Springen naar inhoud


Foto

Opnieuw opstarten zonder aanwijsbare reden


  • Please log in to reply
Er zijn 17 reacties in dit onderwerp

#1 dutcharnie

  • Member
  • 7 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 26 mei 2018 - 15:07

Dag.

 

Nagenoeg dagelijks start mijn Duo+ opnieuw op zonder dat er iets gebeurd.

Tijdens TV kijken, niet zappen en er is ook geen opname bezig.

Hij start even en laad de GUI wederom en een enkele keer start hij gewoon volledig op.

Laatste PLI versie en dagelijks geupdated.

RaRA?

 

Groeten, dirk



Re: Opnieuw opstarten zonder aanwijsbare reden #2 Dimmie

  • Senior Member
  • 2338 berichten

+33
Good

Geplaatst op 26 mei 2018 - 15:16

- Heb je de powersupply al eens nagemeten ?

- Heb je de print al gecontroleerd op bijvoorbeeld lekkende elco's ?

 

etc



Re: Opnieuw opstarten zonder aanwijsbare reden #3 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14644 berichten

+459
Excellent

Geplaatst op 26 mei 2018 - 16:00

Klinkt als een c807 probleem, daar is hier van alles over te vinden.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Opnieuw opstarten zonder aanwijsbare reden #4 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27400 berichten

+394
Excellent

Geplaatst op 28 mei 2018 - 17:00

Voor de juiste beeldvorming, wat is een Duo+? Of bedoel je een Vu+ Duo. Als dát het geval is, dan zijn voorgaande antwoorden relevant. Met een Duo2 speelt dit gelukkig (nog) niet. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Opnieuw opstarten zonder aanwijsbare reden #5 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46960 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 8 juni 2018 - 14:24

Hoewel ik nu ook al wat vaker klachten zie over de Duo2, dus wellicht dat het daar nu ook ietsjes begint te spelen. Een Duo+ bestaat niet ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Opnieuw opstarten zonder aanwijsbare reden #6 dutcharnie

  • Member
  • 7 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 11 juni 2018 - 10:39

Dag.

 

Sorry voor de late reactie.

Het betreft de DUO2 (6 maanden oud).

Sinds de laatste updates start hij niet meer zomaar opeens opnieuw op.

Lijkt dus verholpen.

 

Groeten, Dirk



Re: Opnieuw opstarten zonder aanwijsbare reden #7 Youto

  • Senior Member
  • 521 berichten

+11
Neutral

Geplaatst op 10 juli 2018 - 07:21

Ik heb dit ook een poosje gehad. Trouwens, ik heb een mutant hd51, en ik heb ook ontdekt wat bij mij de oorzaak was. Na de update naar 6.2 zijn de instellingen voor de fall-back ontvanger anders dan voorheen. Als ik bij het instellen hiervan de optie importeer diverse data aanzet kan je daarna kiezen uit alleen zenders, alleen epg en zenders + epg. Toen ik één van deze opties had aangevinkt en daarna gewoon de box ging gebruiken ging deze ook op de gekste momenten opnieuw opstarten. Dit gebeurde ook soms tijdens een opname waardoor deze niet meer verder ging met opnemen. Na een paar dagen prutsen heb ik de optie importeer diverse data uitgezet en het probleem was over. Daarna nergens last meer van gehad. Ik weet natuurlijk niet of jij deze opties heb geactiveerd of er überhaupt gebruik van maakt maar bij mij was dit het probleem en ook de oplossing. Dit topic is al een tijdje geleden maar nergens heb ik er kunnen lezen dat het probleem is opgelost dus wie weet. Gr, Youto.

Re: Opnieuw opstarten zonder aanwijsbare reden #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68621 berichten

+1739
Excellent

Geplaatst op 10 juli 2018 - 10:02

Op welke manier haalt je server box zijn EPG binnen? Kans is groot dat deze corrupt was, en dan crasht Enigma op het binnen halen daarvan.

 

Jammer dat je dit niet gemeld zodat ze het onderzocht en gefixt had kunnen worden. Over welk topic heb je het, want mij is dit issue helemaal niet bekend (en ik gebruik die fallback dagelijks).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Opnieuw opstarten zonder aanwijsbare reden #9 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14644 berichten

+459
Excellent

Geplaatst op 10 juli 2018 - 15:08

Ik gebruik de optie om alles binnen te halen bij een familielid en heb, tot nu toe, geen enkel geluid ontvangen dat het crasht.

De gebruikte installatie aldaar is een VuUltimo4k (master) en 5 client Xsarius FusionHD boxen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Opnieuw opstarten zonder aanwijsbare reden #10 Youto

  • Senior Member
  • 521 berichten

+11
Neutral

Geplaatst op 13 juli 2018 - 06:07

@wanwizard. Ik weet niet of jou reactie voor mij bedoeld is of voor de eerste topic persoon. Ik haal mijn epg binnen via rytec.

Re: Opnieuw opstarten zonder aanwijsbare reden #11 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17013 berichten

+639
Excellent

Geplaatst op 13 juli 2018 - 09:17

Afgelopen maand is mijn HD2400 (Mutant) ook een 4 -tal keren spontaan herstart.  Nadien geen crash log of zo te vinden.

 

Echter,  (gezien ik de provider van EPG ben) worden de EPG import sources nogal eens verzet hier.  Ik ben toen gaan kijken naar wat ik importeerde op dat moment.  En het bleek dat ongeveer alles aangevinkt was.  Dan maar dit eens tot aanvaardbare proporties teruggebracht.  De box is sindsdien niet meer spontaan herstart.

 

Kan het zijn dat het geheugen volloopt, en dit leid tot een herstart?

 

Wat ik wel weet is dat op mijn stokoude VUDuo ik niet moeten proberen heel veel EPG te importeren, dan heeft ie direct last van herstarts.  Tenzij ik een swapfile op een USB-stick aanmaak voor deze ontvanger.

 

Willy


Veranderd door doglover, 13 juli 2018 - 09:20

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Opnieuw opstarten zonder aanwijsbare reden #12 Youto

  • Senior Member
  • 521 berichten

+11
Neutral

Geplaatst op 13 juli 2018 - 21:54

Het spontaan opnieuw opstarten gebeurde bij mij niet tijdens het ophalen van de epg maar in de instellingen van de fall-back ontvanger als de optie importeer diverse data aan staat. Toen ik deze optie uit heb gezet is het niet meer gebeurd. Dus niet tijdens het ophalen van de epg maar in de communicatie tussen de twee recievers. Ik heb trouwens een hd2400 als hoofd reciever en een hd51 als tweede reciever in de slaapkamer staan. Het probleem gebeurde met de hd51.

Re: Opnieuw opstarten zonder aanwijsbare reden #13 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17013 berichten

+639
Excellent

Geplaatst op 14 juli 2018 - 08:12

Sorry, dat ik mijn ervaring gedeeld heb...

 

Willy


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Opnieuw opstarten zonder aanwijsbare reden #14 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56274 berichten

+691
Excellent

Geplaatst op 14 juli 2018 - 08:29

Alle epg gaat in ram... heel heel heel veel epg ophalen kan dus nadelig zijn... dus het is verstandig alleen dat te kiezen wat je ook echt gebruikt alias nodig hebt.
Dat is beter voor de stabiliteit van je box en het scheelt ook weer downloads... maar blijkbaar kruisen velen ‘alle’ epg aan omdat het kan...!

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Opnieuw opstarten zonder aanwijsbare reden #15 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4529 berichten

+140
Excellent

Geplaatst op 14 juli 2018 - 08:35

Dag.

 

Nagenoeg dagelijks start mijn Duo+ opnieuw op zonder dat er iets gebeurd.

Tijdens TV kijken, niet zappen en er is ook geen opname bezig.

Hij start even en laad de GUI wederom en een enkele keer start hij gewoon volledig op.

Laatste PLI versie en dagelijks geupdated.

RaRA?

 

Groeten, dirk

Vreemd genoeg gebeurd dit hier ook alleen niet dagelijks maar zeker 3x per week. Ik had nog een nieuwe voeding liggen hier voor de DM8000, en ik heb die dus ook gebruikt nu. En nog gebeurd het dat de box spontaan opnieuw opstart. Dus aan de voeding ligt het niet. Gebeurd meestal als je de radio gedeelte hebt aanstaan.


Veranderd door Loui (PD1LOI), 14 juli 2018 - 08:36


Re: Opnieuw opstarten zonder aanwijsbare reden #16 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56274 berichten

+691
Excellent

Geplaatst op 14 juli 2018 - 09:01

Van de dmm8000 is bekend dat sinds dmm drivers levert voor kernels >3.0 dat de drivers niet handig omgaan met het geheugenmanagement.....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Opnieuw opstarten zonder aanwijsbare reden #17 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4529 berichten

+140
Excellent

Geplaatst op 14 juli 2018 - 09:30

Van de dmm8000 is bekend dat sinds dmm drivers levert voor kernels >3.0 dat de drivers niet handig omgaan met het geheugenmanagement.....

Oke dat zou dus de oorzaak kunnen zijn. Ik heb er verder geen problemen mee, als dit het enige probleem is vind ik het best.



Re: Opnieuw opstarten zonder aanwijsbare reden #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68621 berichten

+1739
Excellent

Geplaatst op 14 juli 2018 - 11:45

Als de server box zijn EPG uitsluitend inleest via Rytec dan is corruptie wel uit te sluiten. Maar als op die box ook de EIT EPG (of andere) aan staat dan EPG corruptie bij het inladen wel degelijk een oorzaak zijn.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers