Jump to content

Photo

Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread)

Skins

• Please log in to reply
1881 replies to this topic

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #181 MiLo

• PLi® Core member
  • 14,055 posts

+298
Excellent

Posted 15 May 2010 - 09:43

Mijn methode is om op de box de XML aan te passen met PSPad, en als ik tevreden ben kopieer ik hem terug naar de GIT directory (met samba, nfs, scp, ftp, net wat je handig vindt). Dan een "commit" om het lokaal vast te leggen.
Deze stappen eventueel herhalen voor meerdere kleine wijzigingen.

Daarna doe ik een fetch&rebase om de laatste stand binnen te halen en kijken of er een conflict is met de centrale.

En tenslotte een "push" (voor jou wordt dat een "patch mail") naar de centrale. Die heb ik net nog een gedaan om de crash van de NetworkBrowser op te lossen.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #182 pieterg

• PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 15 May 2010 - 11:29

tip:
git rebase -i
om je commits samen te voegen, of iig dingen die bij elkaar horen samen te nemen en netjes te maken, voordat je pushed of mailt

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #183 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 15 May 2010 - 12:29

Mijn methode is om op de box de XML aan te passen met PSPad, en als ik tevreden ben kopieer ik hem terug naar de GIT directory (met samba, nfs, scp, ftp, net wat je handig vindt). Dan een "commit" om het lokaal vast te leggen.
Deze stappen eventueel herhalen voor meerdere kleine wijzigingen.

Daarna doe ik een fetch&rebase om de laatste stand binnen te halen en kijken of er een conflict is met de centrale.

En tenslotte een "push" (voor jou wordt dat een "patch mail") naar de centrale. Die heb ik net nog een gedaan om de crash van de NetworkBrowser op te lossen.

Ik kom er niet helemaal uit. Ik maak van de lokale kopie een werkkopie (die b.v. skin11.xml heet) en waarmee ik ga stoeien. Als ik tevreden ben met die werkkopie, hoe krijg ik hem dan gekopieerd naar de skin.xml die GIT heeft aangemaakt?
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #184 MiLo

• PLi® Core member
  • 14,055 posts

+298
Excellent

Posted 15 May 2010 - 13:49

Met "kopie" bedoelde ik de file die op de box komt te staan. De naam blijft altijd en overal "skin.xml".

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #185 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 15 May 2010 - 13:55

OK, dan heet mijn laatste versie weer skin.xml (in een andere map dan de lokale kopie). Maar ik begrijp niet hoe ik die moet committen.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #186 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 15 May 2010 - 14:16

Ik ben nu een dag aan het etteren om te proberen te begrijpen wat ik moet doen, maar ik snap er geen h..... van. Beetje zonde van de tijd: ik had graag nog een aantal schermen gemaakt.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #187 MiLo

• PLi® Core member
  • 14,055 posts

+298
Excellent

Posted 15 May 2010 - 14:43

Om schermen te maken, gewoon doen wat je tot nu toe nog altijd gedaan hebt. Daar verandert helemaal niets aan.

Enige nieuwe is dat je de skin.xml niet hier post, maar dat je die naar de "git" directory kopieert die je op je PC hebt gemaakt. Je zet de skin.xml dan op de plaats waar hij nu ook al staat.

Daar klik je rechts op en doe je de commit, dan registreert GIT wat je precies gewijzigd hebt.

Daarna doe je de "sync" (kies "fetch&rebase" uit het knopje links waar "push" staat).

Als je wijzigingen binnen ziet komen, maak je weer een kopie van skin.xml van je PC naar de box, om "bij te blijven".

Als je er niet uit komt, meldt even bij welke stap je precies blijft steken, dan kan ik je verder helpen.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #188 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 15 May 2010 - 14:58

..... Je zet de skin.xml dan op de plaats waar hij nu ook al staat.......

Gewoon met cut&paste? Dus daarmee wordt de door GIT gemaakte versie overschreven?

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #189 MiLo

• PLi® Core member
  • 14,055 posts

+298
Excellent

Posted 15 May 2010 - 15:04

Jep, dat heeft GIT juist nodig, want dan "ziet" hij dat de file gewijzigd is. Het icoontje verandert dan ook van een groen vinkje in een rood uitroeptekentje.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #190 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 15 May 2010 - 15:06

OK, ik ga het even met een onbelangrijk readme filetje proberen (die file mag er denk ik toch wel uit).

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #191 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 15 May 2010 - 15:11

.......Daar klik je rechts op en doe je de commit, dan registreert GIT wat je precies gewijzigd hebt.......

Is die "commit" de "GIT commit tool" of de "GIT commit --> master"?

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #192 MiLo

• PLi® Core member
  • 14,055 posts

+298
Excellent

Posted 15 May 2010 - 16:36

"GIT commit --> master" bedoel ik.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #193 delagroov

• Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 15 May 2010 - 16:39

Toch een opmerking, ookal is dat hier al eerder aangehaald.

Ik vind het een mooie skin, maar helaas is de fontsize voor een doorsnee 32"LCD TV toch nog steeds te klein volgens mij.
Bij de zenderlijst is het goed te lezen, maar zogauw ik de RSS feeds wil lezen of de pluginbrowser heb ik een verrekijker nodig....
Ja,....ik heb wel een leesbril nodig voor dichtbij, maar mijn ogen zijn 110% voor veraf t.o.v het gemiddelde van mijn leeftijd.

Misschien als je een 40" scherm hebt is het allemaal wel goed te lezen, maar het meerendeel heeft denk toch een 32" staan.

Om enigzins RSS feeds te kunnen lezen moet ik al minimaal mn beeld gaan opblazen (overscale) ipv 1 op1, wat natuurlijk zonde is.

Als iemand mij op weg wil helpen , wil ik proberen een versie te maken met een iets grotere fontsize.
Ik had zelf al een beetje zitten prutsen, om die RSS regular font aan te passen, maar dat had geen effect op de verschijning van de feeds.

Blijkbaar wordt de grootte van de fontsize in de RSS feeds door iets anders bepaalt. Behalve dat ik zag dat men de scale kan in stellen van de fonts kom ik er niet achter waar ik elders de RSS kan aanpassen.

Vu+ Solo2 / Atemio Nemesis / Et9000 / TM Twin / Spark2

Astra 1/2/3 en HB / Harmony Touch, & 600
https://github.com/d...in-PLi-Full-HD-Night

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #194 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 15 May 2010 - 16:55

........
Als je nu tevreden bent, kies dan "Git sync" uit het context menu. Je krijgt dan weer een lijstje commits. Kies nu de button "E-mail patch", en stuur deze aan mij, bijvoorbeeld. Je kunt zo'n patch ook naar iemand anders sturen, als je nog wil overleggen met iemand......

Een heel klein stapje verder, maar nu loop ik hier weer op vast: er komt helemaal geen lijstje met commits, maar een lege lijst waar ik ook helemaal niets kan invullen.
Zo kom ik weer niet veel verder, wat een ramp is dit zeg /images/smiley/more_word_other/5.gif

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #195 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 15 May 2010 - 18:09

Mike, ik geef het op. Ik heb uren besteed aan het geGIT, maar het lukt niet. Het zal ongetwijfeld mijn onkunde zijn, maar het werkt niet.
Dus bijgaand maar weer de skin.xml, met weer een aantal extra Full Screen Schermen. Uitgangspunt was de via GIT verkregen versie van heden 15.18. Ik hoop dat je die kunt verwerken, anders heb ik helemaal voor niets gewerkt.

Attached Files

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #196 MiLo

• PLi® Core member
  • 14,055 posts

+298
Excellent

Posted 15 May 2010 - 18:45

Ik heb 'm voor je gepusht, was al op de laatste versie gebaseerd dus dat ging vlekkeloos.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #197 kwajoep

• Senior Member
  • 66 posts

+1
Neutral

Posted 16 May 2010 - 07:05

Mooie skin hoor !
Wel een probleempje hier.
Na het gebruik van de mediaspeler met het afspelen van MP3tjes bevriest het beeld.
Alleen een herstart geeft weer bewegende beelden.

Frank

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #198 oudeis

• Senior Member
  • 62 posts

+1
Neutral

Posted 16 May 2010 - 07:34

Net ook maar eens magic-hd geprobeerd. Ziet er erg goed uit. Ik heb 1 vraag: als ik de kanalenlijst opvraag, en dan de kanaal-epg, en vervolgens de programma-epg, dan zie ik de PIG bij elke stap iets groter worden. Linkerbovenhoek blijft zo te zien op dezelfde plaats, rechtsonder schuift een paar pixels op. Is dit bewust?

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #199 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 16 May 2010 - 07:48

Net ook maar eens magic-hd geprobeerd. Ziet er erg goed uit. Ik heb 1 vraag: als ik de kanalenlijst opvraag, en dan de kanaal-epg, en vervolgens de programma-epg, dan zie ik de PIG bij elke stap iets groter worden. Linkerbovenhoek blijft zo te zien op dezelfde plaats, rechtsonder schuift een paar pixels op. Is dit bewust?

Ja, omdat de info op het ene scherm iets meer ruimte nodig heeft dan op het andere.
Maar ook dit zal, net zoals de grootte van de diverse letters, nog wel gefinetuned moeten worden, want het is niet zo heel erg fraai.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #200 MrNiceNL

• Senior Member
  • 66 posts

0
Neutral

Posted 16 May 2010 - 08:00

Ik heb bij het aanpassen van de skin de PIG elke keer aangepast naar de beschikbare ruimte
en de daarbij behorende correcte aspect ratio van 16:9.
Zo is in de kanalenlijst de grote 432x243, in de EPG 464x261, in EventView 480x270 en in de menus 528x297.

Het is inderdaad storend dat de grote veranderd, ik zal de EPG en EventView even groot maken als
die van de kanalenlijst, dat kijkt wat rustiger.

Grtz.
 DM800 HD running always latest 'stable' OpenPLi unstable /images/smiley/more/wink.gif
ASTRA 1-2-3

Also tagged with one or more of these keywords: Skins

26 user(s) are reading this topic

0 members, 26 guests, 0 anonymous users