Jump to content


Photo

Remote control

VU+DUO

  • Please log in to reply
81 replies to this topic

#1 Nik

  • Member
  • 24 posts

0
Neutral

Posted 1 June 2010 - 19:42

Hallo,


Na update van vandaag werkt mijn programmeerbare afstandsbediening niet goed meer.
Met de originele alles ok,met programmeerbare werken sommige bedieningen niet of slecht ?
Batterijen zijn ok want andere toestellen werken wel nog goed.
Is er een setting veranderd voor de gevoeligheid van de codes ?


Dank.

Re: Remote control #2 adem2001

  • Member
  • 11 posts

0
Neutral

Posted 2 June 2010 - 15:47

Hier heb ik de zelfde probleem ook met VTI zelfde probleem,

Re: Remote control #3 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 2 June 2010 - 15:48

Ik ervaar dat probleem niet, ik heb zelf de VU+ met de updates t/m vandaag i.c.m. een Harmony 555

Re: Remote control #4 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 2 June 2010 - 16:34

Ik gebruik hier verschillende Harmony's en ik heb geen verschil ervaren in het gebruik (gevoeligheid).

Re: Remote control #5 delagroov

  • Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 2 June 2010 - 18:08

Met de harmony 300i ook geen probeem.

Re: Remote control #6 demidog

  • Senior Member
  • 93 posts

0
Neutral

Posted 2 June 2010 - 21:16

Met Philips Pronto TSU7000 na software update geen 2x o.a. hetzelfde cijfer achter elkaar geaccepteerd door VU+, ook de meeste functies werkten (bijna) niet meer. Enigma2-master teruggezet naar 24 mei. Alles opnieuw moeten instellen.
Alle functies via mijn Pronto werkten nu weer. Je raad het al, VU+ ging auto-updaten naar de versie van 2 juni, ik hield mijn hart vast. Was alle moeite voor niets geweest? Maar tot nu toe doet hij wat hij doen moet....
Alleen jammer, had van mijn satboer een leuke dream skin erop gezet gekregen. Is helaas in de downloadlijst niet meer te vinden (ronde hoeken, weinig lijnen, diepzwart).
De nieuwe dream-hd skin is hoekig, met lijnen en ook nog 'ns transparant, vind ik niet mooi...

Re: Remote control #7 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 3 June 2010 - 06:05

........ Enigma2-master teruggezet naar 24 mei. Alles opnieuw moeten instellen....

Je had dus geen back-up gemaakt (van je instellingen)......

..... Je raad het al, VU+ ging auto-updaten naar de versie van 2 juni, ik hield mijn hart vast. Was alle moeite voor niets geweest? Maar tot nu toe doet hij wat hij doen moet....

Hij gaat toch niet spontaan updaten? Daar ben jij toch de baas over?

....Alleen jammer, had van mijn satboer een leuke dream skin erop gezet gekregen. Is helaas in de downloadlijst niet meer te vinden (ronde hoeken, weinig lijnen, diepzwart).
De nieuwe dream-hd skin is hoekig, met lijnen en ook nog 'ns transparant, vind ik niet mooi...

Wat is een DreamSkin?

Re: Remote control #8 demidog

  • Senior Member
  • 93 posts

0
Neutral

Posted 3 June 2010 - 13:55

Beste VU+NL,

Ja, ik had een backup gemaakt. Instellingen (zenders, bouqetten, favorieten) kon ik terugzetten.
Overige zaken zoals plugins, extensies, applicaties, skins, waren weg. (op 3 na).
Zelfs de softcam moest opnieuw gïnstalleerd worden.

Inderdaad kan ik kiezen voor het ophalen van updates. Echter dan krijg ik alles, inclusief enigma2-master update als die er is. (die van 1 juni zag ik voor het eerst kernel...in verschijnen en daarmee is het gedonder met de programmeerbare afstandsbediening begonnen!)
Ik zie nergens een mogelijkheid om te kiezen.
Wil alléén updates ophalen met nieuwe plugins, extensies e.d. (pakketten???)

Met dream-skin bedoel ik een skin die dreamtv-hd heet. Staat in het lijstje met skins.

Als jij een oplossing weet, héél graag. Bedankt!

Re: Remote control #9 Nik

  • Member
  • 24 posts

0
Neutral

Posted 3 June 2010 - 21:33

Bij mij nog altijd niet opgelost ,ben terug gegaan naar 29/05/2010 ,en nog steeds geen goede werking programmeerbare
remote control bij kanaal up of down verspringt vu+ meerdere kanalen ?
is de fout terug met de autobackup ik weet het niet ,het heeft in ieder geval vroeger goed gewerkt.

Iemand een idee ?

Re: Remote control #10 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 3 June 2010 - 21:45

Ook mijn omgeprogrammeerde dm7025 remote werkt niet meer. Vraag me eigenlijk af wat er mis was met de rc codes, waarom er iets veranderd is er is toch nooit een melding geweest dat er iets niet goed werkt aan de remote.

Re: Remote control #11 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 4 June 2010 - 04:53

Vraag me eigenlijk af wat er mis was met de rc codes, waarom er iets veranderd is er is toch nooit een melding geweest dat er iets niet goed werkt aan de remote.

Naar mijn bescheiden mening is er niets mis en ook niets veranderd. Anders zou iedereen daar toch last van moeten hebben?

Re: Remote control #12 satpost

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 4 June 2010 - 06:33

Bij mij nog altijd niet opgelost ,ben terug gegaan naar 29/05/2010 ,en nog steeds geen goede werking programmeerbare
remote control bij kanaal up of down verspringt vu+ meerdere kanalen ?
is de fout terug met de autobackup ik weet het niet ,het heeft in ieder geval vroeger goed gewerkt.

Iemand een idee ?



Dit probleem klinkt precies als het probleem wat mijn Pronto had met Mediacenter remote commando's. Daar heeft het te maken met 'debounce' en 'toggle codes': MCE - en misschien nu ook de VU+ - werkt met wisselende codes. Na elke druk op de knop van de afstandsbediening wordt gewisseld naar een andere codetabel. Type maar eens 'double debounce pronto' in een zoekmachine. Is een technisch verhaal.
In MCE wordt dit opgelost door een registry key aan te passen, zodat het debounce effect wordt uitgeschakeld.

Niet iedereen heeft er last van, omdat dit alleen met programmeerbare afstandsbedieningen voorkomt. Je leert je afstandsbediening een bepaalde code voor een bepaalde toets, maar daarmee 'vang' je maar één code (van de twee).

Je zou eigenlijk een wat ouder image terug moeten zetten, zonder backup gegevens. Dan kijken of je afstandsbediening weer werkt. Zoals je het nu beschrijft lijkt het wel of je niet meer terug kan naar een werkende situatie. Voor mij een reden om nog even niet te updaten...

Re: Remote control #13 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 4 June 2010 - 06:38

Niet iedereen heeft er last van, omdat dit alleen met programmeerbare afstandsbedieningen voorkomt. Je leert je afstandsbediening een bepaalde code voor een bepaalde toets, maar daarmee 'vang' je maar één code (van de twee).

Nogmaals: dan zou iedereen daar toch last van moeten hebben (zie mijn onderschrift)?
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Remote control #14 delagroov

  • Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 4 June 2010 - 08:38

Bij mij nog altijd niet opgelost ,ben terug gegaan naar 29/05/2010 ,en nog steeds geen goede werking programmeerbare
remote control bij kanaal up of down verspringt vu+ meerdere kanalen ?
is de fout terug met de autobackup ik weet het niet ,het heeft in ieder geval vroeger goed gewerkt.

Iemand een idee ?




Daar kom je alleen achter door zonder autobackup te flashen en dan te testen.

Wat voor een RC heb je uberhaupt, misschien anders opnieuw programmeren of van het orgineel laten leren!

Re: Remote control #15 Nik

  • Member
  • 24 posts

0
Neutral

Posted 4 June 2010 - 09:10

Remote is een medion ,Herprogrameren heb ik al geprobeerd ,is zelfde probleem.
zal eens eerdere image terug zetten,maar hoe zet ik restore van backup af , is het de backup dir verwijderen?

Denk dat het te maken heeft met wat satpost schreef.

Idereen bedankt voor de reacties.

Re: Remote control #16 delagroov

  • Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 4 June 2010 - 10:02

Je hoeft de backup dir niet te verwijderen. je kan m ook hernoemen.
Als je dan een schone flash image met usb erin zet, weet je in ieder geval meer.
Misschien is een factory reset ook genoeg, maar dan blijven wel alle plugins staan.

Maar het lijkt mij sowieso stug dat het aan het image ligt.

Re: Remote control #17 satpost

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 4 June 2010 - 10:20

Volgens mij de backup dir verwijderen of even hernoemen of tijdelijk de harddisk loskoppelen. Hernoemen is het meest logisch.

Laat even weten of het terugplaatsen van een oud image bij jou het gewenste resultaat oplevert. Demidog kreeg alles weer aan de praat met het image van 24 mei (zie stukje terug).

Herprogrammeren van de remote helpt niet. Je leert maar één van de twee codes. Ik heb ook ooit met een Logitech 555 gewerkt (ligt nu ergens in een la), maar daarmee kun gegevens vanuit de Logitech database halen (daar passen ze nog wel eens een trucje toe). Ik vraag me af of, als je het de remote zelf leert, het wel werkt. Overigens werken niet alle progammeerbare afstandsbedieningen hetzelfde. Het werkt blijkbaar wel als 'protocol RC6A' ondersteund wordt.

Op zich is het wel raar als het ergens ineens gewijzigd zou zijn. Ik zou het nut er niet van weten. Hopelijk is het eventueel net zo eenvoudig aan te passen als in MCE.

Als ik zeker weet dat ik altijd weer terug kan naar een werkende situatie, dan zal ik ook eens een nieuw image er in zetten en kijken of de Pronto het dan nog doet. Dan kan ik testen of het inderdaad dat debounce/toggle probleem is. Mijn DB800 heeft het image van 27 mei, maar bij de DB800 heb en lees ik deze problemen niet. Het zal dan in de drivers voor de VU+ zitten (?).

Re: Remote control #18 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 4 June 2010 - 12:31

Ik vraag me af of, als je het de remote zelf leert, het wel werkt.

Dat kan ik bevestigen.

Op zich is het wel raar als het ergens ineens gewijzigd zou zijn.

Er is ook niets veranderd: zie de commitlogs.

Re: Remote control #19 satpost

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 4 June 2010 - 13:17

Ik wacht even hoe het Nik vergaat. Daarna zal ik het zelf testen en de resultaten hier posten.

Als ik zo teruglees zou het met de update van 31 mei naar 1 juni gebeurd zijn (?) Dan zou Nik met een 31 mei versie - zonder zijn backups - weer een werkende remote hebben. Als Nik daarna een nieuwe flash van 1 juni er op zet en zijn remote werkt dan niet meer, dan is er misschien toch 'iets' gebeurd. Adem2001 meldde dat het ook was met VTI. Paar dagen daarvoor waren de 4.7 drivers uitgekomen. Als het daar aan ligt, dan zou het nu ook met het laatste originele image niet moeten werken...

Re: Remote control #20 demidog

  • Senior Member
  • 93 posts

0
Neutral

Posted 4 June 2010 - 13:54

Posted Image Had hem zoal beschreven in een eerder bericht van mij, weer werkend. Daarna de update van 1 juni erop, leek eerst nog alles goed te gaan, echter na een deepsleep was het weer mis.
Overigens, had bij eerdere pogingen de 3 files van 30 mei in de root van de USB-stick gezet, maar dat verbeterde niets, hij pakte alleen pakketten en bleef halverwege de balk staan, reboot gedaan, er staat er nu bij INFORMATIE dat de image van 30 mei is.


Posted Image Weer geflasht met de versie van 25 mei. (Via USB stick, met de directory VUPLUS\DUO en de drie files erin.
Hij start dan op met het originele uiterlijk van VU+ (denk ik, brrr). Aanwijzingen gevolgd maar gegevens nog NIET laten terugplaatsen.
Stap voor stap alle gewenste extensies en plugins erin gezet (inclusief een skin naar mijn wens). Denk ook aan ccam!
Originele remote en Pronto programmeerbare remote getest en alle cijfers werken zoals gewenst.
Daarna de backup teruggezet en alles loopt als gelikt, ook via de Pronto!Posted Image


Om er zeker van te zijn dat het aan de update (ik denk kernel) zou liggen heb ik nogmaals (!!) getest en de update van 3 juni eroverheen gezet. Weer mis!!!!

Je wordt wel heel handig in het klaarmaken van de VU+ op deze manier... dus weer terug naarPosted Image

Voor mijn eigen veiligheid heb ik aan een van de twee upgrade url's een letter toegevoegd en zodoende ongeldig gemaakt. Deze heb ik als standaard ingesteld. Zodoende kan ik niet meer "per ongeluk" updaten....
De andere update url blijft geldig, maar zeker voorlopig buiten gebruik...(!!!!)
Kan overigens wel nog nieuwe plugins en extensies installeren.
Heb de VU+ niet losgegooid van mijn netwerk (zou ook een oplossing zijn) omdat via dat netwerk mijn EPG data worden vernieuwd, afgezien van de andere mogelijkheden die de VU biedt, zoals MyTube etc.

Ik hoop dat ik alles zo goed mogelijk heb beschreven en dat mijn "lotgenoten" hier wat aan hebben.




Also tagged with one or more of these keywords: VU+DUO

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users