Jump to content


Photo

Clarke Tech ET9000

Enigma2

  • Please log in to reply
48 replies to this topic

Re: Clarke Tech ET9000 #21 jedeje

  • Senior Member
  • 63 posts

+1
Neutral

Posted 27 December 2010 - 15:46

wat doet het niet en wat had je dan wel gehoopt?


De key mapping klopt niet. Ook niet voor het gebruik van de meegeleverde AB trouwens.

Uit mijn hoofd een voorbeeldje, ik start een opname op uit de lijst die ik via de Vkey op het scherm tover (deze key werkt wel). De bediening van de player zou dan via de vier kleur toetsen moeten lopen, voor spoelen of pauze etc. Deze geven echter de standaard Pli menu´s te zien, audio, ppanel etc.

De PVR toetsen op de ABs voor pauze, spoelen etc doen, op de stop toets na, helemaal niets.

Ook de ondertitel toets geeft geen enkel resultaat.

Aangezien mijn box om raadselachtige redenen zonder image erop is afgeleverd (lang leve Pli!) heb ik geen CT origineel om een AB xml uit te plukken.

Gr
JeDeJe
Clarke tech ET-9000, TF7700HDPVR E2 A1+A2+A3+HB & Rotor 40W - 40E

Re: Clarke Tech ET9000 #22 yprgwt

  • Senior Member
  • 88 posts

0
Neutral

Posted 29 December 2010 - 21:54

ik heb gedaan wat verteld wordt op Clarktech forum door old deut..enz, en het werkt. Alleen wilde ik sociaal zijn voor de medemens en er een ipk file van maken. Ik heb gekeken op de wiki van PLI over plugins creëren; alles gedaan wat er staat, maar helaas bij het maken van het ipk door het nautilus script krijg ik wel de melding dat het bestand gemaakt is maar ik kan het nergens terug vinden; ik zal wel iets verkeerd doen.

Maar in ieder geval als je de mappen structuur kopieert in je ET9000, zoals beschreven door Old Deut in bovenvermeld forum dan moet het lukken; het is mij ook gelukt....

ps als iemand een eenvoudiger manier heeft om een ipk te maken, dan hoor ik het graag.

Re: Clarke Tech ET9000 #23 jedeje

  • Senior Member
  • 63 posts

+1
Neutral

Posted 30 December 2010 - 09:14

Hoi, fijn dat je dit hebt gedaan.

Ik zal het vanavond bij mij erop zetten om te testen.

Heb overigens gisterenavond een online update gedaan van het image, hierna waren op mijn Logitech diverse toetsen wel goed gemapped, zoals de ondertitel toets en de snelspoel toetsen.

Gr
JeDeje
Clarke tech ET-9000, TF7700HDPVR E2 A1+A2+A3+HB & Rotor 40W - 40E

Re: Clarke Tech ET9000 #24 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 30 December 2010 - 09:24

ps als iemand een eenvoudiger manier heeft om een ipk te maken, dan hoor ik het graag.


Kijk hier eens: http://www.pli-image...428#post_164428 misschien heb je er iets aan.
Dit is wel voor op een windowsmachine en op de VU+ maar dat moet ook op de ET9000 kunnen.

Re: Clarke Tech ET9000 #25 yprgwt

  • Senior Member
  • 88 posts

0
Neutral

Posted 31 December 2010 - 22:23

ff zoeken en dan heb je ook wat, het is gelukt.... Ik heb nu een IPK die zich laat instaleren en verwijderen en de knoppen instelling werkt....

Als meerde mensen het hebben getest en goed hebben gevonden, kan dan iemand van PLI hem online zetten in de repostitory?

Re: Clarke Tech ET9000 #26 Barre

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 4 January 2011 - 18:44

Hallo allemaal, de volgende ET9000 gebruiker is actief. Heb beta image van 1 Jan 2011 draaien, HenkSat kanalen lijst erin gezet. Free to air channels zoals BVN werken goed. Heb de CanalDigitaal smart card met chip naar boven in het bovenste slot zitten maar ET9000 kan bv NED1 niet decoderen (de niet HD waar ik gewoon een abonnement op heb). Wie kan me helpen hoe ik dit probleem kan oplossen?
Grtz
Barre

Re: Clarke Tech ET9000 #27 Roymar

  • Senior Member
  • 474 posts

+5
Neutral

Posted 4 January 2011 - 18:50

even cccam installeren in het applicatiemenu bij softcams.

Gr.Roymar

Re: Clarke Tech ET9000 #28 doddema

  • Senior Member
  • 528 posts

+14
Neutral

Posted 4 January 2011 - 18:50

Bij een DM en een VU+ moet de kaart met de chip naar beneden er in, al geprobeerd met de chip naar beneden.

Ook moet CCcam geïnstalleerd worden.

Dolf.
VU+Ultimo met OpenPLI 4.0, 2TB hdd. Oscam, CD seca3 kaart en Ziggo kaart.
Dreambox 7025+ met temperatuur geregelde koeling, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart.
VU+DUO met openPLI CCcam.

Re: Clarke Tech ET9000 #29 Barre

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 4 January 2011 - 19:02

hoi, bedankt voor de snelle reacties! heb cccam 2.2.1-r0 draaien. Is er een manier om te zien of de kaart herkend wordt? heb namelijk beide sloten geprobeerd en de kaart op alle mogelijke manieren erin gestoken. Niets help. Gr Barre

Re: Clarke Tech ET9000 #30 Barre

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 4 January 2011 - 19:26

nog ff wat verder geprutst CT ET9000 helemaal uit gezet, en opnieuw alles geprobeerd. Bovenste slot, smart card met chip naar boven zo ver mogelijk achterin de CT ET9000 en hij draait nu wel. Thx voor alle help.

Gr, Barre

Re: Clarke Tech ET9000 #31 herbie65

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 4 January 2011 - 20:03

hoi, bedankt voor de snelle reacties! heb cccam 2.2.1-r0 draaien. Is er een manier om te zien of de kaart herkend wordt? heb namelijk beide sloten geprobeerd en de kaart op alle mogelijke manieren erin gestoken. Niets help. Gr Barre

Hey Barre, zo zie je elkaar in Drenthe, Curacao, en nu hier.......

Je kunt kijken wat de CCcam en kaartlezer als volgt doen
ga in je browser naar
"your box ip number":16001
daar zie je dan de cccam info
als je dan op "entitlements"klikt , zie je jouw kaart info.
En inderdaad Chip naar beneden....


ciao


p.s. ik raad je aan om in de cccam.cfg file even het volgende aan te passen:
WEBINFO USERNAME : login kiezen
WEBINFO PASSWORD : wachtwoord kiezen
--------- Clarke Tech ET9000

Re: Clarke Tech ET9000 #32 Vogtlander

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 5 January 2011 - 10:28

Hallo allemaal ik ben sinds vorige week ook een ET 9000 gebruiker en het is voor mij nu allemaal acacadabra, een vraagje als ik de nieuwste PLI software er op zet uitpakken op een usb zetten enz wat moet ik daarna doen ??
alle begin is moeilijk /images/smiley/sad.gif

Vogtlander

Re: Clarke Tech ET9000 #33 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,412 posts

+395
Excellent

Posted 5 January 2011 - 10:33

Welkom op het PLi board.

Alle begin is inderdaad moeilijk. Lezen zal jou daar absoluut bij kunnen helpen. /images/smiley/more/002.gif
Het advies is dan ook om je eens goed in te lezen in de materie van het flashen van een image in de ET9000.

Zelf heb ik er nog geen en heb mij er dientengevolge ook nog niet in verdiept.
Google kan daar ongetwijfeld ook bij helpen.

Succes en veel veel leesplezier.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Clarke Tech ET9000 #34 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,473 posts

+118
Excellent

Posted 5 January 2011 - 10:42

en anders zal dit ongetwijfeld in je gebruikershandleiding vermeld staan
zo niet, lees dan onze wiki eens door mbt flashen van een VU+DUO, de flaswijze van de ET9000 is gelijk aan die van de VU+DUO


box uitzetten
het usb-zip bestand uitpakken en deze hele map in de root van een USB stick plaatsen
USB stip in de box stoppen
box aanzetten
en na het opstarten begint de box automatisch met flashen

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Clarke Tech ET9000 #35 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,348 posts

+692
Excellent

Posted 5 January 2011 - 10:52

en na het opstarten begint de box automatisch met flashen

Niet helemaal waar... de box vraagt om een Cancel of OK. Die knoppen bind je achter het klepje bij je kaarten. Echter het display geeft dat duidelijk aan...

Wel mooi zeker als je er per ongeluk een USB stick met een image in hebt zitten dat de box na een spanningsuitval niet automatisch gaat installeren... bij de VU kan dat wel gebeuren.

Re: Clarke Tech ET9000 #36 BMWZ3

  • Senior Member
  • 56 posts

0
Neutral

Posted 5 January 2011 - 13:08

Gedag Allemaal,
Wat een leuke site is dit, ik had al een paar maal Pli op de box van mn schoonzoon gezien.
Maar op mijn CT 550pvr werkte die niet.
Dus heb ik nu ook een CT ET9000 aangeschaft, via het net, ik woon in het buitenland en verwacht
hem over een paar dagen hier.
Dan gaat Pli er op, ik heb nu mooi de tijd om het hier allemaal te bestuderen.
Bedankt alvast voor deze leerzame site.
grtz, pjottr.

Re: Clarke Tech ET9000 #37 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 5 January 2011 - 14:34

Dus heb ik nu ook een CT ET9000 aangeschaft, via het net, ik woon in het buitenland en verwacht
hem over een paar dagen hier.
Dan gaat Pli er op.


Sterker, mogelijk staat ie er al op, weliswaar een oudere versie maar toch.

Re: Clarke Tech ET9000 #38 goldlabel

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 7 January 2011 - 23:39

Hallo Allemaal,

Ik heb sinds gisteren de Clarke Tech ET9000 wow wat een leuk apparaat, gelijk de OpenPLi-2.0-beta-et9000-20110107 erop gezet (alleen jammer dat de schotel er nog niet staat) nu dacht ik laat ik het media gedeelte even bekijken, dus de dvdplayer geïnstalleerd hd aangesloten, maar niet afspelen, als ik een iso selecteer laat hij alles netjes zien dan lijkt het dat hij gaat spelen maar dat doet hij niet, als ik op play druk of op verder spoelen enz. dan blijven de cijfers op 00:00 staan, ik denk dat ik iets verkeerd doe of doet die dvdplayer het gewoon nog niet, ook is het zo als ik die dvdplayer sluit dat het erg lang duurt voordat de clarke weer bewerkbaar is.
Kan het zo zijn dat er een satelliet signaal op de machine moet zijn om ook de dvdplayer goed te laten draaien (lijkt me niet maar er zijn gekkere dingen)

alvast bedankt voor jullie reactie,

grtz Hennie

Re: Clarke Tech ET9000 #39 ReneW

  • Senior Member
  • 160 posts

0
Neutral

Posted 7 January 2011 - 23:41

DVD spelers voor zover ik me kan herinneren hier op de site te lezen in andere posts, werken nog niet onder ET9000. Maar ik kan het mis hebben....

Re: Clarke Tech ET9000 #40 goldlabel

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 7 January 2011 - 23:45

Oke dat is jammer, weet je misschien nog een andere manier om media file zoals iso te kunnen afspelen, of is het gewoon even afwachten tot er een versie komt voor deze machine?



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users