Jump to content


Photo

NAS + DM800 = media player?

DM800

  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Shape

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 1 February 2011 - 21:53

Hallo,

Sinds enige tijd ben ik de mogelijkheden aan het ontdekken van een mediaplayer en wellicht de aanschaf hiervan (AC Ryan leek me in eerste instantie wel wat).
Totdat ik een collega tegen kwam (programmeur) die van een simpele nas (Dlink) een surrogaat mediaplayer maakte oa. mbv UpnP (server/client) en mediamonkey (!?)
Hoe en wat precies is me niet geheel duidelijk geworden, maar ik zag wel dat de dreambox ook als UpnP server kan worden ingesteld.

Mijn nas heb ik al eens gekoppeld gehad aan de dreambox (later weer ontkoppeld om diverse redenen) alleen kon toen de dreambox geen avi files icm srt bestanden lezen.
De vraag is of iemand ervaring heeft (of dat het uberhaupt kan in PLI image) in het afspelen van video files (avi en srt) via de dreambox mbv een Nas.

Alvast dank,

Grt, Shape

Re: NAS + DM800 = media player? #2 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,473 posts

+118
Excellent

Posted 2 February 2011 - 10:31

zie de codecs die ondersteund worden

http://www.dream-mul...en/dm-800-hd-se

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: NAS + DM800 = media player? #3 Shape

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 2 February 2011 - 11:05

Hallo Hemertje,

De images kunnen hier dus geen invloed op uitoefenen?
Zou erg jammer zijn. Een media player (ook op linux gebasseerd) kan wel avi/vob/mkv etc afspelen.
Dat zou bij de dreambox toch ook moeten kunnen?

Grt, Shape

Re: NAS + DM800 = media player? #4 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,473 posts

+118
Excellent

Posted 2 February 2011 - 11:24

let op: alle codecs in een satellietontvanger worden vanuit de hardware videochip ondersteunt en niet vanuit de software zoals bij een PC/Mediaplayer
en zolang de hardware avi niet ondersteunt kan dat er niet bijgesleuteld worden vanuit de software

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: NAS + DM800 = media player? #5 Shape

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 2 February 2011 - 12:34

Dank voor je antwoord.
Ik begrijp alleen nog niet zo goed waarom een mediaplayer en pc het wel met software afkan en een dreambox niet. Laat ik het anders stellen: waarom zou de dreambox specifiek een chip nodig moeten hebben terwijl een mediaplayer die ook gebasseerd is op linux dat niet nodig heeft.
Wordt er in de software van de db "hard" verwezen naar de chip voor codecs?

Re: NAS + DM800 = media player? #6 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,049 posts

+298
Excellent

Posted 2 February 2011 - 14:17

De processor van een PC loopt op 2000 a 3000 MHz, en stookt vrolijk 100 Watt aan energie op, en een videokaart met een eigen processor die iets soortgelijks mag doen.

De processor van de dreambox loopt op 300 a 400 MHz en stookt zo rond de 2W aan energie op, en bevat zowel de CPU als de Video onderdelen.

Beantwoordt dat je vraag misschien een beetje?
Real musicians never die - they just decompose

Re: NAS + DM800 = media player? #7 Shape

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 2 February 2011 - 15:31

Dank voor je antwoord MiLo.
Het e.e.a. is mij geheel helder nu.

Grt, Shape

Re: NAS + DM800 = media player? #8 Shape

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 2 February 2011 - 19:50

Eigenlijk nog een volgende vraag.
Mijn nas ondersteund Twonkymedia. De dreambox (in de pli image althans) wordt aangegeven dat deze als UpnP server kan worden ingesteld (ik heb niet kunnen ontdekken dat deze ook als UpnP client kan dienen).
UpnP is wel het media dat twee afzonderlijke apparaten elkaar kunnen herkennen (twonkymedia werkt hier ook mee).
Kunnen deze twee iets voor elkaar betekenen ?

Grt, Shape

Re: NAS + DM800 = media player? #9 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 4 February 2011 - 16:06

Gewoon je NAS met cifs of nfs mounten, dan hoef je niet zo ingewikkeld
te doen.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.




Also tagged with one or more of these keywords: DM800

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users