Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1321
Posted 26 August 2010 - 23:05
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1322
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1323
Posted 28 August 2010 - 10:47
Intussen is er niemand met een idee gekomen: ik zal die schermen maar uit de skin halen, want ik weet ook geen andere oplossing. Jammer van het werk en ook jammer van de, al zeg ik het zelf, mooie indeling met grote coverart. Maar het is niet anders.Er is sinds heel kort een probleem met Shoutcast in de Magic-(E)HD skins, dat ik niet krijg opgelost.
1- Als met die skins actief voor Shoutcast wordt gekozen, verschijnt een zwart scherm zonder geluid. Er is alleen maar vanaf te komen door een paar maal "exit" te geven, de box in stand-by te zetten en vervolgens weer "aan". Er wordt geen enkele foutmelding gegenereerd, en ook mijn eigen "onderzoek" brengt geen enkel licht in deze zaak;
2- Met de skin "Magic", die Shoutcast niet ondersteunt (--> dan wordt het scherm van de plugin zelf gebruikt) doet zich geen probleem voor;
3- Met de skin "Kerni-HD1R2", die Shoutcast wel ondersteunt, doet zich ook geen probleem voor.
Kortom: ik ben volledig lost. Wellicht dat iemand zich eens op dit probleem wil storten?
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1324
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1325
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1326
Posted 28 August 2010 - 11:25
Dat snap je toch niet? Ik heb speciaal hiervoor een schone flash geplaatst en het resultaat is precies hetzelfde! Ik heb het hele scherm doorgelopen, en vergeleken met het originele en die van Kerni: geen enkele fout kunnen vinden. Wat kan er nu bij mij nog anders zijn? Voor de zekerheid heb ik alle skins verwijderd en weer gedownload: ook geen oplossing.Ik zelf heb totaal geen probleem met shoutcast, ik ben up to date t/m vanmorgen en shoutcast werkt perfect.
Ik wordt hier echt radeloos van.
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1327
Posted 28 August 2010 - 11:34
Zelf heb ik heel weinig plugins buiten de standaard meegeleverde, dit zijn:
enigma2-plugin-extensions-autotimer
enigma2-plugin-extensions-dvdplayer
enigma2-plugin-extensions-epgrefresh
enigma2-plugin-extensions-graphmultiepg
enigma2-plugin-extensions-fancontrol-vuplus
enigma2-plugin-extensions-secondinfobar
enigma2-plugin-extensions-shoutcast
enigma2-plugin-extensions-weatherplugin
enigma2-plugin-extensions-xmltvimport
enigma2-plugin-extensions-xmltvimport-rytec
enigma2-plugin-picons-tv-east-019.2
enigma2-plugin-picons-tv-east-023.5
enigma2-plugin-picons-tv-east-028.2
enigma2-plugin-skins-magic-hd
enigma2-plugin-skins-magic-ehd
enigma2-plugin-softcams-cccam
enigma2-plugin-systemplugins-vuplus-nfibackup
enigma2-plugin-pli-autobackup
enigma2-plugin-pli-bitrate
p.s.: je onderschrift is echt nog een uit de oude doos, Santa Esmeralda als mijn geheugen me niet in de steek laat?
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1328
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1329
Posted 28 August 2010 - 12:08
Misschien kan je voor de "grap" eens mijn skin_user.xml plaatsen om te zien of dit enig effect heeft, ik acht de kans niet zo groot maar wie weet.
p.s. beide hebben gelijk, Santa Esmeralda was een disco uitvoering van 1977, het origineel was van Nina Simone.
http://en.wikipedia....e_Misunderstood
Attached Files
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1330
Posted 28 August 2010 - 12:13
Ik heb sinds enige tijd de resolutie van de VU staan op 720PMulti (een restant van het experimenteren met de AutoResolutie plugin). Ik heb die nu gezet op 10801- 50Hz (zoals die tot voor kort ook altijd stond), en: Shoutcast is weer in leven.
Maar wat nu de reden is dat TV-beeld zonder meer goed werd weergegeven en alleen Shoutcast niet?
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1331
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1332
Posted 28 August 2010 - 12:32
Nou, er is plotseling een beetje licht in de duisternis:
Ik heb sinds enige tijd de resolutie van de VU staan op 720PMulti (een restant van het experimenteren met de AutoResolutie plugin). Ik heb die nu gezet op 10801- 50Hz (zoals die tot voor kort ook altijd stond), en: Shoutcast is weer in leven.
Maar wat nu de reden is dat TV-beeld zonder meer goed werd weergegeven en alleen Shoutcast niet?
Heb het hier ook even getest en inderdaad op 720p werkt shoutcast niet.
Vu+ Solo2 / Atemio Nemesis / Et9000 / TM Twin / Spark2
Astra 1/2/3 en HB / Harmony Touch, & 600
https://github.com/d...in-PLi-Full-HD-Night
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1333
Posted 28 August 2010 - 12:35
<resolution xres="1280" yres="720" bpp="32" />
Uit Magic:
<resolution xres="720" yres="576" bpp="32" />
Uit Magic-(E)HD:
<resolution xres="1280" yres="720" bpp="32" />
Ik vind het dus merkwaardig, dat alleen Magic-HD & EHD problemen geven bij die specifieke instelling, andere skins niet. Snapt iemand dit?
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1334
Posted 28 August 2010 - 12:42
Vu+NL..heb je nog met een oudere skin.xml getest?
want volgens mij heeft dit probleem zich eerder niet voorgedaan toch?
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1335
Posted 28 August 2010 - 13:06
Daarna heb ik de verborgen pig weg geremd op regel 3323 van de EHD, toen werkte de shoutcast wel op 720P
<widget source="session.VideoPicture" backgroundColor="transparent" position="-5,-5" render="Pig" size="5,5" zPosition="1" />is waarschijnlijk de boosdoener. Ik denk dat je ook problemen had gekregen op diverse andere screens waar de pig even buiten beeld geparkeerd wordt en die zitten b.v. veel in de Merlin players etc.
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1336
Posted 28 August 2010 - 13:10
Off topic mode: Nou er klopt weer iets niet met de edit tijd. Ik maak nog wat toevoegingen (binne drie minuten) en mn post is niet geëdit.
Vu+NL..heb je nog met een oudere skin.xml getest?
want volgens mij heeft dit probleem zich eerder niet voorgedaan toch?
Ik heb net even <widget source="session.VideoPicture" backgroundColor="transparent" position="-5,-5" render="Pig" size="5,5" zPosition="1" /> eruit gehaald en toen startte shoutcast wel op in 720p mode.
Dus er zit toch iets in die hoek..
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1337
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1338
Posted 28 August 2010 - 13:43
Klopt: sinds één of twee dagen is die weer wakker....(valt mij trouwens weer op dat het lettereetmonster tijden het typen actief is op het forum, of is mijn typkunst aan het verdwijnen?)
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1339
Posted 28 August 2010 - 13:46
Hmmm, dat is wel heel vervelend. Ik gebruikte die kleine PIGjes als truc om doorschijnendheid van een scherm te voorkomen. Fijn...... Maar het goede nieuws is natuurlijk dat er een oorzaak is gevonden (ook al begrijp ik er weer eens niets van)......Dus er zit toch iets in die hoek.
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1340
Also tagged with one or more of these keywords: Skins
VM2 HD SkinStarted by chababu, 30 Aug 2017 Skins, Chabs, Chababu |
|
|||
PLi-FullHD alternatiefStarted by 40H3X, 23 Apr 2017 Skins |
|
|||
skyNEW SkinStarted by chababu, 2 Jan 2017 sky, skins, skyhd |
|
|||
enigma2 plugins skinStarted by patelnaitik30, 16 Aug 2013 Skins |
|
|||
OpenPLi 3.0 skin niet te zien in Skin menuStarted by ShAmAlKo, 27 May 2012 skins, DM8000HD |
|
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users