Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #181
Posted 15 May 2010 - 09:43
Deze stappen eventueel herhalen voor meerdere kleine wijzigingen.
Daarna doe ik een fetch&rebase om de laatste stand binnen te halen en kijken of er een conflict is met de centrale.
En tenslotte een "push" (voor jou wordt dat een "patch mail") naar de centrale. Die heb ik net nog een gedaan om de crash van de NetworkBrowser op te lossen.
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #182
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #183
Posted 15 May 2010 - 12:29
Ik kom er niet helemaal uit. Ik maak van de lokale kopie een werkkopie (die b.v. skin11.xml heet) en waarmee ik ga stoeien. Als ik tevreden ben met die werkkopie, hoe krijg ik hem dan gekopieerd naar de skin.xml die GIT heeft aangemaakt?Mijn methode is om op de box de XML aan te passen met PSPad, en als ik tevreden ben kopieer ik hem terug naar de GIT directory (met samba, nfs, scp, ftp, net wat je handig vindt). Dan een "commit" om het lokaal vast te leggen.
Deze stappen eventueel herhalen voor meerdere kleine wijzigingen.
Daarna doe ik een fetch&rebase om de laatste stand binnen te halen en kijken of er een conflict is met de centrale.
En tenslotte een "push" (voor jou wordt dat een "patch mail") naar de centrale. Die heb ik net nog een gedaan om de crash van de NetworkBrowser op te lossen.
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #184
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #185
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #186
Posted 15 May 2010 - 14:16
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #187
Posted 15 May 2010 - 14:43
Enige nieuwe is dat je de skin.xml niet hier post, maar dat je die naar de "git" directory kopieert die je op je PC hebt gemaakt. Je zet de skin.xml dan op de plaats waar hij nu ook al staat.
Daar klik je rechts op en doe je de commit, dan registreert GIT wat je precies gewijzigd hebt.
Daarna doe je de "sync" (kies "fetch&rebase" uit het knopje links waar "push" staat).
Als je wijzigingen binnen ziet komen, maak je weer een kopie van skin.xml van je PC naar de box, om "bij te blijven".
Als je er niet uit komt, meldt even bij welke stap je precies blijft steken, dan kan ik je verder helpen.
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #188
Posted 15 May 2010 - 14:58
Gewoon met cut&paste? Dus daarmee wordt de door GIT gemaakte versie overschreven?..... Je zet de skin.xml dan op de plaats waar hij nu ook al staat.......
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #189
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #190
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #191
Posted 15 May 2010 - 15:11
Is die "commit" de "GIT commit tool" of de "GIT commit --> master"?.......Daar klik je rechts op en doe je de commit, dan registreert GIT wat je precies gewijzigd hebt.......
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #192
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #193
Posted 15 May 2010 - 16:39
Ik vind het een mooie skin, maar helaas is de fontsize voor een doorsnee 32"LCD TV toch nog steeds te klein volgens mij.
Bij de zenderlijst is het goed te lezen, maar zogauw ik de RSS feeds wil lezen of de pluginbrowser heb ik een verrekijker nodig....
Ja,....ik heb wel een leesbril nodig voor dichtbij, maar mijn ogen zijn 110% voor veraf t.o.v het gemiddelde van mijn leeftijd.
Misschien als je een 40" scherm hebt is het allemaal wel goed te lezen, maar het meerendeel heeft denk toch een 32" staan.
Om enigzins RSS feeds te kunnen lezen moet ik al minimaal mn beeld gaan opblazen (overscale) ipv 1 op1, wat natuurlijk zonde is.
Als iemand mij op weg wil helpen , wil ik proberen een versie te maken met een iets grotere fontsize.
Ik had zelf al een beetje zitten prutsen, om die RSS regular font aan te passen, maar dat had geen effect op de verschijning van de feeds.
Blijkbaar wordt de grootte van de fontsize in de RSS feeds door iets anders bepaalt. Behalve dat ik zag dat men de scale kan in stellen van de fonts kom ik er niet achter waar ik elders de RSS kan aanpassen.
Vu+ Solo2 / Atemio Nemesis / Et9000 / TM Twin / Spark2
Astra 1/2/3 en HB / Harmony Touch, & 600
https://github.com/d...in-PLi-Full-HD-Night
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #194
Posted 15 May 2010 - 16:55
Een heel klein stapje verder, maar nu loop ik hier weer op vast: er komt helemaal geen lijstje met commits, maar een lege lijst waar ik ook helemaal niets kan invullen.........
Als je nu tevreden bent, kies dan "Git sync" uit het context menu. Je krijgt dan weer een lijstje commits. Kies nu de button "E-mail patch", en stuur deze aan mij, bijvoorbeeld. Je kunt zo'n patch ook naar iemand anders sturen, als je nog wil overleggen met iemand......
Zo kom ik weer niet veel verder, wat een ramp is dit zeg /images/smiley/more_word_other/5.gif
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #195
Posted 15 May 2010 - 18:09
Dus bijgaand maar weer de skin.xml, met weer een aantal extra Full Screen Schermen. Uitgangspunt was de via GIT verkregen versie van heden 15.18. Ik hoop dat je die kunt verwerken, anders heb ik helemaal voor niets gewerkt.
Attached Files
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #196
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #197
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #198
Posted 16 May 2010 - 07:34
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #199
Posted 16 May 2010 - 07:48
Ja, omdat de info op het ene scherm iets meer ruimte nodig heeft dan op het andere.Net ook maar eens magic-hd geprobeerd. Ziet er erg goed uit. Ik heb 1 vraag: als ik de kanalenlijst opvraag, en dan de kanaal-epg, en vervolgens de programma-epg, dan zie ik de PIG bij elke stap iets groter worden. Linkerbovenhoek blijft zo te zien op dezelfde plaats, rechtsonder schuift een paar pixels op. Is dit bewust?
Maar ook dit zal, net zoals de grootte van de diverse letters, nog wel gefinetuned moeten worden, want het is niet zo heel erg fraai.
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #200
Posted 16 May 2010 - 08:00
Net ook maar eens magic-hd geprobeerd. Ziet er erg goed uit. Ik heb 1 vraag: als ik de kanalenlijst opvraag, en dan de kanaal-epg, en vervolgens de programma-epg, dan zie ik de PIG bij elke stap iets groter worden. Linkerbovenhoek blijft zo te zien op dezelfde plaats, rechtsonder schuift een paar pixels op. Is dit bewust?
Ik heb bij het aanpassen van de skin de PIG elke keer aangepast naar de beschikbare ruimte
en de daarbij behorende correcte aspect ratio van 16:9.
Zo is in de kanalenlijst de grote 432x243, in de EPG 464x261, in EventView 480x270 en in de menus 528x297.
Het is inderdaad storend dat de grote veranderd, ik zal de EPG en EventView even groot maken als
die van de kanalenlijst, dat kijkt wat rustiger.
Grtz.
ASTRA 1-2-3
Also tagged with one or more of these keywords: Skins
VM2 HD SkinStarted by chababu, 30 Aug 2017 Skins, Chabs, Chababu |
|
|||
PLi-FullHD alternatiefStarted by 40H3X, 23 Apr 2017 Skins |
|
|||
skyNEW SkinStarted by chababu, 2 Jan 2017 sky, skins, skyhd |
|
|||
enigma2 plugins skinStarted by patelnaitik30, 16 Aug 2013 Skins |
|
|||
OpenPLi 3.0 skin niet te zien in Skin menuStarted by ShAmAlKo, 27 May 2012 skins, DM8000HD |
|
26 user(s) are reading this topic
0 members, 26 guests, 0 anonymous users