Jump to content


Photo

Skin

VU+DUO

  • Please log in to reply
35 replies to this topic

#1 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,013 posts

+639
Excellent

Posted 8 September 2011 - 15:21

Ik heb een VU+ Duo (HD ontvanger dus).

Mijn TV is een 81 cm glasbak van panasonic. Deze geeft nog een goed beeld.

Nu heb ik op de VU+ de Magic skin geactiveerd. Deze levert voor mij een skin die het beste bij mijn smaak aansluit. Nochtans heb ik wel enkele bemerkingen bij deze skin.

Nu heb ik diverse HD skin's geïnstalleerd. Allen lossen de bemerkingen op die ik heb bij de Magic skin. Echter ze creëren allen een bijkomend probleem. Vermits mijn TV SD is en maar 81 cm diagonaal is, is alle tekst nu te klein. En ook een beetje onscherp (te wijten aan mijn TV).

Kan iemand mij een HD skin aanbevelen die geschikt is voor kleinere TV schermen? Waarbij dus de teksten toch redelijk van grootte zijn.

Willy

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Skin #2 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 8 September 2011 - 15:53

We kunnen het ook anders doen: als jij kunt aangeven wat je mist, kunnen we bekijken of het te doen is magic-SD aan te passen. Je wensen moeten natuurlijk ook aansluiten op de opzet en stijl van de skin.

Re: Skin #3 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,013 posts

+639
Excellent

Posted 8 September 2011 - 16:44

Het voornaamste wat mij stoort is de kaders die in beeld komen, waarvan ik twee voorbeelden aangehecht heb.

De oplossingen die in de HD skins bedacht zijn vindt ik veel leuker. Zonder die grote kaders met veel lijnen in beeld. Natuurlijk de extra geintjes zoals een verkleind scherm in beeld of de gedetaileerde beschrijving tegelijkertijd in beeld zal natuurlijk niet kunnen wegens te weinig plaats.

Maar een soberder beeld moet kunnen. Zoiets in de stijl van de derde afbeelding (ongeveer dan)

Willy

Attached Files


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Skin #4 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,013 posts

+639
Excellent

Posted 8 September 2011 - 16:52

Wat ik nog vergat te zeggen: Smaak is iets zeer persoonlijks, en wat ik graag zie, ziet daarom een ander nog niet graag.

En een skin is een uitermate voorbeeld van persoonlijke smaak.

Willy

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Skin #5 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 8 September 2011 - 18:28

OK, dat wordt wel een heel grote aanpassing aan Magic.
Misschien wil MiLo even laten weten wat hij daarvan vindt? Ik wil er op zich wel een poging toe doen.

Re: Skin #6 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 9 September 2011 - 10:31

Schermvullend maken van een aantal schermen die toch al bijna het hele scherm bedekken, zoals de opnamelijst en timers is wel een goed idee.

Een patch of aangepaste skin.xml is welkom, als iemand dat zelf in handen wil nemen.

(mijn testboxen delen een TVtje van iets van 20cm doorsnee, daarop is Magic goed leesbaar, de HD skins zijn er nauwelijks leesbaar op)

Overigens is het ook mogelijk om een SD "breedbeeld" skin te maken, als je die een size van 1024x576 geeft (in plaats van 1280x720 of 720x576) kan die zelfs op de 7025 gebruikt worden. Dan is er ook plaats voor picture-in-graphic zoals Magic-HD dat doet.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Skin #7 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 9 September 2011 - 11:45

.......Overigens is het ook mogelijk om een SD "breedbeeld" skin te maken, als je die een size van 1024x576 geeft (in plaats van 1280x720 of 720x576) kan die zelfs op de 7025 gebruikt worden. Dan is er ook plaats voor picture-in-graphic zoals Magic-HD dat doet.

En dat dan voor alle schermen, of alleen voor diegene die al groot zijn?
Ik wil er wel wat aan doen; zullen we even per PM wat zaken afspreken?

Re: Skin #8 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,013 posts

+639
Excellent

Posted 9 September 2011 - 13:04

Schermvullend maken van een aantal schermen die toch al bijna het hele scherm bedekken, zoals de opnamelijst en timers is wel een goed idee.


Dit was ook de bedoeling, maar beter verwoord.

Overigens is het ook mogelijk om een SD "breedbeeld" skin te maken, als je die een size van 1024x576 geeft.Dan is er ook plaats voor picture-in-graphic zoals Magic-HD dat doet.


Hou er wel rekening mee dat ook op kleine schermen e.e.a. leesbaar moet blijven

Danke voor de reactie.

In hoopvolle verwachting.

Willy

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Skin #9 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 9 September 2011 - 15:11

....In hoopvolle verwachting.

Ik wacht even op afspraken met MiLo. En ik ga er zeker geen haastklus van maken, dus die verwachting mag je nog even behouden........
Overigens: wil jij als proefkonijn optreden, als er wat is geproduceerd?

Re: Skin #10 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,013 posts

+639
Excellent

Posted 9 September 2011 - 16:07

Overigens: wil jij als proefkonijn optreden, als er wat is geproduceerd?


Zeker en vast

Willy

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Skin #11 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 9 September 2011 - 17:58

En dat dan voor alle schermen, of alleen voor diegene die al groot zijn?
Ik wil er wel wat aan doen; zullen we even per PM wat zaken afspreken?


Ik zou zeggen alleen de al-bijna-schermvullende schermen.

Misschien een idee om dat in de nieuwe OpenPlugins repository te gaan doen?
Real musicians never die - they just decompose

Re: Skin #12 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 9 September 2011 - 18:14

Ik zou zeggen alleen de al-bijna-schermvullende schermen.

ik zal wel eens een beginnetje maken. Nog een idee voor een naam (Magic-WS of zoiets)?

Misschien een idee om dat in de nieuwe OpenPlugins repository te gaan doen?

Hoewel ik volledig achter dat idee sta, voel ik me niet echt een plugin maker. Ik zal wel een opzetje maken, en het aan anderen overlaten of en zo ja hoe, die gedistribueerd moet worden.

Re: Skin #13 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,013 posts

+639
Excellent

Posted 10 September 2011 - 08:51

Nog een idee voor een naam (Magic-WS of zoiets)?


Lijkt mij OK.

Magic-SD
Magic-SD2
Magic-WS
Magic-FullScreen
Magic-ESD (van enhanced SD)

Maar als je het mij vraagt dan vindt ik Magic-WS nog de beste omschrijving.

Willy

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Skin #14 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 10 September 2011 - 11:20

Ik ben begonnen met Magic-WS, maar het gaat gerust nog een tijdje duren.
Dat is dus een SD Wide Screen versie: ik houd goedeels de lay-out van Magic aan, maar zal een aantal grote screens volscherm maken en waar mogelijk met een PIG (TV-beeldje).
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Skin #15 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,013 posts

+639
Excellent

Posted 22 September 2011 - 13:24

Vermits VU+NL afgehaakt heeft, kan iemand anders dit overnemen AUB.

Danke

Willy

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Skin #16 Dvsat

  • Senior Member
  • 447 posts

+1
Neutral

Posted 22 September 2011 - 15:21

Vermits VU+NL afgehaakt heeft, kan iemand anders dit overnemen AUB.

Danke Willy


Volgens informatie elders op dit board is VU+NL, mijn inziens er onterecht "vanaf geschopt" en is nu jammer genoeg enkel te volgen bij ViX.

Al zijn bijdragen hier op het board worden nog steeds gebruikt, dus VU+NL zal binnenkort wel weer hier terugkomen. (fatsoenshalve)
Misschien kan jij als moderator een goed woordje doen ter versnelling van VU+NL zijn terugkeer ?
Zijn "kindje" Magic(E)HD loopt qua uitvoering voor het Pli-image nogal wat achter ondanks het overnemen vanuit ViX zoals eerder gemeld.

Re: Skin #17 Roodkapke

  • Senior Member
  • 5,782 posts

+29
Good

Posted 22 September 2011 - 16:22

Voor alle duidelijkheid en zonder verder op details in te gaan.

VU+NL zal hier zoals de vlag er nu bij hangt niet terug komen.
Er is helaas te veel voorgevallen, waarvan een groot deel niet op het forum te volgen was.

Zijn "kindje" is een skin van duitse makelij die door Milo is aangepast naar PLi.
Milo heeft de skin tijden onderhouden, waarna VU+NL het stokje heeft overgenomen.
Dat hij zich nu de skin "toe-eigend" moet ie zelf weten.
Gelukkig zijn er anderen opgestaan om de skin bij te houden.

Re: Skin #18 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 22 September 2011 - 17:31

Ik denk dat je nu toch 2 skins door elkaar haalt denk ik.
De Magic-(E)HD skin(s) zijn een afgeleide van de Vali-HD skins.

Die zijn vanaf dat punt aangepast en verder ontwikkeld door VU+NL.
De enige bemoeienissen van Milo zijn mijns inziens alleen het verwerken van de changes in sourceforge omdat VU+NL daartoe geen autorisaties had om dat zelf te kunnen doen, hij was dus afhankelijk van anderen om de veranderingen door te kunnen voeren.

Dus over toe-eigen kan je naar mijn mening zeker niet spreken, en wie die anderen dan zijn die nu de skin bijhouden is mij ook een raadsel.

Als je het over de SD skin Magic hebt kan je gelijk hebben dat Milo die altijd bijgehouden heeft.
Als je bedoelt dat VU+NL de Magic skin heeft toegeëigend zie ik dat ook anders, hij heeft aangeboden om die aan te passen op verzoek van anderen, dus een helpende hand toe gestoken.

Wat er achter de schermen heeft plaats gevonden weet ik niet en wil ik ook niet weten, wat ik wel lees is dat VU+NL wel heel kritische vragen heeft gesteld die soms ook genegeerd werden, dat heeft bij het merendeel van de bezoekers wel effect maar VU+NL kennende die blijft aanhouden, het kan op het zeikerige/drammerige af zijn maar wel met de beste bedoelingen. Soms is het ook voldoende om te zeggen "je kan helemaal gelijk hebben maar wij doen het niet" dat is soms beter als negeren.

Zeker gezien zijn bijdragen in het verleden wil ik jullie toch in overweging geven om, achter de schermen uiteraard, jullie besluit nog eens te heroverwegen in jullie groep en de strijdbijl te begraven.

Zo dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen! (o nee, dat is een ander programma)

Re: Skin #19 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 22 September 2011 - 17:35

Soms is het ook voldoende om te zeggen "je kan helemaal gelijk hebben maar wij doen het niet" dat is soms beter als negeren.


Wat er achter de schermen is gebeurt doet niet verder terzake, maar jouw letterlijke tekst hebben we hem ruim een jaar lang voorgehouden.

Re: Skin #20 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 22 September 2011 - 17:56

Dat VU+DUO hier niet meer actief is zal beslist een goede reden hebben, wat dat aangaat heb ik het volste vertrouwen in de mods van dit board.

We moeten niet vergeten dat iedereen hier hobbymatig en vrijwillige bijdrage levert aan een image wat voortdurend in ontwikkeling is.
Als er eens iets niet werkt: jammer dan, als het niet zo werkt als jij wel wilt: je past het maar aan of je doet een poging het aangepast te krijgen.

Zo moeilijk is het toch niet om een topic te plaatsen met bv een gewenste aanpassing of feature in the magic hd skin?

Voor aanpassing in de magic-HD skins zijn we VU+DUO niet specifiek nodig, zonodig pas ik die skin zelf wel aan.



Also tagged with one or more of these keywords: VU+DUO

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users