Jump to content


Photo

Featurerequest

Enigma2

  • Please log in to reply
72 replies to this topic

Re: Featurerequest #21 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 13 July 2010 - 16:49

De bouwserver heeft weer niet meegewerkt.....



Of een pilletje voor onder de tong en rustig tot morgen wachten.

Re: Featurerequest #22 delagroov

  • Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 13 July 2010 - 17:28

zo op het eerste gezicht werkt het prima. Mochten er onvoorziene gevolgen aan zitten, hoor ik het wel de komende dagen (als de bouwserver meewerkt)



Ik heb hier een crash gehad, bij softwarebeheer toen ik een backup.tar.gz verwijderde.

Ik heb het vermoeden dat het met die RC patch te maken heeft.

Attached Files



Re: Featurerequest #23 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 13 July 2010 - 18:42

zo op het eerste gezicht werkt het prima. Mochten er onvoorziene gevolgen aan zitten, hoor ik het wel de komende dagen (als de bouwserver meewerkt)

Nu de bouwserver even actief is geweest: ook hier lijkt het op het eerste gezicht een prima oplossing te zijn, waarvoor hartelijk dank. Uiteraard zal ik het melden als ik ergens problemen tegen kom die hieraan te wijten lijken te zijn.

Wat raar dat de fabrikant dit zelf niet heeft onderkend! En blijkbaar ook niemand anders "in het veld".

Re: Featurerequest #24 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 13 July 2010 - 20:53

Ik heb het vermoeden dat het met die RC patch te maken heeft.


ik deel dat vermoeden niet.
Als je in de crashlog (+code) kijkt, lijkt het er op dat je op OK drukte om te restoren, terwijl je iets geselecteerd had wat geen backup was.

Re: Featurerequest #25 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 14 July 2010 - 05:52

Ik ben druk op zoek geweest naar problemen, maar heb die (nog??) niet kunnen vinden. Wel een paar schoonheidsfoutjes (onnodig dubbele functies):

<device name="dreambox advanced remote control (native)">
<key id="KEY_MUTE" mapto="deleteForward" flags="mr" />
<key id="KEY_NEXT" mapto="deleteForward" flags="mr" />
<key id="KEY_PREVIOUS" mapto="deleteBackward" flags="mr" />
</device>


idem in

<map context="TextEntryActions">

waardoor je de normale mute-functie niet altijd ter beschikking hebt.



En in de volgende zou "yellow" verwijderd moeten worden:

<map context="MediaPlayerCueSheetActions">
<device name="dreambox advanced remote control (native)">
<key id="KEY_0" mapto="toggleMark" flags="m" />
<key id="KEY_YELLOW" mapto="toggleMark" flags="b" />
</device>


In de volgende hebben er rood en blauw onnodig een dubbelfunctie:

<map context="MediaPlayerActions">
<device name="dreambox advanced remote control (native)">
<key id="KEY_PLAYPAUSE" mapto="pause" flags="m" />
<key id="KEY_PLAY" mapto="pause" flags="m" />
<key id="KEY_RECORD" mapto="shift_record" flags="l" />
<key id="KEY_PREVIOUS" mapto="previous" flags="m" />
<key id="KEY_NEXT" mapto="next" flags="m" />
<key id="KEY_RED" mapto="previous" flags="m" />
<key id="KEY_BLUE" mapto="next" flags="m" />
</device>

Re: Featurerequest #26 delagroov

  • Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 14 July 2010 - 07:56


Ik heb het vermoeden dat het met die RC patch te maken heeft.


ik deel dat vermoeden niet.
Als je in de crashlog (+code) kijkt, lijkt het er op dat je op OK drukte om te restoren, terwijl je iets geselecteerd had wat geen backup was.



Ik had een backup verwijdert en vervolgens wou ik met de ok knop uit dat scherm komen, zoals dat ook bij backup maken kan.
Ik had de exit knop moeten gebruiken of rood kennelijk.

Re: Featurerequest #27 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 14 July 2010 - 08:40

die kleurknoppen zijn inderdaad dubbel, en zinloos, de ouderwetse dream rc definieert ze ook niet. Lijkt mij een foutje.

De mute in text invoer is wat lastiger, ik denk dat bijna alle gebruikers automatisch naar de mute grijpen, dat is altijd de delete knop geweest, volgens mij zelfs al vanaf het begin van het enigma(1) tijdperk.

Re: Featurerequest #28 delagroov

  • Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 14 July 2010 - 10:13

Ik snap de bedoeling om de dedicated knoppen te gebruiken, maar het klopt niet bij alle plugins.

Bij de dreambox control kloppen die knoppen, omdat bv de groene knop ook de play knop is. Daar is dan ook met de plugins rekening mee gehouden.

Met deze aanpassing krijg ik nu bij bijvoorbeeld de mediplayer dat de groene knop, zoals in de plugin is aangegeven niet meer werkt.
De groene knop voegt alle mp3 bestanden in een keer toe aan de afspeellijst. Dat moet dus nu met de playknop op de Vu RC
Bij Merlin Music player werkt echter de playknop weer niet, maar moet dit weer wel met de groene knop.

Re: Featurerequest #29 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 14 July 2010 - 10:35

Bij de dreambox control kloppen die knoppen, omdat bv de groene knop ook de play knop is.


dat is niet waar, er zijn 2 typen dreambox rc's. Eentje met een play knop, en eentje zonder.

Daar is dan ook met de plugins rekening mee gehouden.


zolang de plugins dat op de jusite manier doen, gaat dat goed voor beide typen afstandsbedieningen.

Met deze aanpassing krijg ik nu bij bijvoorbeeld de mediplayer dat de groene knop, zoals in de plugin is aangegeven niet meer werkt.


waar geeft de mediaplayer dat aan? Als ik op help druk, en het hele lijstje functies doorloop, kloppen zo op het eerste gezicht alle knoppen.

De groene knop voegt alle mp3 bestanden in een keer toe aan de afspeellijst. Dat moet dus nu met de playknop op de Vu RC


inderdaad, dat het ook met groen kon was een bug.

Bij Merlin Music player werkt echter de playknop weer niet, maar moet dit weer wel met de groene knop.


dan doet die plugin het niet goed. Is ook 'maar' een externe binary plugin volgens mij, dus daar is niks aan te doen.

Re: Featurerequest #30 delagroov

  • Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 14 July 2010 - 12:21

Hoe kan ik weer terug naar de situatie zonder de RC patch.


Ik had een oudere keymap.xml erin gezet, maar dat werkt niet.

Heb je voor mij de betreffende oude file?

Vu+ Solo2 / Atemio Nemesis / Et9000 / TM Twin / Spark2

Astra 1/2/3 en HB / Harmony Touch, & 600
https://github.com/d...in-PLi-Full-HD-Night


Re: Featurerequest #31 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 14 July 2010 - 12:27

Hoe kan ik weer terug naar de situatie zonder de RC patch.


image van voor die tijd flashen, en niet updaten

Re: Featurerequest #32 delagroov

  • Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 14 July 2010 - 12:38

Tja....das natuurlijk niet de oplossing, waar ik om vroeg.

Je had ook kunnen zeggen ...neem dan VTI of HD Freaks etc. ......daar werkt het wel nog zo als jij wil.


Ik vraag welke file er overschreven wordt en of ik een oude file terug zou kunnen zetten. Als dit uberhauptmogelijk is.

Re: Featurerequest #33 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 14 July 2010 - 12:45

Tja....das natuurlijk niet de oplossing, waar ik om vroeg.


nee dat klopt, maar de oplossing waar jij om vraagt betekent dat ik zelf die ouwe image installeer, /usr/bin/enigma2 er uit vis, en aan jou geef.

Re: Featurerequest #34 delagroov

  • Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 14 July 2010 - 12:49

Tja....das natuurlijk niet de oplossing, waar ik om vroeg.


nee dat klopt, maar de oplossing waar jij om vraagt betekent dat ik zelf die ouwe image installeer, /usr/bin/enigma2 er uit vis, en aan jou geef.



Ook dat vraag ik niet van je.
Dat kan ik zelf wel als duidelijk is welke om file(s)het gaat.

Re: Featurerequest #35 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 14 July 2010 - 12:56

lekker constructief weer dit ;)

Als we elke wijziging direct zouden reverten als het niet direct 100% werkt, kunnen we beter niks meer veranderen.
Als je niet wilt meewerken aan het gladstrijken van deze issues, maar liever naar de oude situatie terug wilt, simpel, oude image flashen zoals ik aangaf.


Re: Featurerequest #36 delagroov

  • Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 14 July 2010 - 13:02

lekker constructief weer dit ;)

Als we elke wijziging direct zouden reverten als het niet direct 100% werkt, kunnen we beter niks meer veranderen.
Als je niet wilt meewerken aan het gladstrijken van deze issues, maar liever naar de oude situatie terug wilt, simpel, oude image flashen zoals ik aangaf.


Laten we het maar vergeten......want dit gaat een hele ander kant op als ik bedoel of mijn intentie is.

Re: Featurerequest #37 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 14 July 2010 - 13:07

sorry, maar zo komt het over.
iets werkt niet direct zoals je graag had gezien, maar je reageert niet op mijn vervolgvragen, in plaats daarvan 'verlang' je dat ik je help om alles weer in oude staat te herstellen.
En als ik dat niet kan doen op de manier die je graag had gewild, krijg ik de wind van voren.

Ongetwijfeld allemaal niet zo bedoeld, maar hopelijk begrijp je dat ik dan op een gegeven moment zo reageer.

Re: Featurerequest #38 delagroov

  • Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 14 July 2010 - 13:33

Ik heb inderdaad niet op je vervolg vragen gereageerd.
Dat was om dat ik dat als antwoord heb gelezen en dat je punt duidelijk was voor mij.

Ik besef gewoon dat je het niet iedereen naar de zin kan maken en daarom wou ik weten welke file het betreft, om die eventueel zelf terug te kunnen zetten, tenzij dit complicaties gaat opleveren met updates in de toekomst.

Okee in de help file staat het goed zoals jij al aangaf, alleen in de mediplayer zag ik een groen(driehoekje) voor play en ik was gewend om dan de groene knop te gebruiken ipv de playknop.

Maar ik gebruik al jaren dreambox en nu de vu en dan ben je gewend geraakt aan die kleurknoppen in de players.
Van de RC 8000 wist ik niet dat die ook dedicated knoppen heeft.

Verder gaf je aan dat er ook een bug is, dat je met de groene knop een volledige map met mp3 files kan toevoegen.
Okee die bug in de plugin blijft in stand, want nu doe ik dat met de playknop.
Maar dat is dan wel een handige bug, omdat ik dan in een keer alle mp3 naar de speellijst zet.

Er is gewoon niets mis met de nieuwe RC, alleen ik ben gewend om ook de kleurknoppen te kunnen gebruiken.

Re: Featurerequest #39 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 14 July 2010 - 13:41

Ik besef gewoon dat je het niet iedereen naar de zin kan maken en daarom wou ik weten welke file het betreft, om die eventueel zelf terug te kunnen zetten, tenzij dit complicaties gaat opleveren met updates in de toekomst.


dat is in dit geval wel lastig, het betreft een wijziging in c++ code, die in de /usr/bin/enigma2 binary gecompileerd wordt.
Kan je dus niet even lokaal terugzetten.

Okee in de help file staat het goed zoals jij al aangaf, alleen in de mediplayer zag ik een groen(driehoekje) voor play


ok, dat is een skin eigenschap, en komt inderdaad wel voort uit de oude dream rc, waar de kleurknoppen gecombineerd waren met de pvr knoppen.

Verder gaf je aan dat er ook een bug is, dat je met de groene knop een volledige map met mp3 files kan toevoegen.


dat was in zoverre een bug, dat de rc zich identificeert als eentje die geen aparte pvr knoppen heeft. Daardoor bleven de kleurknoppen die (ongedocumenteerde) functies houden. Op zich was dit nooit de bedoeling als het goed is.

Okee die bug in de plugin blijft in stand, want nu doe ik dat met de playknop.
Maar dat is dan wel een handige bug, omdat ik dan in een keer alle mp3 naar de speellijst zet.


Denk dat dat altijd al officieel met de play knop had moeten werken.
(alleen deed groen lange tijd hetzelfde)

Alleen de merlin plugin, als die dat juist niet met de play knop doet, dan heeft de maker van die plugin dat nooit begrepen, en deze functie ten onrechte keihard aan de groene knop gehangen.

(op zich wel weer begrijpelijk natuurlijk, gezien al die verwarring om die pvr/kleur knoppen)

Re: Featurerequest #40 delagroov

  • Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 14 July 2010 - 13:51

Okee bedankt.....

Dan ga ik zeker niet experimenteren aan die usr/bin/enigma2 file en kan het maar beter zo laten als het nu werkt.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users