Jump to content


Photo

Bug in timer schedule

Enigma2

  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1 sardonis

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 30 March 2011 - 22:30

Ik heb toch al een tijdje last van deze bug..


Ik heb een DM800HD in combinatie met een duo LNB gericht op 19.2°E en 23.5°E.


Elke dag van de week neem ik hetzelfde programma op op een HD kanaal (EEN HD) op hetzelfde tijdstip. Nu lukt dit alleen maar als de tuner op dat moment afgestemd staat op de HD mux van 23.5°E. (EEN HD of CANVAS HD) Als de tuner van de dreambox is afgestemd op een SD kanaal van 19.2°E (bvb VTM of VT4) dan lukt het de timer niet om van kanaal te wisselen om zo te beginnen opnemen volgens de timer.

De recording wordt dus bijgevolg ook geskipped...


in de map /media/hdd/movie/ worden ook geen files aangemaakt. Het lijkt alsof de timer gewoon niet bestaat... Als ik nadien ga kijken in de timer van die dag staat de corresponderende datum reeds klaar voor de week erna. (Ik heb een timer aangemaakt voor elke dag ipv 1 timer van ma-vr)




Ik heb al last van deze bug sinds stabiele builds van OpenPli 1.0 sinds vorig jaar. Nu draai ik een recente stabiele 2.0 build en de bug is er nog steeds..

Re: Bug in timer schedule #2 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,472 posts

+118
Excellent

Posted 31 March 2011 - 06:51

hoe ziet je satelliet setup eruit?
beide tuners volledig onafhankelijk op beide LNB's aangesloten?

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Bug in timer schedule #3 sardonis

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 31 March 2011 - 13:28

In mijn DM800HD zit maar 1 tuner. De andere coax gaat naar een floppydtv kaart in een HTPC maar die staat meestal af.


Het probleem doet zich ook enkel voor met wederkerende timers. Dus als ik het vinkje aanzet om dat schedule elke maandag of dinsdag etc op te nemen dat kan het soms es gebeuren dat er een timer wordt geskipped.


Het lijkt me dus een probleem met de tuner die geen opdracht krijgt om van mux te switchen..

Re: Bug in timer schedule #4 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,472 posts

+118
Excellent

Posted 31 March 2011 - 14:12

dat zou dan een probleem zijn die standaard aanwezig is in Enigma2
Graag je probleem melden bij Dream Multimedia dmv een ticket daar aan te maken

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Bug in timer schedule #5 metoo

  • Senior Member
  • 1,573 posts

+33
Good

Posted 31 March 2011 - 14:34

heb je bij menu/instellingen/systeem/opname de optie recordings hebben altijd voorrang wel op ja staan?

ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60


Re: Bug in timer schedule #6 sardonis

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 31 March 2011 - 15:28

Ja hoor, die optie staat aan.

Als ik elke dag een aparte (eenmalige) schedule aanmaak heb ik geen problemen. Het is pas als ik een wederkerende schedule aanmaak dat ik problemen heb.

Het hangt gewoon af van op welke mux de tuner is afgestemd of de recording al dan niet wil beginnen.. :(

Re: Bug in timer schedule #7 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 31 March 2011 - 16:56

Het hangt gewoon af van op welke mux de tuner is afgestemd of de recording al dan niet wil beginnen.. :(


Uit je stelling maak ik op dat je precies weet hoe je het kunt reproduceren, door de tuner op een andere 'mux' af te stemmen?
Maar wat is een mux?
En hoe stem je daar op af?
En op welke 'mux' moet je afstemmen, om het probleem te reproduceren?
En als het inderdaad ligt aan waar de tuner op afgestemd staat, dan zou het niet gerelateerd mogen zijn aan het feit dat de timer repeterend is. Klopt dat?

Re: Bug in timer schedule #8 sardonis

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 31 March 2011 - 17:29

met een mux bedoel ik een bepaalde frequentie op 1 bepaalde satelliet.


Als de tuner bijvoorbeeld op EEN SD staat afgestemd op 19.2°E en ik heb een wederkerende schedule ingesteld (elke dag van de week ma-vrij het nieuws om 18.00u op EEN HD) dan wordt er op het moment dat de timer zou moeten starten niet van zender gewisseld. Staat de tuner afgestemd op EEN HD, CANVAS HD of VTM HD (allemaal op 23.5°E) dan zal de timer wel starten.


Maar het rare is dus dat als de tuner op een 19.5°E zender staat en ik schedule handmatig (en eenmalig) een timer die iets moet opnemen van 23.5°E, dan zal de tuner wel van post wisselen en beginnen op te nemen.


Ik heb ook een tijdje het schedule ingestemd dat hij elke dag van EEN SD op 19.5°E moet opnemen. Idem verhaal deze keer

Als de tuner op het moment dat de timer moet starten op 23.5°E is afgesteld wordt er niet van zender gechanged om de recording te starten.



Meestal encounter ik het probleem door overdag via de webinterface eens te zappen naar een zender op de juiste sat zodat hij mijn schedule steeds meepikt.




Er worden zoals ik al zei geen files aangemaakt op de box, het lijkt alsof de timer zijn werk gedaan heeft want in het schedule via de webbrowser zie ik de timer voor de dag van de week erop al staan..

Re: Bug in timer schedule #9 sardonis

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 5 April 2011 - 18:36

Heb vandaag nu nog eens de proef op de som genomen. De actieve zender was Ketnet/Canvas op 19.2°E Astra.

De timer stond ingesteld om op te nemen van 18.00u-18.15u op EEN HD (23.5°E Astra)


Het betreft dus een wederkerende timer die ingesteld staat om elke dinsdag die bepaalde tijdsspanne op te nemen op EEN HD.



Er is dus niks opgenomen, actieve zender is nog steeds Ketnet/Canvas, er zijn geen files aangemaakt in /media/hdd/movie/ en de timer staat klaar om op te nemen volgende dinsdag 2011-04-12 18:00



Wat is hier gaande? :)

Re: Bug in timer schedule #10 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 5 April 2011 - 18:43

Foute configuratie van LNB, tuner, switch, zoiets. Heeft niks met timers te maken, die werken prima.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Bug in timer schedule #11 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 5 April 2011 - 18:45

Geef eens precies je tunerconfiguratie?
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Bug in timer schedule #12 sardonis

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 5 April 2011 - 18:46

Wat kan ik hier dan aan doen denk je?


Als ik via WebTV kijk kan ik de actieve zender wijzigen. Meestal stem ik em dan al af op de juiste sat op voorhand..


Ik heb maar een simpele Duo Lnb

http://webshop.tv-vl...-twin-astra-1-3

Re: Bug in timer schedule #13 sardonis

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 5 April 2011 - 18:47

Momentje, ga even opzoeken.

Re: Bug in timer schedule #14 sardonis

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 5 April 2011 - 18:50

Posted Image

Re: Bug in timer schedule #15 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 5 April 2011 - 18:54

Sorry, verkeerde opmerking......
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Bug in timer schedule #16 sardonis

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 5 April 2011 - 19:04

Doe ik iets verkeerd of zo? Je mag het echt zeggen hoor :)

Zo lang ben ik nu ook nog niet met satelliet bezig.. :(

Re: Bug in timer schedule #17 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 5 April 2011 - 19:07

Nee, nee, sorry: ik had een verkeerd antwoord gegeven. Dat kan ik wel veranderen, maar niet verwijderen.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Bug in timer schedule #18 adri

  • Senior Member
  • 372 posts

+5
Neutral

Posted 5 April 2011 - 22:02

Foute configuratie van LNB, tuner, switch, zoiets. Heeft niks met timers te maken, die werken prima.

Milo,

Weet je dat echt zeker?
Ik heb namelijk hetzelfde probleem ook wel eens gehad.
Simple configuratie op een DM8000, Tuner A USALS motor en Tuner B second LNB of Tuner A.
Ook bij wederkerende timers soms wel goed, enigma 2 zapt weg van de huidige zender en sat, om de timer op te nemen.
Soms niet goed. Er wordt dan geen opname gemaakt, er verschijnt geen melding in het beeld en de timer wordt verzet naar de volgende opname datum.
Ik heb hier al eens een draadje over geopend, maar niemand kon mij van antwoord voorzien.
Zo te zien ben ik dus niet de enige.

Adri.

Re: Bug in timer schedule #19 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 5 April 2011 - 23:47

probeer eens een advanced config, met diseqc repeats.
En wat geeft de timer log aan (info op timer entry), over de mislukte timers?

Re: Bug in timer schedule #20 sardonis

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 6 April 2011 - 06:41

probeer eens een advanced config, met diseqc repeats.
En wat geeft de timer log aan (info op timer entry), over de mislukte timers?



Welke file wil je precies hebben? Vind zo niet direct de file die je zoekt..



Ik had deze bug ook al in versie 4.5 en 5.0 van Gemini.. Ben naar OpenPli overgegaan met de hoop dat hij hier niet inzat :)




Maar voor de duidelijkheid. Het probleem doet zich voor in 2 richtingen. Tuned op 19.2°E (scheduled opname op 23.5°E) lukt niet maar omgekeerd ook niet.. (Tuned op 23.5°E en scheduled opname op 19.2°E)

Als ik de timer edit en het vinkje weghaal dat hij moet terugkeren lukt de switch van sat meestal wel..



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users