Jump to content

Photo

Oscam ervaringen, vragen en antwoorden

Softcams

• This topic is locked This topic is locked
4250 replies to this topic

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #841 swbouman

• Senior Member
  • 78 posts

0
Neutral

Posted 10 December 2011 - 17:44

Thnx,

Ik volg dit draadje al een tijdje en vind het een leuke hobby om mij in OScam te storten. Ben blij met alle info op de fora!

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #842 Henksat

• Senior Member
  • 14,843 posts

+50

Posted 10 December 2011 - 17:50

deze wordt alleen geupdated als je bij caid niets ingevuld hebt staan maar bij caid wel 0100

Beetje tegenstrijdig niet?

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #843 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,917 posts

+486
Excellent

Posted 10 December 2011 - 18:02

Ik denk ook dat hij daar dan ook 'AU Provid' bedoelt.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #844 theparasol

• Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 10 December 2011 - 18:21

Correct auprovid, bedoelde ik ook ;)

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #845 Jeroensky

• Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 10 December 2011 - 19:02

bij oscam.server vul je in:

ratelimitecm = 4 (max vier verschillende kanalen)

ratelimitseconds = 10 (voor welk tijdsbestek geldt de ratelimitecm)

Cooldown = 10, 60 (hoe lang mag je to the max belasten (10) en hoe lang moet er dan gepauzeerd worden voordat de card de lock opheft (60) )

Exacte waardes moeten nog experimenteel vastgesteld gaan worden voor M7 groep cards

Wallonie en Luxemburg schijnt de lock al te hebben,

Vlaanderen volgt volgende week
CDS NL volgt 2e week januari 2012

Dit laatste allemaal uit niet officiele bronnen

Bedankt. met je gegevens m'n oscam.server aangepast.
[reader]
label = lower
protocol = internal
device = /dev/sci0
caid = 0100
detect = cd
mhz = 300
cardmhz = 357
ident = 0100:000000,00006A
group = 1
emmcache = 1,1,15
lb_weight = 1000
ratelimitecm = 4
ratelimitseconds = 10
cooldown = 10, 60

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #846 theparasol

• Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 10 December 2011 - 19:42

Zo, jij gaat jezelf alvast vrijwillig een chid-lock opleggen?! :lol:

Exacte waardes moeten nog experimenteel vastgesteld gaan worden voor M7 groep cards

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #847 Jeroensky

• Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 10 December 2011 - 20:14

Kan het dan geen gevolgen hebben door het niet te doen. (lees: ontvanger wilt bv meer dan 4 zenders decoderen met uptodate canaldigitaal card)
En ikzelf decodeer echt niet meer dan 4 zenders met de canaldigitaal card. Dus zal er weinig van merken.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #848 theparasol

• Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 10 December 2011 - 20:22

Oh, prima. Meesten hoor ik mopperen dat ze niet genoeg hebben aan de nieuwe M7 groep limieten.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #849 Jeroensky

• Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 10 December 2011 - 21:04

Ondertussen de wijzigingen (limieten) weer weggehaald :D

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #850 zeeteefje

• Senior Member
  • 1,607 posts

+24
Neutral

Posted 11 December 2011 - 11:31

Ik heb wat zitten testen met de instellingen. Het werkt niet goed met svn 6070. Onder alle omstandigheden/instellingen kan ik maximaal 5 opnames maken, daarna meldt oscam "no demux available". De cooldown zie ik in-en uitschakelen, maar maakt niks uit.

Met CCcam kan ik momenteel 7 opnames maken. Eerder heb ik al eens 9 opnames gestart, dus sindsdien is er 'iets' veranderd.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #851 theparasol

• Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 11 December 2011 - 11:48

Met deze instellingen omzeil je niet de ras naderende CHID-lock, je zorgt er enkel voor dat je tuner(s) niet je smartcard zodanig kan gebruiken dat de CHID-lock in werking treedt en bv alle lopende opnames ook in de soep draaien.
Met wat experimenteren met de waardes moet het straks mogelijk zijn om oscam zodanig af te stellen dat je het maximale uit de card haalt zonder dat de CHID lock getriggert wordt.
Als je nu al aan het experimenteren gaat kun je ook een beeld krijgen van wat de card lock straks eventueel voor beperking gaat opleggen in jouw specifieke geval.
De cooldown is alleen boeiend als er een burstperiode van kracht is met de nieuwe chid-lock, maar dat moet straks maar blijken.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #852 zeeteefje

• Senior Member
  • 1,607 posts

+24
Neutral

Posted 11 December 2011 - 12:58

Dat was ook mijn bedoeling, maar de instellingen doen netto: niks, nada,nul, noppes.
Zet de ratelimit maar op 6, 4 of slechts 1, per <maakt ook niet uit> seconden: het doet helemaal niks.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #853 theparasol

• Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 11 December 2011 - 13:16

ow, apart. Nou het zal wel. Vooropgesteld dat je de wijzigingen correct aangebracht hebt en oscam opnieuw gestart hebt enzo.
Ik kan me overigens niet voorstellen dat het niet werkt, daarvoor zitten de features er al te lang in.

Welke oscam versie gebruik je + revision?

Edited by theparasol, 11 December 2011 - 13:17.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #854 theparasol

• Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 11 December 2011 - 13:24

Als je cooldown parameter weglaat moeten de ratelimitecm en ratelimitseconds altijd actief zijn.
Als je cooldown = 10,60 toevoegt zal de ratelimitecm van toepassing zijn na 10 seconden voor de duur van 60 seconden.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #855 zeeteefje

• Senior Member
  • 1,607 posts

+24
Neutral

Posted 11 December 2011 - 13:31

Ik gebruik nu 1.20 unstable svn 6070. Het gebeurt helaas nogal vaak dat ze bij Oscam links iets repareren waardoor er rechts iets kapot gaat. Ik had eerder getest met svn 5944. Daar werkt het mechaniek wel, maar gaat de zender die de 5e ecm vraagt meteen de blacklist in omdat er geen CW terugkomt. Dus ook die versie is niet goed.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #856 theparasol

• Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 11 December 2011 - 13:42

aha, goed dat je dit ontdekt hebt. Heb je al een bugticket ingeschoten bij oscamteam?

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #857 zeeteefje

• Senior Member
  • 1,607 posts

+24
Neutral

Posted 11 December 2011 - 13:50

nee, daar heb ik niet zulke goede ervaringen mee. Ik wacht wel op een versie die het goed doet.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #858 dylantje

• Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 11 December 2011 - 15:41

Is het niet wat om het voor elkaar te krijgen om op de site van oscam een draadje te krijgen met:
Oscam met PLI

Zullen toch wel meer mensen oscam en pli hebben??

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #859 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,917 posts

+486
Excellent

Posted 11 December 2011 - 16:12

OsCam heeft niets met Pli te maken en andersom :)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #860 theparasol

• Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 11 December 2011 - 17:41

nee, daar heb ik niet zulke goede ervaringen mee. Ik wacht wel op een versie die het goed doet.

Moet ik je gelijk ingeven, heb wel vaker wat aangedragen daar en het lijkt niets te helpen/veranderen :(

Also tagged with one or more of these keywords: Softcams

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users