Jump to content


Photo

Image Instaleren wil niet lukken

VU+DUO

  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 ronnie41

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 8 October 2010 - 08:14

Hoi Allemaal

Ik bezit een VU+Duo en wil graag een nieuwe image op de box plaatsen, dat doe ik als volgt:

1. Download de image en pak deze uit met winrar
2. Plaats de image op een USB stick
3. Schakel de box uit ( ik trek de stekker aan de achterkant eruit )
4. Steek de USB in het betreffende USB slot
5. Schakel de stroom weer in.

en wacht vervolgens op wat er gebeuren gaat en dat is dus eigenlijk niets, dat wil zeggen hij laat heel snel even in het scherm van de box zien "reading USB" maar dat gaat zo vlug dat als je er niet op let je eigenlijk gewoon helemaal niets ziet.

Vervolgens gaat de box gewoon door met "starting"en start hij gewoon de box op ( met de image die er nog op staat ) en laat na het opstarten gewoon weer TV zien.

Wat kan dit zijn? een bootloader probleem voor de stick? of iets anders? ik heb de box inmiddels een update gegeven via internet maar na deze update kan ik nog steeds niet via USB een nieuwe image plaatsen.

Weten jullie wat te doen? en evt hoe?

Alvast bedankt

Groet
Ronnie.

Re: Image Instaleren wil niet lukken #2 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 8 October 2010 - 08:19

Zet je de image er wel op inclusief de mapjes waar deze in staat, dus de map vuplus met daarin de map duo en vervolgens in die map de 3 bestanden.

Re: Image Instaleren wil niet lukken #3 Satkieker

  • Senior Member
  • 198 posts

0
Neutral

Posted 8 October 2010 - 08:29

En waarom trek jij de stekker aan de achterkant eruit?? er zit een AAN en UIT schakelaar op de achterkant.

~ VU+ DUO - 4K ~ Open pli® 7 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)


Re: Image Instaleren wil niet lukken #4 ronnie41

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 8 October 2010 - 09:00

Zet je de image er wel op inclusief de mapjes waar deze in staat, dus de map vuplus met daarin de map duo en vervolgens in die map de 3 bestanden.


Ik zie maar 1 bestandje staan als ik de image uitpak met winrar deze heb ik netjes in de mapjes gezet zoals je voorstelt en dan gebeurd er helaas nog helemaal niets.



En waarom trek jij de stekker aan de achterkant eruit?? er zit een AAN en UIT schakelaar op de achterkant.


Je kunt toch lezen wat ik vraag of niet?
Al trek ik mijn hele stoppen kast leeg om alles opnieuw op te starten wat heeft het in in vredesnaam te maken met mijn vraag?

Re: Image Instaleren wil niet lukken #5 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,411 posts

+395
Excellent

Posted 8 October 2010 - 09:07

Jouw manier van antwoorden nodigt niet echt uit tot het geven van een oplossing.
Ik zal je toch even van dienst zijn.

Je moet de usb versie downloaden en uitpakken. Daar staan de bestanden al in de betreffende mappen. Dat plaats je op de usb stick en vervolgens volg je de andere stappen.

3. Schakel de box uit. Desnoods verwijder je jouw gemeentezekering. :lol:
4. Steek de USB in het betreffende USB slot
5. Schakel de stroom weer in.

En vervolgens zie je het proces opstarten. Na een paar minuten mag je de box uitzetten, stick verwijderen en weer opstarten. Klaar.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Image Instaleren wil niet lukken #6 Satkieker

  • Senior Member
  • 198 posts

0
Neutral

Posted 8 October 2010 - 09:13

Je moet het zelf weten hoe JIJ je deco opstarten wil maar dat is totaal niet nodig de stekker er uittrekken de schakelaar op de achterzijde UIT en weer AAN zetten is voldoende. En op je vraag terug tekomen probeer eens een andere usb stick.

~ VU+ DUO - 4K ~ Open pli® 7 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)


Re: Image Instaleren wil niet lukken #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,707 posts

+1,741
Excellent

Posted 8 October 2010 - 09:47

Hoe is die USB stick geformateerd?

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Image Instaleren wil niet lukken #8 delagroov

  • Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 8 October 2010 - 10:44

Je moet het zelf weten hoe JIJ je deco opstarten wil maar dat is totaal niet nodig de stekker er uittrekken de schakelaar op de achterzijde UIT en weer AAN zetten is voldoende. En op je vraag terug tekomen probeer eens een andere usb stick.



Nog sterker: Zelfs een herstart vanuit enigma werkt, zonder de stroom er af te halen.
De USB wordt dan ook gelezen en flashed de box.

Vu+ Solo2 / Atemio Nemesis / Et9000 / TM Twin / Spark2

Astra 1/2/3 en HB / Harmony Touch, & 600
https://github.com/d...in-PLi-Full-HD-Night


Re: Image Instaleren wil niet lukken #9 ronnie41

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 8 October 2010 - 10:58

Jouw manier van antwoorden nodigt niet echt uit tot het geven van een oplossing.
Ik zal je toch even van dienst zijn.

Je moet de usb versie downloaden en uitpakken. Daar staan de bestanden al in de betreffende mappen. Dat plaats je op de usb stick en vervolgens volg je de andere stappen.

3. Schakel de box uit. Desnoods verwijder je jouw gemeentezekering. :lol:
4. Steek de USB in het betreffende USB slot
5. Schakel de stroom weer in.

En vervolgens zie je het proces opstarten. Na een paar minuten mag je de box uitzetten, stick verwijderen en weer opstarten. Klaar.



Het is gelukt! Ik was dus totaal aan de bodschap voorbij gelopen om een USB versie te downloaden na dit te hebben gedaan werkt het prima.

De gemeentezekering heb ik maar laten zitten deze keer en het knopje aan de achterkant gebruikt. /images/smiley/wink.gif

Maar knopje of kabel wat maakt het uit? de stroom moet er toch gewoon af en als de kabel eruit kan weet ik zeker dat de stroom weg is.

Eind goed al goed.

Bedankt voor de oplossing.

Re: Image Instaleren wil niet lukken #10 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 8 October 2010 - 11:04

Nog sterker: Zelfs een herstart vanuit enigma werkt, zonder de stroom er af te halen.
De USB wordt dan ook gelezen en flashed de box.

Jawel, maar daarna moet toch echt even de stroom er af!
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Image Instaleren wil niet lukken #11 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 8 October 2010 - 11:09

Maar knopje of kabel wat maakt het uit? de stroom moet er toch gewoon af en als de kabel eruit kan weet ik zeker dat de stroom weg is.

Voor het apparaat maakt het niet uit, al zet je de gehele gemeente zonder stroom, maar voor de gebruiker meestal wel: afhankelijk van de opstelling is de schakelaar vaak makkelijker te bereiken.
En met een dubbelpolige schakelaar zoals daar in zit, weet je echt heel zeker dat de spanning er niet meer op staat!
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100



Also tagged with one or more of these keywords: VU+DUO

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users