Jump to content


Photo

Box reageert niet meer op AB na initiële setup

VU+DUO

  • Please log in to reply
33 replies to this topic

#1 siroj

  • Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 6 October 2010 - 08:27

Een paar dagen geleden stopte mijn afstandsbediening (AB) plotseling met werken (draaiknop voorop werkt nog wel). Batterijen op dacht ik natuurlijk. Vervangen, maar nog steeds niks. Ik heb direct bij mijn leverancier de AB kunnen omruilen. Tevens heb ik meteen een nieuw frontpanel gekregen voor het geval dat het oog daarop kapot zou zijn en zo had ik meteen ook de nieuwe revisie (met wakeup uit deep standby).

Helaas werkte ook de nieuwe AB niet en heb ik daarop het frontpanel vervangen.
Nadat ik de VU weer aangezet had werkte de AB voor 2 tellen en toen niet meer. Ik dacht dus dat het een software probleem was en heb de PLi er met USB helemaal opnieuw opgezet. Geen backup terug gezet.
Alles leek weer te werken. De instellingen waar om gevraagd wordt aan het begin kon ik gewoon maken. Zenders geladen (henksat).
Toen ik echter naar een zender had gezapt werkte meteen de AB niet meer. Voorheen werkte de draaiknop voorop nog wel, maar ook deze doet niets meer. Het beeld blijft wel gewoon door lopen op de zender waar hij op staat.

Het enige wat ik de dagen voorafgaand aan de AB problemen heb gemerkt is dat het terugkijken van opnames resulteerde in regelmatig blokkerig beeld. Iets wat ik voorheen nog nooit gehad heb. Live beeld bekijken was echter nog gewoon perfect.

Iemand enig idee?

Re: Box reageert niet meer op AB na initiële setup #2 siroj

  • Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 6 October 2010 - 09:21

Nog even toevoegen dat ik dit hier plaats omdat ik geen idee heb hoe nu verder te zoeken. Heb dus ook geen idee of ik dit in de hardware of software moet zoeken.

Tevens schiet mij te binnen dat het wellicht van belang is te melden dat ik de dagen voorafgaand aan de problemen GEEN software update heb gedaan. De laatste update voor de problemen was minimaal een 5 dagen daarvoor, welke dag precies zou ik echter niet meer weten.

Re: Box reageert niet meer op AB na initiële setup #3 Sjaaky

  • Senior Member
  • 7,443 posts

+41
Good

Posted 6 October 2010 - 09:37

Reageert de box wel via de webinterface? Dus zappen van kanalen ed?

Re: Box reageert niet meer op AB na initiële setup #4 siroj

  • Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 6 October 2010 - 09:49

Reageert de box wel via de webinterface? Dus zappen van kanalen ed?

Goede vraag en had ik zelf nog niet bij stil gestaan. Ben helaas nu niet in de gelegenheid dit te testen en zal het als ik thuis ben van mn werk direct testen.

Nog meer zaken die ik kan testen om duidelijkheid te verschaffen? Evt logging aanzetten oid?

Re: Box reageert niet meer op AB na initiële setup #5 siroj

  • Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 6 October 2010 - 16:20

Zojuist geprobeerd en met de Webremote kan ik wel zappen.
Vreemd?

Re: Box reageert niet meer op AB na initiële setup #6 Sjaaky

  • Senior Member
  • 7,443 posts

+41
Good

Posted 6 October 2010 - 16:25

Ik heb geen idee wat er mis is. Ook raar dat de ronde knop voorop het eerst wel deed, maar nu ook niet meer.

Brand/knippert het groene lampje als je op een ab-toets drukt?
Werkt het met het originele image?

Re: Box reageert niet meer op AB na initiële setup #7 siroj

  • Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 6 October 2010 - 17:00

Nee, het groene lampje brand niet nee.
Het originele image heb ik nog niet getest, staat voor dadelijk op de planning.

Ik vind het zo vreemd dat de AB wel werkt tijdens de "setup" van de box. Ik kan dan alles instellen en aanpassen wat ik wil. Op het moment dat er beeld komt stopt hij met werken. Ik dacht eerst aan een hardware probleem, maar dan zou hij in deze setup toch ook niet moeten werken. Of denk ik dan te simpel?

Re: Box reageert niet meer op AB na initiële setup #8 siroj

  • Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 6 October 2010 - 17:03

Ik merk net ook dat als ik de box bedien via de webinterface dan veranderd de tekst op het frontpanel ook niet. Als ik bv ook de box in standby zet via de webinterface dan blijft alle info ook gewoon staan op het frontpanel en deze wordt ook niet gedimmed.
Het lijkt wel een probleem met de aansturing en uitlezen van het frontpanel.

Re: Box reageert niet meer op AB na initiële setup #9 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 6 October 2010 - 19:03

Waarschijnlijk geheel overbodig maar toch kan je nog even je AB checken.
Als je een digitale camera hebt kan je even op je display kijken of er überhaupt nog een lampje oplicht op je AB bij het indrukken van de knoppen.
Dan weet je in ieder geval dat die wel goed is.

Wel vreemd dat he ontvang lampje op de VU niet oplicht.
Weet je zeker dat je alle aansluitingen weer goed vast gezet hebt bij het vervangen van het frontpanel.

Re: Box reageert niet meer op AB na initiële setup #10 siroj

  • Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 6 October 2010 - 19:44

Uiteraard al geprobeerd ja en inderdaad is het IR lampje te zien op de camera.
Ook heb ik al de aansluitingen een keer gecontroleerd en alle 2 de kabeltjes zitten goed aangesloten.

Zou ook een beetje raar zijn, want de AB doet het wel tot op het moment dat ik beeld krijg...

Ik ga nu ff de originele software terug zetten en kijken of het daar ook mee gebeurt.

Re: Box reageert niet meer op AB na initiële setup #11 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 6 October 2010 - 19:49

Heb je dat frontpanel zelf vervangen door het exemplaar met de RTC? Je hebt dan ook een SMD vervangen (dat is noodzakelijk bij deze upgade)?
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Box reageert niet meer op AB na initiële setup #12 siroj

  • Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 6 October 2010 - 19:56

Heb zojuist de originele VU software geinstalleerd en ook daar exact dezelfde symptomen. Na installeren en basis configuratie de standaard lijst geladen. Direct naar BVN gezapt en na een goede 3 seconden werkte de AB wederom niet meer. Exact hetzelfde als met de PLi.

Ik heb idd het frontpanel vervangen, maar niet de smd. Heb deze wel liggen.
Volgens mijn leverancier (toevallig de importeur van deze boxen) was dit niet nodig, enkel als ik de RTC wilde gebruiken. Als ik dit niet wilde, was het niet nodig deze te monteren.

Tevens waren al deze symptomen al aanwezig voordat ik het frontpanel heb vervangen, dus deze symptomen zouden weinig te maken mogen hebben met deze wel of niet vervangen smd.

Re: Box reageert niet meer op AB na initiële setup #13 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 6 October 2010 - 20:05

En Walter wilde die RTC & SMD niet even zelf inbouwen????
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Box reageert niet meer op AB na initiële setup #14 delagroov

  • Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 6 October 2010 - 20:08

Heb zojuist de originele VU software geinstalleerd en ook daar exact dezelfde symptomen. Na installeren en basis configuratie de standaard lijst geladen. Direct naar BVN gezapt en na een goede 3 seconden werkte de AB wederom niet meer. Exact hetzelfde als met de PLi.

Ik heb idd het frontpanel vervangen, maar niet de smd. Heb deze wel liggen.
Volgens mijn leverancier (toevallig de importeur van deze boxen) was dit niet nodig, enkel als ik de RTC wilde gebruiken. Als ik dit niet wilde, was het niet nodig deze te monteren.

Tevens waren al deze symptomen al aanwezig voordat ik het frontpanel heb vervangen, dus deze symptomen zouden weinig te maken mogen hebben met deze wel of niet vervangen smd.


Vu was me net voor, maar mij stond ook iets bij van een weerstand die aangepast moet worden.

Ik zou dat toch maar eens checken.

LETOP: De kit geven we gratis aan de dealers. Helaas zal er op de mainboard een SMD weerstand vervangen moeten worden.

Hiervoor heb je een hete lucht soldeer apparaat nodig of een soldeer station.

Het aanpassen laten we hierdoor alleen doen door de dealers.


bron: http://www.vuplus.tv...id=10&Itemid=15

Vu+ Solo2 / Atemio Nemesis / Et9000 / TM Twin / Spark2

Astra 1/2/3 en HB / Harmony Touch, & 600
https://github.com/d...in-PLi-Full-HD-Night


Re: Box reageert niet meer op AB na initiële setup #15 siroj

  • Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 6 October 2010 - 20:08

Nope, mijnheer Tenbült kon deze niet voor mij inbouwen. Ik had enkel mijn AB bij me om deze om te ruilen toen ik bij hem was.
Toen ik daar was heb ik van hem het frontpanel + smd meegekregen. En aangezien het voor mij een klein uurtje rijden is reed ik niet ff op-en-neer, vandaar ;)


Ik begin zelf toch meer naar een hardware probleempje te neigen, vraag me niet waarom. Gewoon een gevoel.

Re: Box reageert niet meer op AB na initiële setup #16 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 6 October 2010 - 20:11

Hmmmm, ik ga voor hetzelfde wel 3 uur op en 3 uur neer.
Maar als je dat probleem al had, zou ik met de gehele box op-en-neer gaan. Hier komen "wij" volgens mij niet uit.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Box reageert niet meer op AB na initiële setup #17 siroj

  • Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 6 October 2010 - 20:42

Klopt zo denk ik er nu ook over, maar op dat moment was het nog niet aan de orde en nodig op-en-neer te rijden.
Helaas krijg ik vandaag Walter niet te pakken (telefoon/mail), maar wil dit toch zsm oplossen. Zal morgen nog eens een paar keer bellen en mailen.

Re: Box reageert niet meer op AB na initiële setup #18 siroj

  • Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 8 October 2010 - 08:32

Even een update:

Gisteren heb ik het mainbord kunnen omruilen. Na plaatsen van het bord en installatie van de laatste PLi kan ik eindelijk melden dat het weer werkt!

Er rest echter nog 1 probleem. Met het oude mainbord werkte mijn harddisk zonder problemen. Nu wordt deze wel herkend, althans hij identificeert deze wel als ik wil formatteren maar het formatteren lukt niet. Als ik aangeef de harddisk te willen formatteren en dit bevestig, lijkt er niks te gebeuren. Na een goede 30 sec tot een minuut komt er plots de melding dat hij (weet het niet precies meer, ben nu ook niet thuis) geen bestanden kan vinden oid.
Als ik ook een opname wil starten krijg ik de melding dat /hdd/media niet gevonden kan worden.

Zijn er nog zaken die ik nu kan proberen, commandline bv?

Re: Box reageert niet meer op AB na initiële setup #19 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 8 October 2010 - 08:40

Even een update:
Gisteren heb ik het mainbord kunnen omruilen.

En daarmee is ook de SMD geplaatst?
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Box reageert niet meer op AB na initiële setup #20 siroj

  • Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 8 October 2010 - 08:45

Even een update:
Gisteren heb ik het mainbord kunnen omruilen.

En daarmee is ook de SMD geplaatst?



Volgens Walter heb ik nu een nieuw mainbord waar deze SMD reeds op zit.
Enige probleem wat ik nu heb is dat mn HD niet goed meer werkt...



Also tagged with one or more of these keywords: VU+DUO

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users