Jump to content

Photo

Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread)

Skins

• Please log in to reply
1881 replies to this topic

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1281 Pedro_Newbie

• Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 23 July 2010 - 21:03

Ik ben nog even wat aan het rommelen geweest en heb wat schermen voor het netwerk aangepast. Niets wereldschokkends alleen de fonts iets groter gemaakt, wat grijze letters gewijzigd in wit en de plaatsing van de tekst Annuleren bij de rode knop in het Adaptersetup scherm verschoven van positie 15 naar 50. Deze tekst viel over de rode knop.

De wijzigingen zitten allemaal tussen de regels 2160 en 2235

O ja, dit betreft de skin Magic-EHD

Attached Files

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1282 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 23 July 2010 - 21:51

Je bent aardig bezig Pedro! Ziet er goed uit,dank.

Hierbij de HD-patch en xml

Attached Files

VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1283 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 23 July 2010 - 21:52

En de EHD-bestanden

Attached Files

VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1284 Pedro_Newbie

• Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 24 July 2010 - 14:11

Weer aan het rommelen geweest en nu het scherm NetworkAdapterTest - Network Test iets gewijzigd.
Weer het font iets vergroot en de tekst bij de gekleurde knoppen ook wat groter gemaakt zoals bij alle andere schermen.

De wijzigingen staan in de Magic-EHD skin op de regels tussen 2518 en 2555

Attached Files

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1285 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 24 July 2010 - 20:50

Je bent weer lekker aan het rommelen geweest: het ziet er prima uit, dus wat mij betreft hoef je nog niet naar bed....... Bedankt!

Ik heb de aanpassingen zoveel mogelijk overgenomen in Magic-HD

Attached Files

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1286 Pedro_Newbie

• Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 25 July 2010 - 00:40

You're welcome.

Maar ik ga toch echt zo naar bed denk ik.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1287 Sat_angel

• Member
  • 45 posts

0
Neutral

Posted 27 July 2010 - 06:49

Meldingen (bijv. opname gestart) worden nu full-screen weergegeven, incl pip in linkerbovenhoek.
Is dit simpel te wijzigen in een klein popup scherm?

TIA

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1288 Pedro_Newbie

• Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 27 July 2010 - 07:01

Kijk eens een aantal postings hierboven:
http://www.pli-image...114#post_150114

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1289 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 27 July 2010 - 07:35

Meldingen (bijv. opname gestart).....

En zeg nu eens eerlijk: waarom heb je die melding ingeschakeld, wat doe je met de wetenschap dat er een opname is gestart? Je laat de thermostaat van je automotor toch ook niet melden dat die opengaat?

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1290 Sat_angel

• Member
  • 45 posts

0
Neutral

Posted 27 July 2010 - 08:17

Kijk eens een aantal postings hierboven:
http://www.pli-image...114#post_150114

thx... net de laatste paginas gemist :$

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1291 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 10 August 2010 - 17:53

Zou iemand met een DM mij eens wat gevoel kunnen geven (of wat screenshots maken) van de BER-output? Dit omdat die op de VU niet werkt, en ik graag de skin zo goed mogelijk compatibel houdt voor zowel de VU- als de DM-ontvangers.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1292 ghpeet

• Senior Member
  • 85 posts

0
Neutral

Posted 22 August 2010 - 13:33

Vraagje :
Ik heb net deze skin op mijn dm8000 gezet en ziet er mooi uit ,alleen als ik na menu ga dan mis ik een stukje van het beeld links en rechts .
Dus links waar system menu staat hier mis ik de S en een stukje y en rechts waar de tijd loopt zie ik alleen 14: dus ik mis de minuten .
Is dit ergens aan te passen ?
Nu ik dit schrijf probeerde ik de tv instellingen en zet deze op (niet op schaal) en dan is deze skin perfect ,alleen heb ik dan op veel kanalen een zwart lijntje links/rechts/boven en onder ! Ik bedoel niet de zwarte strepen die je soms hebt op hd kanalen bij oude series .
Dus op tv gebruik ik liever automatisch formaat.
Dit is de enige skin waar ik dit bij heb.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1293 Roymar

• Senior Member
  • 474 posts

+5
Neutral

Posted 23 August 2010 - 09:14

dan moet je magic HD gebruiken en niet Magic EHD.

Gr.Roymar

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1294 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 23 August 2010 - 10:41

Er is sinds heel kort een probleem met Shoutcast in de Magic-(E)HD skins, dat ik niet krijg opgelost.

1- Als met die skins actief voor Shoutcast wordt gekozen, verschijnt een zwart scherm zonder geluid. Er is alleen maar vanaf te komen door een paar maal "exit" te geven, de box in stand-by te zetten en vervolgens weer "aan". Er wordt geen enkele foutmelding gegenereerd, en ook mijn eigen "onderzoek" brengt geen enkel licht in deze zaak;

2- Met de skin "Magic", die Shoutcast niet ondersteunt (--> dan wordt het scherm van de plugin zelf gebruikt) doet zich geen probleem voor;

3- Met de skin "Kerni-HD1R2", die Shoutcast wel ondersteunt, doet zich ook geen probleem voor.

Kortom: ik ben volledig lost. Wellicht dat iemand zich eens op dit probleem wil storten?

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1295 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 23 August 2010 - 10:44

Vraagje :
Ik heb net deze skin op mijn dm8000 gezet en ziet er mooi uit ,alleen als ik na menu ga dan mis ik een stukje van het beeld links en rechts .
Dus links waar system menu staat hier mis ik de S en een stukje y en rechts waar de tijd loopt zie ik alleen 14: dus ik mis de minuten .
Is dit ergens aan te passen ?
Nu ik dit schrijf probeerde ik de tv instellingen en zet deze op (niet op schaal) en dan is deze skin perfect ,alleen heb ik dan op veel kanalen een zwart lijntje links/rechts/boven en onder ! Ik bedoel niet de zwarte strepen die je soms hebt op hd kanalen bij oude series .
Dus op tv gebruik ik liever automatisch formaat.

Zoek even op "overscan", o.a. in dit draadje. Er is een groot verschil tussen overscan- en schaal-instellingen. Probeer in ieder geval overscan uit te zetten (aangenomen dat je een HD-TV hebt).

Magic-HD is bedoeld voor TV's met (een normale mate van) overscan; Magic-EHD is bedoeld voor gebruik op een TV zonder overscan.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1296 ghpeet

• Senior Member
  • 85 posts

0
Neutral

Posted 23 August 2010 - 14:20

Ik heb een hd-tv(philips 42 pfl8404h) en heb de overscan optie niet ,of ik zie het over het hoofd .
Dus dan maar de normale magic-hd gebruiken.
Ik moet wel zeggen dat als ik mijn tv op ¨niet op schaal¨ zet, het beeld echt goed (scherp) is ,alleen jammer dat er op een aantal zender een zwart randje is.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1297 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 23 August 2010 - 14:43

Het begrip "overscan" wordt door veel fabrikanten zodanig verminkt, dat het vaak onvindbaar is. Om een voorbeeld te noemen: bij veel SONY TV's heet overscan "normal", terwijl overscan uit "+1" heet. Wordt daar maar eens wijs uit.
Voor hetzelfde geld heb jij op die manier bij die TV ook de overscan uit gezet. En is dat randje echt te hinderlijk, of kan je dat voor lief nemen? Of waag anders eens een mailtje aan de klantenservice, met de vraag hoe de overscan uit te schakelen. Zeker op een HD-TV moet dat mogelijk zijn.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1298 TheMystery

• Senior Member
  • 395 posts

+2
Neutral

Posted 23 August 2010 - 14:54

Zit overscan ook op oude philips beeldbuizen?
Heb hier eens naar gezocht maar kan niets vinden, zelfs met de magic hd skin valt er nog een gedeelte weg.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1299 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 23 August 2010 - 14:57

Heb hier eens naar gezocht maar kan niets vinden, zelfs met de magic hd skin valt er nog een gedeelte weg.

CRT's hebben voor 100% zeker een behoorlijke overscan. Maar bij CRT's is het (meestal?) geen gebruikers-menu instelling. Daarvoor moet je in het service-menu zijn, en soms moet je zelfs met de schroevendraaier naar de potmeters. Maar ik zou op een CRT ook geen HD-menu draaien (tenzij je een HD-CRT hebt? Die zijn (of waarschijnlijker "waren") in de VS leverbaar). Of wellicht ben je bekend met een goede monteur? Die kan (zowel in dat menu als met die schroevendraaier) een hoop goed doen!

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1300 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 23 August 2010 - 15:01

Op veel beeldbuizen is het niet eens mogelijk om het volle beeld zonder
overscan weer te geven.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Also tagged with one or more of these keywords: Skins

14 user(s) are reading this topic

0 members, 13 guests, 0 anonymous users

Bing (1)