Jump to content

Photo

Afwijkende EPG informatie

• Please log in to reply
23 replies to this topic

#1 Steven54

• Senior Member
  • 258 posts

0
Neutral

Posted 11 November 2024 - 20:47

Sinds een van de laatste software updates valt het me op dat de programma informatie in de EPG niet meer compleet is zoals die was. Met name bij films, ongeacht de zender waarop ik de EPG bekijk, staat nu vaak alleen maar de cast. Bij geen enkele film is meer vermeld van welk jaar die is, wat voor genre het is en wat de kijkwijzer classificatie is. En in veel gevallen ook niet meer waar het over gaat.

Weet iemand waardoor dat komt? Kan er door een software update in de instellingen iets aangepast zijn in het EPG menu? Graag zou ik willen laten checken of die instellingen bij mij nog goed staan.

Tot enkele updates geleden was er niets aan de hand en ik doe zelf niks in het EPG instellingen menu.

Ik heb de laatste update van 9.0 geïnstalleerd.

Bijgaand een foto van een actueel voorbeeld van mijn huidige EPG en de huidige instellingen van mijn EPG.

Attached Files

Edited by Steven54, 11 November 2024 - 20:56.

Re: Afwijkende EPG informatie #2 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,913 posts

+486
Excellent

Posted 11 November 2024 - 20:53

Welke EPG heb je het over?

Die van de kabel, satelliet of DVB-T2?

EPG wordt door de aanbieder geleverd, misschien gaat daar iets mis? 

Overigens heb ik hier even gekeken op de kabel (Ziggo) en satelliet, op beide komt de normale EPG binnen.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: Afwijkende EPG informatie #3 Steven54

• Senior Member
  • 258 posts

0
Neutral

Posted 11 November 2024 - 20:57

Het gaat over kabel EPG. Ik heb een DVB-C tuner.

Edited by Steven54, 11 November 2024 - 21:04.

Re: Afwijkende EPG informatie #4 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,913 posts

+486
Excellent

Posted 11 November 2024 - 21:12

Dat is al een stap verder, nu nog even laten weten om welke provider het gaat :)

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Re: Afwijkende EPG informatie #5 Steven54

• Senior Member
  • 258 posts

0
Neutral

Posted 11 November 2024 - 21:12

Dat is al een stap verder, nu nog even laten weten om welke provider het gaat :)

Delta

Re: Afwijkende EPG informatie #6 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,913 posts

+486
Excellent

Posted 11 November 2024 - 21:14

Ik heb het vermoeden dat het een 'probleempje' bij Delta is, ik kan het niet bevestigen of testen maar hopelijk zijn er andere Delta gebruikers die een bevestiging kunnen geven.

Wat me wel opvalt is dat de volgorde in jouw instellingen overzicht totaal anders zijn dan bij mij....

De Virgin en MHW EPG mag je uitzetten al denk ik niet dat dat iets uitmaakt.

Attached File  epg.jpg   94.07KB   1 downloads

Edited by Tech, 11 November 2024 - 21:20.
Plaatje toegevoegd.

Re: Afwijkende EPG informatie #7 Steven54

• Senior Member
  • 258 posts

0
Neutral

Posted 11 November 2024 - 21:19

Zou het (kunnen) helpen om de zenderlijst opnieuw binnen te halen?

Re: Afwijkende EPG informatie #8 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,913 posts

+486
Excellent

Posted 11 November 2024 - 21:20

Nee, dat heeft niets met EPG van doen.

Ik heb nog even een plaatje aan het vorige bericht van mij toegevoegd.

Re: Afwijkende EPG informatie #9 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,913 posts

+486
Excellent

Posted 11 November 2024 - 21:24

Bij mij ziet die EPG er iets anders uit, maar dit is Ziggo, CD doet het weer anders zoals je in de onderstaande plaatjes kunt zien.

Ziggo EPG

Attached File  epg2.jpg   162KB   1 downloads

CD EPG

Attached File  epg3.jpg   177.88KB   1 downloads

Re: Afwijkende EPG informatie #10 Steven54

• Senior Member
  • 258 posts

0
Neutral

Posted 11 November 2024 - 21:33

Bijzonder. Ik zie nu ook dat bij mij de picon van Viaplay tv nog steeds SBS9 is. Dat klopt ook niet als ik jouw EPG zie. Maar daar gaat het me nu niet om.

Re: Afwijkende EPG informatie #11 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,913 posts

+486
Excellent

Posted 11 November 2024 - 21:36

En je hebt de laatste update van OpenPLi9 erop staan??

Wanneer heb je voor het laatst een update gedaan? Het logo van Viaplay TV is al een behoorlijke tijd geleden toegevoegd.

Re: Afwijkende EPG informatie #12 Steven54

• Senior Member
  • 258 posts

0
Neutral

Posted 11 November 2024 - 21:40

De laatste update is van een dag of vier geleden. Als ik dan eerst kijk naar de inhoud van de update voordat ik installeer, zit daar altijd ook Enigma plugin picons bij. Bij elke update. Dus idd raar dat het nog niet is aangepast.

Re: Afwijkende EPG informatie #13 Steven54

• Senior Member
  • 258 posts

0
Neutral

Posted 11 November 2024 - 21:41

De laatste update is van een dag of vier geleden. Als ik dan eerst kijk naar de inhoud van de update voordat ik installeer, zit daar altijd ook Enigma plugin picons bij. Bij elke update. Dus idd raar dat het nog niet is aangepast. Openpli 9.0 idd.

Maar dat valt me nu net pas op. De EPG vind ik veel belangrijker.

Edited by Steven54, 11 November 2024 - 21:43.

Re: Afwijkende EPG informatie #14 Steven54

• Senior Member
  • 258 posts

0
Neutral

Posted Yesterday, 17:10

Korte update. Inmiddels contact gehad met Delta. Heb op hun advies de smartcard schoon gemaakt en gerefreshed (kan via de app) en vervolgens de decoder opnieuw opgestart. Het helpt niks. Heb nu gevraagd om een volledige reboot van de smartcards maar geen idee of dat gaat helpen. Dit probleem kwam ze niet bekend voor. Maar ik heb het wel en wil het graag opgelost hebben.

Nog even wat de verouderde picon betreft bij Viaplay tv (bij mij nog SBS9). Sinds de laatste paar updates krijg ik bij het opnieuw opstarten van de decoder ook niet meer de vraag of ik alle instellingen wil behouden. Heeft dat ermee te maken? Ik heb gisteravond nog een keer de nieuwe image geflasht vanuit de picons. Ook dat helpt niet. Waar moet ik dit zoeken?

Re: Afwijkende EPG informatie #15 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,354 posts

+1,805
Excellent

Posted Yesterday, 17:31

Wat een onzin advies zeg.

EPG data wordt uitgezonden, de box doet daar zelf niks mee. Het zou handig zijn als je het kon vergelijken met iemand met een delta box, of een CI module in de TV.

Wat bedoel je met "instellingen behouden"? Bij updates wordt er niks gewist en moet er niet worden behouden. Bedoel je wellicht flashen? En wat is "flashen vanuit de picons"?

Zowel voor dit, als voor picons, is lokale opslag nodig, dus een ingebouwde harde schijf, of USB opslag (en externe schijf, of een USB stick). Heb je die? En werkt dat allemaal nog naar behoren? Vooral USB opslag kan corrupt of beschadigd raken.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Afwijkende EPG informatie #16 Steven54

• Senior Member
  • 258 posts

0
Neutral

Posted Yesterday, 17:39

Dank voor je reactie. Een usb stick gebruik ik nooit. Alleen de interne harde schijf. Ik bedoelde inderdaad ook een image flashen en dan uit het menu bij picons. Dat heb ik gisteravond nog gedaan maar er verandert niks. Hoe weet ik of de interne harde schijf nog goed is? Ik kan wel gewoon nog opnemen maar voor de rest echt geen idee of hij hiervoor naar behoren werkt.

Re: Afwijkende EPG informatie #17 Steven54

• Senior Member
  • 258 posts

0
Neutral

Posted Yesterday, 17:57

Ik bedenk me overigens dat ik wellicht zelf een keer onbedoeld de fout ben in gegaan bij een eerdere image flash (picons) door te gehaast bij de keuze voor opslaan op de interne harde schijf en internal flash voor de laatste te kiezen en dan blijft er eindeloos een wieltje draaien dat je ook niet met de rode knop kunt annuleren wat wel aangegeven staat onderin. Dan is er geen andere mogelijkheid meer dan de stroom uitschakelen en de decoder opnieuw opstarten. Maar ik weet echt niet welke gevolgen dat heeft en hoe je die ongedaan kunt maken.

Edited by Steven54, Yesterday, 17:58.

Re: Afwijkende EPG informatie #18 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,354 posts

+1,805
Excellent

Posted Yesterday, 18:19

Ik denk dat je daar je probleem hebt.

Updaten van picons kan lang duren, bij grote sets wel 10 minuten of meer. Dus de kans is groot dat je nu een halve installatie hebt. Verder is het zo dat als je picons op meerdere lokaties hebt, de eerste die gevonden wordt gebruikt wordt. Als dat een oude is, dan doet updaten niks, want de nieuwe worden nooit gebruikt.

Dat gezegd hebbende: als je de box flasht, dan zijn alle picons die eventueel in flash geinstalleerd worden weg. Picons op een harde schijf wordt afgeraden, dan moet de schijf elke keer dat er eentje getoond moet worden opstarten.

Dus wat ik denk dat er moet gebeuren:

• vanuit het menu, plugins, rode knop, alle geinstalleerde picons verwijderen
  • controleren van alle locaties ( de root van het filesysteem, en alle folders in /media ) op een folder met de naam "picon", en als die bestaat, verwijderen
  • daarna de picons van je keuze installeren, en kiezen voor flash als opslag locatie
  • controleren waarom je autobackup niet meer werkt ( menu, setup, autobackup ), staat die aan, en is de locatie je harde schijf ? En als alles goed is, een handmatige backup maken via de gele knop.

Als je dan onderin "laatste backup datum: vandaag ..." ziet, dan heb je een goede backup, en moet je na flashen weer de vraag krijgen om je backup terug te zetten.

Deze instellingen worden ook gebruikt als je in het menu kiest voor het flashen van een image, en je kiest voor de optie "met backup".

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Re: Afwijkende EPG informatie #19 Steven54

• Senior Member
  • 258 posts

0
Neutral

Posted Yesterday, 19:20

Reuze bedankt voor je glasheldere advies. Het is in 1 keer gelukt, inclusief back-up (handmatig). De picon van Viaplay tv is er nu. Je hebt het echt heel duidelijk aangegeven. Dat is nu opgelost en ik weet nu ook, niet meer op de harde schijf op slaan. Het ging nu ook heel snel met installeren.

Blijft nu alleen het andere probleem van de EPG nog maar dat zal niks met openpli te maken hebben.

Edited by Steven54, Yesterday, 19:21.

Re: Afwijkende EPG informatie #20 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,354 posts

+1,805
Excellent

Posted Yesterday, 19:52

Nee, aan de EPG kunnen we verder weinig doen, die wordt zo door Delta uitgezonden.

Ik heb sinds mijn ouders overleden zijn geen toegang meer tot Delta (gebruikers), dus ik kan zelf niet meer checken.

2 user(s) are reading this topic

1 members, 1 guests, 0 anonymous users