Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4081
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4082
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4083
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4084
Posted 8 October 2012 - 02:09
Edited by theparasol, 8 October 2012 - 02:09.
@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4085
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4086
Posted 8 October 2012 - 06:47
Op server en op de dm8000 zijn nu svn-7638 actief. Op mijn dm8000 krijg ik data (en dus beeld op de zender) van shuttle_cccam op de nederlandse zenders, terwijl ik duidelijk in die reader de nederlandse zenders heb uitgeschakeld want er zou van de lokale kaart data genomen moeten worden. Overigens is preferlocalcards ook nog geactiveerd. Om de een of andere reden wordt de verkeerde SID behandeld want er wordt 0000 met 00BB als pid gevraagd, terwijl voor Nederand 1 HD de SID 1B7B zou moeten zijn. Ik weet niet waarom doe 0000 wordt gevraagd maar ondanks dat heb ik wel beeld op de zender, maar met hickups.geupgrade naar svn-7637, daarna op mijn dm8000 om de zoveel seconden hangend beeld. Ben terug gegaan naar svn-7626 en die doet het goed. Was aan het opnemen dus had geen tijd om verder onderzoek te doen
2012/10/08 08:35:04 776B6AB0 c shuttle_cccam [cccam] TRACE: ecm answer for ecm B4AC rc=0
2012/10/08 08:35:04 776B6AB0 c localuser (0100&00006A/0000/00BB/64:B4AC): found (527 ms) by shuttle_cccam - 0100:00BB unknown
Dat er toch data van de verkeerde reader komt, wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een verkeerde SID-handling.
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4087
Posted 8 October 2012 - 07:01
Nee die zijn nog hetzelfde:Hoe staat/stond je smargo instellingen ? Misschien veranderd in de tussentijd ?
Pfff gevonden. Seca2 kaart doet het in de server nadat ik de Mhz op 356 had gezet. Toch vreemd want hij heeft het altijd gedaan op 480 Mhz. Overigens de cardmhz is ook 356.
Mode AUTO
Freq 6.00
Kernel Type NEW
T mode T0
EGT 0
En uiteraard een device naam
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4088
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4089
Posted 8 October 2012 - 09:22
Wat is nou DE juiste instelling voor Ratelimit ECM, Ratelimit seconds, Cooldown Delay en Cooldown Time voor een kaart van CD om deze maximaal te gebruiken zonder dat deze kaart op zwart gaat?
Ik heb een tijdje met 4/9 (ECM/seconds) gewerkt, dit lijkt op zich goed te gaan als je niet teveel zapt. Die Cooldown parameters zijn nieuw voor mij. Wie heeft goede ervaring met welke instellingen?
VU+ Duo / XP1000; Funke-99 Dish, Twin Duo LNB
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4090
Posted 8 October 2012 - 13:45
Zo zie je maar weer, niet klooien met die kaartsnelheden. Die kaart die hoeft helemaal niet snel te zijn om voor je max vier sids op tijd cw's te leveren.Pfff gevonden. Seca2 kaart doet het in de server nadat ik de Mhz op 356 had gezet. Toch vreemd want hij heeft het altijd gedaan op 480 Mhz. Overigens de cardmhz is ook 356.
* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4091
Posted 8 October 2012 - 13:53
En er heeft nog niemand geklaagd? Een beetje cynisch van me hoor, maar mijn ervaring is dat er met dit soort wijzigingen altijd wel iemand is die het terugdraait of klaagt@Erik: je hebt er zo vaak om gevraagd... dus hier is ie dan: http://www.streamboa.../changeset/7638
Hoe dan ook, verwondering hier dat het kennelijk zo simpel wat op te lossen en dank. Ook al uitgeprobeerd?
Ik probeer even te achterhalen hoe de code werkt. Ik had eigenlijk verwacht dat er wel ergens een stukje code zou zijn als: als nieuwe try EN aantal tries > 2 en caid is extra_preferred dan retry anders stop, wat je dan alleen zou hoeven uitbreiden tot als aantal tries > 2 EN nieuwe try EN (caid is extra_preferred OF globale_retry_setting) dan retry anders stop.
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4092
Posted 8 October 2012 - 14:17
Ik snap dat niet? Per provider kon het altijd al! "p: caid:provid 1". Het nieuwe is dat het nu globaal kan, juist.@theparasol: decodeforever da's inderdaard niet verkeerd alleen kun je het (nog) niet instellen per provider (CAID/PROVID), dat zul je dus nog in dvbapi zelf moeten doen.
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4093
Posted 8 October 2012 - 14:19
Is er een bepaalde reden om het cccam-protocol te gebruiken? Misschien zou je eens met het camd35 protocol kunnen proberen?Op server en op de dm8000 zijn nu svn-7638 actief. Op mijn dm8000 krijg ik data (en dus beeld op de zender) van shuttle_cccam op de nederlandse zenders, terwijl ik duidelijk in die reader de nederlandse zenders heb uitgeschakeld want er zou van de lokale kaart data genomen moeten worden. Overigens is preferlocalcards ook nog geactiveerd. Om de een of andere reden wordt de verkeerde SID behandeld want er wordt 0000 met 00BB als pid gevraagd, terwijl voor Nederand 1 HD de SID 1B7B zou moeten zijn. Ik weet niet waarom doe 0000 wordt gevraagd maar ondanks dat heb ik wel beeld op de zender, maar met hickups.
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4094
Posted 8 October 2012 - 14:20
Ik weet niet waar telkens die 4/9 vandaan komt, maar dat is ECHT teveel. Ik heb 'm op 4/12 staan en dan heb ik nooit penalty op de kaart. Alles er onder, zelfs 4/11, betekent al vroeger of later penalty.Ik heb een tijdje met 4/9 (ECM/seconds) gewerkt, dit lijkt op zich goed te gaan als je niet teveel zapt. Die Cooldown parameters zijn nieuw voor mij. Wie heeft goede ervaring met welke instellingen?
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4095
Posted 8 October 2012 - 14:52
Het is dus de bedoeling dat je decodeforever via de dvbapi config of voor alles aan kunt zetten of niet. Wil je het niet, dan moet je het via oscam.dvbapi doen per CAID/PROVID. Ik dacht even misschien handig om aan te geven voor welke CAID/PROVIDs je dvbapi continu wil laten decoderen, een soort lijstje dus (bijv. de CAID/PROVIDs van de lokale kaarten). Maar goed op zich niet erg want het kan immers ook via oscam.dvbapi.Ik snap dat niet? Per provider kon het altijd al! "p: caid:provid 1". Het nieuwe is dat het nu globaal kan, juist.
@theparasol: decodeforever da's inderdaard niet verkeerd alleen kun je het (nog) niet instellen per provider (CAID/PROVID), dat zul je dus nog in dvbapi zelf moeten doen.
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4096
Posted 8 October 2012 - 14:55
Is er een bepaalde reden om het cccam-protocol te gebruiken? Misschien zou je eens met het camd35 protocol kunnen proberen?
Op server en op de dm8000 zijn nu svn-7638 actief. Op mijn dm8000 krijg ik data (en dus beeld op de zender) van shuttle_cccam op de nederlandse zenders, terwijl ik duidelijk in die reader de nederlandse zenders heb uitgeschakeld want er zou van de lokale kaart data genomen moeten worden. Overigens is preferlocalcards ook nog geactiveerd. Om de een of andere reden wordt de verkeerde SID behandeld want er wordt 0000 met 00BB als pid gevraagd, terwijl voor Nederand 1 HD de SID 1B7B zou moeten zijn. Ik weet niet waarom doe 0000 wordt gevraagd maar ondanks dat heb ik wel beeld op de zender, maar met hickups.
Gekke is dat ik die Mhz helemaal niet veranderd heb, de seca2 kaart heeft het altijd gedaan op 480 Mhz, sinds een paar oscam versies dus opeens niet meer en moet die nu kennelijk op 356. Trouwens, als je kaart wordt gelezen en je hebt beeld van de lokale kaart waarom zou je dan met de Mhz gaan stoeien...Zo zie je maar weer, niet klooien met die kaartsnelheden. Die kaart die hoeft helemaal niet snel te zijn om voor je max vier sids op tijd cw's te leveren.
Pfff gevonden. Seca2 kaart doet het in de server nadat ik de Mhz op 356 had gezet. Toch vreemd want hij heeft het altijd gedaan op 480 Mhz. Overigens de cardmhz is ook 356.
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4097
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4098
Posted 8 October 2012 - 14:56
Ik snap er nu helemaal niks meer van...Het is dus de bedoeling dat je decodeforever via de dvbapi config of voor alles aan kunt zetten of niet. Wil je het niet, dan moet je het via oscam.dvbapi doen per CAID/PROVID. Ik dacht even misschien handig om aan te geven voor welke CAID/PROVIDs je dvbapi continu wil laten decoderen, een soort lijstje dus (bijv. de CAID/PROVIDs van de lokale kaarten). Maar goed op zich niet erg want het kan immers ook via oscam.dvbapi.
Ik snap dat niet? Per provider kon het altijd al! "p: caid:provid 1". Het nieuwe is dat het nu globaal kan, juist.
@theparasol: decodeforever da's inderdaard niet verkeerd alleen kun je het (nog) niet instellen per provider (CAID/PROVID), dat zul je dus nog in dvbapi zelf moeten doen.
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4099
Posted 8 October 2012 - 15:32
Now you can use decodeforever to try all caids again forever.Ik snap er nu helemaal niks meer van...
Het is dus de bedoeling dat je decodeforever via de dvbapi config of voor alles aan kunt zetten of niet. Wil je het niet, dan moet je het via oscam.dvbapi doen per CAID/PROVID. Ik dacht even misschien handig om aan te geven voor welke CAID/PROVIDs je dvbapi continu wil laten decoderen, een soort lijstje dus (bijv. de CAID/PROVIDs van de lokale kaarten). Maar goed op zich niet erg want het kan immers ook via oscam.dvbapi.
Ik snap dat niet? Per provider kon het altijd al! "p: caid:provid 1". Het nieuwe is dat het nu globaal kan, juist.
Lijkt me toch duidelijk... Alle caids proberen, als hij 3x geen antwoord krijgt, gewoon doorgaan met proberen van alle caids. Als je met oscam.dvbapi werkt kan je ervoor kiezen om alleen bepaalde caids,providers etc. te blijven proberen. De rest zal hij dan 3x proberen lijkt mij, tenzij je die ignored.
Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #4100
Posted 8 October 2012 - 15:37
0604:3C - ziggo oost(@home) 1111?
0604:44 - ziggo west(casema/multikabel) 5555/8888?
0602:44 - Ziggo west " " " "
0602:3C - niks.../bestaat niet?
3C/44 zijn ecm lengtes dus.
Edited by DoeEensGek, 8 October 2012 - 15:41.
Also tagged with one or more of these keywords: Softcams
Missing Softcams PluginStarted by MifPT, 12 Jan 2024 softcams, Plugin and 1 more... |
|
|||
Softcams
Clarke Tech ET 9000 mit Beta 2.0Started by Markus1974, 26 Dec 2010 Softcams |
|
17 user(s) are reading this topic
0 members, 16 guests, 0 anonymous users
-
Google (1)