Jump to content


Photo

Pli super stabiel maar toch iets bijzonder

VU+DUO

  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 Dvsat

  • Senior Member
  • 447 posts

+1
Neutral

Posted 21 September 2010 - 14:48

De afgelopen periode heb ik al eens melding gemaakt van het feit dat na iedere Pli-software update bijna iedere morgen) ik telkens mijn NFS-mount vanuit 2 mediaplayers verloor.

Nader onderzoek resulteerde in de conclusie dat het plaatsvond (verlies NFS-mount) wanneer er enigma2 files werden ge-update.

Vanaf dit weekend, dus inmiddels 3x "grote" updates van Enigma2 files ontvangen was het fenomeen (verlies NFS-mount) telkens aanwezig.
De oplossing bij experiment gevonden, bij iedere ontvangen update maakte ik een USB-backup (vuplus) en d.m.v een USB her-installatie (opnieuw flashen) had ik mijn "volledige" Vu+Duo weer terug inclusief de laatste update van de nightly, maar ........... met alle NFS-mounts weer keurig in orde, ofwel aanspreekbaar.

Conclusie, kennelijk wordt er tijdens een nightly-update "iets" met betrekking van het mounten op een andere plaats gezet (??????) en deze enkel door het flashen via USB wel op de juiste plaats wordt gezet ??????

Re: Pli super stabiel maar toch iets bijzonder #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,331 posts

+691
Excellent

Posted 21 September 2010 - 15:27

Normaal moet dat niets uitmaken...

Re: Pli super stabiel maar toch iets bijzonder #3 Dvsat

  • Senior Member
  • 447 posts

+1
Neutral

Posted 21 September 2010 - 16:04

Normaal moet dat niets uitmaken...



Ja, dat begrijp ik maar er kennelijk toch ergens "iets" verkeerd en twijfel 100% aan een of andere handling/fout bij de Pli-software.

Begrijp me goed, ik ben superblij met de Pli-software omdat hij net iets meer brengt dan de andere.
Ik ben niet over 1-nacht ijs gegaan, ik heb al veel eerder e.e.a. over dit NFS probleem gemeld en gezien dat het altijd optrad bij een enigma2 nightly-update - bij een "simpele update" had ik geen last en bleven mijn NFS-mounts uitstekend werken - heb ik konsequent een USB-flash laten volgen na eerst te hebben geconstateerd dat de NFS-mounts weer waren "verdwenen"

Ik wil enkel helpen de Pli-soft te verbeteren (ontwikkelen en verbeteren zit niet in mijn bagage) en kan enkel bijdragen door de fout (?) te melden en mijn bevindingen tot herstel (NFS-mount af Mediaplayers) hier eveneens te melden.
Dus om direct te reageren van

..... Normaal moet dat niets uitmaken

is een beetje flauw, zeg dan niets ....... Ik kan goed leven met de Pli-soft ondanks een kleine omweg (USB-flash na update) om ook mijn mediaplayers op gang te houden.

Re: Pli super stabiel maar toch iets bijzonder #4 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,331 posts

+691
Excellent

Posted 21 September 2010 - 16:08

Je zegt dat je na een nieuwe flash het weer werkt en alleen met de online updates niet. Wat werkt nu niet het mounten van de box met de externe NFS-mounts of andersom, de andere bronnen naar de box? En hoe maak je die backup? Maak je die met autobackup?

Re: Pli super stabiel maar toch iets bijzonder #5 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 21 September 2010 - 16:23

En veel belangrijker: Hoe maak je de mounts?
Real musicians never die - they just decompose

Re: Pli super stabiel maar toch iets bijzonder #6 Dvsat

  • Senior Member
  • 447 posts

+1
Neutral

Posted 21 September 2010 - 16:34

Misschien heb ik het niet goed uitgelegd.

Iedere morgen connect ik een keer met jullie server en wordt mijn Vu+Duo keurig ge-update met de laatste Pli-soft ofwel met de laatste nightly updates.
Na een kleine update merk ik niets aan mijn 2x Mediaplayer, ze blijven keurig connecten via de NFS-mount.

Zodra een iets grotere update binnenkomt, bijv. de 3x van afgelopen dagen (complete enigma2 files), kan ik niet meer NFS-mounten/connecten vanuit mijn mediaplayers naar de Vu+Duo om programma's te bekijken die dus staan op de Vu+Duo en worden bekeken via de mediaplayers.

Dit los ik dus nu op door na ontvangst van de Pli-update hiervan een complete backup te maken (een nfi bestand en een vuplus voor je usb) en middels een USB-stick de complete vuplus-backup onmiddelijk weer terug te flashen. Dus alles zoals instellingen, settings, plugins incl de laatste stand van Pli-soft flash ik (terug) in de Vu+Duo en dan werken mijn NFS-mounts weer als vanouds.

Re: Pli super stabiel maar toch iets bijzonder #7 Roodkapke

  • Senior Member
  • 5,782 posts

+29
Good

Posted 21 September 2010 - 16:37

En als je na het updaten de box even helemaal uit en weer aan zet?

Re: Pli super stabiel maar toch iets bijzonder #8 Dvsat

  • Senior Member
  • 447 posts

+1
Neutral

Posted 21 September 2010 - 16:43

En veel belangrijker: Hoe maak je de mounts?



Simpel, op de mediaplayers x.x.x.x:/media/hdd/movie (x.x.x.x)=IP van Vu+Duo
Vu+Duo NFS-mount naar media/hdd/movie

Werkt, net zoals vandaag via beschreven omweg altijd super !
De reden dat ik NFS-mount verkies is omdat dan "verspring" of jump vooruit (i.v.m.) reclame etc dan ook kan functioneren op/via m'n mediaplayers.

Re: Pli super stabiel maar toch iets bijzonder #9 Dvsat

  • Senior Member
  • 447 posts

+1
Neutral

Posted 21 September 2010 - 16:48

En als je na het updaten de box even helemaal uit en weer aan zet?



In het begin, toen ik alles niet zo goed begreep waarom de ene keer wel en de andere keer geen NFS-mount heb ik vele malen vanalles geprobeerd van uit/aan achterzijde alsmede de opties mogelijk via menu, zonder enig resultaat. Neen, enkel een USB-flash laat direct de NFS-mount weer toe.

Re: Pli super stabiel maar toch iets bijzonder #10 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,473 posts

+118
Excellent

Posted 21 September 2010 - 17:32

En veel belangrijker: Hoe maak je de mounts?



Simpel, op de mediaplayers x.x.x.x:/media/hdd/movie (x.x.x.x)=IP van Vu+Duo
Vu+Duo NFS-mount naar media/hdd/movie

Werkt, net zoals vandaag via beschreven omweg altijd super !
De reden dat ik NFS-mount verkies is omdat dan "verspring" of jump vooruit (i.v.m.) reclame etc dan ook kan functioneren op/via m'n mediaplayers.


maar handmatig in fstab of via het menu?

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Pli super stabiel maar toch iets bijzonder #11 Dvsat

  • Senior Member
  • 447 posts

+1
Neutral

Posted 21 September 2010 - 17:46

En veel belangrijker: Hoe maak je de mounts?



Simpel, op de mediaplayers x.x.x.x:/media/hdd/movie (x.x.x.x)=IP van Vu+Duo
Vu+Duo NFS-mount naar media/hdd/movie

Werkt, net zoals vandaag via beschreven omweg altijd super !
De reden dat ik NFS-mount verkies is omdat dan "verspring" of jump vooruit (i.v.m.) reclame etc dan ook kan functioneren op/via m'n mediaplayers.



maar handmatig in fstab of via het menu?



Via Menu

Re: Pli super stabiel maar toch iets bijzonder #12 Dvsat

  • Senior Member
  • 447 posts

+1
Neutral

Posted 21 September 2010 - 17:48

Sorry, ik bedoel menu dan applicaties en dan NFS-mount instellen

Re: Pli super stabiel maar toch iets bijzonder #13 jim765

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 20 October 2010 - 11:41

Ik had ook regelmatig (meer fout dan goed) dat nfs daemon wel draaide op m'n DM8000 maar de clients niets konden mounten, een 'showmount -e localhost' op de doos zelf geeft dan ook geen output.
Init script /etc/init.d/nfsserver eens bekeken en vergeleken met standaard Linux op een PC en viel me op dat volgorde van processen starten net even wat anders is, heb het op de DM8000 gewijzigd en heb nu laatste week (boot elke dag vanuit deep-standby) geen enkel probleem meer gehad, dit is wat ik gewijzig heb:

 
$ diff -u Nfsserver.ORIG nfsserver
--- Nfsserver.ORIG	 2010-05-21 05:20:37.000000000 +0200
+++ nfsserver   2010-10-20 12:39:46.474649285 +0200
@@ -117,9 +117,10 @@
#FIXME: need to create the /var/lib/nfs/... directories
case "$1" in
start) create_directories
+	  test -r /etc/exports && exportfs -a
	   start_nfsd "$NFS_SERVERS"
	   start_mountd
-	  test -r /etc/exports && exportfs -a;;
+	  ;;
stop)  exportfs -ua
	   stop_mountd
	   stop_nfsd;;
 

Re: Pli super stabiel maar toch iets bijzonder #14 Dvsat

  • Senior Member
  • 447 posts

+1
Neutral

Posted 20 October 2010 - 17:48

Ik had ook regelmatig (meer fout dan goed) dat nfs daemon wel draaide op m'n DM8000 maar de clients niets konden mounten, een 'showmount -e localhost' op de doos zelf geeft dan ook geen output.
Init script /etc/init.d/nfsserver eens bekeken en vergeleken met standaard Linux op een PC en viel me op dat volgorde van processen starten net even wat anders is, heb het op de DM8000 gewijzigd en heb nu laatste week (boot elke dag vanuit deep-standby) geen enkel probleem meer gehad, dit is wat ik gewijzig heb:



Gelukkig een medestander met dezelfde bevindingen. Je omschrijving inzake meer fout dan goed (NFS-mount) klopt helemaal.
Mijn methode om het op te heffen gaat heel simpel, de nieuwe backup (op stick) na een enigma2 update even flashen naar/in de Vu+Duo en een "koude" start. Het resultaat is dat ik onmiddelijk weer kan beschikken over alle opname's op mijn mediaplayers (NFS-mount). Maar ........ wel bewerkelijk, dus een oplossing zoals voorgesteld zou fijner zijn. Echter, ..........

Het bedoelde script kan ik in de Vu+Duo niet vinden en kan dus niets als zodanig wijzigen, willen de Pli-ontwerpers hierop een (kleine) blik werpen en/of mij een hint geven waar e.e.a. te beginnen/zoeken. ?

Re: Pli super stabiel maar toch iets bijzonder #15 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 20 October 2010 - 18:16

Gelukkig een medestander met dezelfde bevindingen. Je omschrijving inzake meer fout dan goed (NFS-mount) klopt helemaal.


klinkt eerlijk gezegd als andere bevindingen, namelijk een bekend issue (wat we niet gaan oplossen):
installatie volgorde van ipkg dependencies is onbepaald.
Daardoor wordt nfsd geinstalleerd (en gestart) voordat de nfsd modules geinstalleerd (en geladen) zijn, gevolg een lange timeout, en geen werkende exports.
Dit is alleen tijdens installeren, normale boot gaat wel goed.

Re: Pli super stabiel maar toch iets bijzonder #16 Dvsat

  • Senior Member
  • 447 posts

+1
Neutral

Posted 20 October 2010 - 18:39

Dit is alleen tijdens installeren, normale boot gaat wel goed.



Ben ik niet helemaal mee eens, wanneer de NFS-mount niet lukt en/of gaat is het een dag later absoluut nog steeds niet hersteld. De NFS-mount lukt pas na een flash en een "koude" start van de Vu+Duo.

Kun je misschien de richting aangeven waar bovengenoemd script staat in de Pli-soft van de Vu+Duo ?

Re: Pli super stabiel maar toch iets bijzonder #17 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 20 October 2010 - 18:49

/etc/init.d



Also tagged with one or more of these keywords: VU+DUO

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users