skin.SkinError: {Magic-HD/skin.xml}: component with name 'red' was not found in skin of screen 'Console'!
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #201
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #202
Posted 16 May 2010 - 08:22
Ga je dat "on-line" doen via het door MiLo aangegeven "GIT"-systeem?......, ik zal de EPG en EventView even groot maken als
die van de kanalenlijst, dat kijkt wat rustiger.
Zo ja: werkt dat bij jou wel helemaal goed?
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #203
Posted 16 May 2010 - 08:26
Ik kom er niet helemaal uit. Ik maak van de lokale kopie een werkkopie (die b.v. skin11.xml heet) en waarmee ik ga stoeien. Als ik tevreden ben met die werkkopie, hoe krijg ik hem dan gekopieerd naar de skin.xml die GIT heeft aangemaakt?Mijn methode is om op de box de XML aan te passen met PSPad, en als ik tevreden ben kopieer ik hem terug naar de GIT directory (met samba, nfs, scp, ftp, net wat je handig vindt). Dan een "commit" om het lokaal vast te leggen.
Deze stappen eventueel herhalen voor meerdere kleine wijzigingen.
Daarna doe ik een fetch&rebase om de laatste stand binnen te halen en kijken of er een conflict is met de centrale.
En tenslotte een "push" (voor jou wordt dat een "patch mail") naar de centrale. Die heb ik net nog een gedaan om de crash van de NetworkBrowser op te lossen.
En wat is het email adres van de 'centrale'?
Ik heb een paar PIG schermpjes aangepast.
Grtz.
ASTRA 1-2-3
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #204
Posted 16 May 2010 - 08:29
Hier inmiddels ook een TV-firmware upgrade uitgevoerd: simpelweg met een USB-stickje.........de TV is uiteindelijk geflasht, het kabeltje maken kostte iets meer tijd als gedacht maar uiteindelijk werkt het perfect. De infobar mag wel wat naar beneden want zo'n rand eronder ziet er niet uit (ook weer een grapje).
Nu zie je pas wat er voorheen buiten beeld viel, dat was toch wel een behoorlijk stuk.
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #205
Posted 16 May 2010 - 08:32
Ik kom er niet helemaal uit. Ik maak van de lokale kopie een werkkopie (die b.v. skin11.xml heet) en waarmee ik ga stoeien. Als ik tevreden ben met die werkkopie, hoe krijg ik hem dan gekopieerd naar de skin.xml die GIT heeft aangemaakt?Mijn methode is om op de box de XML aan te passen met PSPad, en als ik tevreden ben kopieer ik hem terug naar de GIT directory (met samba, nfs, scp, ftp, net wat je handig vindt). Dan een "commit" om het lokaal vast te leggen.
Deze stappen eventueel herhalen voor meerdere kleine wijzigingen.
Daarna doe ik een fetch&rebase om de laatste stand binnen te halen en kijken of er een conflict is met de centrale.
En tenslotte een "push" (voor jou wordt dat een "patch mail") naar de centrale. Die heb ik net nog een gedaan om de crash van de NetworkBrowser op te lossen.
En wat is het email adres van de 'centrale'?
Ik heb een paar PIG schermpjes aangepast.
Grtz.
Oh...
De 'Patch mail' knop is grijs, hmm ik vind zo gauw geen instelling hiervoor..
Grtz.
ASTRA 1-2-3
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #206
Posted 16 May 2010 - 08:39
- Je kunt een patch hier posten (je kunt ze lokaal opslaan)
- Je kunt hem via PM aan mij sturen
- Je kunt ze naar mij mailen onder dream apestaartje milosoftware punt com
Patch hier posten heeft als voordeel dat iedereen kan zien wat je doet of gedaan hebt nog voor ik het verwerk.
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #207
Posted 16 May 2010 - 08:48
Hier inmiddels ook een TV-firmware upgrade uitgevoerd: simpelweg met een USB-stickje.........
Ja dat kan "tegenwoordig" met een USB-stick. Mijn Samsung is al weer 3 jaar oud en toen moest het nog met een kabeltje. Ik weet eigenlijk niet of de huidige generatie Samsungs ook met een stickie voorzien kunnen worden van een nieuwe firmware.
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #208
Posted 16 May 2010 - 08:49
En jij bent dan opgezadeld met het verwerken van eventueel meerdere, wellicht tegenstrijdige veranderingen? Is dat geen probleem?
M.a.w. ik kan doorgaan met het maken van schermpjes?
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #209
Posted 16 May 2010 - 08:57
De opties voor een patch sturen zijn:
- Je kunt een patch hier posten (je kunt ze lokaal opslaan)
- Je kunt hem via PM aan mij sturen
- Je kunt ze naar mij mailen onder dream apestaartje milosoftware punt com
Patch hier posten heeft als voordeel dat iedereen kan zien wat je doet of gedaan hebt nog voor ik het verwerk.
Nou bij deze dan een nieuwe skin.xml
Aanpassingen :
PIG grote van het "screen - EPGSelection" aangepast
PIG grote van het "screen - EventView" aangepast
Reden : zodat het scherm 'rustig' blijft tijdens het bekijken v de EPG en Kanaal EPG, etc.
Grtz.
Attached Files
ASTRA 1-2-3
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #210
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #211
Posted 16 May 2010 - 09:10
En jij bent dan opgezadeld met het verwerken van eventueel meerdere, wellicht tegenstrijdige veranderingen? Is dat geen probleem?
Als je een GIT PATCH post is dat makkelijk te verwerken, juist bij meerdere veranderingen. Bij tegenstrijdigheid is er wel wat handwerk, in het ergste geval vraag ik je om het zelf op te lossen.
Alleen een skin.xml is dus geen patch, want dan kan ik niet zien waarop die gebaseerd is en welke dingen veranderd zijn.
Ik zal eens wat screenshots enzo maken, misschien wordt het dan duidelijker. Nu even niet, heb geen tijd...
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #212
Posted 16 May 2010 - 09:12
ier er idd beter uit.Aanpassingen :
Reden : zodat het scherm 'rustig' blijft tijdens het bekijken v de EPG en Kanaal EPG, etc.
Toch zit er nog een heel klein sprongetje in, als je in de zenderlijst op EPG drukt (de grootte van het halfdoorzichtige kadertje is anders).
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #213
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #214
Posted 16 May 2010 - 09:42
Toch zit er nog een heel klein sprongetje in, als je in de zenderlijst op EPG drukt (de grootte van het halfdoorzichtige kadertje is anders).
Vreemd, de code is hetzelfde maarja ik weet ook niet hoe het zit met dat halfdoorzichtig kadertje, is dat iets van Engma zelf?
Hieronder de regels die de plaats engrote van de PIG's bepalen, rechtstreeks uit de skin.xml.
Channel Selection:
<widget backgroundColor="transparent" position="70, 110" render="Pig" size="432, 243" source="session.VideoPicture" zPosition="1" />
EPG Selection:
<widget backgroundColor="transparent" position="70, 110" render="Pig" size="432, 243" source="session.VideoPicture" zPosition="1" />
Ik zie trouwens dat ik ook wat meer moet aanpassen om de overgang tussen channel selection en het epg scherm 'rustig' te krijgen.
Wordt vervolgd...
Grtz.
ASTRA 1-2-3
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #215
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #216
Posted 16 May 2010 - 10:07
Vreemd, de code is hetzelfde maarja ik weet ook niet hoe het zit met dat halfdoorzichtig kadertje, is dat iets van Engma zelf?
Hieronder de regels die de plaats engrote van de PIG's bepalen, rechtstreeks uit de skin.xml.
Channel Selection:
EPG Selection:
Ik zie trouwens dat ik ook wat meer moet aanpassen om de overgang tussen channel selection en het epg scherm 'rustig' te krijgen.
Wordt vervolgd...
Grtz.
Bij deze, zo nu blijf ik er de komende uren weer even vanaf......
Grtz.
Attached Files
ASTRA 1-2-3
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #217
Posted 16 May 2010 - 10:24
Ik ben al aan het verder borduren op je voorlaatste versie: ik heb er weer een aantal volscherm-menu's aan toegevoegd (en ik ben er nog mee bezig).Bij deze..........
Bij gebrek aan de "GIT-automatiek": als ik daarmee klaar ben, wil jij daarin dan nog die laatste "rustig makende" veranderingen in aanbrengen? Of kan je me precies vertellen welke zaken ik moet vervangen?
Daar houd ik je aan/images/smiley/more/002.gif.....zo nu blijf ik er de komende uren weer even vanaf......
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #218
Posted 16 May 2010 - 16:05
Bijgaand de GIT-patch (tenminste: ik hoop dat dit wel goed is gegaan, verzenden lukt nog steeds niet. Dus voor de zekerheid ook maar de volledige skin.
Attached Files
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #219
Posted 16 May 2010 - 19:00
http://openpli.git.s...magic;a=summary
Als je nu een pull of fetch&rebase doet, zou hij ook moeten zien dat je eigen patch er nu in zit.
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #220
Posted 16 May 2010 - 23:01
Ik ben al aan het verder borduren op je voorlaatste versie: ik heb er weer een aantal volscherm-menu's aan toegevoegd (en ik ben er nog mee bezig).Bij deze..........
Bij gebrek aan de "GIT-automatiek": als ik daarmee klaar ben, wil jij daarin dan nog die laatste "rustig makende" veranderingen in aanbrengen? Of kan je me precies vertellen welke zaken ik moet vervangen?Daar houd ik je aan/images/smiley/more/002.gif.....zo nu blijf ik er de komende uren weer even vanaf......
De rustigmakende veranderingen zitten weer erin.
Tevens de tuners uitgebreid met C en D, alleen aanwezige tuners zouden nu zichtbaar moeten zijn.
Op mijn DM800 zie ik nu alleen nog maar tuner A, als ook iemand met een 'volle bak' dit even kan controleren /images/smiley/wink.gif
Ik weet niet of mijn 'patch' file in orde is, maar bij deze :
Grtz.
Attached Files
ASTRA 1-2-3
Also tagged with one or more of these keywords: Skins
VM2 HD SkinStarted by chababu, 30 Aug 2017 Skins, Chabs, Chababu |
|
|||
PLi-FullHD alternatiefStarted by 40H3X, 23 Apr 2017 Skins |
|
|||
skyNEW SkinStarted by chababu, 2 Jan 2017 sky, skins, skyhd |
|
|||
enigma2 plugins skinStarted by patelnaitik30, 16 Aug 2013 Skins |
|
|||
OpenPLi 3.0 skin niet te zien in Skin menuStarted by ShAmAlKo, 27 May 2012 skins, DM8000HD |
|
27 user(s) are reading this topic
0 members, 27 guests, 0 anonymous users