Jump to content

Photo

Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread)

Skins

• Please log in to reply
1881 replies to this topic

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #201 oudeis

• Senior Member
  • 62 posts

+1
Neutral

Posted 16 May 2010 - 08:01

Nog een crash in Magic-HD, tijdens downloaden:
skin.SkinError: {Magic-HD/skin.xml}: component with name 'red' was not found in skin of screen 'Console'!

Attached Files

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #202 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 16 May 2010 - 08:22

......, ik zal de EPG en EventView even groot maken als
die van de kanalenlijst, dat kijkt wat rustiger.

Ga je dat "on-line" doen via het door MiLo aangegeven "GIT"-systeem?
Zo ja: werkt dat bij jou wel helemaal goed?
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #203 MrNiceNL

• Senior Member
  • 66 posts

0
Neutral

Posted 16 May 2010 - 08:26

Mijn methode is om op de box de XML aan te passen met PSPad, en als ik tevreden ben kopieer ik hem terug naar de GIT directory (met samba, nfs, scp, ftp, net wat je handig vindt). Dan een "commit" om het lokaal vast te leggen.
Deze stappen eventueel herhalen voor meerdere kleine wijzigingen.

Daarna doe ik een fetch&rebase om de laatste stand binnen te halen en kijken of er een conflict is met de centrale.

En tenslotte een "push" (voor jou wordt dat een "patch mail") naar de centrale. Die heb ik net nog een gedaan om de crash van de NetworkBrowser op te lossen.

Ik kom er niet helemaal uit. Ik maak van de lokale kopie een werkkopie (die b.v. skin11.xml heet) en waarmee ik ga stoeien. Als ik tevreden ben met die werkkopie, hoe krijg ik hem dan gekopieerd naar de skin.xml die GIT heeft aangemaakt?

En wat is het email adres van de 'centrale'?
Ik heb een paar PIG schermpjes aangepast.
Grtz.
 DM800 HD running always latest 'stable' OpenPLi unstable /images/smiley/more/wink.gif
ASTRA 1-2-3

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #204 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 16 May 2010 - 08:29

de TV is uiteindelijk geflasht, het kabeltje maken kostte iets meer tijd als gedacht maar uiteindelijk werkt het perfect. De infobar mag wel wat naar beneden want zo'n rand eronder ziet er niet uit (ook weer een grapje).
Nu zie je pas wat er voorheen buiten beeld viel, dat was toch wel een behoorlijk stuk.

Hier inmiddels ook een TV-firmware upgrade uitgevoerd: simpelweg met een USB-stickje.........
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #205 MrNiceNL

• Senior Member
  • 66 posts

0
Neutral

Posted 16 May 2010 - 08:32

Mijn methode is om op de box de XML aan te passen met PSPad, en als ik tevreden ben kopieer ik hem terug naar de GIT directory (met samba, nfs, scp, ftp, net wat je handig vindt). Dan een "commit" om het lokaal vast te leggen.
Deze stappen eventueel herhalen voor meerdere kleine wijzigingen.

Daarna doe ik een fetch&rebase om de laatste stand binnen te halen en kijken of er een conflict is met de centrale.

En tenslotte een "push" (voor jou wordt dat een "patch mail") naar de centrale. Die heb ik net nog een gedaan om de crash van de NetworkBrowser op te lossen.

Ik kom er niet helemaal uit. Ik maak van de lokale kopie een werkkopie (die b.v. skin11.xml heet) en waarmee ik ga stoeien. Als ik tevreden ben met die werkkopie, hoe krijg ik hem dan gekopieerd naar de skin.xml die GIT heeft aangemaakt?

En wat is het email adres van de 'centrale'?
Ik heb een paar PIG schermpjes aangepast.
Grtz.

Oh...
De 'Patch mail' knop is grijs, hmm ik vind zo gauw geen instelling hiervoor..
Grtz.
 DM800 HD running always latest 'stable' OpenPLi unstable /images/smiley/more/wink.gif
ASTRA 1-2-3

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #206 MiLo

• PLi® Core member
  • 14,055 posts

+298
Excellent

Posted 16 May 2010 - 08:39

De opties voor een patch sturen zijn:
- Je kunt een patch hier posten (je kunt ze lokaal opslaan)
- Je kunt hem via PM aan mij sturen
- Je kunt ze naar mij mailen onder dream apestaartje milosoftware punt com

Patch hier posten heeft als voordeel dat iedereen kan zien wat je doet of gedaan hebt nog voor ik het verwerk.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #207 Pedro_Newbie

• Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 16 May 2010 - 08:48

Hier inmiddels ook een TV-firmware upgrade uitgevoerd: simpelweg met een USB-stickje.........

Ja dat kan "tegenwoordig" met een USB-stick. Mijn Samsung is al weer 3 jaar oud en toen moest het nog met een kabeltje. Ik weet eigenlijk niet of de huidige generatie Samsungs ook met een stickie voorzien kunnen worden van een nieuwe firmware.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #208 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 16 May 2010 - 08:49

Dus als ik het goed begrijp is, als work-around voor het voor mij (nog) niet volledig werkende GIT-systeem, het posten hier een methode? En dan ga ik wel uit van de laatste via GIT verkregen versie?

En jij bent dan opgezadeld met het verwerken van eventueel meerdere, wellicht tegenstrijdige veranderingen? Is dat geen probleem?
M.a.w. ik kan doorgaan met het maken van schermpjes?

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #209 MrNiceNL

• Senior Member
  • 66 posts

0
Neutral

Posted 16 May 2010 - 08:57

De opties voor een patch sturen zijn:
- Je kunt een patch hier posten (je kunt ze lokaal opslaan)
- Je kunt hem via PM aan mij sturen
- Je kunt ze naar mij mailen onder dream apestaartje milosoftware punt com

Patch hier posten heeft als voordeel dat iedereen kan zien wat je doet of gedaan hebt nog voor ik het verwerk.

Nou bij deze dan een nieuwe skin.xml

Aanpassingen :

PIG grote van het "screen - EPGSelection" aangepast
PIG grote van het "screen - EventView" aangepast

Reden : zodat het scherm 'rustig' blijft tijdens het bekijken v de EPG en Kanaal EPG, etc.

Grtz.

Attached Files

ASTRA 1-2-3

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #210 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 16 May 2010 - 09:01

Nou bij deze dan een nieuwe skin.xml.

Is deze gebaseerd op de heden geupdate skin?

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #211 MiLo

• PLi® Core member
  • 14,055 posts

+298
Excellent

Posted 16 May 2010 - 09:10

En jij bent dan opgezadeld met het verwerken van eventueel meerdere, wellicht tegenstrijdige veranderingen? Is dat geen probleem?

Als je een GIT PATCH post is dat makkelijk te verwerken, juist bij meerdere veranderingen. Bij tegenstrijdigheid is er wel wat handwerk, in het ergste geval vraag ik je om het zelf op te lossen.

Alleen een skin.xml is dus geen patch, want dan kan ik niet zien waarop die gebaseerd is en welke dingen veranderd zijn.

Ik zal eens wat screenshots enzo maken, misschien wordt het dan duidelijker. Nu even niet, heb geen tijd...

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #212 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 16 May 2010 - 09:12

Aanpassingen :

Reden : zodat het scherm 'rustig' blijft tijdens het bekijken v de EPG en Kanaal EPG, etc.

ier er idd beter uit.
Toch zit er nog een heel klein sprongetje in, als je in de zenderlijst op EPG drukt (de grootte van het halfdoorzichtige kadertje is anders).

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #213 MrNiceNL

• Senior Member
  • 66 posts

0
Neutral

Posted 16 May 2010 - 09:30

Nou bij deze dan een nieuwe skin.xml.

Is deze gebaseerd op de heden geupdate skin?

Yep, rond 8:45 heb ik hem eerst nog een fetch&rebase gedaan.

Grtz.
ASTRA 1-2-3

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #214 MrNiceNL

• Senior Member
  • 66 posts

0
Neutral

Posted 16 May 2010 - 09:42

Aanpassingen :

ier er idd beter uit.
Toch zit er nog een heel klein sprongetje in, als je in de zenderlijst op EPG drukt (de grootte van het halfdoorzichtige kadertje is anders).

Vreemd, de code is hetzelfde maarja ik weet ook niet hoe het zit met dat halfdoorzichtig kadertje, is dat iets van Engma zelf?
Hieronder de regels die de plaats engrote van de PIG's bepalen, rechtstreeks uit de skin.xml.

Channel Selection:
<widget backgroundColor="transparent" position="70, 110" render="Pig" size="432, 243" source="session.VideoPicture" zPosition="1" />

EPG Selection:
<widget backgroundColor="transparent" position="70, 110" render="Pig" size="432, 243" source="session.VideoPicture" zPosition="1" />

Ik zie trouwens dat ik ook wat meer moet aanpassen om de overgang tussen channel selection en het epg scherm 'rustig' te krijgen.
Wordt vervolgd...

Grtz.
ASTRA 1-2-3

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #215 amigo

• Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 16 May 2010 - 10:06

Zie nog geen tuner C en D, en blijft HD aangeven in infobalk als ik naar een radiozender schakel.

VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #216 MrNiceNL

• Senior Member
  • 66 posts

0
Neutral

Posted 16 May 2010 - 10:07

Aanpassingen :

ier er idd beter uit.

Vreemd, de code is hetzelfde maarja ik weet ook niet hoe het zit met dat halfdoorzichtig kadertje, is dat iets van Engma zelf?
Hieronder de regels die de plaats engrote van de PIG's bepalen, rechtstreeks uit de skin.xml.

Channel Selection:

EPG Selection:

Ik zie trouwens dat ik ook wat meer moet aanpassen om de overgang tussen channel selection en het epg scherm 'rustig' te krijgen.
Wordt vervolgd...

Grtz.

Bij deze, zo nu blijf ik er de komende uren weer even vanaf......
Grtz.

Attached Files

ASTRA 1-2-3

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #217 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 16 May 2010 - 10:24

Bij deze..........

Ik ben al aan het verder borduren op je voorlaatste versie: ik heb er weer een aantal volscherm-menu's aan toegevoegd (en ik ben er nog mee bezig).
Bij gebrek aan de "GIT-automatiek": als ik daarmee klaar ben, wil jij daarin dan nog die laatste "rustig makende" veranderingen in aanbrengen? Of kan je me precies vertellen welke zaken ik moet vervangen?

.....zo nu blijf ik er de komende uren weer even vanaf......

Daar houd ik je aan/images/smiley/more/002.gif

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #218 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 16 May 2010 - 16:05

Een flink aantal schermen omgezet naar volledig scherm (o.a. de meeste netwerkschermen).

Bijgaand de GIT-patch (tenminste: ik hoop dat dit wel goed is gegaan, verzenden lukt nog steeds niet. Dus voor de zekerheid ook maar de volledige skin.

Attached Files

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #219 MiLo

• PLi® Core member
  • 14,055 posts

+298
Excellent

Posted 16 May 2010 - 19:00

Perfect, die patch is precies wat de bedoeling was. En hier posten is prima (heeft zelfs voorkeur, dan kunnen anderen erop anticiperen.

http://openpli.git.s...magic;a=summary

Als je nu een pull of fetch&rebase doet, zou hij ook moeten zien dat je eigen patch er nu in zit.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #220 MrNiceNL

• Senior Member
  • 66 posts

0
Neutral

Posted 16 May 2010 - 23:01

Bij deze..........

Ik ben al aan het verder borduren op je voorlaatste versie: ik heb er weer een aantal volscherm-menu's aan toegevoegd (en ik ben er nog mee bezig).
Bij gebrek aan de "GIT-automatiek": als ik daarmee klaar ben, wil jij daarin dan nog die laatste "rustig makende" veranderingen in aanbrengen? Of kan je me precies vertellen welke zaken ik moet vervangen?

.....zo nu blijf ik er de komende uren weer even vanaf......

Daar houd ik je aan/images/smiley/more/002.gif

De rustigmakende veranderingen zitten weer erin.
Tevens de tuners uitgebreid met C en D, alleen aanwezige tuners zouden nu zichtbaar moeten zijn.
Op mijn DM800 zie ik nu alleen nog maar tuner A, als ook iemand met een 'volle bak' dit even kan controleren /images/smiley/wink.gif

Ik weet niet of mijn 'patch' file in orde is, maar bij deze :

Grtz.

Attached Files

ASTRA 1-2-3

Also tagged with one or more of these keywords: Skins

27 user(s) are reading this topic

0 members, 27 guests, 0 anonymous users