Jump to content


Photo

Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread)

Skins

  • Please log in to reply
1881 replies to this topic

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1801 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 23 July 2011 - 10:41

Heb wat aanpassingen in de skin code gemaakt, hij crasht nu op bijna niks meer, en daardoor kun je de skin gewoon laden. Wel ontbreken er natuurlijk dingetjes op je scherm als hij icons of sources niet kan vinden enzo...
Real musicians never die - they just decompose

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1802 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 23 July 2011 - 10:44

Heb wat aanpassingen in de skin code gemaakt, hij crasht nu op bijna niks meer, en daardoor kun je de skin gewoon laden. Wel ontbreken er natuurlijk dingetjes op je scherm als hij icons of sources niet kan vinden enzo...

Betekent dat dat je kunt bouwen vanaf de versie in de ViX-Repos? Die wordt regelmatig bijgewerkt.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1803 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 23 July 2011 - 11:05

Dat zou gewoon kunnen denk ik, nog niet geprobeerd. De skin.xml van magic-HD ziet er hier verder goed uit, geeft wel wat foutmeldingen, maar crasht niet.

't Zou wel vriendelijk zijn om geen vix logo's te tonen in een OpenPLi image :) Ik zou er een patch in kunnen zetten om daar een OpenPLi logootje van te maken als je daar geen bezwaar tegen hebt.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1804 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 23 July 2011 - 11:16

Dat zou gewoon kunnen denk ik, nog niet geprobeerd. De skin.xml van magic-HD ziet er hier verder goed uit, geeft wel wat foutmeldingen, maar crasht niet.

Maar met die foutmeldingen: Je mist geen zaken? Met andere woorden: hij is gewoon bruikbaar?

't Zou wel vriendelijk zijn om geen vix logo's te tonen in een OpenPLi image :) Ik zou er een patch in kunnen zetten om daar een OpenPLi logootje van te maken als je daar geen bezwaar tegen hebt.

Uiteraard heb ik daar geen bezwaar tegen. En als je dat eenvoudig kunt oplossen: des te beter (alleen de naam veranderen moet genoeg zijn: het juiste logo zit al in de PLi-repos, want dat was altijd in gebruik).

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1805 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 23 July 2011 - 11:55

Maar met die foutmeldingen: Je mist geen zaken? Met andere woorden: hij is gewoon bruikbaar?

Sterker nog. Andere skins zullen denk ik nu ook beter werken in PLi. Alleen image specifieke dingen zul je natuurlijk niet zien.... Dat blijft dan leeg.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1806 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 23 July 2011 - 12:33


Maar met die foutmeldingen: Je mist geen zaken? Met andere woorden: hij is gewoon bruikbaar?

Sterker nog. Andere skins zullen denk ik nu ook beter werken in PLi.

Waarom?

Alleen image specifieke dingen zul je natuurlijk niet zien.... Dat blijft dan leeg.

Of hij crashed.... Of omgekeerd: PLi-specifieke zaken worden niet getoond.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1807 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 24 July 2011 - 09:14

Zojuist de 2.1 op ET5k gezet en Magic-EHD online binnengehaald: het lijkt allemaal goed te gaan. Zo is het wel heel makkelijk geworden om de skin voor PLi ook up-to-date te houden!
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1808 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 24 July 2011 - 09:21

Moet je je eens voorstellen dat alle skin en plugin makers hun spullen op een toegankelijke server zetten... Wat een gemak zou dat zijn...
Real musicians never die - they just decompose

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1809 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 24 July 2011 - 09:25

Ja, daar kan ik me inderdaad iets bij voorstellen.
Moeten ze ook nog "open" zijn, om eventuele aanpassingen toe te laten........
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1810 Dvsat

  • Senior Member
  • 447 posts

+1
Neutral

Posted 24 July 2011 - 21:42

Zojuist de 2.1 op ET5k gezet en Magic-EHD online binnengehaald: het lijkt allemaal goed te gaan. Zo is het wel heel makkelijk geworden om de skin voor PLi ook up-to-date te houden!


Zoals eerder al gewaarschuwd/gemeld ben ik toch bang dat de heren devs te gemakkelijk denken over het bijhouden van de mooie skin Magic-(E)HD nadat je (@VU+NL) melding had gemaakt de betreffende skin niet meer te kunnen bijhouden voor OpenPli ( e.e.a. t.g.v. niet beschikbare VU+DUO)
@MiLo schreef eerder:

Heb wat aanpassingen in de skin code gemaakt, hij crasht nu op bijna niks meer, en daardoor kun je de skin gewoon laden. Wel ontbreken er natuurlijk dingetjes op je scherm als hij icons of sources niet kan vinden enzo...


De vet gedrukte opmerkingen gaf mij dus al de "vraagteken kriebels", vanmiddag de door @MiLo voor OpenPli geschikt gemaakte (gisteren dus) Magic(E)HD-skin getest en bekeken met OpenPli 2.1 & 2.0.

Al snel de volgende (kleine) afwijkingen gezien o.a.;
1) Zendernamen in favorieten bij Shoutcast zijn kleiner geworden.
2) Resolutie in infobalk dikwijls afwezig (verschijnsel bij gebruik van autoresolutie plugin)
3) Tijdinfo bij Meteo-plugin niet aanwezig in onderste info-regel. (Wel zichtbaar bij ViX ?)

Misschien toch nog even opnieuw op de "werkbank" ? Posted Image

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1811 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 25 July 2011 - 05:37

ad 1- Klopt, dat is een aanpassing die ik heb gemaakt en de is dus netjes mee overgekomen;

ad 3- Hmm, hier wel (zie screenshot)

Attached Files


VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1812 Dvsat

  • Senior Member
  • 447 posts

+1
Neutral

Posted 25 July 2011 - 10:07

Omdat ik inmiddels op geen enkele ontvanger nog PLi heb draaien, is het voor mij niet meer mogelijk de Magic-(E)HD skins bij te houden. Kan/wil iemand dat overnemen?


Dus je hebt toch Pli draaien ................................... Posted Image Posted Image Posted Image

Wil je de betreffende/gebruikte OpenPli Magic(E)HD-skin hier plaatsen misschien ?
Dank alvast.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1813 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 25 July 2011 - 14:55

Omdat ik inmiddels op geen enkele ontvanger nog PLi heb draaien, is het voor mij niet meer mogelijk de Magic-(E)HD skins bij te houden. Kan/wil iemand dat overnemen?


Dus je hebt toch Pli draaien ................................... Posted Image Posted Image Posted Image
Wil je de betreffende/gebruikte OpenPli Magic(E)HD-skin hier plaatsen misschien ?
Dank alvast.

Ja, om Pedro even te helpen met het testen van de Backup-suite, heb ik op de ET5k nu even PLi draaien. En natuurlijk gelijk even gekeken of de door PLI vanuit de repos van ViX gebouwde skin goed was. Dat is het geval.
Ik kan even helemaal niets posten, maar het is gewoon de online staande versie die ik heb geïnstalleerd.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1814 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 26 July 2011 - 07:44

Ter info: ik zie nog een VIX logo staan in menu->informatie->over (in menu->informatie->stream informatie staat wel netjes OpenPLi)

Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1815 korsan

  • Senior Member
  • 404 posts

+5
Neutral

Posted 26 July 2011 - 16:02

Ik zit al een tijdje met het volgende probleem en het kwam ook voor met Openpli 2.0.
Met transparante picons, dus picons zonder wit/zwart achtergrond verschijnt de picon-achtergrond helemaal transparant, zoals op de foto.
Bij andere images wordt er voor de picon-achtergrond hetzelfde gebruikt als die van de infobar, dus bij mijn geval transparant-donkerblauw.
Kan dit misschien verholpen worden of hoort dit zo? Of moet ik iets in de skin.xml veranderen?

Link naar de picon: http://www.multiupload.com/B241B6GV3T

Posted Image

H9.Twin  :::  H9.2H :::  H9.S ::: HD1265 ::: H2H :::::::::: WaveFrontier T90: 1W, 3, 7, 13, 16, 19, 23, 28, 42E ::::::::::


Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1816 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 26 July 2011 - 16:47

je kan proberen alphatest te veranderen in alphablend.


Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1817 korsan

  • Senior Member
  • 404 posts

+5
Neutral

Posted 26 July 2011 - 17:19

je kan proberen alphatest te veranderen in alphablend.


Dank voor de tip!
alphatest="blend" veranderd in alphablend="blend".
Maar na Enigma restart is er helaas niets veranderd/images/smiley/sad.gif

H9.Twin  :::  H9.2H :::  H9.S ::: HD1265 ::: H2H :::::::::: WaveFrontier T90: 1W, 3, 7, 13, 16, 19, 23, 28, 42E ::::::::::


Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1818 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 26 July 2011 - 17:37

Kijk dan eens in Magic-(E)HD hoe het daar zit: daar gaat het volgens mij wel goed (screenshot is met transparante picons)

Attached Files


VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1819 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 26 July 2011 - 18:53

Die Eurosport picomn die doorzichtig is op welke box is dat?

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1820 korsan

  • Senior Member
  • 404 posts

+5
Neutral

Posted 26 July 2011 - 18:56

Kijk dan eens in Magic-(E)HD hoe het daar zit: daar gaat het volgens mij wel goed (screenshot is met transparante picons)

@VU+NL
Helaas krijg ik ook met de Magic-(E)HD hetzelfde resultaat.
Wil je misschien de onderstaande picon testen of het bij jou wel goed gaat?
Link naar de picon: http://www.multiupload.com/B241B6GV3T

@littlesat
op de Vu+ duo.

H9.Twin  :::  H9.2H :::  H9.S ::: HD1265 ::: H2H :::::::::: WaveFrontier T90: 1W, 3, 7, 13, 16, 19, 23, 28, 42E ::::::::::




Also tagged with one or more of these keywords: Skins

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users