Jump to content


Photo

Oscam ervaringen, vragen en antwoorden

Softcams

  • This topic is locked This topic is locked
4250 replies to this topic

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3521 teletub

  • Senior Member
  • 199 posts

+2
Neutral

Posted 16 June 2012 - 10:41


Bestaat niet op mijn openpli2.1, wel /proc/stb/info/model


Laten we er nog een schepje bovenop doen, nergens Vu Duo, DM800, DM800SE, DM500 met de PLi 2.1


in /proc/stb/info staat hier model maar ook vumodel en daarin staat duo

Vu + Ultimo 3x Dvb-C  met OpenPli
Zgemma H2 met OpenPli


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3522 Pietjebel10

  • Member
  • 46 posts

0
Neutral

Posted 16 June 2012 - 11:38

Even gecheckt staat ook niets in gewoon blanco. Zou dit een ramp zijn dan??? Draait momenteel weer goed. Maarja je blijft sleutelen dat is de hobby. Misschien kan het toch nog beter !!!!!!!!!

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3523 EasySat

  • Senior Member
  • 78 posts

+1
Neutral

Posted 16 June 2012 - 12:37

Bij mij staat ook niets vermeld (ET9500).
EasySat XTrent ET9500, ET10000, Mutant HD51

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3524 arjan_vs

  • Senior Member
  • 79 posts

0
Neutral

Posted 21 June 2012 - 16:50

@theparasol: Ik heb een vraag over de PLL code. Niet zozeer hoe de divider setting bepaald wordt. Eerder over de gekozen timers.

Ik heb het gevoel, dat als de PLL setting gebruikt wordt bij een DM7025. Dat de timers verkeerd staan, na een bepaalde tijd, krijg ik bij card entitlements ERROR.

Hebben andere did ook?

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3525 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 22 June 2012 - 00:01

Dat kan kloppen want je divider klopt niet, je hebt die code aangepast, ik weet niet waarom maar je moet wel bedenken dat voorhet uitrekenen van de echte mhz-en er overal in de code reader->mhz / reader->divider gedaan wordt en igv 7025 klopt dat nu niet meer. Hierdoor worden de timings verkeerd berekend en krijg dus die errors.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3526 arjan_vs

  • Senior Member
  • 79 posts

0
Neutral

Posted 22 June 2012 - 08:23

The code is zover veranderd, dat de frequentie voor een dm025 gekozen wordt. Als er voor mhz geen 8300 waarde gekozen wordt, is de berekening geij lijk aan die van jou. Daar heb ik niks aan veranderd.

mhz=600 en cardmhz=518 werkt bij mij wel. Terwijl, mhz=3200, cardmhz=518, niet werkt, of mhz=8300, cardmhz=518. Ik denk, dat de timing van de dm7025 PLL niet in micro seconden is maar normaal in miliseconden.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3527 EricNL

  • Member
  • 38 posts

0
Neutral

Posted 22 June 2012 - 16:05

Kan iemand mij vertellen wat voor instellingen ik nou voor de readers op een VU Uno moet gebruiken? Zowel de interne als de externe (smargo smartreader).

protocol = internal
mhz = ?
cardmhz = ?

protocol = mouse (smargo smartreader)
mhz = ?
cardmhz = ?

Kan iemand mij vertellen wat de optimale instellingen hiervoor zijn?

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3528 arjan_vs

  • Senior Member
  • 79 posts

0
Neutral

Posted 22 June 2012 - 16:12

Herstel, ik zal het nog eens nalopen. Tot dusver, blijkt uit mijn logs dat er nog geen setting verschillen zijn. Nog even puzzelen. Ik heb het gevoel dat de DM7025 hetzelfde werkt qua frequentiekeuze als een smargo of mouse reader. Je hebt bij deze PLL een frequentie settings, geen deler setting. Zolang mhz = 8300 niet gebruikt wordt merk men het niet. Ik puzzel verder.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3529 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 22 June 2012 - 17:53

Herstel, ik zal het nog eens nalopen. Tot dusver, blijkt uit mijn logs dat er nog geen setting verschillen zijn. Nog even puzzelen. Ik heb het gevoel dat de DM7025 hetzelfde werkt qua frequentiekeuze als een smargo of mouse reader. Je hebt bij deze PLL een frequentie settings, geen deler setting. Zolang mhz = 8300 niet gebruikt wordt merk men het niet. Ik puzzel verder.


Puzzel gerust verder, probeer uit wat je wilt maar met mhz=3200 werkte het ook voor de 7025 allemaal ok, ook de timings.
De frequenties zijn nagemeten op de 7025 door TheRaven en Irata maar als je verwacht dat je ook bv 6 Mhz voor Irdeto kaarten kunt maken: ga je gang, meer als 5 Mhz en een beetje krijg ik er niet uit. En nogmaals let op met waardes die je zet in reader->divider en reader->mhz. Die worden gebruikt om timings te berekenen. Heeft niets met milli of micro secondes te maken maar alles met bv 8300/11 niet gelijk aan werkelijk cardclock en dus kloppen de timings niet, of je nu milli of micro gebruikt is niet boeiend. De rekensom deugd niet en dus is de timeout te lang of te kort. Milli en micro is alleen interessant als de cardfrequenties en D waarde toenemen. dan gaan de timeouts richting 600 a 700 microseconden en dan kun je niet meer toe met 1 milliseconden timeout die oscam maximaal kan hanteren.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3530 alias haha

  • Senior Member
  • 361 posts

+2
Neutral

Posted 23 June 2012 - 07:27

Misschien een stom idee, maar zou je de sid limitering voor de gek kunnen houden als je om een aantal seconde de spanning even van de cardreader kunt brengen, zodat het kaartje even spanningsloos is en zo dan als het ware gereset word en er vanaf nul geteld gaat worden.
Of word het in de kaart opgeslagen hoeveel keer je een code gebruikt ongeacht deze actie?
Weet niet of je met oscam dit kunt realiseren, maar dat laat ik aan de wizzards over hier...

Vu+ duo 4K | Vu+ duo²

Zgemma H9S SE | Zgemma H9 Combo

Wavefrontier T90


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3531 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 23 June 2012 - 07:43

"If it sounds too good to be true, then it probably is" :D

De sid-limiter telt niet alleen tijd, maar ook ecm's. Als je spanning er af haalt (of de kaart er uit haalt), dan mist hij die ecm's (heel simpel gezegd). Helaas dus...

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3532 ni_hao

  • Senior Member
  • 846 posts

+5
Neutral

Posted 23 June 2012 - 08:23

spanning van cardreader er af (voor paar seconden) betekent toch een freezer of althans zwart scherm of niet. Bovendien waarom zou je dat doen, met max 4 SIDs is tot op heden toch goed te leven. Wordt anders als Canal Digitaal haar plannen door zet om het maximum naar beneden te brengen.

Edited by ni_hao, 23 June 2012 - 08:24.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3533 alias haha

  • Senior Member
  • 361 posts

+2
Neutral

Posted 23 June 2012 - 08:32

Stom idee dus :lol:

Vu+ duo 4K | Vu+ duo²

Zgemma H9S SE | Zgemma H9 Combo

Wavefrontier T90


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3534 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 23 June 2012 - 14:23

Stom idee dus :lol:


Nee hoor dat idee was niet zo stom, Maar blijkt niet te werken door ecm telling. spijtig :(

@ni_hao Moest dit maar gedurende bv 1 a 2 seconden zijn. De spaning eraf dan nog een aantal die nodig zijn voor kaartreset geen probleem. een welbepaalde ecm is gemiddeld geldig tussen 10 en twintig seconden. Maar aangezien het niet werkt door ecm telling tja ...

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3535 ni_hao

  • Senior Member
  • 846 posts

+5
Neutral

Posted 23 June 2012 - 16:40

een welbepaalde ecm is gemiddeld geldig tussen 10 en twintig seconden.

Dat wist ik niet, want als ik de kaart er uit trek heb ik echt niet nog 10 seconden beeld hoor. Hooguit 1 a 2 seconden en dan is het zwart.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3536 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,910 posts

+1,787
Excellent

Posted 23 June 2012 - 17:40

Voor zover ik weet wisselt de ECM van een CDS kaart elke 10 seconden. De frequentie is echter voor elke kaart anders, mijn SKY kaart bv wisselt elke 8 seconden.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3537 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 23 June 2012 - 17:51

Voor seca 3 Tv vlaanderen. is er elke 10 seconden een ecm. Maar deze is 2 maal dezelfde. Nu ik heb het niet voor elke zender die kaart aankan nagezien. Maar voor de eigen TV-vlaanderen paketten. Zijn er steeds 2 opeenvolgende identieke ecm's en pas af de derde is het een andere.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3538 wimpie007

  • Senior Member
  • 54 posts

+2
Neutral

Posted 24 June 2012 - 08:00

heuh... 2x hetzelfde?? gecheckt? lijkt me totaal niet logisch, en moest dit kloppen, dan kan er met een patch dubbel zo veel sids simultaan zorden gebruikt per tijdseenheid...

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3539 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 24 June 2012 - 09:17

Volgens mij hebben we het hier over verschillende dingen. Er zijn elk moment altijd twee codewords actief, arbitrair even codeword en odd codeword genoemd. Met deze codewords kun je de stream laten descramblen door de... descrambler. Beide codewords leveren een plaatje op. Beurtelings wordt de "even" en weer de "odd" codeword vervangen, zodat je altijd een bepaalde tijd overlap hebt waarbij beide codewords werken. De codewords gaan natuurlijk niet zomaar door de lucht, die worden verpakt en versleuteld in een ecm. Je kunt aan de buitenkant van een ecm niet zien of het codeword hetzelfde is als de vorige. Hoe vaak je ecm's krijgt, zegt dus niks over hoe vaak het codeword gewisseld wordt. Volgens mij is dat bij CDS tien seconden. Ik heb dan ook wel eens twintig seconden (kwestie van timing/mazzel) zonder kaart gekeken, dus het is geen stiereschijt ;-)

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3540 ni_hao

  • Senior Member
  • 846 posts

+5
Neutral

Posted 24 June 2012 - 09:30

Ik crosscompileer voor mijn ubuntu server (686) oscam, uiteraard zonder DVBAPI. Echter als ik oscam (build 7069) opstart, krijg ik een melding dat DVBAPI niet mee is gecompileerd, maar ook de melding dat "AU ignored" is. Betekent dit, dat au niet meer werkt voor de kaarten welke aan die server zijn gekoppeld (via smargo readers) en een o-o verbinding hebben met mijn ontvangers? Overigens later startte ik oscam nog eens op en toen kwam die melding niet meer....



Also tagged with one or more of these keywords: Softcams

7 user(s) are reading this topic

0 members, 5 guests, 0 anonymous users


    Bing (2)