Jump to content


Photo

Oscam ervaringen, vragen en antwoorden

Softcams

  • This topic is locked This topic is locked
4250 replies to this topic

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2881 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 23 March 2012 - 19:23

Ik heb trouwens requestmode 1 aanstaan.

Daar ben ik achter gekomen ja ;)

Veranderd er wat als je cmd08 commando op je share reader uitschakelt?

Dat maakt uiteindelijk niet uit, het duurt alleen langer voordat de client er achter komt dat-ie van een bepaalde caid echt niks gaat krijgen.

Ik neem aan dat je P:0100:00006a 1 uit je oscam.dvbapi hebt gehaalt?

Aan en uit, maakt met request_mode = 1 niet uit, het zit echt in die request_mode.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2882 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 23 March 2012 - 19:31

Echt niet, want met requestmode 0 werkt het hier lekker wel ;)
Maar ik heb er geen sharereader koppeling tussen.

Zit hem in de sharereader koppeling en ik gok nog steeds cmd08, als je een seca2 pid aanvraagt krijgt die een notfound en met cmd08 zegt die tegen de camd client: niet meer vragen, heb ik niet... Ok zeg die client vraag ik die wel niet meer.... en dus ook die seca3 pid vraagt die niet aan want caid:provid:srvid zijn zelfde. Dus probeer die cmd08 eens te disablen. Ik hoop dat doordat de client dat signaal niet krijgt hij ook nog de seca3 pid aanvraagt waarmee het dus wel loopt.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2883 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 23 March 2012 - 19:40

Neuh maakt niks uit, cmd08 aan of uit. Hij neemt gewoon de verkeerde ecm pid. Requestmode = 1 werkt het weer prima. Toch weer die oude bug.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2884 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 23 March 2012 - 19:40

Ik vind eigenlijk dat we maar eens met de pet rond moeten voor een testbox voor parasol :D

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2885 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 23 March 2012 - 19:51

Ben je mal, niet nodig. Ik heb hier boven een nas staan, ik ga daar binnenkort wel ff een oscam share reader setup mee maken.
Gooi ik de kaart op mijn dm800 in groep 1, dvbapi user in groep 2 en een share reader naar oscam op die nas die vervolgens weer een lijntje naar alle readers op groep 1 op de huiskamer box heeft.
Alleen de vrouw is het geklier en getest hier momenteel meer dan zat (en terecht!). Afgelopen weken lange avonden/nachten gemaakt dus ik ga het ff kalm aandoen.
Daarbij: works for me, dus tijd dat iemand het stokje overneemt ;)

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2886 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 23 March 2012 - 21:56

Het werkt voor mij nu ook, met request_mode = 1, dus er is geen nood. Alleen baal ik ervan dat hetgene wat een tijd goed gewerkt heeft nu weer stuk is, ik ben bang dat dat ene regeltje code van jou weer gereversed is geraakt, die de ecm_pid meeneemt in de selectie. Die regel code waar ik al maanden over klaag :mellow:

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2887 EasySat

  • Senior Member
  • 78 posts

+1
Neutral

Posted 24 March 2012 - 00:38

Ik vind eigenlijk dat we maar eens met de pet rond moeten voor een testbox voor parasol :D


Ik doe zeker mee hoor!!! Respect!!!
EasySat XTrent ET9500, ET10000, Mutant HD51

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2888 HPPli

  • Senior Member
  • 1,910 posts

+36
Good

Posted 24 March 2012 - 02:17

Het werkt voor mij nu ook, met request_mode = 1, dus er is geen nood. Alleen baal ik ervan dat hetgene wat een tijd goed gewerkt heeft nu weer stuk is, ik ben bang dat dat ene regeltje code van jou weer gereversed is geraakt, die de ecm_pid meeneemt in de selectie. Die regel code waar ik al maanden over klaag :mellow:

Zodra request_mode = 1 weer moet worden gebruikt vallen we ook in de akelige fout van enkele maanden terug. ( o.a. VU+DUO)
Na 10 tot 12 zappen blijft het beeld zwart, terwijl de ECM-regel wel verschijnt in de infobalk.

Met een uitgekiende lijst oscam.dvbapi (deels van eerst ) en request_mode = 0 een perfecte Oscam versie 6572.
Ook in Server-mode (geen interne dvbapi user) en geen oscam.dvbapi een uitstekende "uitdeler" van mijn Seca3 smartcard naar mijn andere boxen in huis.

@Erik Slagter, misschien kun je beter net als ik je 1e box als CardServer gebruiken en een softcam (bijv CCcam ) erbij gebruiken zodat je geen oscam.dvbapi file hoeft te gebruiken.
Je Oscam werkt dan enkel als "doorgeef-luik" naar je 1e box en je 2e box in de andere ruimte. Waarbij je op de 2e box dan weer wel gewoon Oscam gebruikt als softcam-client.

Edited by HPPli, 24 March 2012 - 02:19.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2889 ni_hao

  • Senior Member
  • 846 posts

+5
Neutral

Posted 24 March 2012 - 09:15

is natuurlijk een soort by-pass dat CCcam maar oscam moet ook goed kunnen werken zonder CCcam emu op een box

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2890 teletub

  • Senior Member
  • 199 posts

+2
Neutral

Posted 24 March 2012 - 10:38



Ik heb hier geupdate maar ik krijg op de box op de slaapkamer nog steeds no matching reader als ik een sd kanaal wil kijken via de box beneden.
Hd kanalen gaan wel goed.



werk je met oscam.services?


OP mijn box waar de kaarten inzitten heb ik deze ingesteld



Heb je het daar zo ingesteld dat ie geen sd kanalen "kan" doorgeven?

hier werkt het allemaal prima

verwijder anders services = bla bla bij oscam.user

groet

Vu + Ultimo 3x Dvb-C  met OpenPli
Zgemma H2 met OpenPli


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2891 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 24 March 2012 - 12:01

@Erik Slagter, misschien kun je beter net als ik je 1e box als CardServer gebruiken en een softcam (bijv CCcam ) erbij gebruiken zodat je geen oscam.dvbapi file hoeft te gebruiken.
Je Oscam werkt dan enkel als "doorgeef-luik" naar je 1e box en je 2e box in de andere ruimte. Waarbij je op de 2e box dan weer wel gewoon Oscam gebruikt als softcam-client.

Voordat je mij de les gaat lezen, kun je beter even een paar posts uit deze thread lezen... Het is niet dat echt dat ik het niet SNAP, maar ik weet dat het gewoon moet kunnen werken, het heeft ook een maand gewerkt, dus moet het ook gewoon weer werken. CCcam erbij pakken is voor mij om verschillende redenen geen optie, oscam moet gewoon gefixt worden. Ook nu heb ik het gewoon werkend, zonder cccam, maar het moet gewoon werken ZONDER poespas, klaar.

Edited by Erik Slagter, 24 March 2012 - 17:26.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2892 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 24 March 2012 - 12:03

Heb je het daar zo ingesteld dat ie geen sd kanalen "kan" doorgeven?
hier werkt het allemaal prima
verwijder anders services = bla bla bij oscam.user

Denk ik niet, ik heb precies hetzelfde probleem. Sinds de grote change van Corsair eergisteren werkt het seca2/nagra3 gebeuren weer niet goed. Lokaal misschien wel, maar niet via een cs protocol.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2893 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 24 March 2012 - 12:04

Zodra request_mode = 1 weer moet worden gebruikt vallen we ook in de akelige fout van enkele maanden terug. ( o.a. VU+DUO)
Na 10 tot 12 zappen blijft het beeld zwart, terwijl de ECM-regel wel verschijnt in de infobalk.

Dat is wellicht op te lossen met de recent toegevoegde optie reopenonzap (oid, ik kan momenteel even niet bij de configs).

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2894 HPPli

  • Senior Member
  • 1,910 posts

+36
Good

Posted 24 March 2012 - 16:42


@Erik Slagter, misschien kun je beter net als ik je 1e box als CardServer gebruiken en een softcam (bijv CCcam ) erbij gebruiken zodat je geen oscam.dvbapi file hoeft te gebruiken.
Je Oscam werkt dan enkel als "doorgeef-luik" naar je 1e box en je 2e box in de andere ruimte. Waarbij je op de 2e box dan weer wel gewoon Oscam gebruikt als softcam-client.

Voordat je mij de les gaat lezen, kun je beter even een paar posts uit deze thread lezen... Het is niet dat echt dat ik het niet SNAP, maar ik weet dat het gewoon moet kunnen werken, het heeft ook een maand gewerkt, dus moet het ook gewoon weer werken. CCcam erbij pakken is voor mij om verschillende redenen geen optie, oscam moet gewoon gefixt worden. Ook nu heb ik het gewoon werkend, zonder oscam, maar het moet gewoon werken ZONDER poespas, klaar.

Je de les lezen is het laatste waar ik aan denk (of wil), maar ja ........Het is de toon die de muziek maakt. :P ;)

Al jouw posts uit deze thread heb ik gelezen, ken ik en begrijp ik, dat is juist de reden dat ik dacht je te helpen door een opstelling te creeren waarbij je twee zuivere condities voor Oscam-configuraties kunt vergelijken. Dus Oscam in Cardservermode (only) en Oscam in Clientmode.
De verschillen zie je dan in oogwenk in de logs van beide omdat het meest veranderd in de DVBAPI-gedeelte van Oscam.

P.S. Welke oplossing heb je bedacht om het gewoon werkend te hebben zonder Oscam ??? :rolleyes:

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2895 janvdven

  • Senior Member
  • 54 posts

0
Neutral

Posted 24 March 2012 - 20:30

Weet er iemand welke oscam versie nog wel goed werkte? Zie dat het nu niet meer goed is (6573), en was even terug wel goed .... Heb geen zin de hele dvbapi weer er in te klussen ...

Gr,
Jan

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2896 ni_hao

  • Senior Member
  • 846 posts

+5
Neutral

Posted 24 March 2012 - 22:40

tip bewaar altijd een oscam versie welke goed werkt en ga niet klakkeloos updaten. svn-6573 werkt hier prima als client maar ook als server. De client met een nagenoeg lege dvbapi.

Edited by ni_hao, 24 March 2012 - 22:40.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2897 HPPli

  • Senior Member
  • 1,910 posts

+36
Good

Posted 25 March 2012 - 01:01

+1, hier dus ook zo svn6573 werkt goed en supersnel.

Maar ..... heb altijd een goed werkende BU beschikbaar indien e.e.a. niet geheel lekker werkt.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2898 rob001

  • Senior Member
  • 48 posts

0
Neutral

Posted 26 March 2012 - 07:29

+1, hier dus ook zo svn6573 werkt goed en supersnel.

Maar ..... heb altijd een goed werkende BU beschikbaar indien e.e.a. niet geheel lekker werkt.


Ik werk nu met versie 6570. Ik heb echter regelmatig zwart beeld terwijl wel de regel in beeld komt met de server die hij heeft gevonden voor de decodering (vooral bij SD zenders).
Mijn dvbapi bevat:
I:0622
I:1817
I:1818
I:1819
P:0100:00006a

request_mode = 1

Voor diegene die een goede/snelle versie in gebruik heeft: Wat is de inhoud van jullie dvbapi en hoe staat request_mode?
  • VU Ultimo 4K, 1TB Harddisk en gekoppeld aan synology NAS
  • VU Uno 4K SE

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2899 mika-nl

  • Senior Member
  • 454 posts

+10
Neutral

Posted 26 March 2012 - 08:33


+1, hier dus ook zo svn6573 werkt goed en supersnel.

Maar ..... heb altijd een goed werkende BU beschikbaar indien e.e.a. niet geheel lekker werkt.


Ik werk nu met versie 6570. Ik heb echter regelmatig zwart beeld terwijl wel de regel in beeld komt met de server die hij heeft gevonden voor de decodering (vooral bij SD zenders).
Mijn dvbapi bevat:
I:0622
I:1817
I:1818
I:1819
P:0100:00006a

request_mode = 1

Voor diegene die een goede/snelle versie in gebruik heeft: Wat is de inhoud van jullie dvbapi en hoe staat request_mode?


misschien dan eens de 6573 versie proberen die volgens een bericht boven je perfect is.

MiKa

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2900 HPPli

  • Senior Member
  • 1,910 posts

+36
Good

Posted 26 March 2012 - 09:49


+1, hier dus ook zo svn6573 werkt goed en supersnel.

Maar ..... heb altijd een goed werkende BU beschikbaar indien e.e.a. niet geheel lekker werkt.


Ik werk nu met versie 6570. Ik heb echter regelmatig zwart beeld terwijl wel de regel in beeld komt met de server die hij heeft gevonden voor de decodering (vooral bij SD zenders).
Mijn dvbapi bevat:
I:0622
I:1817
I:1818
I:1819
P:0100:00006a

request_mode = 1

Voor diegene die een goede/snelle versie in gebruik heeft: Wat is de inhoud van jullie dvbapi en hoe staat request_mode?

mika-nl heeft wel gelijk.

Ik draai super en snel met request_mode = 0 en een oscam.dvbapi die behoorlijk groot is welke ik eindig met P:0100:00006a.
Oja, ook de loadbalancer staat bij mij op 3.



Also tagged with one or more of these keywords: Softcams

13 user(s) are reading this topic

0 members, 13 guests, 0 anonymous users