Springen naar inhoud


Foto

Backup en nieuw image op een USB stick

VU+DUO

  • Please log in to reply
Er zijn 20 reacties in dit onderwerp

#1 Quinten

  • Senior Member
  • 179 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 22 september 2010 - 09:47

Is het mogelijk om een en dezelfde USB stick te gebruiken voor zowel het flashen van een nieuw PLi image, en het behouden van de (auto)backup ?

Ik heb voorheen iedere keer mijn vu opnieuw ingesteld, maar wil nu graag autobackup/autoinstall gaan gebruiken, maar aangezien ik maar een usb stick heb, weet ik niet of dit mogelijk is.

De usb stick zit op dit moment in de achterkant van de vu, en bevat de backup/ directories en ik heb er ook de vuplus/ directory opgezet van de laatste nightly.

Maar als ik het in mijn gedachten doe, dan werkt het als volgt:

1) start de vuplus opnieuw op met de usb stick erin
2) de vu wordt opnieuw geflashed
3) de vu moet rebooten in het nieuwe image
4) doordat de usb stick er nog in zit, gaat ie weer opnieuw flashen
5) herhaal tot je er genoeg van hebt...

Klopt het bovenstaande?

Misschien moet ik tussen punt 3 en 4 de vuplus/ directory eraf knikkeren?

 
Awooga!!!
Vu+ Solo 4K [19.2E/23.5E/28.2E]

Vu+ Duo


Re: Backup en nieuw image op een USB stick #2 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14050 berichten

+298
Excellent

Geplaatst op 22 september 2010 - 10:05

De autobackup heeft ook liever een EXT2/EXT3 stick trouwens, vanwege permissie bits (hoewel hij daar zelf nog wel wat aan klust bij het erugzetten).

Het kan wel, je moet de stick eruit halen na het flashen, en hem weer terugstoppen zodra je "starting" op het display ziet verschijnen. Dan is de bootloader al geweest en gaat hij niet meer flashen, en de auto-restore moet dan nog komen.

Ik gebruik er maar twee sticks voor, want je moet toch wisselen, en 't is nogal suf als je een gewone reboot wil doen en hij dan gaat flashen...
Real musicians never die - they just decompose

Re: Backup en nieuw image op een USB stick #3 Quinten

  • Senior Member
  • 179 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 22 september 2010 - 10:11

Ja, ik begrijp dat 2 sticks handiger zijn, maar helaas heb ik mijn vrije stick permanent moeten opofferen voor iets anders...

Ik heb trouwens nog wel een tip voor iedereen die 'makkelijk' zijn autoinstall bestand wilt creeren:

$ ipkg list_installed | awk '{print $1}' | grep "^enigma2-plugin-"

Uiteraard moet je eerst met telnet inloggen, maar het bovenstaande geeft keurig een lijst van de geinstalleerde plugins. Je kunt natuurlijk het gelijk naar het autoinstall bestand schrijven doormiddel van:

$ ipkg list_installed | awk '{print $1}' | grep "^enigma2-plugin-" > /media/usb/backup/autoinstall

Nu maar op zoek naar een goedkope usb stick :)

Q.

 
Awooga!!!
Vu+ Solo 4K [19.2E/23.5E/28.2E]

Vu+ Duo


Re: Backup en nieuw image op een USB stick #4 Quinten

  • Senior Member
  • 179 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 22 september 2010 - 10:12

Oh, en ik lees nu pas jouw commentaar goed, en ext2/ext3 voor autobackup versus fat voor de flash bepaald ook dat 2 sticks handiger zijn dan 1.

 
Awooga!!!
Vu+ Solo 4K [19.2E/23.5E/28.2E]

Vu+ Duo


Re: Backup en nieuw image op een USB stick #5 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14050 berichten

+298
Excellent

Geplaatst op 22 september 2010 - 10:51

$ ipkg list_installed | awk '{print $1}' | grep "^enigma2-plugin-" > /media/usb/backup/autoinstall


Iets korter en efficienter ook:

ipkg list_installed "enigma2-plugin-*" | awk '{print $1}' > /media/usb/backup/autoinstall

(en die awk is ook niet nodig maar dat heb ik hier even niet bij de hand)

Let wel dat je dan ook 30 plugins krijgt die "meegeleverd" worden (waar je je ook van zou kunnen afvragen waarom het eigenlijk plugins zijn ja). Even handmatig aanpassen en weggooien wat je niet zelf bedacht hebt is dan wel een goed idee.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Backup en nieuw image op een USB stick #6 Quinten

  • Senior Member
  • 179 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 22 september 2010 - 11:01

Ja, dat had ik ook gezien, en heb mijn lijstje daar ook op aangepast.

Heb inmiddels een usb stick kunnen ritselen op mijn werk, dus vanmiddag kan ik gelijk aan de slag :)

 
Awooga!!!
Vu+ Solo 4K [19.2E/23.5E/28.2E]

Vu+ Duo


Re: Backup en nieuw image op een USB stick #7 Quinten

  • Senior Member
  • 179 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 22 september 2010 - 14:45

Goed, ik heb getracht de geleende usb stick te gebruiken, maar helaas ging dat verhaal niet door. Moest toen terugvallen op mijn eigen stick (waar de autobackup op stond), en na veel gehannes is het me nu gelukt om hem te flashen.

Maar... alhoewel ik wel de autobackup 'gerestored' kreeg (automatisch), de autoinstall heeft helemaal niets gedaan. Ik had dat bestand in 'vi' gemaakt en het heeft de permissies 644 in /media/usb/backup. Is er iets wat ik over het hoofd heb gezien?

Ik heb overigens nu de plugins handmatig geinstalleerd, en dat heeft goed gewerkt (inclusief behoud van instellingen van bijv. autotimer).

 
Awooga!!!
Vu+ Solo 4K [19.2E/23.5E/28.2E]

Vu+ Duo


Re: Backup en nieuw image op een USB stick #8 jetg85

  • Member
  • 6 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 24 september 2010 - 18:07

Is het mogelijk om een complete backup inclusief mijn CCcam van mijn huidige PLI-image te maken en terug te plaatsen?
Ben hier nog niet zo in thuis.
Bij huidige backup maakt die alleen backup van satellietinstellingen en zenderlijst
Graag enige uitleg

Re: Backup en nieuw image op een USB stick #9 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4631 berichten

+225
Excellent

Geplaatst op 24 september 2010 - 18:13

Ja dat kan en zelfs heel makkelijk met de plugin: enigma2-plugin-systemplugins-vuplus-nfibackup

Deze maakt een USB-image met al je instellingen, kanalenlijst etc. op de harddisk. Kopieer de aangemaakte map naar een USB stick en je hebt binnen 3 minuten een compleet werkende image en in geval van nood ook weer binnen 3 minuten een compleet werkend systeem waar je niets aan hoeft toe te voegen.

Lees de Wiki eens: http://www.pli-image...?wakka=E2Backup

Re: Backup en nieuw image op een USB stick #10 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14050 berichten

+298
Excellent

Geplaatst op 24 september 2010 - 19:05

Of de autobackup. Die slaat de CCcam.cfg altijd al op (CCcam zelf kun je door autoinstall laten installeren, dat heeft geen backup nodig).
Real musicians never die - they just decompose

Re: Backup en nieuw image op een USB stick #11 Dvsat

  • Senior Member
  • 447 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 25 september 2010 - 14:05

Autobackup is prima, maar enkel als de night-update direct goed en compleet is.
Vanmorgen was de night-update enkel het onderdeel .. tuxbox ..

Wat er veranderd is weet ik niet, de Vu+Duo doet het nog steeds prima maar opnieuw is de NFS-mount
een probleem, ik kan dus weer niet kijken vanaf mijn mediaplayers naar de Vu+Duo.

De USB-stick of image backup van gisterenmorgen 24 sept. erin en NFS-mounts doen het weer als vanouds, ofwel ik kan weer kijken via mijn mediaplayers.

Re: Backup en nieuw image op een USB stick #12 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14050 berichten

+298
Excellent

Geplaatst op 25 september 2010 - 18:28

Elke dag overtuig je me er meer van dat het niets te maken heeft met de update. Het heeft te maken met de reboot, of een of ander config scriptje dat de zaak verziekt.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Backup en nieuw image op een USB stick #13 Dvsat

  • Senior Member
  • 447 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 25 september 2010 - 21:45

OK, we praten er niet meer over. Posted Image

Enkel, als ik de (een) oplossing heb gevonden zal ik me melden voor de rest hou ik de werkende Pli's gewoon apart in een BU-mapje zodat ik altijd een werkende versie ter beschikking heb.

Re: Backup en nieuw image op een USB stick #14 machos

  • Member
  • 13 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 1 oktober 2010 - 11:17

Pedro heb met het programma vuplus-nfibackup ook een NFI file op usb stick gezet .
prima gelukt maar hoe krijg ik die nfi file met puur usb stick weer in de vu.
vrg.

Re: Backup en nieuw image op een USB stick #15 Sjaaky

  • Senior Member
  • 7443 berichten

+41
Good

Geplaatst op 1 oktober 2010 - 11:46

niet de nfi op de stick zetten, maar de cfe_kernel, cfe_boot, cfe_root bestanden in een /vuplus/duo mapje zetten.

Re: Backup en nieuw image op een USB stick #16 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4631 berichten

+225
Excellent

Geplaatst op 1 oktober 2010 - 13:15

Pedro heb met het programma vuplus-nfibackup ook een NFI file op usb stick gezet .
prima gelukt maar hoe krijg ik die nfi file met puur usb stick weer in de vu.
vrg.


Kijk anders eens in dit draadje: http://www.pli-images.org/forum/viewthread.php?forum_id=64&thread_id=12944&pid=135510#post_135510

Het eerste deel over het installeren van de plugin is al achterhaald want deze staat nu gewoon onder de plugins

Re: Backup en nieuw image op een USB stick #17 jetg85

  • Member
  • 6 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 1 oktober 2010 - 19:26

niet de nfi op de stick zetten, maar de cfe_kernel, cfe_boot, cfe_root bestanden in een /vuplus/duo mapje zetten.

Sjaaky, ik heb met de plugin die Pedro aanraadde (vuplus-nfibackup) een backup gemaakt en deze maakt dus een backup file met als extensie .NFI
Ik krijg dus niet de 3 verschillende files die je normaal nodig bent maar een backup.NFI
Ik zou graag een backup van mijn image incl. de CCcam en settings willen hebben omdat deze dan als backup dient wanneer ik op vakantie ben op een adres waar geen internet is en geen laptop.
Mocht er dan wat gebeuren met de Vu+ (zeer kleine kans maar toch) dan wil ik graag via de USB stick dit alles zo weer terug kunnen zetten.
Is dit mogelijk en hoe?
Jullie reacties zijn zeer welkom en alvast bedankt.

Re: Backup en nieuw image op een USB stick #18 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4631 berichten

+225
Excellent

Geplaatst op 1 oktober 2010 - 19:49

niet de nfi op de stick zetten, maar de cfe_kernel, cfe_boot, cfe_root bestanden in een /vuplus/duo mapje zetten.

Sjaaky, ik heb met de plugin die Pedro aanraadde (vuplus-nfibackup) een backup gemaakt en deze maakt dus een backup file met als extensie .NFI
Ik krijg dus niet de 3 verschillende files die je normaal nodig bent maar een backup.NFI
Ik zou graag een backup van mijn image incl. de CCcam en settings willen hebben omdat deze dan als backup dient wanneer ik op vakantie ben op een adres waar geen internet is en geen laptop.
Mocht er dan wat gebeuren met de Vu+ (zeer kleine kans maar toch) dan wil ik graag via de USB stick dit alles zo weer terug kunnen zetten.
Is dit mogelijk en hoe?
Jullie reacties zijn zeer welkom en alvast bedankt.


Er wordt niet alleen een backupfile gemaakt met de extensie .NFI maar op je HDD moet nu ook een map staan met de naam vuplus. Deze gehele map met inhoud moet je kopiëren naar de root van de USB stick.

Heb je de posting gelezen in mijn laatste bericht?
Vanaf: "Nu staat de plugin geïnstalleerd en kan je hem opstarten op je Vu+ Duo via: Menu -> Applicaties -> VuPlus NFI-Backup." is relevant.

Re: Backup en nieuw image op een USB stick #19 jetg85

  • Member
  • 6 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 1 oktober 2010 - 20:21

Oke Pedro_Newbie,
Thx voor je snelle reactie.
Ga het morgen gelijk uitproberen.

Bedankt bij deze.

Re: Backup en nieuw image op een USB stick #20 machos

  • Member
  • 13 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 1 oktober 2010 - 20:46

Pedro en Shaaki heb het mapje vuplus op USB stick gezet en het werkt nu prima .
Vriendelijke dank voor de uitleg.
Macho



Also tagged with one or more of these keywords: VU+DUO

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers