Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2981
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2982
Posted 13 April 2012 - 17:21
In de bijlage een aangepaste oscam op basis van 6606. Willen jullie eens bekijken of die errno: succes nog voorkomt op de vu?
oscam-customopbasisvan6606.zip 400.06KB 22 downloads
@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2983
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2984
Posted 13 April 2012 - 18:37
De errno 0 succes slaat ook specifiek op timeout. In standaard log zie je alleen errno 0, success. Als je echter logt op debug niveau logged oscam tegelijk ook timeout melding.
Ik heb efficient de 200 ms timeout tijdens init van de serial readers verhoogt naar 1000ms. Wellicht dat 300ms ook al genoeg is maar wat kan het schelen of hij nu een seconde of een derde van een seconde wacht op een serialreader. Zo vaak wordt de serialreader toch niet geinit.
@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2985
Posted 13 April 2012 - 18:41
@Ocram / Teletub:
In de bijlage een aangepaste oscam op basis van 6606. Willen jullie eens bekijken of die errno: succes nog voorkomt op de vu?
oscam-customopbasisvan6606.zip 400.06KB 22 downloads
Ik heb net jouw versie geprobeerd, maar deze krijg ik niet gestart, de bestandsgrootte is ook groter dan deze van oscam download center met een heel pak 1035 vs 887.
Nu heb ik net versie 6606 van het download center even getest, de melding ERROR in IO_Serial_Write u=0 to_send=5 (errno=0 Success) kwam weer voorbij, deze keer was er ook weer een EMM error, maar het liep gewoon door ipv de kaart te "blokkeren", wat betreffende reopenonzap, ik ben niet zeker meer ofdat ik het wel af had staan, heb het gisteren via de webif gedaan en daarnet stond het weer op aan en kreeg het niet via de webif uitgeschakeld, heb het manueel met editor moeten doen.
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2986
Posted 13 April 2012 - 18:43
Dus het moet kunnen werken dacht ik zo.
Krijg het niet gestart... komt er nog output of iets anders?
Alleen in mijn bin die hierboven gepost is zit de timeout aanpassing tijdens init, dus van download centre oscam.to installeren heeft niet zoveel zin.
Edited by theparasol, 13 April 2012 - 18:45.
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2987
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2988
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2989
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2990
Posted 14 April 2012 - 09:14
De VU gebruikt exact dezelfde communicatieparameters als de dreamboxen. De oorzaak van het op zwart gaan zit hem dus niet in serial gedeelte van oscam.
Als iemand mij een stukje -d255 log kan aanleveren als beeld daadwerkelijk zwart is op de vu: GRAAG!
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2991
Posted 14 April 2012 - 14:58
log.txt 23.07KB 7 downloads
Zal zo ff proberen die -d255 log te maken, maar ja "Hoops" is er op, op JIM JAM en dan weet je het wel
Vu + Ultimo 3x Dvb-C met OpenPli
Zgemma H2 met OpenPli
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2992
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2993
Posted 14 April 2012 - 16:25
Ik heb ondertussen men smargo ook klaargemaakt voor de prullenbak, met dat stomme update gedoe naar 1.7.
@theparasol
Ik meen me te herinneren dat jij jouw kaart underklokte en daardoor lage ECM tijden kreeg, welke reader gebruik jij dan?
Edited by ocram, 14 April 2012 - 16:25.
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2994
Posted 14 April 2012 - 16:49
En het is zo simpel.
OScam uitzetten in Enigma2 tuner gui.
dan OScam download uitpakken en renamen naar oscam (binary die reeds geinstalleerd was). En met bv ftp programma overschrijven.
vervolgens OScam weer aan zetten.
Tuner gaf netjes aan dat OScam aangezet was, maar ik kreeg maar geen werkende OScam.
Dat was wat raar, weken zoniet maanden dacht ik, hoe lukt het anderen wel maar mij niet?
Eindelijk ontdekt wat het is. (en achteraf gezien verklaart het ook waarom bestandsgrootte op tuner altijd ietwat anders was dan originele bestand)
FTP client kan op twee manieren transporteren, als ASCII en als BINARY.
Filezilla transporteerde het hier default (automatic) als ASCII, endan heb je een zeg maar corrupte OScam op je enigma2 stb.
Dus mocht het maar niet lukken, manueel updaten, check eens je ftp client of deze wel dmv binary upload naar je tuner
Edited by J3r03n5ky, 14 April 2012 - 16:51.
Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).
Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).
The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality )
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2995
Posted 14 April 2012 - 17:28
Ik heb tevens nog iemand gevonden die hetzelfde probleem aanhaald in een gesloten ticket van oscam op
http://streamboard.g...2316#comment:28
Naar aanleiding van de reactie op dit, heb ik de ecm whitelist eens ingeschakeld zodat alleen een geldige lengte binnenkomt, ik ga het zo in de gaten houden, het stomme is dat hij nu al uren opstaat zonder enig probleem.
Edited by ocram, 14 April 2012 - 17:28.
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2996
Posted 14 April 2012 - 18:20
Heeft de gebruiker van bovenstaande -d 255 logs geplaatst vanop het moment dat het probleem zich voordoet. Dit is hetzelfde probleem, alleen ik ben nog niet in staat geweest om het te loggen met -d 255
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2997
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2998
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #2999
Posted 14 April 2012 - 19:09
Zeg maar linux hoor... Wat jij "netwerk" noemt = smb = windows disk sharing.Wat doen jullie allemaal met ftp en zo naar je boxen toe... Dat is helemaal niet nodig. Windows-7 en ook Ubuntu e.d. herkend de box vanzelf in je netwerk.....
FTP is een protocol uit begin jaren '70. Het is iets q&d als het ware om makkelijk files over te zetten op een compleet open netwerk (wat internet en de voorloper toen nog waren, omdat dat kon). FTP heeft met http, scp, smb en http al heel lang geen bestaansrecht meer. Het is onveilig, inefficient, door de hele opzet niet betrouwbaar door een firewall heen te krijgen, enz. enz.
Gebruik dus gewoon smb, (win)scp of nfs thuis en (winscp) of https van/naar buiten. Dan weet je zeker dat het werkt.
* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3000
Posted 14 April 2012 - 20:46
Ik heb geen samba op m'n linux bakken(althans niet allemaal omdat geen windows compatibility nodig heb, omdat hier geen windows in thuisnetwerk is, zijn allemaal Linus kernels hier).Wat doen jullie allemaal met ftp en zo naar je boxen toe... Dat is helemaal niet nodig. Windows-7 en ook Ubuntu e.d. herkend de box vanzelf in je netwerk.....
En heb wel ftp server (of dlna) op devices die files bieden(compu server & enigma2 pvr) en ftp clients op rest. Ftp heeft goede resume support(& login user/pass). en vind het wel wat prettiger betreft overpompen van nodige data.
Misschien ben ik ook wel oldschool, maar ja ftp is ontwikkeld voor file transfer
Edited by J3r03n5ky, 14 April 2012 - 20:49.
Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).
Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).
The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality )
Also tagged with one or more of these keywords: Softcams
Missing Softcams PluginStarted by MifPT, 12 Jan 2024 softcams, Plugin and 1 more... |
|
|||
Softcams
Clarke Tech ET 9000 mit Beta 2.0Started by Markus1974, 26 Dec 2010 Softcams |
|
12 user(s) are reading this topic
0 members, 12 guests, 0 anonymous users