←  [NL] Gebruikersondersteuning

Forums

»

Et8000 en et10000 vinden verschillende zen...

kostenzer's Photo kostenzer 21 Jul 2019

Ik had beide voorzien van de fabrieksinstellingen. Nu blijkt dat ze elk een ander aantal zenders vinden.

Attached File  et's zendervergelijk.JPG   184.01KB   6 downloads

 

Kan ik de zenderlijst van de et80000 overbrengen (via usb?) naar de et10000?


Edited by kostenzer, 21 July 2019 - 16:30.
Quote

Frenske's Photo Frenske 21 Jul 2019

Waarom zou je dat in vredesnaam via USB willen doen als je die met een settingsediter kunt downloaden vanaf de 8000 en vervolgens op de 10000 kunt uploaden. Beiden staan immers online.
Ongetwijfeld is best een methodiek voor te verzinnen om van een zenderlijst een ipk te maken, deze op een stick te plaatsen en op de tweede box weer uit te pakken.
Quote

kostenzer's Photo kostenzer 21 Jul 2019

Tja, ik moet het deels anders gaan aanpakken.

Iedere keer weer nieuwe termen. ipk, settingseditor.

Die laatste ga ik nu zoeken. Bedankt voor de tip. :thumbs-up:

Verder zou ik een lijst moeten maken van alle onbekende termen / afkortingen en opzoeken wat het betekent. Wellicht iets voor het forum.

Quote

WanWizard's Photo WanWizard 21 Jul 2019

Ik zou eerder eens even uitzoeken waarom de lijsten verschillend zijn. Als ze dat al zijn, staat er echt verschillende zenders in, in een andere volgorde, of gaat het alleen maar over het nummertje?

Quote

kostenzer's Photo kostenzer 21 Jul 2019

Even uitzoeken....

Welke mij opviel is RTL duits. die staat er in de et10000 niet bij. En zo zullen er nog een stuk of 10 zijn.

Wat is het voordeel om die op te zoeken? Als dat echt belangrijk is zoek ik dat uit.

Quote

Rick Hunter's Photo Rick Hunter 21 Jul 2019

Ik vermoed dat je eerder een bekabelingsprobleem hebt.. Bij het Ziggo pakket heb je normaal iets van 350 zenders. (gecodeerd/ongecodeerd).. Als je er nu een stuk of 200 hebt.. geeft mij het vermoeden dat niet voldoende signaal hebt.. zeker als de 2e ontvanger nog minder zenders heeft. 

Quote

kostenzer's Photo kostenzer 21 Jul 2019

Was even uitzoeken.Ik weet niet of het anders kan. Eerst bij de instellingen het ip adres adres in voeren van de ene xtrend en de lijst downloaden. Daarna het andere ip adres ingeven weer bij instellingen en dan de zaak weer uploaden.

Lijsten zijn nu hetzelfde. Nu nog uitproberen of dat zo wel werkt.

En daar lijkt het heel veel op. NPO 1,2 en 3 doen het niet, maar daarvoor NPO HD 1,2 en 3 wel

Dus bedankt voor de tip.

Quote

kostenzer's Photo kostenzer 21 Jul 2019

Hallo Rick,

 

Geen idee of je gelijk hebt. Mijn voordeel is dat ik al lange tijd rond die 209 zit. Ik weet dis niet wat ik mis.  Dan zou ik een complete lijst moeten hebben. Of ik daar nu zo'n behoefte aan heb? Ik heb nu wat ik hebben wil aan zenders dus dat is in orde.

Nu nog even backupjes maken,

En dan terug naar het hoofdpijn dossier: https://forums.openp...llen-via-omweg/

Quote

littlesat's Photo littlesat 21 Jul 2019

Of verkeerde stekkers en kabel... met 4G and dvb-t2 lekkages....
Quote

cobus's Photo cobus 22 Jul 2019

Je krijgt in de toekomst gewoon problemen als je nu maar 209 zenders heb bij ZIGGO, ik zou idd ook eens de kabels plugjes en aop controleren en of vervangen je moet gewoon in de 350 zenders zitten anders is er gewoon wat mis.
Quote

WanWizard's Photo WanWizard 22 Jul 2019

Of verkeerde stekkers en kabel... met 4G and dvb-t2 lekkages....

 

Mijn ouders missen daardoor een volledige transponder, doordat het precies op die frequentie stoort. DVB-C en DVB-T hebben een overlappend frequentie bereik.

Quote