand, kun jij dat uitlezen?


VU+ Zero 4k   -   OpenPLi 8.3-release (2023-08-14)   -   E-Channelizer

 


Re: Weergave IPTV zenders #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,817 posts

+1,780
Excellent

Posted 22 August 2024 - 09:26

Een debug log bedoel je? Daar wil ik bij gelegenheid best naar kijken.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Weergave IPTV zenders #19 meierblom

  • Senior Member
  • 88 posts

0
Neutral

Posted 22 August 2024 - 12:36

Een debug log bedoel je? Daar wil ik bij gelegenheid best naar kijken.

 

Dank bij voorbaat.

Ik ben gestart met Openpli 9 in debug-mode.

De box startte op de Den Haag-zender, die goed wordt weergegeven. Met de FB naar TV-West (590934), daarna NPO1 (580789). Tot zover alles goed. Dan naar NPO2 (580790) geen wergave meer. Terug naar TV-West en NPO1  ... ook geen weergave meer. Alleen nog TV Den Haag.


VU+ Zero 4k   -   OpenPLi 8.3-release (2023-08-14)   -   E-Channelizer

 


Re: Weergave IPTV zenders #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,817 posts

+1,780
Excellent

Posted 22 August 2024 - 13:32

Merci, ik heb de bijlage even weggehaald, er lijken login gegevens op die streams te zitten...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users