Jump to content


Photo

Wireless

DM800SE

  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 ceesie

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 8 December 2010 - 00:33

Hallo,

Ik ben nieuw hier. Ben al een tijdje aan het stoeien om mijn dreambox 800se wireless te krijgen. Hoe krijg ik het schermpje "select wireless adapter". Ik heb het met een wireless usb stick en een dongel geprobeerd. Krijg hem alleen bedraad op het netwerk. Ik heb de laatste image van Pli erop staan. Alvast bedankt voor u hulp.

Groetjes Cees

Re: Wireless #2 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 8 December 2010 - 10:44

Volgens mij heeft de 800se geen ingebouwde WIFI adapter zoals de 8000.

Makkelijkst is denk ik om een wireless ethernet bridge te gebruiken als je echt draadloos wil.

Als het mogelijk is zou ik toch voor bedraad kiezen (als je bestanden wilt streamen en dergelijke is dit net iets sneller/fijner). Zeker als je op de 800se een harde schijf aansluit zijn ook kopieeracties van gedownloade films van je computer naar de 800SE een stuk sneller.

Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: Wireless #3 ceesie

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 8 December 2010 - 11:08

Posted Image

Bedankt voor je antwoord. Ik bedoel dit schermpje wat hierboven staat.

Ik had al bij wiki gekeken hoe je het zou doen bij de dreambox 800. (Howto setup my local area network (LAN) connection).Dus dacht ik moet het toch ook kunnen bij de dreambox 800se. Als je bij applicatiebeheer kijk en bij beheer extensie. Is dat wereldbolletje van wireless network groen. Volgens mij is het dan geinstalleerd. Ik kan alleen nergens vinden hoe je je draadloos netwerk moet instellen . Ik wil hem draadloos maken omdat ik er ook eentje op mijn slaapkamerwil zetten. Anders moet er een kabel naar toe. Als het niet kan dan doe ik dat natuurlijk

Cees

dAF2000: Cees, ik heb effe de kleuren en font van je post een beetje leesbaar gemaakt ;)

Re: Wireless #4 ceesie

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 8 December 2010 - 11:14

Sorry voor het grote lettertype...maar er ging iets fout met kopieeren plakken Ja bedankt. Zat al te stoeien om het goed te krijgen.

Re: Wireless #5 Robb

  • Senior Member
  • 195 posts

+1
Neutral

Posted 8 December 2010 - 11:27

Als je dat schermpje hebt dan ben je er...
Je selecteert met pijl omhoog/omlaag de regel met wireless en dan druk je op OK.
Dat staat ook onderaan het scherm...
Dan krijg je een scherm waar je de netwerksettings kunt aanpassen.

Re: Wireless #6 ceesie

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 8 December 2010 - 11:32

Dat is het probleem. Ik kan dat schermpje nergens vinden. Ik heb dit schermpje van wiki gekopieerd hoe je het moet doen bij een dreambox 800. Als ik dat schermpje heb kom ik er wel uit.

Re: Wireless #7 Robb

  • Senior Member
  • 195 posts

+1
Neutral

Posted 8 December 2010 - 14:32

Tja ik heb niet zo'n ding maar dit schermpje zit normaal gesproken onder de knop "menu" en dan "instellingen" en dan "netwerk".
(of zat er na "instellingen" eerst nog een nivo "systeem" en dan pas "netwerk", dat weet ik even niet zeker)

Re: Wireless #8 ceesie

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 8 December 2010 - 17:17

Hallo,

Ik ben eerst maar met de dreambox 800 aan de slag gegaan. Die heb ik namelijk ook. Heb inmiddels het schermpje te pakken zodat ik draadloos netwerk kan kiezen. Mijn gegevens ingevuld. Dit is allemaal gelukt. Doe ik netwerk test dan krijg ik IP adres onbevestigd en nameserver onbevestigd. Ik heb de Wireless USB adapter van TP-LINK eraan zitten. Misschien dat iemand me verder kan helpen. Bijvoorbaat hartelijk dank.

Cees

Re: Wireless #9 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 8 December 2010 - 17:32

Hoi

Weet niet hoe het precies bij de 800 zit ,maar bij de dreambox 7025 en een stick van linksys moest ik zelf de drivers voor de stick downloaden uit de feed.
wlan-rt73
En niet alle wirreless sticks doen het geloof ik.
Misschien heb je er wat aan!


mvg Meega

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Wireless #10 ceesie

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 8 December 2010 - 18:39

Volgens mij doet de stick het goed. Heb bij PLI de USB driver gedownload. Toen de dreambox opnieuw opgestart. Kreeg draadloos netwerk alles ingesteld. Alleen dus bij netwerk test krijg ik alleen deie melding van Ip adres onbevestigd en nameserver onbevestigd.
Hij geeft wel aan dat ik draadloos netwerk heb en dat ik ook verbinding heb.

Re: Wireless #11 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,472 posts

+118
Excellent

Posted 8 December 2010 - 20:43

heb je al eens opnieuw opgestart nadat je alles ingesteld hebt?

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Wireless #12 ceesie

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 8 December 2010 - 20:50

Ook al een paar keer gedaan. Ip adres en nameserver blijft ie rood aangeven bij netwerk test. Ik denk dat ik maar een kabeltje naar boven trek.

Groetjes Cees

Re: Wireless #13 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 8 December 2010 - 21:22

Niet toevallig een type foutje gemaakt met de beveiligingsstring?


mvg Meega

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Wireless #14 ceesie

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 8 December 2010 - 21:49

Ik ben er bijna de hele dag mee bezig geweest. Veel gelezen op dit forum. Ik kom er niet uit. Volgens mij staat alles goed ingesteld. Alleen dat Ipadres en Nameserver. Ik geef wel even mijn complimenten aan dit forum. Ik heb veel geleerd sind ik een dreambox heb. Dus ga je steeds een stapje verder. Dit komt ook nog wel goed al weet ik niet wanneer.

Groetjes Cees



Also tagged with one or more of these keywords: DM800SE

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users