Jump to content


Photo

Geen opname mogelijkvan TV5 MONDE EUROPE 19.2

VU+DUO

  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 Rovertje

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 22 January 2011 - 19:25

Posted Image Probleem-1:
Ik gebruik al een tijd de VU+DUO, maar het is me nog nooit gelukt een handmatige of een tijdsopname te maken van TV5 MONDE EUROPE 19.2gr.
Bij gebruik van de EPG (Electronic Programma Guide) worden de tekstvelden wel meegenomen, maar de tijd blijft exact op 00:00 min staan. Ik heb een enkele keer een flits van het beginscherm gezien.
Deze heeft een EPG, maar TV5 MONDE FBS niet (maar opnemen handmatig en op tijd-inschatting lukt hier wel).

Waar kan dit aan liggen? Is deze zender misschien opname-beveiligd en hoe kan ik hier dan iets aan doen?

Posted Image Probleem-2:
Ik zie een behoorlijk afwijkende tijdsklok: loopt 10 min achter (in werking sinds september 2010)
Hoe kun je de tijd instellen (kan alleen de tijdszone aanpassen)?
Waar haalt de VU+DUO de tijd vandaan?
Op de satelliet zenders klopt de tijd in de EPG precies!!
Deze systeemtijd is niet van invloed op het niet kunnen opnemen van TV5 MONDE EUROPE (19.2gr), want handmatig lukt het ook niet (forceren van bij 5 min opnemen)

Configuratie:
VU+DUO Tuner-A: 80cmTRIAX + rotor SG2100 + LNB
VU+DUO Tuner-B: Multytenne duo (maar tijdelijk disabled door een doorlussing naar tuner-A, zie hieronder)

Oorspronkelijke setting (elke tuner een aparte LNB actief):
Er kunnen misschien problemen ontstaan met tuner-A (rotor+dual-LNB) in concurrentie met tuner-B (fixed LNB-set, multi-switched). De VU+DUO kijkt alleen naar de tabellen, wacht niet op een rotor.
Start dan de opname (tuner-A voorkeur), omdat ie denkt, dat het kanaal beschikbaar is (staat in de tabellen).
Daarom is de Multytenne nu even disabled (Tuner-B heb ik tijdelijk doorgelusd naar Tuner-A).
Opname lijkt voorkeur te hebben voor tuner-A.
Pas als ik het TV5 MONDE EUROPE opname probleem opgelost heb kan ik de configuratie weer terugzetten naar

Posted Image Ik heb hieruit geleerd, dat de beste oplossing eigenlijk een schotel is met vele (duo-)LNB's elk uitgericht.
Dan kun je ook een grotere schotel gebruiken, ivm de rotor windbelasting en levensduur niet 100cm gekozen.
Maar zo leer je ook weer wat, nietwaar?

Bedankt voor elke ondersteuning
Rovertje

Re: Geen opname mogelijkvan TV5 MONDE EUROPE 19.2 #2 Rovertje

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 22 January 2011 - 19:32

Aanvulling:
Enigma2: OpenPli 2010-09-12-master
Image : OpenPli 2010-05-21

Re: Geen opname mogelijkvan TV5 MONDE EUROPE 19.2 #3 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,473 posts

+118
Excellent

Posted 23 January 2011 - 19:26

start eens met een up to date image in je box

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Geen opname mogelijkvan TV5 MONDE EUROPE 19.2 #4 Rovertje

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 23 January 2011 - 20:12

Ik heb nog nooit een image geflashed, de leverancier heeft dit gedaan.Wat wordt bewaard als ik een nieuwe USB flash doe?
Ik heb Dreambox Control Center 2v96 van BeryR; is het voldoende een backup hiermee te maken en dan terug te zetten na de flash?
Posted Image Welke gegevens moet ik minimaal noteren (er valt HEEl veel in te stellen in een VU+DUO!)

Posted Image Bedankt voor verdere tips!

Re: Geen opname mogelijkvan TV5 MONDE EUROPE 19.2 #5 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,473 posts

+118
Excellent

Posted 23 January 2011 - 20:34

zoek eens op "autobackup" en "autoinstall"
hiermee kan je snel een eenvoudidig een backup maken zodat je na het flashen binnen een paar minuten klaar voor gebruik bent

on the Glassfibre 1GB DVB-C...




Also tagged with one or more of these keywords: VU+DUO

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users