Jump to content


Photo

Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee?


  • Please log in to reply
61 replies to this topic

Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #21 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 28 January 2015 - 20:27

 

En gebruiken jullie allemaal de remotestreamconvert plugin, of zijn er nog meer alternatieven?

Ik gebruik mijn eigen "experiment" wat in de praktijk best goed blijkt te functioneren: de remote fallback tuner. Ten opzichte van de remote stream converter:

- geen vaste bouquetten overnemen maar direct toegang tot alle services op de "server-ontvanger", je kunt daaruit zonodig zelf weer bouqetten maken zoals je dat normaal ook zou doen
- je moet daarvoor wel even de lamedb file (/etc/enigma2/lamedb) van de "server-ontvanger" kopieren naar de "client"
- nieuwe zenders op de server? even weer de lamedb kopieren en klaar

Ik wil hier binnenkort nog eens een stukje over schrijven, ik heb het gevoel dat het systeem nog niet zo bekend is ;)

 

Veel simpeler: naar de client gewoon precies dezelfde lijst wegschrijven als naar de server en alleen maar de fallback tuner optie inschakelen.



Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #22 Patrick80

  • Senior Member
  • 105 posts

0
Neutral

Posted 28 January 2015 - 21:19

Bij mij werkt het nu prima via het netwerk, heb er wel veel problemen mee gehad maar dat lag aan de manier van aansluiten.

Heb eerst via een wifi extender gewerkt, is geen doen. daarna heb ik een netwerk kabel van een 2de router van zolder genomen, maar daar gaf hij ook hickups op (moest namelijk door 2 routers). Nu direct van de router waar ook mijn serverbox op zit geen problemen meer. ;)


Xtrend Et10000 Openpli 4.0 Bose Lifestyle 510 Home entertainment. LG 42LA6908 Smart TV. Zelfbouw mediacenter XBMC


Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #23 siroj

  • Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 29 January 2015 - 08:43

Gisteren bij familie even de remote stream convert getest met een Vu Duo en XP1000 op een 100mbit netwerk.

Buiten dat de plugin even nodig had om alle boeketten te downloaden werkte het perfect.

 

Ik vraag me dan wel af hoe ik de boeketten kan updaten op de client zodra deze op de server word geupdate. Ik vermoed boeket verwijderen op client en opnieuw ophalen...



Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #24 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,422 posts

+396
Excellent

Posted 29 January 2015 - 09:09

 Ik vraag me dan wel af hoe ik de boeketten kan updaten op de client zodra deze op de server word geupdate. Ik vermoed boeket verwijderen op client en opnieuw ophalen...


Jij zegt het zelf al. Maar uiteindelijk is dat een fluitje van een cent.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #25 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,816 posts

+187
Excellent

Posted 29 January 2015 - 09:36

Bij mij werkt het nu prima via het netwerk, heb er wel veel problemen mee gehad maar dat lag aan de manier van aansluiten.

Heb eerst via een wifi extender gewerkt, is geen doen. daarna heb ik een netwerk kabel van een 2de router van zolder genomen, maar daar gaf hij ook hickups op (moest namelijk door 2 routers). Nu direct van de router waar ook mijn serverbox op zit geen problemen meer. ;)

 

Van een Wifi Extender ben ik zelf nooit zo gecharmeerd. Al was het maar, omdat de data doorvoer wordt gehalveerd. Als je al voor wifi kiest is het vaak verrassend hoe de SNR verbeterd als je de router de hoogte inbrengt, de meeste mensen moffelen het ding onder een bureau of in een hoek. De beste oplossing IMO is:

 

Router----Wireless Bridge---((((        ))))--AP (in het midden van je leef omgeving)

 

...en dit liefst niet met WDS.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #26 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 29 January 2015 - 10:28

Om boeketten te updaten hoef je die helemaal niet eerst te verwijderen; gewoon de plugin nogmaals draaien.



Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #27 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 29 January 2015 - 15:25

Veel simpeler: naar de client gewoon precies dezelfde lijst wegschrijven als naar de server en alleen maar de fallback tuner optie inschakelen.

Als je een zenderlijst zonder modificaties en zonder eigen scan-momenten gebruikt, dan klopt dat inderdaad.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #28 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 29 January 2015 - 15:57

Ik begrijp even niet wat je bedoelt? Ik maak mijn eigen zenderlijst, compleet met scans, en die gaat naar alle boxen. de tuner fallback doet de rest.



Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #29 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,849 posts

+1,745
Excellent

Posted 29 January 2015 - 16:12

Merk je verschil tussen beide oplossingen?

 

Ik neem aan dat er implementatie verschillen zijn tussen remotestreamconverter (die een http stream binnen trekt vanuit een bouquet) en een vtuner implementatie, die op een hele andere laag in Enigma zit?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #30 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 29 January 2015 - 16:37

Merk je verschil tussen beide oplossingen?

Als gebruiker eigenlijk niet. Alleen de manier van onderhoud verschilt iets.



Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #31 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,849 posts

+1,745
Excellent

Posted 29 January 2015 - 23:52

Het gebruik van de vtuner lijkt me (voor veel gebruikers) wat transparanter, je kunt gewoon van bestaande zenderlijsten, of van je eigen lijsten, gebruik blijven maken.

 

Ik denk dat er veel zijn die geen benul hebben dat dit ook kan (daar ben ik er overigens ook een van, dus ik moet eerst eens gaan kijken hoe ik dit aan de praat krijg).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #32 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 30 January 2015 - 06:39

Het hangt er een beetje van af of de clientbox een eigen LNB-aansluiting heeft of niet. Je hebt de volgende situaties:

 

1- Als die box een 'zelfstandige' ontvanger is, maar met beperkte ontvangst (b.v. slechts één satelliet) vind ik het aanvullen van de daarin bestaande lijst met de boeketten zoals de RemoteStreamConverter die maakt logischer. Je kiest dan bewust voor of een 'eigen' kanaal, of een 'geleend' kanaal. De remote boeketten zijn duidelijk als zodanig herkenbaar, en als er een wijziging is in de lijst van de server draai je simpelweg de plugin nog een keertje.

 

2- Als die box een 'zelfstandige' ontvanger is, maar met dezelfde ontvangstmogelijkheden als de server, vind ik het logischer om deze box te voeden met exact dezelfde kanalenlijst als de server en vervolgens de fallback tuner te activeren. Het blijft nu een zelfstandige box, maar als een kanaal eens niet bekeken kan worden (omdat er een opname of stream loopt) valt de box automatisch terug op de server.

de gebruiker kan dus vrijwel altijd naar alle kanalen kijken, en de boeketten zijn identiek aan wat hij op de server gewend is.

 

3- Als de box geen 'zelfstandige' ontvanger is, is het een beetje lood om oud ijzer:

3a- Je kunt dan, beginnend met een 'lege' box, de plugin draaien en de boeketten als geleende kanalen invoegen. Heel duidelijk: alle boeketten zijn dan identiek aan die op de server maar met de toevoeging 'remote xyz' en ook hier weer even de plugin opnieuw draaien als er op de server iets is veranderd.

3b- Je kunt ook de client voeden met dezelfde settings als de server en de fallback activeren. Ook heel duidelijk: de boeketten en kanalen zijn dan identiek aan die op de server en als er op de server iets veranderd is moet je diezelfde lijst op deze box weer even uploaden.

 

Ik vind persoonlijk 3b iets fraaier dan 3a (ik weet wel dat het remote kanalen zijn, dat hoef ik in de naam van een lijst niet terug te zien), maar daar kan een ander natuurlijk weer anders over oordelen. In ieder geval werken beide opties zonder enig probleem.

 

 



Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #33 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,849 posts

+1,745
Excellent

Posted 30 January 2015 - 11:04

Ik gebruik al tijden 3a, omdat ik geen idee had dat er een 3b was. Ik ga eens zoeken naar die fallback, en kijken hoe dat werkt.

 

Dank voor de heldere uitleg.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #34 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 30 January 2015 - 12:23

WanWizard, de remote fallback tuner is met nadruk géén vtuner. Ik weet dat er zoiets bestaat, maar ik heb dat expres niet gebruikt. Het is ook helemaal niet nodig.

 

Het werkt in feite heel simpel (en de implementatie is ook maar iets van honderd regels ofzo, ik ben er zelf ook verbaasd over dat het uiteindelijk zo simpel was, maar ja, da's altijd achteraf he...). Op het punt dat enigma2 een tuner gaat toewijzen aan een opname of afspeelverzoek (inclusief PiP e.d.) zit er nu een stukje extra code. Als de tuner-toewijzing niet lukt (omdat alle tuners in gebruik zijn of omdat de betreffende service niet beschikbaar is (positie)), dan plakt hij voor de serviceref de url van de remote fallback tuner en probeert het daarmee alsnog. Het grappige is dat op dit punt in de code, enigma2 local servicerefs en remote servicerefs nog niet uitgesplitst zijn, dus het kan straffeloos. Het enige nadeel is dat er geen feedback-mechanisme is voor remote servicerefs, het is echt een "final resort", je kunt niet erna nog iets anders proberen als het niet lukt.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #35 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 30 January 2015 - 12:26

Ik begrijp even niet wat je bedoelt? Ik maak mijn eigen zenderlijst, compleet met scans, en die gaat naar alle boxen. de tuner fallback doet de rest.

Ik heb hier een ontvanger onder de schotel staan die aanmerkelijk meer kan ontvangen dan de andere ontvangers in huis en dus zijn de lamedb's niet gelijk. Zenderlijsten van derden doe ik sowieso niet aan ;) Ik heb een script die voor mijn favoriete zenders bouquetten maakt, waarbij automatisch alternatives gemaakt worden voor DVB-S/DVB-C, zodat er in de prakijk, inclusief ook nog eens fallback tuner, altijd wel een tuner beschikbaar is voor opnames.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #36 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 30 January 2015 - 12:28

Wat ik me nu af vraag kun je voor remote stream convertor als client niet een ipbox (gigablue) gebruiken die zou dit kunstje toch ook aan moeten kunnen. Je gebruikt nu een E2 ontvanger en is eigenlijk een vrij dure oplossing om naar een stream te kijken. :unsure:


Edited by Sagitarius, 30 January 2015 - 12:29.

73's

PE1AQZ


Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #37 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,849 posts

+1,745
Excellent

Posted 30 January 2015 - 13:06

Erik,

 

Dat betekent dus, vanuit technisch perspectief, dat beide oplossingen identiek werken. Enige verschil is dat bij de ene de URL reeds in het bouquet staat, en in de andere de code die URL er voor prikt?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #38 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,849 posts

+1,745
Excellent

Posted 30 January 2015 - 13:11

Die ipbox gebruikt onze remotestream converter, waarbij door de vrinden van gigablue vakkundig elke referentie naar OpenPLi is verwijderd. :(

 

Alleen al daarom zouden ze van mij geen cent krijgen.

 

Het is dus ook gewoon een standaard enigma2 box, enige verschil is dat er geen tuner in zit. En dat houdt inderdaad wat prijsverschil in, maar echt significant is het niet, en je krijgt er een gecastreerde box voor. Als er een betere oplossing komt voor het koppelen van boxen dan is dat ding in een keer waardeloos geworden.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #39 Quinten

  • Senior Member
  • 179 posts

0
Neutral

Posted 30 January 2015 - 13:29

Misschien een heeel klein beetje off-topic, maar ik vraag me af, hoe werken jullie met de limiet van de C+ kaart?  Ik heb nu een enkele Vu+Duo en bijv op Maandags moet ik al opnames verwijderen omdat de limiet van de kaart dat gewoon niet toestaat.  Gebruiken jullie meerdere kaartjes?  Of is het theoretisch mogelijk om een enkele ontvanger te hebben, met 4 tuners (zoals hierboven is beschreven) en dan meer dan 4 'clienten' (waarbij een client een locale opname is, of iemand die in de slaapkamer naar een ander kanaal wil kijken) te hebben?


 
Awooga!!!
Vu+ Solo 4K [19.2E/23.5E/28.2E]

Vu+ Duo


Re: Advies: Kijken op andere box via ethernet, hoe en waarmee? #40 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 30 January 2015 - 13:42

Ik heb hier even een stukje uitleg gemaakt over de remote fallback tuner, was hoog tijd eigenlijk.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users