Jump to content


Photo

Oscam ervaringen, vragen en antwoorden

Softcams

  • This topic is locked This topic is locked
4250 replies to this topic

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1481 sattommy

  • Member
  • 10 posts

+1
Neutral

Posted 17 January 2012 - 19:55

Bedankt voor alle info in dit topic. Met de volgende dvbapi file (en request mode 0) heb ik prima resultaten:


# dvbapi configuration
#
# types:
# P - Priority
# format:
# P: <caid>:[<provider>]:[<srvid>]:[<ecmpid>]
# I - Ignore
# format:
# I: <caid>:[<provider>]:[<srvid>]:[<ecmpid>]
# M - Map
# format:
# M: <caid>:[<provider>]:[<srvid>]:[<ecmpid>] <target caid>:[<target provider>]
# D - Delay
# format:
# D: <caid>:[<provider>]:[<srvid>]:[<ecmpid>] <delay (ms)>
#
#

P: 1843 #Duits HD gecodeerd
P: 1702
I: 0622 #NL irdeto
I: 1817 #NL Nagra
I: 1818 #BE Nagra
I: 1819 #?? Nagra
I: 1834
I: 0960
I: 0961
I: 1834
I: 09C4
I: 09C7
I: 09AF
I: 1861

#P: 0100::1B7B:070E #NED1HD
I: 0100::1B7B:0646 #NED1HD

I:0100::0FAB:0643 # NED1 SD
I:0100::0FAC:0644 # NED2 SD
I:0100::0FAD:0645 # NED3 SD
I:0100::07D4:0643 # RTL4 SD
I:0100::07D5:0644 # RTL5 SD
I:0100::0FA2:0641 # SBS6 SD
I:0100::07D6:0649 # RTL7 SD
I:0100::07EF:0647 # Veronica SD CDS
I:0100::0FA3:0642 # NET5 SD

Ja dus ook 1 ignore voor NED1 HD. Want hier word nog een 2de ecm pid meegestuurd. Ik heb ook de source eens bekeken, en eventueel kan ik deze wel aanpassen zodat seca3 voorrang heeft. Klopt het dat de 1818 pid er alleen is op seca3?

Verder doet oscam het volgende, wat volgens mij ook juist de problemen veroorzaakt:
Als hij in het lijstje met pids eenzelfde CAID en PROVID ziet staan start hij een filter voor allemaal. Hierdoor doet bijvoorbeeld NED1 HD lastig. Weet iemand waarom dit gedaan word?

Bovenstaand lijstje, zijn dit de enige seca2 kanalen die er nog zijn?

Edited by sattommy, 17 January 2012 - 19:57.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1482 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 17 January 2012 - 19:55

@Erik Slagter: en om je netwerk helemaal uit te sluiten: maak effe een crosscable, geef eventueel beide boxen een vast ip en en verbind de 2 boxen rechtstreeks. Als je dan nog disconnects krijgt ligt het aan je boxen of aan oscam.

Ik weet genoeg van ip en met name van tcp dat ik durf te stellen dat de tests die ik gedaan heb 100% een fysiek netwerk-probleem uitsluiten.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1483 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 17 January 2012 - 19:56

Het spulletje al gewiresharked?

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1484 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 17 January 2012 - 19:57

@Erik: ik werk met CCcam protocol ter interconnect maar niet met extended oscam CCcam protocol, dat ook geprobeert?

Kan ik ook nog wel eens proberen, ik snap alleen niet waarom je een protocol dommer zou maken dan nodig...

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1485 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 17 January 2012 - 19:58

Bovenstaand lijstje, zijn dit de enige seca2 kanalen die er nog zijn?


Discovery, national geographic, cartoon netwerk.
Kortom het hele oude seca pakket van weleer wordt nog (verplicht) ondersteunt op seca2

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1486 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 17 January 2012 - 20:02

Het spulletje al gewiresharked?


Yep, voor de liefhebbers heb ik een pcap file staan, in ascii kan ook. Zie ticket bij oscam ;-)

Daarin zie je dat de verbinding op ip en tcp niveau volstrekt normaal verloopt. Geen retransmits en geen RST's. Dat heb ik ook in het ticket gemeld.

Volgens mij is het gewoon een kwestie van dat de server soms (om verschillende redenen) lang bezig is om een cw te verkrijgen en in de tussentijd niet naar de client luistert. De client constateert timeout op de verbinding, denk dat de verbinding "weg" is ofzo en opent een nieuwe verbinding. Server reageert uiteindelijk toch op de oude verbinding, krijgt daar geen antwoord op en gooit de verbinding weg. Client ziet gesloten verbinding, meldt dat en bouwt weer een nieuwe verbinding op. Ik zie bijna altijd meerdere verbindingen tussen client en server, dat lijkt me op zich al niet kosher. Ik heb ook wel een tijdje "uniq" aan gehad, maar dan gaat het dus helemaal fout.

Ik ga zo nog even testen met de nieuwste oscams en misschien ook nog wel hypercam.

Edited by Erik Slagter, 17 January 2012 - 20:16.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1487 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 17 January 2012 - 20:04

Global sleep op 0 zetten. Heb ik erg nare ervaringen mee als die op andere waarde staat, vergelijkbaar met wat jij post: multiple connections etc etc.

Edited by theparasol, 17 January 2012 - 20:06.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1488 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 17 January 2012 - 20:14

Global sleep op 0 zetten. Heb ik erg nare ervaringen mee als die op andere waarde staat, vergelijkbaar met wat jij post: multiple connections etc etc.

Heeft altijd op 0 gestaan...

Wat voor timeouts heb jij ingesteld? Op server en client? Het is mij nog steeds totaal niet duidelijk wat die waarde in de praktijk doet.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1489 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 17 January 2012 - 20:23

Client timeout = 9800

Client max idle time = 120

Keepalive op alle readers aanstaan

Of bedoel je wat anders?

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1490 posixx

  • Senior Member
  • 77 posts

+4
Neutral

Posted 17 January 2012 - 20:29


@Erik Slagter: en om je netwerk helemaal uit te sluiten: maak effe een crosscable, geef eventueel beide boxen een vast ip en en verbind de 2 boxen rechtstreeks. Als je dan nog disconnects krijgt ligt het aan je boxen of aan oscam.

Ik weet genoeg van ip en met name van tcp dat ik durf te stellen dat de tests die ik gedaan heb 100% een fysiek netwerk-probleem uitsluiten.


Dat zal allemaal best, maar om mijn beurt durf ik wel te beweren dat het probleem niet in oscam zit. Je bent zowat de enige die hier last van heeft..

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1491 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 17 January 2012 - 20:43

Client timeout = 9800
Client max idle time = 120
Keepalive op alle readers aanstaan
Of bedoel je wat anders?

Ja die. Keepalive heb ik ook overal aan staan.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1492 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 17 January 2012 - 20:45

Dat zal allemaal best, maar om mijn beurt durf ik wel te beweren dat het probleem niet in oscam zit. Je bent zowat de enige die hier last van heeft..

Ik ben zowiezo een van de weinigen die 100% alleen oscam gebruikt, voor lokaal en voor intern sharen. Het is helemaal niet zo gek als daar een bugje zou zitten. En hoeveel mensen pluizen nou hun logfiles uit... En er zijn genoeg instellingen in oscam die kunnen uitmaken... Ook wel opvallen dat ik hier een paar maanden geleden gewoon geen last van had.

Edited by Erik Slagter, 17 January 2012 - 20:46.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1493 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 17 January 2012 - 20:48

Nice staat bij mij op de ene op default (=99) en de andere op 0. Waarom ik dat ooit gedaan heb weet ik niet meer, vermoedelijk vergeten terug te zetten ;)

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1494 posixx

  • Senior Member
  • 77 posts

+4
Neutral

Posted 17 January 2012 - 20:53

Ik heb hier alle clients gedraaid en geprobeerd, allemaal werken ze ok. Tot vandaag gebruikte ik ook alleen oscam op m'n clients. Nu heb ik mgcamd draaien volgens SatMann's handleiding en moet zeggen dat dit toch wel beter/sneller werkt dan de oscam client. Daarnaast heb je het voordeel dat mgcamd ook een emu is. Wellicht kan je die eens testen? Ik weet niet hoeveel clients je ter beschikking hebt maar zou je de server (oscam dus) ook eens op een andere box kunnen draaien, kijken of dat hetzelfde resultaat geeft.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1495 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 17 January 2012 - 20:54

Heb ik ook mee geexperimenteerd, maakt niet uit. Als het betekent wat ik denk (linux proces prio) dan is alleen de range -19 .. + 19 zinvol.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1496 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 17 January 2012 - 20:54

@posixx: ik ben niet geinteresseerd in emu's...

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1497 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 17 January 2012 - 21:14


Bovenstaand lijstje, zijn dit de enige seca2 kanalen die er nog zijn?


Discovery, national geographic, cartoon netwerk.
Kortom het hele oude seca pakket van weleer wordt nog (verplicht) ondersteunt op seca2


EEN SD en KetNet/Canvas SD hebben ook een seca2 pid

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1498 posixx

  • Senior Member
  • 77 posts

+4
Neutral

Posted 17 January 2012 - 21:19

@posixx: ik ben niet geinteresseerd in emu's...


Dus, samengevat:

- je draait oscam als server + dvbapi op box 1
- op box 2 draai je oscam als client + dvbapi connected naar box 1

Wanneer je met box 1 als client connect naar 127.0.0.1, krijg je dan ook de timeouts? Waarschijnlijk heb je dit al geprobeerd maar kon het niet zo gauw terugvinden.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1499 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 17 January 2012 - 21:21

Ik heb even de source erbij gepakt, immers meten = weten.

Deze melding is niet het gevolg van een "network error". De melding is gewoon wat misleidend. Het betekent dat deze oscam zelf de connectie sluit. Dat kan volgens de code op twee "oorzaken" gebeuren, "ergens" een timeout (de precieze timeout heb ik er zo snel niet uit kunnen halen) of een tcp connect die mislukt is. Maar ik heb de melding ook met udp, dus moet het "oorzaak" 1 zijn. Dus ik ga nog maar weer wat spelen met de diverse timeouts.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #1500 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 17 January 2012 - 21:27

De tijd gaat al weer veel te hard, morgen weer verder. Dan zal ik wat debug code in oscam toevoegen, zodat ik beter weet wat er gebeurt. Precies hier geeft oscam heel weinig logging.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.




Also tagged with one or more of these keywords: Softcams

1 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users


    Bing (1)