Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1261
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1262
Posted 11 July 2010 - 15:14
waar staat de skin_user? dom, maar ik vind hem niet
Het kan best zijn dat er nog geen staat, maar dat maakt niet uit: gewoon plaatsen..........Voor de zekerheid even mijn skin_user bijgevoegd, waaraan ik die messagebox heb toegevoegd. Plaatsen in /etc/enigma2
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1263
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1264
Posted 11 July 2010 - 17:07
Bedankt voor de aanwijzing.
Ik heb wel de positie en size van de message box aangepast, zodat de tekst ook weergegeven kan worden.
Heb ik van Vali uit de skin gehaald.
Nu staat het mooi de skin_user.xml en hoef ik er niet meer naar om te zien.
Attached Files
Vu+ Solo2 / Atemio Nemesis / Et9000 / TM Twin / Spark2
Astra 1/2/3 en HB / Harmony Touch, & 600
https://github.com/d...in-PLi-Full-HD-Night
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1265
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1266
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1267
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1268
Posted 12 July 2010 - 17:13
Vu+ Solo2 / Atemio Nemesis / Et9000 / TM Twin / Spark2
Astra 1/2/3 en HB / Harmony Touch, & 600
https://github.com/d...in-PLi-Full-HD-Night
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1269
Posted 15 July 2010 - 16:53
Kan jij in de Magic-EHD skin de volgende regel wijzigen?
regel 1119
<screen name="Standby" title="Standby" position="0,0" size="1280,720" flags="wfNoBorder" backgroundColor="black" />
deze regel was
<screen name="Standby" title="Standby" position="1280,720" size="1280,720" flags="wfNoBorder" backgroundColor="black" />
Deze regel maakt het scherm zwart zodra de VU+ in standby gaat, hiermee wordt (semi-) het probleem opgelost zoals opgenomen in topic http://www.pli-image...400#post_126400 onder punt 6
6. Als ik de VU op standby zet dan gaat het beeld op zwart en zet ik de tv uit. Zet ik daarna de TV aan dan zie ik een TV-beeld op een lichtgrijze achtergrond op de TV en dan zet ik de vu aan en is alles ok. = NOK (midden/laag)
dus telkens bij switchen vanuit standby naar aan zie ik een tv-beeld van de zender waar ie op dat moment in standby is gegaan.
Bepaalde mensen hebben toch dit punt nog.
De heeft als resultaat dat als de VU uitgaat het scherm zwart gemaakt wordt, als je dan op de TV even wisselt van input en weer terug komt is het scherm toch nog zwart, voorheen zag ik dan het "oude" beeld van de VU.
Evengoed bij het aanzetten van de VU zie je nu nog heel even het bevroren beeld van het moment van uitzetten.
Ik denk dat dit ook ooit zo bedoeld was in de skin, maar de coördinaten stonden verkeerd, er werd een zwart scherm buiten beeld gecreëerd.
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1270
Posted 15 July 2010 - 17:21
Gedaan. Grappig: ik ben met dat scherm al eerder bezig geweest om dat effect te creëren, maar dat is me niet gelukt.Rob,
Kan jij in de Magic-EHD skin de volgende regel wijzigen?
regel 1119...........
Hierbij de EHD versie
Attached Files
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1271
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1272
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1273
Posted 22 July 2010 - 21:19
De Magic-EHD gebruikt iedere pixel die ter beschikking staat en is geschikt voor de televisies die niets buiten beeld laten vallen en het beeld dus 1 op 1 doorgeven.
Probeer eerst maar eens de Magic-EHD, als er dingen buiten het beeld vallen, dat zie je gauw genoeg, dan maakt je televisie gebruik van overscan. Bij de meeste moderne TV's kan je dat aanpassen, is dat niet het geval dan is de Magic-HD beter geschikt.
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1274
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1275
Posted 23 July 2010 - 06:58
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1276
Posted 23 July 2010 - 07:42
Zijn er bij Pieter en Mike nog ideeën over dit onderwerp?zou dan eerder denken aan bijv een fullscreen attribute, en een setting om voor een aantal schermen te kiezen of je de fullscreen of normale variant wilt.
xml hacken vanuit een script heb ik een hekel aan, dat gaat echt mis bij updates.
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1277
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1278
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1279
Posted 23 July 2010 - 09:56
Dat zijn heel veel die dat niet weten. En het resultaat is dat je dus naar "ingezoomd" HD zit te kijken ;-)Tja, ik wist niet eens dat m'n TV overscan aan had staan tot ik een keer Magic-EHD installeerde. Toen was duidelijk dat er toch een randje vanaf werd geknipt, dus heb ik de TV bediening opgespoord en de overscan setting weten te vinden.
Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1280
Posted 23 July 2010 - 11:44
Tja, ik wist niet eens dat m'n TV overscan aan had staan tot ik een keer Magic-EHD installeerde. Toen was duidelijk dat er toch een randje vanaf werd geknipt, dus heb ik de TV bediening opgespoord en de overscan setting weten te vinden.
Overscan kunnen uitzetten was een criterium toen ik een tv ging kopen.
Die ging dan ook binnen vijf minuten uit. Overscan tot daar aan toe,
maar dat het default aan staat is walgelijk.
* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Also tagged with one or more of these keywords: Skins
VM2 HD SkinStarted by chababu, 30 Aug 2017 Skins, Chabs, Chababu |
|
|||
PLi-FullHD alternatiefStarted by 40H3X, 23 Apr 2017 Skins |
|
|||
skyNEW SkinStarted by chababu, 2 Jan 2017 sky, skins, skyhd |
|
|||
enigma2 plugins skinStarted by patelnaitik30, 16 Aug 2013 Skins |
|
|||
OpenPLi 3.0 skin niet te zien in Skin menuStarted by ShAmAlKo, 27 May 2012 skins, DM8000HD |
|
18 user(s) are reading this topic
0 members, 17 guests, 0 anonymous users
-
Bing (1)