Jump to content


Photo

Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread)

Skins

  • Please log in to reply
1881 replies to this topic

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1781 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 16 July 2011 - 11:47

Misschien een ipktje maken... dan kan hij in de 3rd party downloads...

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1782 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 20 July 2011 - 16:22

Van mij mag je dat doen,Maar neem dan wel deze bijlage hier zijn een paar dingen verbeterd.en uitgebreid.

Attached Files



Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1783 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 21 July 2011 - 15:36

Kleine toelichting nog voor hobbyisten die willen weten wat en waar we deze skin hebben aangepast.Installeer e2skinner2,en pak dit bestand wat ik hierboven als bijlage heb toegevoegd uit in de map "Skins" daarna open je e2skinner2.exe en kies mijn skin PD1LOI en dan loop je links het menu na dan kun je precies zien waarvoor welke kleur dient.Zo kan je dan weer zelf de kleur veranderen in jou smaak.Zo kan ieder b.v.b zijn eigen skin aanpassen naar smaak.
Suc6
PD1LOI.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1784 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 22 July 2011 - 05:54

Omdat ik inmiddels op geen enkele ontvanger nog PLi heb draaien, is het voor mij niet meer mogelijk de Magic-(E)HD skins bij te houden. Kan/wil iemand dat overnemen?

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1785 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,471 posts

+118
Excellent

Posted 22 July 2011 - 06:44

Omdat ik inmiddels op geen enkele ontvanger nog PLi heb draaien, is het voor mij niet meer mogelijk de Magic-(E)HD skins bij te houden. Kan/wil iemand dat overnemen?


wat is daar de reden van?
wat draai je nu, een normale skin hoort toch op meerdere platformen te kunnen draaien?

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1786 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 22 July 2011 - 08:38

Omdat ik inmiddels op geen enkele ontvanger nog PLi heb draaien, is het voor mij niet meer mogelijk de Magic-(E)HD skins bij te houden. Kan/wil iemand dat overnemen?

Wat is daar de reden van? Wat draai je nu?

Ik draai nu ViX, op de DUO, de UNO's en de ET5000. De reden is, dat ViX wel daadwerkelijk alle hardware ondersteunt (tot in de kleinste details) en dat zij stabiele public releases uitbrengen. Die zijn bijzonder goed getest voordat ze op de markt komen (ja ik weet het: ook daar slipt er wel eens een foutje door) en er worden met enige regelmaat updates uitgebracht. Hoewel het image op PLi is gebaseerd, zie je dat PLi en ViX steeds verder divergeren: er vindt aardig wat eigen ontwikkeling plaats.

Een normale skin hoort toch op meerdere platformen te kunnen draaien?

Hier past enige nuance: niet elke skin draait op PLi en niet elke skin die op PLi draait doet dat ook op een ander image. En zoals gezegd: PLi en ViX beginnen aardig uit elkaar te lopen.
En ik heb de gewoonte om voordat ik wijzigingen publiceer, die (zo goed mogelijk) zelf te testen. En daarvoor moet je dus wel PLi draaien.

Bijkomend facet: bij ViX kan ik mijn wijzigingen simpelweg committen, wat altijd goed gaat (Assembla). Bij PLi moest ik me in tijdvretende bochten wringen om patches te maken (met Tortoise GiT, wat heel slecht liep).

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1787 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 22 July 2011 - 09:17

Waar loopt het dan uitelkaar...?

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1788 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 22 July 2011 - 09:30

Waar loopt het dan uitelkaar...?

[off-topicmode aan]
Ik zou zeggen: installeer het eens en/of bekijk hun repos eens.
[off-topicmode uit]

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1789 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 22 July 2011 - 11:43

We kunnen de magic-skin-hd ook wel uit de assembla repository halen bij een build. Kwestie van receptje aanpassen. Kun je gewoon op assembla werken, en je wijzigingen komen dan ook in OpenPLi meteen binnen.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1790 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 22 July 2011 - 11:55

We kunnen de magic-skin-hd ook wel uit de assembla repository halen bij een build. Kwestie van receptje aanpassen. Kun je gewoon op assembla werken, en je wijzigingen komen dan ook in OpenPLi meteen binnen.

Dat gaat niet meer werken: de skin is niet meer compatible met PLi.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1791 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 22 July 2011 - 12:26

Hoezo is hij niet meer compatible. Waar zit het probleem?

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1792 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 22 July 2011 - 12:31

Hoezo is hij niet meer compatible. Waar zit het probleem?

Dat kan je het beste en het snelste zien door hem even te installeren en de crashlog te lezen.
Het zou ook kunnen zijn, dat een kleine aanpassing (patch) in jullie bouw-recept al voldoende is.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1793 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 22 July 2011 - 12:34

Ik neem aan dat je die wel beschikbaar hebt aangezien je weet dat die incompatible is, dat scheelt weer onnodig installeren en verwijderen....

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1794 dAF2000

  • PLi® Ex-Leden
  • 14,151 posts

+52
Good

Posted 22 July 2011 - 12:37

Ik denk dat 't het handigste is als we zelf de skin proberen en waar nodig of de skin patchen of de image uitbreiden, aanpassen of compatible maken.
Many answers to your question can be found in our wiki: http://openpli.org/wiki

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1795 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 22 July 2011 - 12:46

Ja, de skins heb ik uiteraard, maar geen PLi-systeem om het op te draaien.

Attached Files



Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1796 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 22 July 2011 - 15:26

Sorry: ik vergeet de stiefkindjes weer eens. Hierbij alsnog.

Attached Files



Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1797 Dvsat

  • Senior Member
  • 447 posts

+1
Neutral

Posted 23 July 2011 - 01:22

Van deze berichtgeving(en) wordt ik helemaal niet blij en ik weet inmiddels ................ meerdere met mij.
Ik denk dat 80% van de Pli-gebruikers zeker Magic-(E)HD hebben geinstalleerd. Dus, wat nu ............... ?

Ik voel op m'n "klompen" aan dat, indien Magic-(E)HD niet wordt "bijgehouden", straks met de komst van een nieuwe Beta (OpenPli) en nieuwe plugins, de Magic-(E)HD skin // OpenPli combinatie zijn beste tijd wel heeft gehad.
Laten we eerlijk zijn, @VU+NL is toch altijd de "motor" geweest van de, mijn inziens, mooiste skin voor OpenPli.

Ikzelf kijk/heb op m'n 2e VU+DUO al geruime tijd probleemloos ViX draaien met de Magic-(E)HD skin, echter blijf ook OpenPli draaien op m'n andere VU+DUO omdat - nieuwsgierig ik ben - ik ook de ontwikkelingen en vooruitgang van de Pli-devs op hun Pli-image wil volgen. Laten we eerlijk zijn, bij ViX komen ze pas om de zoveel tijd met hun ontwikkelingen en behouden hun leuke-hobby (updates, patches etc.) enkel voor hun Beta testers.

Dus hierbij mijn vraag:"Kunnen jullie als [mail]Pli@CoreTeam[/mail] members niet iets bedenken om @VU+NL binnen boord te houden en dus verschraling/opdrogen van de mooie Magic-(E)HD skin te voorkomen" ???

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1798 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,471 posts

+118
Excellent

Posted 23 July 2011 - 07:12

zie de opmerking van Milo wat hij aanbied

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1799 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 23 July 2011 - 08:50

Hoogst waarschijnlijk ten overvloede, maar voor de zekerheid toch maar even: de Magic-(E)HD repos staat hier

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1800 Dvsat

  • Senior Member
  • 447 posts

+1
Neutral

Posted 23 July 2011 - 10:30

zie de opmerking van Milo wat hij aanbied


Sorry, met alle respect @Milo heeft daar wel lang over moeten nadenken. Al meer dan een jaar terug heeft @Milo de "helpende hand" aangereikt inclusief moeilijke vertaal-omzettingen om e.e.a. te bereiken. Lees zelf even op dit board hoe e.e.a. is onstaan en op welke wijze (lees via @Milo) zijn aanpassingen werden toegepast/gebruikt in het OpenPli-image. Nu een overstap van @VU+NL naar het ViX-image een feit gaat worden kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat @VU+NL een (lange) tijd is genegeerd m.b.t. het aanreiken van een oplossing om zijn "kindje" Magic (E)HD simpelweg te kunnen committen.

Maar, .............. is er geen andere oplossing voor het feit (probleem) dat @VU+NL simpelweg kan werken aan Magic (E)HD op een geinstalleerde OpenPli-image en het eenvoudig(er) committen van alle vernieuwingen aan/bij Magic-(E)HD ?



Also tagged with one or more of these keywords: Skins

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users