Jump to content


Photo

plugin Het weer


  • Please log in to reply
1120 replies to this topic

Re: plugin Het weer #121 Heppieboeddah

  • Senior Member
  • 468 posts

+7
Neutral

Posted 15 June 2016 - 08:26

Heeft iid wel wat fine-tuning nodig. Wel klasse dat het door jouw zoon wordt opgepikt... Top

VU+ Uno 4K SE [DVB-C]


Re: plugin Het weer #122 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,532 posts

+140
Excellent

Posted 15 June 2016 - 10:46

Ik had al aangegeven aan Loui dat ik absoluut geen tijd had om een en ander uit te zoeken betreft de Buienradar.

Mijn zoon heeft daarop zelf voorgesteld om eens te kijken wat hij kon doen, hij heeft dan maar de code herschreven, dus de credits gaan naar hem.

Voorlopig is het nog wat summier en moet er nog veel gebeuren aan de plugin. (sommige pictures laden nog wat traag).

Het staat ook nog wat schuin en uit de haak maar voor degene die het al willen proberen hierbij een eerste versie van een nieuwe weer plugin.

Ik kan alleen maar zeggen een dikke pluim voor die zoon van je. Een begin is er weer, hiermee zal je weer een hoop fans van HetWeer blij gemaakt hebben dat de draat in iedergval weer is opgepakt. Ik wouw dat ik die kennis had, maar goed niet ieder is het zelfde.

Nogmaals hartelijk dank hiervoor.



Re: plugin Het weer #123 thebig6

  • Senior Member
  • 52 posts

0
Neutral

Posted 15 June 2016 - 15:11

@ caught, moet ik jouw plugin over hetweer heen installeren?

Ik heb hetweer eerst verwijderd, maar de jouw krijg ik niet aan de praat.. hij geeft telkens aan dat hetweer mist als in naar applicaties ga..



Re: plugin Het weer #124 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,532 posts

+140
Excellent

Posted 15 June 2016 - 17:04

Nee het is een nieuwe en anders dan Het Weer plugin, HetWeer plugin ga ik ook weer met aan het werk.

De plugin heet "Weather".


Edited by Loui (PD1LOI), 15 June 2016 - 17:05.


Re: plugin Het weer #125 Caught

  • Senior Member
  • 471 posts

+105
Excellent

Posted 15 June 2016 - 17:10

De oude mag je verwijderen, wat betreft het installeren ik heb ondertussen een nieuwe ipk.

Screens voor de FullHD skins zijn toegevoegd waardoor de teksten wat leesbaarder staan. 

 

 

Attached Files


TV Samsung UE55F & Samsung UHD UE49KU

Xtrend 10K DVB-S2 tuner x3

Mutant HD51

DM500HD S 

Images: PLi
Triax 78 USALS
Triax 78 Triple LNB Quad


Re: plugin Het weer #126 thebig6

  • Senior Member
  • 52 posts

0
Neutral

Posted 16 June 2016 - 08:58

Een reboot doet soms wonderen :)

Hij werkt prima, vrouw ook weer blij ;)

 

Props voor je zoon Caught!



Re: plugin Het weer #127 Heppieboeddah

  • Senior Member
  • 468 posts

+7
Neutral

Posted 16 June 2016 - 10:05

.

Screens voor de FullHD skins zijn toegevoegd waardoor de teksten wat leesbaarder staan. 

De screens?Waar?


VU+ Uno 4K SE [DVB-C]


Re: plugin Het weer #128 Caught

  • Senior Member
  • 471 posts

+105
Excellent

Posted 16 June 2016 - 11:41

Wanneer voor een FullHD skin gekozen wordt op je box (1920 x 1080 t.o.v 1280 x 720) worden de teksten 50% kleiner.
Mits een toevoeging van een 2de screen in de plugin waarin je de teksten 50% groter maakt verhinder je dit. 

M.a.w. Je zal daar in principe weinig van merken.


TV Samsung UE55F & Samsung UHD UE49KU

Xtrend 10K DVB-S2 tuner x3

Mutant HD51

DM500HD S 

Images: PLi
Triax 78 USALS
Triax 78 Triple LNB Quad


Re: plugin Het weer #129 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 16 June 2016 - 12:52

Het verdient aanbeveling de naam van de plugin (momenteel 'weerinfo') overal als zodanig terug te laten komen. Nu installeer je 'weerinfo' en je krijgt te zien 'Weather/buienradar'.

En omgekeerd: om nu 'Weather/buienradar' te de-installeren moet je zoeken naar 'weerinfo'.

 

Maar: beslist geen slecht begin!

Al vind ik de toevoeging van een klok, samen met de bijbehorende renderers nu weer minder geslaagd. Ook al omdat die alleen ongecompileerd worden bijgevoegd, waardoor die blijven bestaan na het verwijderen van de plugin. Maar voornamelijk omdat het geen relatie heeft met de plugin, en ook geen toegevoegde waarde.

 

Maar nogmaals: niet slecht, en mooi dat iemand het opgepikt heeft!

 

 

Vraagje: is hierin nu het probleem van veranderende (deep)links opgelost?



Re: plugin Het weer #130 Caught

  • Senior Member
  • 471 posts

+105
Excellent

Posted 16 June 2016 - 16:33

Het verdient aanbeveling de naam van de plugin (momenteel 'weerinfo') overal als zodanig terug te laten komen. Nu installeer je 'weerinfo' en je krijgt te zien 'Weather/buienradar'.

En omgekeerd: om nu 'Weather/buienradar' te de-installeren moet je zoeken naar 'weerinfo'.

 

Dit ga ik nog bekijken 't is allemaal tamelijk vlug gegaan vandaar.
Momenteel ben ik ook nog op het werk bezig soms is het tussendoor. 

 

Maar: beslist geen slecht begin!

Al vind ik de toevoeging van een klok, samen met de bijbehorende renderers nu weer minder geslaagd. Ook al omdat die alleen ongecompileerd worden bijgevoegd, waardoor die blijven bestaan na het verwijderen van de plugin. Maar voornamelijk omdat het geen relatie heeft met de plugin, en ook geen toegevoegde waarde.

 

Ik heb deze toegevoegd om iets van tijdsbesef the hebben terwijl de pic's getoond worden met sterk uitlopende tijdsaanduiding.

Ik kan er eventueel ook een digitale klok plaatsen deze heeft geen renderers nodig, of ik kan ook zorgen dat de files van de analoge klok verdwijnen na het verwijderen v/d plugin we zien nog wel. 

 

Maar nogmaals: niet slecht, en mooi dat iemand het opgepikt heeft!

 

:)
 

Vraagje: is hierin nu het probleem van veranderende (deep)links opgelost?

 

Normaal gezien zijn dit de bron linken, die eigenlijk al een lange tijd hetzelfde zijn gebleven.

Ik beweer niet dat ze niet kunnen veranderen.

 

Bedankt voor de opmerkingen, dan weet ik tenminste welke richting het uit moet gaan.

Indien de tijd het toelaat :)

 

   

 


TV Samsung UE55F & Samsung UHD UE49KU

Xtrend 10K DVB-S2 tuner x3

Mutant HD51

DM500HD S 

Images: PLi
Triax 78 USALS
Triax 78 Triple LNB Quad


Re: plugin Het weer #131 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 16 June 2016 - 17:59

Nog twee kleinigheidjes:

1- de screens 'weatherMenu', 'weatherMenuSub1' & 'lokaalTemp' zijn identiek: dan hoef je ook niet driemaal een screen te definiëren.

2- het is mooier als de titel van een screen automatisch gegenereerd wordt (dus geen title="xxx" in een screen). Dat vergemakkelijkt ook het vertalen.



Re: plugin Het weer #132 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 16 June 2016 - 18:10

2- het is mooier als de titel van een screen automatisch gegenereerd wordt (dus geen title="xxx" in een screen). Dat vergemakkelijkt ook het vertalen.

Dan krijg je dus zoiets als

<widget source="Title" render="Label" position="xxx" size="yyy"

om de titel te produceren.

 

 

PS: Het laden van plaatjes duurt heel lang. Ligt dat aan de plugin of aan de website. Het vervelende is dat dit binnenhalen E2 voor 100% bezet houdt.



Re: plugin Het weer #133 Caught

  • Senior Member
  • 471 posts

+105
Excellent

Posted 16 June 2016 - 18:59

Zojuist thuis gekomen van het werk om maar te zeggen.

Idd soms duurt het laden wat langer (niet altijd)  maar zeker wanneer ook bij hun de site gerefreshed wordt kan het tot 1 minuut duren (uitzonderlijk).

En zeker bij de Satelliet beelden die iets zwaarder zijn dan buienradar, alles moet nog beken worden.
Btw de  code is geschreven in een halve nacht en halve dag, het was dit en iedereen kan dan de ontwikkelingen meevolgen of 14 dagen wachten.

Dus wat respijt :)


TV Samsung UE55F & Samsung UHD UE49KU

Xtrend 10K DVB-S2 tuner x3

Mutant HD51

DM500HD S 

Images: PLi
Triax 78 USALS
Triax 78 Triple LNB Quad


Re: plugin Het weer #134 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 17 June 2016 - 05:23

 

......Al vind ik de toevoeging van een klok, samen met de bijbehorende renderers nu weer minder geslaagd. Ook al omdat die alleen ongecompileerd worden bijgevoegd, waardoor die blijven bestaan na het verwijderen van de plugin. Maar voornamelijk omdat het geen relatie heeft met de plugin, en ook geen toegevoegde waarde.

Ik heb deze toegevoegd om iets van tijdsbesef the hebben terwijl de pic's getoond worden met sterk uitlopende tijdsaanduiding.
Ik kan er eventueel ook een digitale klok plaatsen deze heeft geen renderers nodig, of ik kan ook zorgen dat de files van de analoge klok verdwijnen na het verwijderen v/d plugin we zien nog wel. 

 

Mag ik zoiets voorstellen:
Attached File  HW-T.jpg   75.08KB   5 downloads
 

Met daarin:

<widget source="global.CurrentTime" render="Label" position="1522,5" size="375,47" font="Regular;39" halign="right" foregroundColor="grey" zPosition="1">
<convert type="ClockToText">Format:%-H:%M</convert>
</widget>
<widget source="global.CurrentTime" render="Label" position="1522,55" size="375,40" font="Regular;30" halign="right" foregroundColor="grey" zPosition="1">
<convert type="ClockToText">Date</convert>
</widget>

voor een 1080-skin

 

Dus wat respijt :)

Uiteraard: er is geen enkele haast bij. Het is al lang mooi, dat alles weer loopt!



Re: plugin Het weer #135 Caught

  • Senior Member
  • 471 posts

+105
Excellent

Posted 17 June 2016 - 06:05


Mag ik zoiets voorstellen:
<widget source="global.CurrentTime" render="Label" position="1522,5" size="375,47" font="Regular;39" halign="right" foregroundColor="grey" zPosition="1">
<convert type="ClockToText">Format:%-H:%M</convert>
</widget>
<widget source="global.CurrentTime" render="Label" position="1522,55" size="375,40" font="Regular;30" halign="right" foregroundColor="grey" zPosition="1">
<convert type="ClockToText">Date</convert>
</widget>
Zeker is geen probleem, ik was al van plan dit in de volgende versie toe te voegen.
 

TV Samsung UE55F & Samsung UHD UE49KU

Xtrend 10K DVB-S2 tuner x3

Mutant HD51

DM500HD S 

Images: PLi
Triax 78 USALS
Triax 78 Triple LNB Quad


Re: plugin Het weer #136 Caught

  • Senior Member
  • 471 posts

+105
Excellent

Posted 2 July 2016 - 19:28

Nieuwe Update v/d WeerInfo Plugin
changelog v1.2
-Definitieve name "WeerInfo"
-Bugfixes
-Add auto WeerInfo Lokaal
-Auto update
-Layout

 

sGxmgrL.png

 

 

 

Attached Files


TV Samsung UE55F & Samsung UHD UE49KU

Xtrend 10K DVB-S2 tuner x3

Mutant HD51

DM500HD S 

Images: PLi
Triax 78 USALS
Triax 78 Triple LNB Quad


Re: plugin Het weer #137 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 2 July 2016 - 20:10

Thanks goed werk ;-)

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: plugin Het weer #138 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 3 July 2016 - 06:07

Een fraaie update; hartelijk dank!

 

En toch weer een verzoekje: zou het mogelijk zijn de automatische plaatsbepaling handmatig te beïnvloeden? In mijn geval zit die er namelijk zo'n 400km naast.



Re: plugin Het weer #139 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 3 July 2016 - 06:44

De embedded screen 'View_Slideshow' mist het element 'file.

07:39:24.967 {   } skin.py:1034 readSkin [SKIN] processing screen View_Slideshow:
07:39:24.974 { W } Components/GUISkin.py:35 createGUIScreen warning, skin is missing element file in <class 'Plugins.Extensions.WeerInfo.plugin.View_Slideshow'>

Maar als je die er wel inzet, blijft die, ook als het plaatje is geladen.


Edited by Rob van der Does, 3 July 2016 - 06:48.


Re: plugin Het weer #140 Caught

  • Senior Member
  • 471 posts

+105
Excellent

Posted 3 July 2016 - 08:21

Een fraaie update; hartelijk dank!

 

En toch weer een verzoekje: zou het mogelijk zijn de automatische plaatsbepaling handmatig te beïnvloeden? In mijn geval zit die er namelijk zo'n 400km naast.

Vakantie bestemmingen (handmatig), zat er bij een volgende update aan te komen.

De skin bekijk ik nog! 


TV Samsung UE55F & Samsung UHD UE49KU

Xtrend 10K DVB-S2 tuner x3

Mutant HD51

DM500HD S 

Images: PLi
Triax 78 USALS
Triax 78 Triple LNB Quad



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users