Jump to content


Photo

Movielijst navigatie

Enigma2

  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#1 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 7 January 2011 - 17:41

Met de recente aanpassingen is de movielijst veel functioneler geworden en is ook het navigeren (naar andere mappen) eenvoudiger geworden.
Toch mis ik nog iets: als je vanuit die lijst naar een mount wilt manoeuvreren (b.v. naar media/net/NAS o.i.d.), ben je wel even bezig en bovendien moet je de weg goed kennen. Ik heb getracht dat op te lossen met een symlink, maar die wordt door de movielijst niet "gezien". Zou hier alsnog een verbetering voor kunnen worden verzonnen?
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Movielijst navigatie #2 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,048 posts

+298
Excellent

Posted 7 January 2011 - 19:34

Ik heb eigenlijk nog niet iets echt handigs kunnen verzinnen.
Wat in de laatste versie wel zo is, is dat als je geen interne harddisk hebt, dan gaat hij standaard naar de eerste de beste externe disk (usb, NAS, etc.). Dat scheelt al zoeken...
Real musicians never die - they just decompose

Re: Movielijst navigatie #3 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 7 January 2011 - 19:57

Dus je kunt de movielist niet leren een symlink te laten zien?
Of markeerpunten toe te voegen?
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Movielijst navigatie #4 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,048 posts

+298
Excellent

Posted 7 January 2011 - 20:24

Dus je kunt de movielist niet leren een symlink te laten zien?


Risico daarvan is dat ik dan de symlink moet "testen", om te zien of het een directory is, en als het dan een link naar een machine is die uit staat, zit je twee minuten naar tandwieltjes te staren.

Of markeerpunten toe te voegen?


Hoe bedoel je?
Real musicians never die - they just decompose

Re: Movielijst navigatie #5 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 7 January 2011 - 20:40

Er zijn toch meer plaatsen waar je markeerpunten moet toevogen als "navigatiepunt"? Maar als je idd alles moet testen, met problemen als de link niet actief is, houdt het op.
Maar toch: ik kan naar de link media/net/NAS zo navigeren, zonder "tandwieltjes" als die uit staat (wel waarschijnlijk als ik dieper wil).
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Movielijst navigatie #6 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,360 posts

+692
Excellent

Posted 7 January 2011 - 21:17

Ik heb wel iets geks ontdekt in de opname lijst... Het rode bolletje betekent nu opname loopt. Maar al je er al iets van hebt afgespeeld en tussendoor een andere opname weergeeft en dan terug in de lijst gaat dan wordt die geel... terwijl die opname nog loopt...

Re: Movielijst navigatie #7 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 9 January 2011 - 11:45

>> Dus je kunt de movielist niet leren een symlink te laten zien?

Risico daarvan is dat ik dan de symlink moet "testen", om te zien of het een directory is, en als het dan een link naar een machine is die uit staat, zit je twee minuten naar tandwieltjes te staren.


Ik gebruik redelijk veel symlinks omdat een groot deel van de disk van
de server gemount is op de dreamboxen. Dat met dus wel blijven werken!

Als mijn server down is, dan doen de dreamboxen sowieso niks meer, omdat
er allerlei zaken niet meer bereikbaar zijn.

Gaarne op z'n minst dus een optie om symlinks gewoon altijd te volgen.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Movielijst navigatie #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 9 January 2011 - 11:50

Ik heb wel iets geks ontdekt in de opname lijst... Het rode bolletje betekent nu opname loopt. Maar al je er al iets van hebt afgespeeld en tussendoor een andere opname weergeeft en dan terug in de lijst gaat dan wordt die geel... terwijl die opname nog loopt...


Kennelijk heeft de "afspeel-status" een hogere prioriteit dan de
"opname-status". Andersom zou ik (ook) logischer vinden.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Movielijst navigatie #9 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,048 posts

+298
Excellent

Posted 9 January 2011 - 14:58

... Dat met dus wel blijven werken!


Uh, voor zover ik weet krijg je geen symlinks in de lijst, nu niet en in het verleden ook niet.

't Is natuurlijk wel onwaarschijnlijk dat je symlinks naar losse filmbestanden gaat maken, dus ik zou symlinks altijd als directory kunnen behandelen.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Movielijst navigatie #10 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 9 January 2011 - 15:01

Het gaat mij idd om symlinks naar mappen.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Movielijst navigatie #11 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 15 January 2011 - 08:23

Met deze wijziging is aan die wens voldaan. Werkt prima, dank daarvoor!
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Movielijst navigatie #12 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 15 January 2011 - 08:47

Met deze wijziging is aan die wens voldaan. Werkt prima, dank daarvoor!


Kun je die symlinks dan Backuppen met autobackup zodat die ze bij een flashupdate terug zet?

Meega

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Movielijst navigatie #13 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 15 January 2011 - 09:01

Weet ik niet: ik moet me maar eens (even?) gaan verdiepen in de configuratie van Autoback-up.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Movielijst navigatie #14 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,360 posts

+692
Excellent

Posted 15 January 2011 - 09:04

Ook al iemand gekeken wat er gebeurt met een symlink naar een niet directory???

Re: Movielijst navigatie #15 TheMystery

  • Senior Member
  • 395 posts

+2
Neutral

Posted 15 January 2011 - 09:06

Als ik het goed begrijp kan ik met deze update symlinks maken in mijn movie dir naar b.v. mijn dvd/mkv dir?
Dat zou wel makkelijk zijn dan heb je alles onder de opname knop staan zonder eerst met de gele knop naar een andere dit te gaan.

Re: Movielijst navigatie #16 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 15 January 2011 - 09:10

Als ik het goed begrijp kan ik met deze update symlinks maken in mijn movie dir naar b.v. mijn dvd/mkv dir?

Dat zou wel makkelijk zijn dan heb je alles onder de opname knop staan zonder eerst met de gele knop naar een andere dit te gaan.



Staat de dvd dir op dezelfde schijf bij jouw?
Ik heb een dvd dir in de movie dir en dan ziet hij hem altijd.

Meega

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Movielijst navigatie #17 TheMystery

  • Senior Member
  • 395 posts

+2
Neutral

Posted 15 January 2011 - 09:12

Nee de movie dir staat bij mij op de nas en al mijn films staan op een externe hd die aan mijn NAS verbonden is.
Dus als ik dan een symlink kan maken is wel handig.

Re: Movielijst navigatie #18 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 15 January 2011 - 09:23

Ik heb dus symlinks gemaakt als /media/net/NAS2 en /media/net/DvD (voor de laptop).

Werkt goed, makkelijke navigatie. En als er eens een apparaat off-line was, heb je tegenwoordig de "mount again" om dat weer snel en makkelijk te herstellen.

Voor alles op de interne HDD heb ik submappen in de hoofdmap ( hdd/movie ): die waren dus al makkelijk bereikbaar.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Movielijst navigatie #19 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 19 January 2011 - 18:53

Als de Autotimeshiftplugin een opname maakt, komt die keurig in de opnamelijst te staan (dus niet in de locatie waar het timeshiftbetstand staat). Echter: daar komt geen markering voor te staan, ter indicatie dat de opname loopt. En bij verwijderen tijdens de opname, komt niet het fraaie menu met de vraag wat je wilt, maar "file apears to be busy, do you want to continue (of zoiets)". De movielijst herkent hem dus niet als lopende opname. Is daar wat aan te doen? Te meer, omdat ik niet zou weten hoe die opname anders te stoppen.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Movielijst navigatie #20 johnny0705

  • Senior Member
  • 244 posts

+2
Neutral

Posted 20 January 2011 - 09:50

Als ik de werking van ATS goed begrijp gaat die niet opnemen ( benaming is niet correct) maar word het timeshift geheugen opgeslagen, dus alles wat er tot dan in de buffer zit.
Als je een opname (oneindige) wil starten verwacht de maker dat dit dan gedaan word door een timer te plaatsen.

Gr. Jan

VU-Ultimo 4K + Zgemma 7Hs OpenPli 8.0




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users