Jump to content


Photo

Oscam ervaringen, vragen en antwoorden

Softcams

  • This topic is locked This topic is locked
4250 replies to this topic

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1201 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 12 January 2012 - 15:08

Mogelijk Fixed in rev 6233 en hoger, wie test dit "even"

Ik heb gisteren een update gedaan, en ik heb staan oscam-experimental - svn6226-r0 hebben ze nou in 1 nacht 7 versies gemaakt?

Als ik nu een update doe krijg ik oscam-experimental_svn6233-r0.

Ik zal het vanavond even testen, na de verplichte nummers voor de kleine.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1202 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 12 January 2012 - 15:13

zoja, dan is het principe zelfde als bij mij : je gebruikt niet de ingebouwde cam's om te conntecteren naar je kaart, maar een apart cam, als dat zo is, dan kan je zelf je dvbapi uitzetten, want die doet niets :-)

Volgens mij ben ik hier de enige de ingebouwde cam van oscam gebruikt, trekt uw conclusies :D.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1203 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 12 January 2012 - 15:17

r6233 | Admin | 2012-01-12 01:36:42 +0100 (Thu, 12 Jan 2012) | 1 line

Until now, DVBAPI could override the ratelimit on a reader
completely. This creates problems (see #2322). Thus, from now on the
behaviour is changed: A DVBAPI user is prioritized but now throws another
client out of the priority list and reserves its space instead of just
always overriding (it may be that when this happens, the ratelimit
is not exactly matched within that timeframe). The DVBAPI user can do
this override only once within ratelimitseconds. This is done in order
to solve problems when the user is switching channels very fast. The
user then just has to wait a bit until he gets the channel opened.

Snelle actie!

En zo zie je dat dus inderdaad bijna niemand (in ieder geval in NL) oscam als cam gebruikt, want anders was dit probleem al veel langer bekend geweest.

Edited by Erik Slagter, 12 January 2012 - 15:18.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1204 posixx

  • Senior Member
  • 77 posts

+4
Neutral

Posted 12 January 2012 - 15:24

r6233 | Admin | 2012-01-12 01:36:42 +0100 (Thu, 12 Jan 2012) | 1 line

Until now, DVBAPI could override the ratelimit on a reader
completely. This creates problems (see #2322). Thus, from now on the
behaviour is changed: A DVBAPI user is prioritized but now throws another
client out of the priority list and reserves its space instead of just
always overriding (it may be that when this happens, the ratelimit
is not exactly matched within that timeframe). The DVBAPI user can do
this override only once within ratelimitseconds. This is done in order
to solve problems when the user is switching channels very fast. The
user then just has to wait a bit until he gets the channel opened.

Snelle actie!

En zo zie je dat dus inderdaad bijna niemand (in ieder geval in NL) oscam als cam gebruikt, want anders was dit probleem al veel langer bekend geweest.


Dat is te makkelijk:-) De chid-lock is pas enkele dagen aktief dus eerder waren er geen klachten..

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1205 ferrarisat

  • Senior Member
  • 106 posts

+5
Neutral

Posted 12 January 2012 - 16:01

Als je oscam hebt draaien dan zie boevin bij webif services staan.
Wat kan je hiermee instellen?
DM800HD open pli 2.0
Amiko Alien leuke test ontvanger
Xtrend ET5000 open pli
T90 met 13.0-19.2-23.5-28.2 + wat meer

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1206 SatMann

  • Senior Member
  • 438 posts

+20
Neutral

Posted 12 January 2012 - 16:07

Volgens mij ben ik hier de enige de ingebouwde cam van oscam gebruikt, trekt uw conclusies :D.


haha, blijkbaar wel hé ;)
maar goed, nu gaan ze het oplossen, maar dat is voor mij geen reden om terug de cams te gebruiken van oscam zelf.
mgcamd is client only dus goedgenoeg om te kijken en daar heb je dan de dvbapi problematiek niet mee, van mij mogen ze 10 zenders van pid enzo gaan veranderen, dat zal mij geen tijd kosten om dan die dvbapi lijsten te gaan aanpassen en weet ik veel wat. ^_^
plus het draait zo lekker mgcamd met oscam :D

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1207 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 12 January 2012 - 17:02

Volgens mij klopt die cooldown van 50,1200 totaal niet. Deze is nu gebaseerd op berichten dat na tot wel 20 minuten de kaart uit de chid-lock komt. Maar dit is helemaal niet het doel van cooldown; deze is juist het voorkomen dat je in de chid-lock komt, en toch gebruik kunt maken van een chid-burst welke op de kaart zit. We zullen dus eerst proefondervindelijk moeten vaststellen hoelang de kaart meer dan 4 chid's toelaat voordat deze in chid-lock schiet, en wat de periode is voordat deze check weer reset wordt, zodat je opnieuw een bepaalde tijd meer dan 4 chid's kunt uitleveren.


Klopt, wat denk je waarom die waardes zo staan? Je kunt 50 seconden (zap burst) meer dan CHID's vragen, daarna 20 minuten max 4. Het is om te voorkomen dat hij in die lock komt. Het moet idd uitgezocht worden, zowel die 50, misschien is dat wel 2 minuten (120) burst, en daarna 5 minuten (300) max 4 chid. Dus experimenteren maar zou ik zeggen!

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1208 posixx

  • Senior Member
  • 77 posts

+4
Neutral

Posted 12 January 2012 - 17:16

Snap ik. Maar een periode van 20 minuten voordat ie in de lock valt kan niet kloppen, dat moet veel korter zijn. Stel je hebt 4 ontvangers en op 1 begin je te zappen. Dit mag dan bv. 50 seconden duren (wat me ook al erg lang lijkt). Dat zou betekenen dat vervolgens elke persoon 20 minuten moet wachten met zappen om te voorkomen datie in de lock valt. Dat kan niet de gedachte zijn achter deze chid-lock. Ik verwacht dat zowel de eerste als 2e waarde een stuk lager liggen. Maar er is maar 1 manier om erachter te komen.. Zappen jongens! :-)

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1209 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 12 January 2012 - 17:29

Zolang je niet meer dan 4 ecms totaal vraagt trigger je de cooldown niet eens. Dus als de 4 overschreden wordt mag dat voor max 50 seconden, daarna locked oscam het zaakje op 4 ecms max en dat voor 20 minuten. Jij legt hem precies verkeerd uit, vanuit de kaart gezien. Maar je moet het vanuit oscam zien, daar zit de denkfout.

Ik ben er al wel achter dat je seconden niet letterlijk moet nemen. Bij mij was 50 meer iets als 30 seconden ipv 50 seconden. Kan iemand dat bevestigen?
Zit dus inmiddels te experimenteren met 120,1200. Heb de ratelimitecm inmiddels op 1 staan, kan ik met mijn single tuner en stream op zelfde transponder ook meetesten of de beloofde oscam features nu ok werken. Het werkt nu met inderdaad rev 6234 zolang je bij cooldown en ratelimitseconds de "seconds" maar niet als zuivere secondes rekent.
Althans op mijn dm800hd pvr dan.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1210 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 12 January 2012 - 17:40

Mooi werk, ik ga zo ook aan de slag.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1211 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 12 January 2012 - 17:41

Snelle actie!
En zo zie je dat dus inderdaad bijna niemand (in ieder geval in NL) oscam als cam gebruikt, want anders was dit probleem al veel langer bekend geweest.

Ik gebruik al maanden alleen OScam. Alleen ik zap nooit zo snel (gaat lastig met harmony one :D ) dus is me nooit opgevallen.
Ik gebruik deze reader config nu voor CanalDigitaal smartcard:
[reader]
label						 = lower "Canal Digitaal NL"
protocol					  = internal
device					    = /dev/sci0
caid						  = 0100,1817
detect					    = cd
mhz						   = 300
cardmhz					   = 357
ident						 = 0100:000000,00006A
group						 = 1
emmcache					  = 1,1,15
lb_weight					 = 1000
ratelimitecm				  = 4
ratelimitseconds			  = 6
saveemm-unknown	    = 1
saveemm-u		 = 1
saveemm-s		 = 1
saveemm-g		 = 1
dropbadcws		 = 1
cooldown					  = 50,1200


Tot op heden lijkt alles goed te gaan.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1212 Fretsat

  • Senior Member
  • 164 posts

+1
Neutral

Posted 12 January 2012 - 18:51

Ik gebruik ook alleen Oscam en de dvbapi file bevat slechts een paar ignore en map regels. Werkt allemaal prima. Verder kan ik 5 opnames gelijk starten.
ET9000 :: Open PLi, OScam :: Canaldigitaal :: TNTSAT

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1213 posixx

  • Senior Member
  • 77 posts

+4
Neutral

Posted 12 January 2012 - 19:06

Zolang je niet meer dan 4 ecms totaal vraagt trigger je de cooldown niet eens. Dus als de 4 overschreden wordt mag dat voor max 50 seconden, daarna locked oscam het zaakje op 4 ecms max en dat voor 20 minuten. Jij legt hem precies verkeerd uit, vanuit de kaart gezien. Maar je moet het vanuit oscam zien, daar zit de denkfout.


Het is de kaart die de limiet oplegt, niet oscam. Dus ik maak geen denkvout:-) Zolang we niet precies weten hoe te timings van die lock zijn kunnen we oscam ook niet correct instellen. Dat cooldown alleen maar aktief wordt op het moment van overschrijden van de ecm limiet lijkt ook niet het geval; zelfs met 2 kanalen geactiveerd zie ik cooldown OFF and ON gezet worden in de log op basis van de instellingen. Eigenlijk zou je dit pas willen wanneer de ecmlimiet wordt overschreden inderdaad.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1214 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 12 January 2012 - 19:07

@Fredsat: welke kleur heeft je smartcard?

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1215 teo1966

  • Senior Member
  • 1,109 posts

+10
Neutral

Posted 12 January 2012 - 19:09

Je kaart heeft nu straf gekregen en gaat nu al met >1 kanalen decoderen/zappen snel op zwart.... Je zult hem tot 1 uur maximaal 1 zender moeten geven zonder tussendoor te zappen om hem uit de strafmodus te krijgen... Daarna pas heb je weer 4 SIDs. Dit wordt dus ff een zeer geduldige klus voor je...

dit was toch ook een tijdje geleden ook een probleem met de mtv transponder als ik het goed heb

VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1216 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 12 January 2012 - 19:12

@Possix:

Als de kaart de limiet oplegt leggen wij oscamserver gedeelte een dusdanige limiet op dat de limiet van de kaart niet overschreden wordt.
En dat geldt per reader... heb je 2 readers leg je daar ook een limiet op.

De limiet die we oscamserve opleggen:

Periode X alles toelaten (X=zap burstmode)
Daarna periode Y alles beperken tot max Y (Y=kaart limiet, op dit moment 4)
Dit alles om de card niet in de lock te laten schieten.

*WIJ* bepalen middels oscam wat er aan onze smartcard gevraagd wordt.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1217 posixx

  • Senior Member
  • 77 posts

+4
Neutral

Posted 12 January 2012 - 19:33

@Possix:

Als de kaart de limiet oplegt leggen wij oscamserver gedeelte een dusdanige limiet op dat de limiet van de kaart niet overschreden wordt.
En dat geldt per reader... heb je 2 readers leg je daar ook een limiet op.

De limiet die we oscamserve opleggen:

Periode X alles toelaten (X=zap burstmode)
Daarna periode Y alles beperken tot max Y (Y=kaart limiet, op dit moment 4)
Dit alles om de card niet in de lock te laten schieten.

*WIJ* bepalen middels oscam wat er aan onze smartcard gevraagd wordt.


Exact! Maar stel M7 laat een burst toe van ongelimiteerd aantal ecm's voor een tijdsduur van 15 seconden. Hieraan gekoppeld moet een 'reset' periode gekoppeld zijn op kaartniveau. Met andere woorden; na hoeveel tijd mag ik weer 15 seconden lang meer dan 4 ECM's vragen aan de kaart. Dat is dus de periode die we ook in OSCam in dienen te stellen, net als de 15 seconden burst. Nogmaals; de kaart bepaald de limieten, wij bepalen hoe we binnen de limiet blijven.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1218 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 12 January 2012 - 19:40

We bedoelen hetzelfde en dat zeg ik de hele tijd al maar je leest het gewoon anders.

En de limiet leg je ook op per reader en dus op kaartniveau.
De reset periode is dus maximaal 4 ecms per x seconden, experimentele gok: 8 gedurende experimentele gok 1200 seconden. Daarna is er weer een burst toegestaan.

En nu stel ik voor dat we dit ff laten rusten en gaan experimenteren om de correcte waardes te achterhalen.

@Erik: Ik gok/hoop dat jij dit in no time boven tafel hebt, ik kan het hier niet met mijn single tuner (BAAL BAAL!)

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1219 Fretsat

  • Senior Member
  • 164 posts

+1
Neutral

Posted 12 January 2012 - 19:45

@Fredsat: welke kleur heeft je smartcard?

De kaart is oranje met wat wit.
ET9000 :: Open PLi, OScam :: Canaldigitaal :: TNTSAT

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1220 deleted

  • Senior Member
  • 702 posts

+48
Good

Posted 12 January 2012 - 19:47

Kan het zijn dat bij de vlaamse zenders 1817, 1818 en 1819 caid's weer verdwenen zijn, oscam laat ze namelijk niet zien.??



Also tagged with one or more of these keywords: Softcams

6 user(s) are reading this topic

0 members, 6 guests, 0 anonymous users