Jump to content


Photo

Kort overzicht wat nog niet, of niet goed werkt (samenvattingsoverzicht)

VU+DUO

  • This topic is locked This topic is locked
57 replies to this topic

#1 SatMann

  • Senior Member
  • 438 posts

+20
Neutral

Posted 1 February 2010 - 08:56

Hi guys,
ik neem maar effen het initiatief om een lijstje hier bij te houden wat werkt en wat niet met eventueel een prioriteit. Voor mij geld enkel dat de basis goed moet werken, de rest is voor mij nice to have.
Hopelijk vullen jullie dat aan, want het is soms een nest om nog iets terug te vinden en worden veel dubbele vragen gepost. Posted Image

Mods : willen jullie gewoon aangeven wat jullie proi's zijn en eventueel of we die oplossing mogen verwachten ofniet.?
Ik nummer alles zodat het voor iedereen duidelijk is en de rest gebruikt maar oplopende nummers.

***start***


1. Switchen naar radio en/of terug = NOK (hoog)

2. Kijken op tuner B en terug switchen naar tuner A = NOK (hoog) CCcam probleem

3. surround AC3 over HDMI = NOK (hoog/midden)

4. handshaking over HDMI naar tv geeft regelmatig zwart beeld, enkel input heen en terug switchen werkt weer = (hoog/midden)

5. 16:9 indicatie : bij live TV= NOK / bij afspelen opname= OK (midden)

6. Als ik de VU op standby zet dan gaat het beeld op zwart en zet ik de tv uit. Zet ik daarna de TV aan dan zie ik een TV-beeld op een lichtgrijze achtergrond op de TV en dan zet ik de vu aan en is alles ok. = NOK (midden/laag)
dus telkens bij switchen vanuit standby naar aan zie ik een tv-beeld van de zender waar ie op dat moment in standby is gegaan.

7. Timeshift functie; als ik op pauze druk dan stopt het beeld en wacht je 1 min. dan druk je play en begint ie de timeshift maar dan plots na xx seconden sprint ie terug naar het livebeeld. =NOK (hoog/midden)

8. Stappen terug in opname; als ik tijdens het spelen van een opgenomen bestand de toetsen 1,4,7 gebruik dan sprint ie voorwaarts ipv achterwaarts in de opname. =NOK (hoog/midden)

9. Geen Wake-Up on timer vanuit deep-sleep (midden/laag)

10. Het is mij nu een aantal keren gebeurd, dat ik na het aanpassen van deantenneconfiguratie geen enkel signaal meer ontving. Meestal op tuner A(ook als daaraan niets was veranderd), soms op beide tuners.
Een box-herstart is noodzakelijk om het probleem op te lossen. In alle gebruikte PLi-versies komt dit voor. (?)

11. Geen RGB op TV-scart (hoog)

12. Geen WiFi via USB (midden)

13. Teletekst caching werkt niet (hoog/midden)

14. Ik zie bij het instaleren van plugin's na afloop deze melding
" Aplicaties die beschikbaar zijn: SystemPlugins/FronprocessorUpgrade (Erno 13) Cannot allocate memory)" (?)

15. Omschakelen audio en video modes
- bij het omschakelen van bijvoorbeeld AC3 downmix moet ik eerst van kanaal wisselen voordat dit actief is
het zelfde geld voor het veranderen van video modes als pilarbox, pan & scan etc.
- Dit heeft niets te maken volgens mij met het soort bekabeling, HDMI, Optical, etc. (hoog/midden)


***stop***

vul maar verder aan onderaan.
ik zet ze hierbij op de eerst post (voorkomt te lange pagina's)
extra aanvulling : de vette prioriteiten heb ik maar toegewezen. Uiteraard zijn het nog altijd de PLi mensen die zelf beslissen, mocht ik iets mis zetten in jullie opinie, laat het mij weten ik pas het aan.
Graag ook effen goed testen als je een "bug" plaatst dat de mensen van PLi hier geen zottewerk gaan doen Posted Image

Re: Kort overzicht wat nog niet, of niet goed werkt (samenvattingsoverzicht) #2 Black_64

  • Member
  • 41 posts

0
Neutral

Posted 1 February 2010 - 09:18

Goed idee SatMann !

Was er ook niet een emu probleem?
Soms gebeurd het dat de emu runt maar geen beeld geeft.
Emu herstarten helpt niet.
Nadere emu starten werkt dan ook niet.
Het enigste wat werkt is de VU+ volledig herstarten.

Ik dacht iets gelezen te hebben, dat dit te maken heeft met CCcam en dat het al doorgegeven is.

Re: Kort overzicht wat nog niet, of niet goed werkt (samenvattingsoverzicht) #3 SatMann

  • Senior Member
  • 438 posts

+20
Neutral

Posted 1 February 2010 - 09:27

black das ook het punt 2.
en hopelijk vult iedereen aan en dan kunnen de mods mooi zien wat of hoe en zelf filteren wat nodig.


Re: Kort overzicht wat nog niet, of niet goed werkt (samenvattingsoverzicht) #4 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 1 February 2010 - 10:12

Goed iniiatief.

CCCam loopt vast na tunerwissel: box reboot nodig.

PS: Zullen we ook zo'n draadje opzetten voor wel en niet werkende plug-ins?
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Kort overzicht wat nog niet, of niet goed werkt (samenvattingsoverzicht) #5 SatMann

  • Senior Member
  • 438 posts

+20
Neutral

Posted 1 February 2010 - 10:15

vul gewoon aan met nummers, anders is het weer een zoektoch tussen tientallen draadjes en de mods hebben beter te doen dan dat :-)

en natuurlijk, niet teveel tussen posten of anders is het een draadje van 10 pagina's.
gewoon aanvullen en beginnen met het laatste nummer van de vorige.

Re: Kort overzicht wat nog niet, of niet goed werkt (samenvattingsoverzicht) #6 bulldogbob

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 1 February 2010 - 10:23

Misschien kan een MOD er een sticky van maken , dan blijft het boven aan de pagina staan.
DM7000 , DM500 , VU+ Duo

Re: Kort overzicht wat nog niet, of niet goed werkt (samenvattingsoverzicht) #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,679 posts

+1,740
Excellent

Posted 1 February 2010 - 11:04

Misschien kan een MOD er een sticky van maken , dan blijft het boven aan de pagina staan.

Bij deze. Ik heb ook de plugin thread sticky gemaakt.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Kort overzicht wat nog niet, of niet goed werkt (samenvattingsoverzicht) #8 SatMann

  • Senior Member
  • 438 posts

+20
Neutral

Posted 1 February 2010 - 11:12

okey thx.

ik ga iedere keer mijn eerste post aanpassen als er nieuwe zaken bijkomen.
Jullie kunnen volgens mij mijn eerste post dan wel zelf bijcommentariëren bij wijzigingen.

thx

Re: Kort overzicht wat nog niet, of niet goed werkt (samenvattingsoverzicht) #9 rytec

  • Rytec EPG Team
  • 1,082 posts

+22
Neutral

Posted 1 February 2010 - 11:40

Mijn ondervinding wat nog niet goed werkt :

1° Als ik de VU op standby zet dan gaat het beeld op zwart en zet ik de tv uit. Zet ik daarna de TV aan dan zie ik een TV-beeld op een lichtgrijze achtergrond op de TV en dan zet ik de vu aan en is alles ok.
dus telkens bij switchen vanuit standby naar aan zie ik een tv-beeld van de zender waar ie op dat moment in standby is gegaan.

2° Timeshift functie; als ik op pauze druk dan stopt het beeld en wacht je 1 min. dan druk je play en begint ie de timeshift maar dan plots na xx seconden sprint ie terug naar het livebeeld.

3° Stappen terug in opname; als ik tijdens het spelen van een opgenomen bestand de toetsen 1,4,7 gebruik dan sprint ie voorwaarts ipv achterwaarts in de opname.
~~Rytec Team~~ VU Ultimo / VU Uno / VU Solo / Panasonic TH42-PV700 *Pli/Rytec EPG POWERED*

Re: Kort overzicht wat nog niet, of niet goed werkt (samenvattingsoverzicht) #10 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 1 February 2010 - 11:43

2° Timeshift functie; als ik op pauze druk dan stopt het beeld en wacht je 1 min. dan druk je play en begint ie de timeshift maar dan plots na xx seconden sprint ie terug naar het livebeeld.

3° Stappen terug in opname; als ik tijdens het spelen van een opgenomen bestand de toetsen 1,4,7 gebruik dan sprint ie voorwaarts ipv achterwaarts in de opname.

ad 2: gebeurt soms, is niet goed reproduceerbaar
ad 3: klopt: bovendien wordt de ingestelde stapgrootte niet gehonoreerd.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Kort overzicht wat nog niet, of niet goed werkt (samenvattingsoverzicht) #11 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 1 February 2010 - 11:49

t.a.v. punt 5 (16:9) indicatie:
bij live TV: NOK
bij afspelen opname: OK
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Kort overzicht wat nog niet, of niet goed werkt (samenvattingsoverzicht) #12 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 1 February 2010 - 11:55

9: Geen Wake-Up on timer vanuit deep-sleep
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Kort overzicht wat nog niet, of niet goed werkt (samenvattingsoverzicht) #13 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 1 February 2010 - 12:00

10: Het is mij nu een aantal keren gebeurd, dat ik na het aanpassen van deantenneconfiguratie geen enkel signaal meer ontving. Meestal op tuner A(ook als daaraan niets was veranderd), soms op beide tuners.
Een box-herstart is noodzakelijk om het probleem op te lossen. In alle gebruikte PLi-versies komt dit voor.

PS 1: het is niet 100% reproduceerbaar: soms kan ik wel settings aanpassen zonder tegen deze bug aan te lopen.
PS 2: het is soms niet eens nodig de settings aan te passen: een bezoek aan het configuratie menu is voldoende om het probleem op te roepen.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Kort overzicht wat nog niet, of niet goed werkt (samenvattingsoverzicht) #14 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 1 February 2010 - 12:08

11- Geen RGB op TV-scart
12- Geen WiFi via USB

PS: Melden we hier zaken ongeacht de vraag of ze voortvloeien uit driver- of andere fabrikant gerelateerde zaken? Naar mijn idee wel: op de eerste plaats is dat vaak moeilijk te beoordelen, op de tweede plaats krijg je zo een compleet overzicht.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Kort overzicht wat nog niet, of niet goed werkt (samenvattingsoverzicht) #15 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 1 February 2010 - 12:15

13- Teletekst caching werkt niet
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Kort overzicht wat nog niet, of niet goed werkt (samenvattingsoverzicht) #16 TVBlock

  • Senior Member
  • 211 posts

+1
Neutral

Posted 1 February 2010 - 12:57

Allereerst complimenten voor dit goede initiatief. En natuurlijk voor het harde werk van de pragrammers.

aanvulling op niet (goed) werkend.

13. Teletekst - caching, maar ook zonder cashing loopt het niet 100%

Wat loopt er niet 100%!

De omrandig van de teletekst valt steeds weg dan zie je het tv beeld.
en in de tekst zelf vallen ook regelmatig lijntjes van de achtergrond weg
waardoor je daar dan ook weer het tv beeld ziet.


14. Ik zie bij het instaleren van plugin's na afloop deze melding
( geen hoge prioriteit wat mij betreft want het lijkt allemaal wel te werken.)
Ik heb op het moment de volgende plugins geïnstalleerd:
IMDB Detals
Partnerbox
EPGImport
Suomipoeka v0.94
Media Center
Quickbutton
CCcam info
Autoresolutie.


" Aplicaties die niet beschikbaar zijn:
SystemPlugins/FronprocessorUpgrade (Erno 13)
Cannot allocate memory)"

15. Omschakelen audio en video modes - bug want dat werkt normaal op de dreambox wel.
- bij het omschakelen van bijvoorbeeld AC3 downmix moet ik eerst van kanaal wisselen voordat dit actief is
het zelfde geld voor het veranderen van video modes als pilarbox, pan & scan etc.
- Dit heeft niets te maken volgens mij met het soort bekabeling, HDMI, Optical, etc.
TVBlock

--- Mijn boxen zijn altijd voorzien van de nieuwste OpenPli build. ---

V+Duo OpenPli / Dreambox 800 Kabel OpenPli / 90CM Gregorian motorised / Visiosat Tri-Satellite / Sky/BBC Dish / ...........

Re: Kort overzicht wat nog niet, of niet goed werkt (samenvattingsoverzicht) #17 SatMann

  • Senior Member
  • 438 posts

+20
Neutral

Posted 1 February 2010 - 13:10

probleem 14 heb ik nog nooit meegemaakt?
zijn er nog mensen?



Re: Kort overzicht wat nog niet, of niet goed werkt (samenvattingsoverzicht) #18 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 1 February 2010 - 13:11

aanvulling op niet (goed) werkend.

13. Teletekst - caching, maar ook zonder cashing loopt het niet 100%
14. Ik zie bij het instaleren van plugin's na afloop deze melding

" Aplicaties die niet beschikbaar zijn:
SystemPlugins/FronprocessorUpgrade (Erno 13)
Cannot allocate memory)"

15. Omschakelen audio en video modes
- bij het omschakelen van bijvoorbeeld AC3 downmix moet ik eerst van kanaal wisselen voordat dit actief is
het zelfde geld voor het veranderen van video modes als pilarbox, pan & scan etc.
- Dit heeft niets te maken volgens mij met het soort bekabeling, HDMI, Optical, etc.


ad 13: geef eens aan wat er dan niet 100% is?

ad 14: dat betekent (dus?) dat die applicatie niet (volledig) compatible is. Wil dan even de betreffende applicatie vermelden?

ad 15: a bug or a feature?

probleem 14 heb ik nog nooit meegemaakt?
zijn er nog mensen?

Ja, maar ik weet helaas niet meer bij welke plug-in.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Kort overzicht wat nog niet, of niet goed werkt (samenvattingsoverzicht) #19 DaMenaCe

  • Member
  • 19 posts

0
Neutral

Posted 1 February 2010 - 14:16

ad 16 Misschien is het wat miereneukerij, maar het valt mij op de het geluid ongeveer 0.2sec voorloopt op het beeld. Het zal niet 1.2.3 opvallen, maar als iemand veel praat dan valt het op dat geluid iets voorloopt. Op de HD zenders lijkt dit wel goed te zijn.

ad 17 Ook merk ik dat de zender ongeveer om de 7 seconde even hapert. Kijk maar bijvoorbeeld naar RTLz nieuws. Daar kan je onderin de balk zien dat ie om de 7-8sec even hikt. Dit is dan op alle zenders, ook de HD kanalen.

Kan iemand dit bevestigen?
En ja, ik ben zeker een perfectionist met dit soort dingen. Begint steeds meer op een obsessie te lijken.

Re: Kort overzicht wat nog niet, of niet goed werkt (samenvattingsoverzicht) #20 SatMann

  • Senior Member
  • 438 posts

+20
Neutral

Posted 1 February 2010 - 14:37

DaMenaCe,

kan je voor punt 16 effen een paar zenders zeggen waar je dit op hebt?
zal ik ook een testen.

en punt 17, verdenk ik jouw emu?
want dat heb ik zeker niet. want ik zou het direct zien. Check je nog effen?



Also tagged with one or more of these keywords: VU+DUO

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users