Jump to content


Photo

Crash na update 31 mei

VU+DUO

  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 delagroov

  • Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 31 May 2010 - 09:43

Zoals de titel al aangeeft crashed de box.
Ik heb per DCC de Magic HD skin er even uit gegooit, zodat d ebox weer opstart.

Bij deze de crashlog toegevoegd.

Attached Files


Vu+ Solo2 / Atemio Nemesis / Et9000 / TM Twin / Spark2

Astra 1/2/3 en HB / Harmony Touch, & 600
https://github.com/d...in-PLi-Full-HD-Night


Re: Crash na update 31 mei #2 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 31 May 2010 - 10:27

Het probleem is:

ImportError: No module named vSizeHD
Dit is een standaard onderdeel volgens mij van de Vali-HD skins en leest de resolutie uit. Dit zou vannacht opgelost moeten worden maar schijnbaar mist er toch iets.

Re: Crash na update 31 mei #3 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 31 May 2010 - 10:32

@ Mirakels: kan jij nagaan of jouw aanpassing van vannacht voor die drie afhankelijkheden van Magic-HD goed on-line zijn gekomen?
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Crash na update 31 mei #4 Mistrale

  • Member
  • 28 posts

0
Neutral

Posted 31 May 2010 - 10:37

Hier ook crash na update van 31 mei.
Had nog gekeken voor dat ik ging updaten of status van Open Pli stabiel was, was toen nog groen.
Helaas, kan gebeuren.

Welke regels moet ik verwijderen om de Magic HD skin eruit te gooien?

Re: Crash na update 31 mei #5 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 31 May 2010 - 10:50

Als je in /usr/share/enigma2/Magic-HD even de skin overschrijft door de bijgaande, zou alles weer moeten werken (tijdelijke oplossing).

Attached Files



Re: Crash na update 31 mei #6 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 31 May 2010 - 11:18

Er is vannacht blijkbaar iets fout gegaan in de repos.

Nee, de fout ligt niet bij de repos of bij Mirakels, maar bij mij: ik heb gisteren een verkeerde code geactiveerd.
Bijgaand de gecorrigeerde versie, waarin alles weer "aan" staat.
Sorry /images/smiley/more_happy/10.gif

Attached Files



Re: Crash na update 31 mei #7 Atletico

  • Senior Member
  • 66 posts

+1
Neutral

Posted 31 May 2010 - 11:23

@VU+NL, misschien een hele domme vraag hoor, maar als ik die skin.xml naar de dreambox kopieer heb ik de laatste versie? En waar moet ik deze dan heen kopieren op een 500HD?

Grtz, Peter

Re: Crash na update 31 mei #8 delagroov

  • Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 31 May 2010 - 11:23

Er is vannacht blijkbaar iets fout gegaan in de repos.

Nee, de fout ligt niet bij de repos of bij Mirakels, maar bij mij: ik heb gisteren een verkeerde code geactiveerd.
Bijgaand de gecorrigeerde versie, waarin alles weer "aan" staat.
Sorry /images/smiley/more_happy/10.gif



Deze laatste is goed

Re: Crash na update 31 mei #9 delagroov

  • Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 31 May 2010 - 11:25

@VU+NL, misschien een hele domme vraag hoor, maar als ik die skin.xml naar de dreambox kopieer heb ik de laatste versie? En waar moet ik deze dan heen kopieren op een 500HD?

Grtz, Peter



Naar usr/share/enigma2/magic hd

Re: Crash na update 31 mei #10 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 31 May 2010 - 11:29

maar als ik die skin.xml naar de dreambox kopieer heb ik de laatste versie?

Ja, op voorwaarde dat je een on-line update hebt gedaan (nightly build): daarin zit een aantal aanpassingen.

Re: Crash na update 31 mei #11 rytec

  • Rytec EPG Team
  • 1,082 posts

+22
Neutral

Posted 1 June 2010 - 10:43

Sorry mensen, ik ben niet mee met de updates van de Vu maar ik heb sinds vrijdag geen verdere updates meer gedaan en toch heb ik bij het selecteren van "netwerk" in de systeeminstellingen telkens dat enigma opnieuw start.
Is dit issue in de huidige OpenPli van 31/5 opgelost?
Ik heb hem wel uiteraard opnieuw geflashed na 1 mei en sedert dien al 2x geupdate online en vrijdag geloof ik de laatste keer.
~~Rytec Team~~ VU Ultimo / VU Uno / VU Solo / Panasonic TH42-PV700 *Pli/Rytec EPG POWERED*

Re: Crash na update 31 mei #12 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,408 posts

+395
Excellent

Posted 1 June 2010 - 10:47

Ik heb er geen last van dus het zou misschien 'oud zeer' kunnen zijn?
Misschien dan toch maar een keer opnieuw flashen als het ook na de update van vandaag nog niet goed is. En een crashlog maakt maak veel duidelijk.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Crash na update 31 mei #13 rytec

  • Rytec EPG Team
  • 1,082 posts

+22
Neutral

Posted 1 June 2010 - 14:42

Hallo Frenske,

Ja stom van me om daar weer niet aan te denken de log toe te voegen.
Bij deze zit ie hierbij, hopelijk kan er iemand me vertellen of ik opnieuw moet flashen of het met een kleinigheid op te lossen is.

Attached Files


~~Rytec Team~~ VU Ultimo / VU Uno / VU Solo / Panasonic TH42-PV700 *Pli/Rytec EPG POWERED*

Re: Crash na update 31 mei #14 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,472 posts

+118
Excellent

Posted 1 June 2010 - 18:19

selecteer eens de standaard magic SD skin
meestal is het een skin probleem

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Crash na update 31 mei #15 rytec

  • Rytec EPG Team
  • 1,082 posts

+22
Neutral

Posted 1 June 2010 - 18:19

Na de online update van vandaag nog altijd crash bij selecteren van netwerk, dan maar via USB de versie van vandaag erop gezet en alles weer in orde, ook zelfs nog na de installatie van de HD-skin.
~~Rytec Team~~ VU Ultimo / VU Uno / VU Solo / Panasonic TH42-PV700 *Pli/Rytec EPG POWERED*

Re: Crash na update 31 mei #16 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,408 posts

+395
Excellent

Posted 1 June 2010 - 19:35

Dus toch oud zeer naar alle waarschijnlijkheid. :wink:

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.




Also tagged with one or more of these keywords: VU+DUO

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users