Jump to content

Photo

Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread)

Skins

• Please log in to reply
1881 replies to this topic

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1241 amigo

• Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 11 July 2010 - 00:54

Moet "afstemmen mislukt" in full screen? Simpel balkje midden in beeld was mij genoeg.

Schrik ik niet zo /images/smiley/grin.gif

VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1242 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 11 July 2010 - 05:14

Moet "afstemmen mislukt" in full screen? Simpel balkje midden in beeld was mij genoeg. Schrik ik niet zo /images/smiley/grin.gif

In het voorafgaande is meermaals uitgelegd hoe dat komt. Is trouwens ook zo'n zinloze melding die je gewoon kunt uitschakelen.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1243 Henksat

• Senior Member
  • 14,843 posts

+50

Posted 11 July 2010 - 06:24

Moet "afstemmen mislukt" in full screen? Simpel balkje midden in beeld was mij genoeg. Schrik ik niet zo Posted Image

In het voorafgaande is meermaals uitgelegd hoe dat komt. Is trouwens ook zo'n zinloze melding die je gewoon kunt uitschakelen.

Toch vindt ik het ook storend, zo doet ie dat ook bij "opname gestart". Het oude balkje geniet zeker mijn voorkeur.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1244 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 11 July 2010 - 06:33

Moet "afstemmen mislukt" in full screen? Simpel balkje midden in beeld was mij genoeg. Schrik ik niet zo Posted Image

Toch vind ik het ook storend, zo doet ie dat ook bij "opname gestart". Het oude balkje geniet zeker mijn voorkeur.

Precies hetzelfde verhaal en ook die zinloze melding is eenvoudig uit te zetten.
En zoals hierboven ook al vermeld: MiLo is bezig met gedachtenexperimenten om wat slimmigheidjes aan Enigma toe te voegen.
Het steeds hierover klagen heeft geen zin: tot MiLo een slimme oplossing gevonden heeft, blijft dit zo (nogmaals: uitleg staat meermaals hierboven).

Aan de andere kant: als er steeds alleen maar over hetzelfde kleinigheidje wordt geklaagd (dat je bovendien zelf kunt voorkomen), betekent dat dat men erg tevreden is..........
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1245 hemertje

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,509 posts

+118
Excellent

Posted 11 July 2010 - 10:38

dan nog eentje waar ik me aan erger, de rest ziet er fraai uit...

wanneer ik direct een zendenummer indruk komt deze mega groot en onscherp midden in het beeld te staan
ik zie daar liever een kleinere hoogte en scherpe cijfers zoals in de EPG wordt weergegeven zoals in het zenderoverzicht

on the Glassfibre 1GB DVB-C...

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1246 Roodkapke

• Senior Member
  • 5,782 posts

+29

Posted 11 July 2010 - 10:53

En niet midden in het scherm maar ergens netjes bovenin.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1247 delagroov

• Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 11 July 2010 - 10:54

Ik zit elke keer die full screen message boxen uit de skin.xml te verwijderen.

Op de volgende regels is dat te vinden.

Search "message" (8 hits in 1 files)
  C:\Users\Marcel\Desktop\skin.xml (8 hits)
    Line 912:   <screen flags="wfNoBorder" name="TextBox" position="0,0" size="1280,720" title="Message">
    Line 921:	<eLabel text="'Exit' = Leave message" backgroundColor="secondBG" font="Regular;22" halign="left" position="50, 682" size="220,26" transparent="1" zPosition="1" />
    Line 923:   <screen name="MessageBox" title="Message" position="0,0" size="1280,720" flags="wfNoBorder">
    Line 923:   <screen name="MessageBox" title="Message" position="0,0" size="1280,720" flags="wfNoBorder">
    Line 992:   <screen flags="wfNoBorder" name="Kernel" position="0,0" size="1280,720" title="Messages from Kernel">
    Line 2115:   <screen flags="wfNoBorder" name="SystemMessage" position="0,0" size="1280,720" title="System Message">
    Line 2115:   <screen flags="wfNoBorder" name="SystemMessage" position="0,0" size="1280,720" title="System Message">
    Line 3180:   <screen flags="wfNoBorder" name="netcaststopmess" position="0,0" size="1280,720" title="Message">

Vu+ Solo2 / Atemio Nemesis / Et9000 / TM Twin / Spark2

Astra 1/2/3 en HB / Harmony Touch, & 600
https://github.com/d...in-PLi-Full-HD-Night

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1248 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 11 July 2010 - 11:38

Dan nog eentje waar ik me aan erger, de rest ziet er fraai uit... Wanneer ik direct een zendernummer indruk komt deze mega groot en onscherp midden in het beeld te staan. Ik zie daar liever een kleinere hoogte en scherpe cijfers zoals in de EPG wordt weergegeven zoals in het zenderoverzicht

Hmmm, de grootte is natuurlijk persoonlijk (anders even in de skin_user opnemen), maar dat onscherpe begrijp ik niet. Zijn er meer zaken onscherp op die TV? Kan je het vergelijken met een andere TV?

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1249 amigo

• Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 11 July 2010 - 11:45

Hier messcherp op mn ledje

Maar heb mn heg net ff geknipt, krijg nu de "afstemmen mislukt" niet weer ;)

Werd ook wel tijd astra 23 van 7 naar 13 Db /images/smiley/grin.gif

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1250 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 11 July 2010 - 11:46

En niet midden in het scherm maar ergens netjes bovenin.

Ook dat is persoonlijk: ik vind het juist in het midden een prima plaats, omdat dit een actie is die je onmiddellijk gaat uitvoeren. Het "storende" van die plaatsing is dus niet van toepassing. Maar: zoveel mensen, zoveel wensen, dat zie je maar weer. Ook hier is de skin_user natuurlijk een prima plek om e.e.a. aan te passen.

Ook hier: in plaats van dat steeds te doen, kan je ook eenmalig de skin_user aanpassen......

Nogmaals: het is absoluut onmogelijk het iedereen naar de zin te maken, maar het systeem biedt voldoende mogelijkheden om zaken persoonlijk aan te passen (resp. een andere skin te kiezen).

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1251 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 11 July 2010 - 11:53

Maar heb mijn heg net evengeknipt, krijg nu de "afstemmen mislukt" niet weer ;)

Kijk: dat is een betere oplossing dan de skin aanpassen.

Heb je trouwens wel een hoge heg (of je schotel staat er heel dicht bij: bij een 2 m hoge heg mag de schotel al op 4 m staan)!

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1252 hemertje

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,509 posts

+118
Excellent

Posted 11 July 2010 - 11:56

Dan nog eentje waar ik me aan erger, de rest ziet er fraai uit... Wanneer ik direct een zendernummer indruk komt deze mega groot en onscherp midden in het beeld te staan. Ik zie daar liever een kleinere hoogte en scherpe cijfers zoals in de EPG wordt weergegeven zoals in het zenderoverzicht

Hmmm, de grootte is natuurlijk persoonlijk (anders even in de skin_user opnemen), maar dat onscherpe begrijp ik niet. Zijn er meer zaken onscherp op die TV? Kan je het vergelijken met een andere TV?

onscherp als in onnodig groot en lomp wat niet verhouding is met de andere tekstoogtes van de skin

on the Glassfibre 1GB DVB-C...

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1253 amigo

• Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 11 July 2010 - 12:01

Maar heb mijn heg net evengeknipt, krijg nu de "afstemmen mislukt" niet weer ;)

Heb je trouwens wel een hoge heg (of je schotel staat er heel dicht bij: bij een 2 m hoge heg mag de schotel al op 4 m staan)!

Yep heb mij ook altijd al verbaasd hoe hoog zo'n heg kan worden.

Schotel staat op 3 meter van de heg, die 2 meter hoger is als dat de schotel hangt.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1254 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 11 July 2010 - 12:03

Maar heb mijn heg net even geknipt, krijg nu de "afstemmen mislukt" niet weer ;)

Yep heb mij ook altijd al verbaasd hoe hoog zo'n heg kan worden. Schotel staat op 3 meter van de heg, die 2 meter hoger is als dat de schotel hangt.

Klein stukje verplaatsen? Op 3,8 m zou dan moeten kunnen.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1255 delagroov

• Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 11 July 2010 - 12:06

Ook hier: in plaats van dat steeds te doen, kan je ook eenmalig de skin_user aanpassen......

Nogmaals: het is absoluut onmogelijk het iedereen naar de zin te maken, maar het systeem biedt voldoende mogelijkheden om zaken persoonlijk aan te passen (resp. een andere skin te kiezen).

Dat kan inderdaad mooi in skin_user.xml, maar dan mis ik de aanpassingen.
Dus doe ik ze toch eruit halen voorlopig als ik er last van heb.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1256 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 11 July 2010 - 13:52

Hoe kom je daar nu bij? Voeg de messagebox uit de bijlage toe aan je skin_user en jij krijgt altijd de "gewone" kleine messagebox te zien, terwijl voor de overige elementen de gekozen skin actief blijft. Simpeler kan ik het niet maken........

En voor de liefhebber van een kleine nummerzap die bovenin staat: ook die staat in de bijlage. Alleen maar even toevoegen aan de skin_user.

Attached Files

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1257 delagroov

• Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 11 July 2010 - 14:11

Oke.ga ik even testen.

Ik wist niet dat, dat zo ook kan.
Ik haalde bepaalde screens weg zodat deze door de standaard consolebox worden weer gegeven.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1258 delagroov

• Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 11 July 2010 - 14:31

Hoe kom je daar nu bij? Voeg de messagebox uit de bijlage toe aan je skin_user en jij krijgt altijd de "gewone" kleine messagebox te zien, terwijl voor de overige elementen de gekozen skin actief blijft. Simpeler kan ik het niet maken........

En voor de liefhebber van een kleine nummerzap die bovenin staat: ook die staat in de bijlage. Alleen maar even toevoegen aan de skin_user.

Dat ging niet goed...kreeg een crash.
De layout is wel vreemd.

Attached Files

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1259 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 11 July 2010 - 14:33

Een pluginen ook een hoop pythons, hebben "ingebouwde"schermen. Als die schermnaam in de skin wordt gebruikt, wordt dat scherm gebruikt i.p.v. het ingebouwde scherm. En als diezelfde naam (ook) wordt gebruikt in de skin_user, wordt juist dat scherm gebruikt.
Wat niet kan, is een scherm "weghalen". Vandaar deze optie: in de bijlage die ik gaf, staat weer het oorspronkelijke scherm.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1260 VU+NL

• Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 11 July 2010 - 15:02

Dat ging niet goed...kreeg een crash.

Hmmmm, van dat log kan ik geen chocolade maken. Je gebruikt een bestaande skin_user, die het zonder deze aanvulling wel doet?

De layout is wel vreemd.

Wat bedoel je?

Voor de zekerheid even mijn skin_user bijgevoegd, waaraan ik die messagebox heb toegevoegd. Plaatsen in /etc/enigma2

Attached Files

Also tagged with one or more of these keywords: Skins

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users