Jump to content


Photo

Trage harddisk na deleten opname


  • Please log in to reply
68 replies to this topic

Re: Trage harddisk na deleten opname #61 nietgiftig

  • Senior Member
  • 787 posts

+39
Good

Posted 18 October 2011 - 18:02

Het is maar een vraag hoor.


Het was maar een antwoord

 Hardware: Master VU Uno 4K SE  1x Mut@nt HD51.4K & 2x ZgemmaH9T
Software : Pli (v7) (7.1rc) 2019 


Re: Trage harddisk na deleten opname #62 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 18 October 2011 - 19:00

Ga ik te ver als ik verzoek om die regel een opvallende kleur te geven, zodat hij meer opvalt ?


Wel logisch, maar de kleur wordt in principe door de skin bepaald, heel vervelend. Dus daar begin ik nog niet aan...
Real musicians never die - they just decompose

Re: Trage harddisk na deleten opname #63 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 18 October 2011 - 20:44

Ga ik te ver als ik verzoek om die regel een opvallende kleur te geven, zodat hij meer opvalt ?


Wel logisch, maar de kleur wordt in principe door de skin bepaald, heel vervelend. Dus daar begin ik nog niet aan...

Dank je wel voor je werk en je antwoord.
Ik ben blij.

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Trage harddisk na deleten opname #64 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 26 October 2011 - 21:21

op ext3 geeft het deleten inderdaad wat overlast.
Maar, het belangrijkste is dat het deleten niet tijdens opnames loopt, zodat je opnames niet verprutst worden (zoals 'vroeger' nogal eens het geval was).

Ik vrees dat het niet alleen het deleten is wat een opname kan verprutsen, maar correct me if I'm wrong.
Als ik, tijdens een opname, een andere opname aan het bekijken ben en aan het eind op STOP druk en dus terug ga naar de lijst van opnames, dan staat de harddisk ook flink te schudden (er staat nogal wat).
Kan dat geen invloed hebben op lopende opnames ?

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Trage harddisk na deleten opname #65 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 26 October 2011 - 21:30

Ik gebruik een nas en daar heeft, wat jij beschrijft, geen enkel effect op lopende opnames.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Trage harddisk na deleten opname #66 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 26 October 2011 - 21:46

Ik gebruik een nas en daar heeft, wat jij beschrijft, geen enkel effect op lopende opnames.

Je nas heeft wellicht EXT4 ?
Maar goed, mijn nas is ook een stuk sneller.
Ik wil alleen niet het risico lopen dat er een keer een netwerk probleempje ontstaat waardoor ik een opname mis.

Overigens wordt er 's nachts een zeer grote hoeveelheid aan data (backups) naar de nas gestouwd, geen idee of de DM dat wel leuk vindt.

Kweenie.

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Trage harddisk na deleten opname #67 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 26 October 2011 - 22:19

Synology gebruikt idd ext4 maar het is wel een netwerkschijf, dus max 100 Mb/s vanuit de dm gezien terwijl hij zelf veeeeel sneller kan.
Dus als jij 's nachts zit te stouwen naar die nas van je kan je daar minimaal 900 Mb/s voor gebruiken omdat een gemiddelde nas toch wel een gigabit netwerk bezit.
Oftewel, je dm merkt er niets van met zijn gebruik van max 100 Mb/s wat hij in de praktijk ook nog niet haalt.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Trage harddisk na deleten opname #68 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 26 October 2011 - 22:28

Ik heb de DS408 met 4 disken in Raid 5 en inderdaad op GBit aangesloten, net als de PC's en servers.
Ik denk toch echt dat ik de NAS NIC volledig belast, want als ik eenzelfde kopieslag van data doe naar een andere PC of server, dan gaat dat sneller dan naar de NAS.

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Trage harddisk na deleten opname #69 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 27 October 2011 - 07:08

Als ik, tijdens een opname, een andere opname aan het bekijken ben en aan het eind op STOP druk en dus terug ga naar de lijst van opnames, dan staat de harddisk ook flink te schudden (er staat nogal wat).


Daar heb ik nog nooit problemen van gezien, het OS weet de load blijkbaar goed genoeg te verdelen. De 8000 heeft doorgaans 50MB RAM als cache in gebruik, goed voor ongeveer anderhalve minuut aan opnamedata.

Dat "schudden" komt omdat er zoveel van die kleine filetjes worden gebruikt, voor elke opname moet hij minstens 3 filetjes openen om de naam en omschrijving enzo op te halen. Iets dat ik best zou willen wijzigen, maar dan krijg je weer gedoe als mensen andere images willen gebruiken.
Real musicians never die - they just decompose


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users