Jump to content

Photo

Overzicht bruikbare plug-ins

VU+DUO

• Please log in to reply
627 replies to this topic

Re: Overzicht bruikbare plug-ins #561 edmund

• Senior Member
  • 460 posts

+1
Neutral

Posted 21 April 2012 - 19:37

Heren,

Kan er niet een lijst komen op pagina 1 met werkende cq niet ( meer ) werkende plug-ins?
Zo als het nu staat heeft niemand er iets aan. Het zal voor ieder heel handig zijn om in 1 oog opslag te kunnen bepalen wat werkt en wat niet. Ook voor de Pli medewerkers die hieraan werken lijkt het me uitermate handig.

Edmund

Re: Overzicht bruikbare plug-ins #562 dylantje

• Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 21 April 2012 - 19:40

Heren,

Kan er niet een lijst komen op pagina 1 met werkende cq niet ( meer ) werkende plug-ins?
Zo als het nu staat heeft niemand er iets aan. Het zal voor ieder heel handig zijn om in 1 oog opslag te kunnen bepalen wat werkt en wat niet. Ook voor de Pli medewerkers die hieraan werken lijkt het me uitermate handig.

Edmund

Ik denk je dat je het mag doen als je jezelf aanbied als vrijwilliger ;) ;)

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

Re: Overzicht bruikbare plug-ins #563 jwhen

• Member
  • 1 posts

0
Neutral

Posted 6 May 2012 - 23:33

Ik ben een nieuweling op het gebied van de Vu+Duo met openpli die ik pas sinds een week in huis heb. Hiervoor had ik een aantal Topfield sat-ontvangers.

Ik weet niet of ik voor mijn vragen in het juiste forum afdeling zit, maar ja...

Na allereerste opstart van mijn VU+ bleek tot mijn verassing alles reeds geïnstalleerd te zijn door Astrasat. Leuk!

In het begin kon ik via de Vu+ Mediaplayer via mijn netwerk zonder moeite mijn NAS server(die ook onder Linux draait) bereiken en daarvan bestanden afspelen! Ook leuk! Helaas... een paar dagen geleden heb ik een nieuw ADSL modem gekregen die nu de 192.168. reeks adressen uitdeelt. Mijn vorige modem/router werkte met de 10 reeks. Kortom mijn NAS server kreeg een nieuw adres toebedeeld. Sinds dat moment kan ik de HD van de server niet meer bereiken. Ik zie wel na veel wissen uitproberen etc het apparaat(+ alles in mijn netwerk) via het systeem-menu in de netwerk browser pagina staan. Alleen blijft ie nog steeds onzichtbaar in de Mediaplayer pagina!?

In het begin had ik trouwens ook 'uitzending gemist'. Maar na mijn eerste crash(omdat ik als novice allerlei extensies die me wel aardig leken had geïnstalleerd) liep de boel volledig vast en moest ik opnieuw flashen met VU+Duo (old kernel) Dit op aanraden van de TD van Astrasat.
Die optie is dus ook verdwenen.

Sinds mijn eerste vastloper vorige week ben ik dus wat voorzichtiger geworden.

Mis ik misschien nog een op meer plug-ins?
Ik ben er, na enig zoeken, tot mijn genoegen wel in geslaagd de boel zichtbaar te maken op mijn iPad via de speciale app. Werkt prima! Alleen veelvuldig zappen op de iPad veroorzaakt soms een (linux?) vastloper. Niet te veel zappen dus!

Zo langzamerhand begin ik gelukkig een (als verstokte Mac gebruiker) een heel klein beetje iets te snappen van deze linux doos.

Is er iemand die mij verder op weg kan/wil helpen?

Re: Overzicht bruikbare plug-ins #564 piet83

• Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 9 September 2012 - 18:23

Hallo
De wheather plugin geeft nu forbidden in de pli 3.0
Is daar nog iets aan te doen
vond die plugin erg handig
alvast bedankt

Re: Overzicht bruikbare plug-ins #565 Loui (PD1LOI)

• Senior Member
  • 4,589 posts

+146
Excellent

Posted 10 September 2012 - 08:33

Hallo
De wheather plugin geeft nu forbidden in de pli 3.0
Is daar nog iets aan te doen
vond die plugin erg handig
alvast bedankt

Neem Het Weer ook een goede vervanger.Attached File  HetWeer.rar   6.22KB   27 downloads De map Het Weer (even uitpakken) plaatsen in /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions. En dan enigma herstarten.

Re: Overzicht bruikbare plug-ins #566 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 10 September 2012 - 19:10

Hier weer even een ipk-tje van gemaakt.
Als je me even op de hoogte brengt van de credentials van de maker, kan ik die op nette wijze in de plugin verwerken.

Attached Files

Re: Overzicht bruikbare plug-ins #567 sjony

• Senior Member
  • 56 posts

0
Neutral

Posted 10 September 2012 - 19:29

Mytube is om youtube te kijken op je dreambox,en de plug in werkt goed.. Is er ook een mogelijk hijd om bij Sky senders NL ondertiteling te krijgen door een of andre plug in en kun je ook een web brauser zo als google of facebook instaleren op de dreambox

Re: Overzicht bruikbare plug-ins #568 Loui (PD1LOI)

• Senior Member
  • 4,589 posts

+146
Excellent

Posted 11 September 2012 - 15:30

Hier weer even een ipk-tje van gemaakt.
Als je me even op de hoogte brengt van de credentials van de maker, kan ik die op nette wijze in de plugin verwerken.

De maker is volgens mij Doe eens Gek en hij is ook te vinden op Sat4all.
En kun jij mij uitleggen waarmee ik dus ook een ipk file kan maken ik kom er niet uit is daar een tooltje voor?

Edited by lk1zhm, 11 September 2012 - 15:32.

Re: Overzicht bruikbare plug-ins #569 Pedro_Newbie

• Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 11 September 2012 - 15:43

Kijk eens in deze post: http://openpli.org/f...maken-van-ipks/ is wel van een tijdje terug maar is nog wel actueel

Re: Overzicht bruikbare plug-ins #570 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 11 September 2012 - 16:11

Hmmm, die kan ik niet vinden en op S4A kom ik niet (da's geen forum, maar een dictatuur).
Misschien kan je me nog even op weg helpen? Ik heb nu een ipk de wereld ingeschopt zonder credentials, en dat is niet zo netjes.

Re: Overzicht bruikbare plug-ins #571 dAF2000

• PLi® Ex-Leden
  • 14,151 posts

+52

Posted 11 September 2012 - 16:46

DoeEensGek is ook op dit forum te vinden: http://openpli.org/f...651-doeeensgek/
Many answers to your question can be found in our wiki: http://openpli.org/wiki

Re: Overzicht bruikbare plug-ins #572 dylantje

• Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 11 September 2012 - 17:28

Hmmm, die kan ik niet vinden en op S4A kom ik niet (da's geen forum, maar een dictatuur).
Misschien kan je me nog even op weg helpen? Ik heb nu een ipk de wereld ingeschopt zonder credentials, en dat is niet zo netjes.

Tsja....
Maar hij heeft wel een et9500 waar hij heel positief over is....

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

Re: Overzicht bruikbare plug-ins #573 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 11 September 2012 - 17:47

DoeEensGek is ook op dit forum te vinden: http://openpli.org/f...651-doeeensgek/

Dank je wel.

Re: Overzicht bruikbare plug-ins #574 mika-nl

• Senior Member
  • 454 posts

+10
Neutral

Posted 11 September 2012 - 18:10

Tsja....

Wat wil je daarmee zeggen ?

Mika

Re: Overzicht bruikbare plug-ins #575 dylantje

• Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 11 September 2012 - 18:13

Tsja....

Mika

Dat de dictator een beetje van zijn geloof aan het vallen is, daar op die zwaar gecensureerde site

Re: Overzicht bruikbare plug-ins #576 mika-nl

• Senior Member
  • 454 posts

+10
Neutral

Posted 11 September 2012 - 18:15

Tsja....

Mika

Dat de dictator een beetje van zijn geloof aan het vallen is, daar op die zwaar gecensureerde site

oww michel... lekker belangrijk die info heb ik echt wat aan. helemaal in een vu topic

MiKa

Re: Overzicht bruikbare plug-ins #577 catastrofus

• Senior Member
  • 3,480 posts

+43

Posted 11 September 2012 - 20:29

En ook op http://ziggo-gebruik...ber.php?u=49072

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 9.0r/nb) + een et10k/osmini ((nb) geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)

Re: Overzicht bruikbare plug-ins #578 sjony

• Senior Member
  • 56 posts

0
Neutral

Posted 12 September 2012 - 17:12

Hoe kun je een plug in verwijderen?,als ik bij Applicatie browser op de applicatie ga srtaan en dan met de rode knop voor verwijderen kies dan verwijdert hij niets,hoe kan ik nu een applicatie verwijderen?

Re: Overzicht bruikbare plug-ins #579 Speedy1985

• Senior Member
  • 120 posts

+18
Neutral

Posted 12 September 2012 - 17:37

Hoe kun je een plug in verwijderen?,als ik bij Applicatie browser op de applicatie ga srtaan en dan met de rode knop voor verwijderen kies dan verwijdert hij niets,hoe kan ik nu een applicatie verwijderen?

Via telnet/ssh

Hiermee zie je alle geïnstalleerde pakketten. kijk hier naar de naam van je pakket.
opkg list-installed

hiermee verwijder je een plugin
opkg remove pakketnaam

Gr Martijn

Support: webchat.freenode.net #boblight-enigma2

Re: Overzicht bruikbare plug-ins #580 Loui (PD1LOI)

• Senior Member
  • 4,589 posts

+146
Excellent

Posted 12 September 2012 - 17:39

Ga via ftp na /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions en daar moet jou plugin die je wil verwijderen tussen staan.verwijder de map van de plugin.
Voorbeeld als de plugin "Het weer" heet dan moet je de map Het Weer verwijderen. ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Also tagged with one or more of these keywords: VU+DUO

9 user(s) are reading this topic

0 members, 9 guests, 0 anonymous users