Jump to content

Photo

Oscam ervaringen, vragen en antwoorden

Softcams

• This topic is locked This topic is locked
4250 replies to this topic

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #261 Fretsat

• Senior Member
  • 164 posts

+1
Neutral

Posted 2 September 2011 - 17:03

verwijder de tweede lijn met een I, die dient to niets. Het bestand wordt sekwentieel gelezen, dus , heeft de tweede lijn geen invloed, en het is best anders zou je Ned1 niet meer ontvangen

Die had ik in eerste instantie ook niet opgenomen om dat ik ook dacht dat dit niets toe zou voegen, maar zonder die I: regel werkt het niet.
Zie ook de opmerking van zeeteefje.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #262 daniel2005

• Senior Member
  • 120 posts

0
Neutral

Posted 2 September 2011 - 17:11

Kunnen jullie iets meer uitleg geven over dat probleem et de seca 2 en seca 3 kaarten. Ik heb maar eentvvvlaanderen kaart en nooit dat probleem gehad.
Hebben jullie dan 2kaarten?

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #263 zeeteefje

• Senior Member
  • 1,607 posts

+24
Neutral

Posted 2 September 2011 - 17:27

Nee, maar Canaldigitaal gebruikt dezelfde provider ID (6a) voor zowel de oude seca2 als de seca3 kaarten en die coderingen zijn ook tegelijk op de meeste kanalen aanwezig (op Ned1HD niet trouwens...oeps) en in tegenstelling tot Cccam kun je in Oscam geen prioriteit geven aan seca2 of seca3 ecm's. Aangezien Oscam niet weet welke kaart er in zit gaat ie dus gewoon een seca2 ecm proberen op een seca3 kaart -dat gaat uiteraard fout waarna Oscam 'denkt' dat de kaart niet correct is voor de zender en op zoek gaat naar een andere lezer. Oscam zou eerst seca3, dan seca2 etc moeten proberen, maar doet/kan dat niet. Middels een uitgebreide oscam.dvbapi kun je Oscam per zender 'dwingen' om de juiste ecm te gebruiken.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #264 theparasol

• Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 2 September 2011 - 18:32

Ik heb ook een logfile aangegeven voor emm's, maar die staat er niet :-(

Hier heb ik dat ook gedaan en zelfde resultaat: er staat niets!
Het is trouwens een directory geen file.
Die voor controlword log directory werkt wel ok.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #265 theparasol

• Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 2 September 2011 - 18:38

Dat seca 2/3 probleem had ik dus op zoveel zenders dat ik maar besloten heb om het hele pakket handmatig te dwingen middels dvbapi de juiste seca3 ecmpid te laten pakken. Was wel ff werkje maar je leert er veel van en hierna zapt wel lekker vlot hoor :)

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #266 daniel2005

• Senior Member
  • 120 posts

0
Neutral

Posted 2 September 2011 - 18:45

Nee, maar Canaldigitaal gebruikt dezelfde provider ID (6a) voor zowel de oude seca2 als de seca3 kaarten en die coderingen zijn ook tegelijk op de meeste kanalen aanwezig (op Ned1HD niet trouwens...oeps) en in tegenstelling tot Cccam kun je in Oscam geen prioriteit geven aan seca2 of seca3 ecm's. Aangezien Oscam niet weet welke kaart er in zit gaat ie dus gewoon een seca2 ecm proberen op een seca3 kaart -dat gaat uiteraard fout waarna Oscam 'denkt' dat de kaart niet correct is voor de zender en op zoek gaat naar een andere lezer. Oscam zou eerst seca3, dan seca2 etc moeten proberen, maar doet/kan dat niet. Middels een uitgebreide oscam.dvbapi kun je Oscam per zender 'dwingen' om de juiste ecm te gebruiken.

Is er dan geen gegevens in de kanalen eigenschappen dit toelaat een verschil te maken tussen de programmas in seca2 en de programma in seca 3

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #267 daniel2005

• Senior Member
  • 120 posts

0
Neutral

Posted 2 September 2011 - 18:49

Dat seca 2/3 probleem had ik dus op zoveel zenders dat ik maar besloten heb om het hele pakket handmatig te dwingen middels dvbapi de juiste seca3 ecmpid te laten pakken. Was wel ff werkje maar je leert er veel van en hierna zapt wel lekker vlot hoor :)

Ik heb je file gezien, je geeft inderdaad prioriteit aan de ecmpid in seca 3. Heb je die file niet geprobeerd zonder de I lijnen. Zou iemand het eventueel kunnen proberen en het resultaat hier posten

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #268 theparasol

• Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 2 September 2011 - 18:55

Is er dan geen gegevens in de kanalen eigenschappen dit toelaat een verschil te maken tussen de programmas in seca2 en de programma in seca 3

Helemaal niets beiden zijn 0100:00006a. Stupid oscam pakt afwisselend seca3 en dan weer eens seca2 ecmpid. Als je de I: lijn weglaat pakt het af en toe toch nog stiekem een foute seca2 pid en dan heb je 8 seconden lang zwart beeld wat resulteert in een permanent zwart beeld omdat oscam ijskoud de reader voor die sid op de blacklist zet. Die I: lijn kan dus echt niet weg, je zegt niet alleen voorkeur voor P: 0100:00006a:sid:seca3 pid maar met de I: lijn eronder zeg je: en negeer voor 0100:00006a:sid alle overige ecm pids.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #269 daniel2005

• Senior Member
  • 120 posts

0
Neutral

Posted 2 September 2011 - 19:07

Zou je kunnen proberen een Il lijn bovenaandie er zo uitziet
I : 0100:00006a
endan beginnen met de P en de andere I laten vallen

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #270 theparasol

• Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 2 September 2011 - 19:11

Begrijp ik je nu niet goed?
Dat werkt niet, en wel omdat je eerst zegt: ignore alle 0100:00006a (dus alle seca2 én seca3 coderingen) en daarna zeg je prioriteit aan 0100:00006a, dus prioriteit aan seca2/3 . Is net zoiets als -1 + 1 = 0

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #271 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 2 September 2011 - 19:28

Wat weet jij daar inmiddels van?

Ik weet alleen dat ik een oranje kaart heb en dat hij dus mediaguard 3 zou
moeten zijn (seca3 mogen we niet zeggen van cds ;-))

Echter er staat alleen provider 6a op. Terwijl op veel kanalen er inmiddels
nagra caids zijn verschenen met provid 02006a, maar daar kan en doet mijn
kaart dus niks mee.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #272 theparasol

• Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 2 September 2011 - 19:54

Ik heb dus ook een mediaguard 3 pas, als je op de card zelf kijkt staat daar ook al in tekst nagra op.
Ik heb op andere fora al gelezen dat men verwacht dat CDS overstapt op tunnelled seca over nagra.
Die CAID 1817 en 1818 icm provid 0200006a en 0200006c zijn daar al de voorbode van.
Pas als ze die codering inschakelen op alle mediaguard 3 cards kunnen we ze benutten.
Ik verwacht dat ze nu al sinds april/mei aan het testen zijn met deze nieuwe codering op mediaguard 3 cards waar ze deze code al op geactiveerd hebben.
Als we nog ff geduld hebben is strakkies ons seca 2/3 issue opgelost :)

Gok: Wellicht gaan ze net als SKY germany altijd deed met de feestdagen omschakelen /images/smiley/pfft.gif

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #273 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,888 posts

+485
Excellent

Posted 2 September 2011 - 19:57

Is Nagra dan al uitgerold? Ik bedoel dan de id's 1817 en 1818 voor CD en TVV.

kaart dus niks mee.

Daar zal jouw kaart ook niets mee kunnen doen, tenzij er een compleet ander OS in de kaart gezet wordt, ik kan me haast niet voorstellen dat dat ook OTA gaat, alhoewel je dat met CD nooit weet ;)

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #274 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,888 posts

+485
Excellent

Posted 2 September 2011 - 19:59

Ik heb dus ook een mediaguard 3 pas, als je op de card zelf kijkt staat daar ook al in tekst nagra op.
Ik heb op andere fora al gelezen dat men verwacht dat CDS overstapt op tunnelled seca over nagra.
Die CAID 1817 en 1818 icm provid 0200006a en 0200006c zijn daar al de voorbode van.
Pas als ze die codering inschakelen op alle mediaguard 3 cards kunnen we ze benutten.
Ik verwacht dat ze nu al sinds april/mei aan het testen zijn met deze nieuwe codering op mediaguard 3 cards waar ze deze code al op geactiveerd hebben.
Als we nog ff geduld hebben is strakkies ons seca 2/3 issue opgelost :)

Gok: Wellicht gaan ze net als SKY germany altijd deed met de feestdagen omschakelen /images/smiley/pfft.gif

De huidige Seca3 kaart is ook een getunnelde kaart, van buiten Mediaguard, van binnen Nagravision.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #275 daniel2005

• Senior Member
  • 120 posts

0
Neutral

Posted 2 September 2011 - 20:14

Zou je kunnen proberen een Il lijn bovenaandie er zo uitziet
I : 0100:00006a
endan beginnen met de P en de andere I laten vallen

Ok verkeerde inschatting van mijn part.
Juist omdat normaal als je niet wil dat een kanal op een kaart gelzen wodrt moet je het negeren vooraleer de prioriteid geeft.Je mag naturlijk niet de volledige provider negeren.
Maar las je een priorieit geef en nadien nwil negeren , he tnegeren gebeurt niet.
Je kunt het zelf testen als je wil:
In je oscam.dvbapi probeert deze twee lijnen:
P: 0100:00006a
I: 0100:00006a
je zult zien dat niets wordt genegeerd, het wordt sekwentieel gelezen du de I hebben geen invloed.

De file is wel een fantastsich werk, en wat ik hier doet is zeken geen kritiek maar juist een poginh om het te optimiseren

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #276 daniel2005

• Senior Member
  • 120 posts

0
Neutral

Posted 2 September 2011 - 20:19

kaart dus niks mee.

Dat is normaal, vele kanalen zijn uitgezonden in multicrypt daar ze door andere provider ook gebruikt worden zoals bijvoorbeeld mobistar en tvvlaanderne

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #277 theparasol

• Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 2 September 2011 - 20:19

Ik ben maar een beginner met oscam hoor, ik leer graag van anderen. Ben zelf ook niet gelukkig met die enorme dvbapi file maar nu het eenmaal werkt heb ik er wel veel plezier van :)

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #278 daniel2005

• Senior Member
  • 120 posts

0
Neutral

Posted 2 September 2011 - 22:26

Die file is fantastisch, dat is geweldigd werk die veel mensen gaat helpen. je mag er fier van zijn

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #279 theparasol

• Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 2 September 2011 - 22:54

Die file is fantastisch, dat is geweldigd werk die veel mensen gaat helpen. je mag er fier van zijn

Kuch kuch... was vooral veel tikwerk, had iedereen kunnen doen toch?!

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #280 Jeroensky

• Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 3 September 2011 - 00:01

Zaptijd in normaal heel kort, maar hangt af van vershillende parameters
Voo het probleem van seca 3 en seca4, dat is enkel een probleem van multicrypt die meestal kan opgelost worden door gebruik van services.

En daarom ben ik alle zenders en kaarten van services aan het voorzien. Is
dat meteen een antwoord op de vraag van Jeroen?

Dat lijkt me een monsterklus. (dus oscam.services file enorm uitbereiden met zoveel mogelijk zender details?)
Ik neem aan dat development van OScam ook wel probeert de cam zo snel mogelijk te houden.

Vraagje: betreft webif in oscam.conf file.

De regel:
httpcss = /var/tuxbox/config/proflinux_ddcstyle.css
Dat gaat bij openpli worden:
httpcss = /etc/tuxbox/config/proflinux_ddcstyle.css

Of hoort proflinux_ddcstyle.css op een meer geschikte plek? (of is er al een te gebruiken *.css file in openpli2.1beta.)

[img]http://www.pli-images.org/forum/https://lh5.googleusercontent.com/LGxz7u5mNcqFPJ1NcKXOyj9AqcBAIT3WGuEo_poyr8RXs9uz3ZLpapp1X6s3-axzsyTbeq75aQ=s128-h128-e365[/img]

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D

Also tagged with one or more of these keywords: Softcams

14 user(s) are reading this topic

0 members, 14 guests, 0 anonymous users