Jump to content


Photo

Dreambox afstandbediening

VU+DUO

  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 cosat

  • Senior Member
  • 54 posts

0
Neutral

Posted 18 April 2010 - 10:17

Hoorde van een leverancier dat er een plugin zou zijn voor de vu+duo om de oude afstandsbediening van de dreambox te gebruiken met de vu+duo
wordt deze ook ondersteund door pli
ik kan namelijk nergens de plugin hiervoor vinden
de witte afstandsbediening is namelijk niet mijn favoriet maar het schijnt dat het er daar meer mee eens zijn
VU+DUO WAVE FRONTIER T55

Re: Dreambox afstandbediening #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,301 posts

+691
Excellent

Posted 18 April 2010 - 10:27

Het is geen plugin. Wat wel mogelijk is om je Dreambox afstandsbediening om te programmeren zodat hij voor de VU werkt.

Re: Dreambox afstandbediening #3 cosat

  • Senior Member
  • 54 posts

0
Neutral

Posted 18 April 2010 - 11:05

oke
maar waar kan ik daar ergens iets over vinden heb al veel gezocht hier maar niks gevonden
en goole levert ook niet veel op
VU+DUO WAVE FRONTIER T55

Re: Dreambox afstandbediening #4 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,409 posts

+395
Excellent

Posted 18 April 2010 - 14:45

Google eens op JP1 interface.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Dreambox afstandbediening #5 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 23 April 2010 - 16:04

@cosat,

Het kan, maar het maakt wel veel uit welke afstandsbediening van dreambox je wilt overschrijven. Kwa hardware (het kabeltje) is het niet veel bijzonders tot versie V4 (behoort bij DM7025) deze3 heeft nameloijk een JP1.2 interface en die is niet zo eenvoudig zelf te maken als de JP1 (connector-2weerstanden en een diode).
Ikzelf had wel een 7025 en heb daarvoor een kabeltje in amerika besteld, deze is te gebreuiken voor jp1.2/3 en via adapter als jp1. Hiermee heb ik hem succesvol omgeprogrammeerd.

Re: Dreambox afstandbediening #6 Sjaaky

  • Senior Member
  • 7,443 posts

+41
Good

Posted 23 April 2010 - 16:15

In dit document staan 2 interfaces beschreven. Ik heb de 'discrete transistor version' gemaakt en die doet het prima met de V4 afstandsbediening van de dm7025. Ook de V5 van de dm8000 is ermee te programmeren voor de vu. Maar de keycodes voor de extra knoppen op de vu-ab tov de V4 ab zijn niet bekend, dus ook niet toe te wijzen aan de extra knoppen op de V5 ab.

Veel info staat in DreamboxRC_HowTo_english.pdf (google). Je hebt ir.exe, remote master, een collectie rdf files en images(plaatjes van ab's) nodig. Allemaal te vinden op http://www.hifi-remote.com

Re: Dreambox afstandbediening #7 cosat

  • Senior Member
  • 54 posts

0
Neutral

Posted 23 April 2010 - 21:56

heeft iemand een link van een shop waar ik de interface kan bestellen
het liefst natuurlijk in nederland
of is er iemand die een dream afstandsbediening voor mij wil omzetten voor de vu+
ik erger me namelijk elke dag weer aan die smerige witte kleur
VU+DUO WAVE FRONTIER T55

Re: Dreambox afstandbediening #8 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 24 April 2010 - 07:01

Een (simpele maar goede) Logitech Harmony kopen is een goed en goedkoop alternatief: ik gebruik nooit of te nimmer een originele AB.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Dreambox afstandbediening #9 dorus43

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 25 April 2010 - 09:53

Dat is wel een kwestie van smaak, ik gebruik veel liever mijn AB van de dreambox dan de harmony 555. Ik heb spijt dat ik hem gekocht heb.

groeten Dorus

Re: Dreambox afstandbediening #10 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 25 April 2010 - 12:41

Natuurlijk: ieder zijn meug.
Maar ik ben toch wel heel benieuwd wat er niet aan bevalt. Wil je dat met me delen?

Je hebt met de Harmony's een enorme flexibiliteit en bovendien slechts één AB in gebruik, hoeveel apparaten/functies je ook wilt bedienen. In de praktijk blijkt dat dat bij de meesten waar deze niet goed bevalt, de instellingen niet optimaal zijn gemaakt (terwijl er een gratis toegankelijke servicedesk is die zeer behulpzaam is).

Re: Dreambox afstandbediening #11 dorus43

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 26 April 2010 - 20:19

Ik wil wel één reactie geven omdat ik, dit n.l. off-topic vind, het gaat over de afstandbediening van de dreambox.
Wat mij het ergste stoort is de onbetrouwbaarheid, soms doet hij het maar dikwijls niet en dan ben je weg via de help enz...
Verder vind ik het niet erg leesbaar en slecht 4 toetellen per scherm, mijn vorige ab's (ook veel prijs gunstiger) hadden 8 toetsen die je aan een toestel kan toewijzen en gemakkelijk kunt switchen wat bij de 555 niet simpel is. Je zult wel niet met me eens zijn ( ik heb je dikwijls op ander fora in lovende bewoordingen over de harmony gelezen) maar ja gelukkig dat smaken verschillen.

bedankt voor je reactie.

Dorus

Re: Dreambox afstandbediening #12 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 27 April 2010 - 05:31

....... mijn vorige ab's (ook veel prijs gunstiger) hadden 8 toetsen die je aan een toestel kan toewijzen en gemakkelijk kunt switchen wat bij de 555 niet simpel is. Je zult wel niet met me eens zijn ( ik heb je dikwijls op ander fora in lovende bewoordingen over de harmony gelezen) maar ja gelukkig dat smaken verschillen......

Hmmmm, juist de goedkope 555 heeft daarvoor een aantal krachtige opties. Bij de jongere en veel duurdere AB heeft Logitech duidelijk steken laten vallen.
Maar inderdaad: terug on-topic.

Re: Dreambox afstandbediening #13 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 27 April 2010 - 09:32

@cosat,

De V4 versie (DM7025-DM800 enz) kan ik wel voor je omzetten, ik heb dat voor mijn eigen ook zo gedaan, controleer even of in de binnenkant van je batterijvakje de code
URC-39930BJ0 gedrukt staat, dat is namelijk ook de enige versie waar ik tot nu toe ervaring mee heb.
De lokatie is doetinchem dus in ieder geval in dezelfde provincie.
Hoor het wel.



Also tagged with one or more of these keywords: VU+DUO

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users